| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjava poslovnih modelov izbranih podjetij v modni industriji
Tim Krajnc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Modna industrija je ena najmočnejših industrij sodobnega časa. Globalizacija je močno vplivala na panogo, razvoj hitrih trendov in obseg odjemalcev ter ponudnikov. Na trgu so se oblikovali kompleksni pogoji, ki jih lahko obvladajo le podjetja z ustrezno zastavljenim poslovnim modelom. Gre za celoten proces, kako podjetje ustvarja, dostavlja in zajema vrednost. V diplomskem delu obravnavamo poslovna modela dveh podjetij iz modne industrije, in sicer globalno podjetje Zara, ki deluje pod okriljem družbe Inditex, kot primer inovativno zastavljenega poslovnega modela in podjetje Mura nekoč eno izmed večjih tekstilnih družb v Evropi kot primer neustrezno zastavljenega poslovnega modela, kar je podjetje vodilo v propad. Glavni cilj diplomskega dela je primerjati poslovna modela Zare in Mure in posledično ugotoviti, kako lahko nekatera podjetja uspešno poslujejo v kompleksnih razmerah v modni industriji, druga pa so prisiljena v propad. Mura v času svojega obstoja ob veliki spremembi tržnih razmer v poslovanje ni uvedla inovativne prakse, ki bi preprečila propad podjetja. Medtem Inditex z Zaro in ostalimi blagovnimi znamkami spretno izkorišča tržne razmere in z edinstveno zasnovanim poslovnim modelom ustvarja konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki v panogi ter velja za najuspešnejše podjetje v industriji.
Keywords: Poslovni modeli, modna industrija, Inditex, Zara, Mura.
Published in DKUM: 27.06.2019; Views: 1698; Downloads: 210
.pdf Full text (993,65 KB)

2.
TRŽNI USPEH MODNIH BLAGOVNIH ZNAMK ZARA IN GAP NA GLOBALNEM TRGU
Živa Vrstovšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj modnega oblačenja ne pozna meja, zato se je v zadnjih nekaj letih trženje mode močno povečalo. V diplomskem seminarju sta predstavljeni svetovno poznani blagovni znamki Zara, s sedežem podjetja v Španiji in Gap, s sedežem podjetja v Ameriki. Ponujata pestro ponudbo visoko kakovostnih modnih oblačil in modnih dodatkov, po ugodnih cenah na globalnem trgu. Konkurenca modnih trgovcev na drobno je velika, zato morajo podjetja biti inovativna in pri globalnem širjenju morajo imeti učinkovito strategijo vstopa na nove trge. Glavni cilj diplomskega seminarja se nanaša na primerjavo marketinškega spleta modnih blagovnih znamk, ki vsebuje podatke o produktih, cenah, tržnih poteh in njuni promociji. Čeprav nekatera podjetja uporabljajo standardiziran marketinški splet, se podjetja v oblačilni industriji z osredotočenostjo na strankah, vedno bolj zanašajo na prilagojen marketinški splet za vsak trg posebej. Najbolj pomemben dejavnik uspešnosti poslovanja blagovne znamke Zara je hitrost distribucije in hiter odziv strankam, medtem ko blagovna znamka Gap uspešno gradi na novih prodajnih kanalih in močni promociji.
Keywords: Zara, Inditex, Gap, Gap Inc., marketing mix, moda
Published in DKUM: 07.08.2014; Views: 2027; Downloads: 347
.pdf Full text (699,22 KB)

3.
TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN STRATEGIJE POSLOVNEGA MODELA ZARA
Jasmina Ferlinc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija v oblačilni industriji je pomenila določeno stopnjo homogenizacije trga, povezano z ogromnimi stroškovnimi pritiski. Podjetja morajo imeti možnost za izgradnjo in upravljanje proizvodne in distribucijske mreže, ki jim omogoča svetovno povezanost in distribucijo svojih izdelkov na najbolj dobičkonosne lokacije. Prav tako izredno dinamičen trg potrošnikov in hitro spreminjajoči se modni trendi zahtevajo od ponudnikov oblačil, da zagotovijo take zmogljivosti, ki bodo imele sposobnost razumeti spreminjajoče se potrebe kupcev in prilagoditi svoje dobavne verige. Pri tem pa bo potrebno skrbno loviti ravnotežje med konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Inditex s svojo glavno trgovsko verigo Zaro je bil že od vsega začetka zasnovan kot vertikalno integrirano podjetje, ki opravlja večino svojih procesov kar v svoji državi blizu sedeža podjetja, občutno izboljšuje odzivnost oskrbovalne verige in zmanjšuje stroške. Njegova učinkovitost je realizirana v ekonomiji obsega, poenostavljeni komunikaciji in usklajevanjem dejavnosti od zasnove in proizvodnje do prodaje v trgovinah. Upravlja z velikim številom trgovin, racionaliziranim proizvodnim in distribucijskim omrežjem in centraliziranim centrom za oblikovanje. Ta enotna, celostno povezana oblika organizacije oskrbovalne verige mu omogoča ustvarjanje veliko večjega števila vzorcev in modelov, ki jih testira v trgovinah po vsem svetu ter zbere takojšnje povratne informacije preko informacijskih sistemov na prodajnem mestu. Zelo odzivna dobavna veriga omogoča nenehno spreminjanje in prilagajanje izdelkov vsaki trgovini glede na lokalne potrošnikove preference. Zraven vertikalne integracije zasnove in načrtovanja izdelkov, proizvodnje in distribucije ter prodajnih mest, ki je odločilnega pomena za Zarin uspeh poslovnega modela, podjetje sodeluje tudi z zunanjimi podizvajalci za opravljanje manj bistvenih nalog. Nove tehnologije in proizvodne zmogljivosti v državah s cenejšo delovno silo in cenejšimi proizvodnimi viri so bistveno zmanjšale stroške. Vendar prizadevanje za stroškovno najbolj ugodno oskrbovalno verigo se odraža v daljši, manj prilagodljivi verigi, ki v končni fazi proizvede izdelke, po katerih stranke več ne povprašujejo. Po drugi strani je izredno hitra, fleksibilna veriga najverjetneje zelo draga. Ključno je doseči pravo ravnovesje med obema in segmentirati dobavne tokove glede na različne karakteristike povpraševanja. Kombinacija vseh Zarinih strategij: od usklajevanja oblikovanja in proizvodnje skozi optimalen dobavni rok, postopne proizvodnje do optimizacije sistema distribucije še maksimizira koristi poslovnega modela.
Keywords: Inditex, Amancio Ortega Gaona, skupna vlaganja, franšizing, strategija multikoncepta, primerjalna LFL prodaja, Zarina dobavna veriga, Zarina veriga vrednosti, življenjski cikel proizvodov, vertikalna integracija, učinek volovskega biča, strategija hitrega odziva, optimizacijski model določanja količin za distribucijo, model napovedi, postopna proizvodnja, optimizacija dobavnih rokov, evrocentričen model, globalna širitev, just-in-time proizvodna strategija
Published in DKUM: 18.01.2012; Views: 3333; Downloads: 543
.pdf Full text (3,37 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica