1. Uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju adc sistemi d.o.o.Luka Iličič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je prikazati uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju ADC sistemi, ki je ustanovljeno na novo in si želi postavitev standarda ISO 9001:2015. Uporabljena je bila metoda analize razkoraka za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami, ki jih vsebuje standard. Z intervjujem so bile pridobljene potrebne informacije, ki so pripomogle pri vpeljavi standarda ISO 9001:2015. Podjetju so predložene predloge organizacijskih predpisov, potrebnih za standard. Keywords: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava, procesi Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 163; Downloads: 29
Full text (1,31 MB) |
2. Analiza sistema managementa kakovosti v malem podjetjuSabina Filipović, 2021, undergraduate thesis Abstract: Poslanstvo in smisel obstoja vsakega podjetja je zadovoljiti svoje kupce. Stranke v zameno za plačilo pričakujejo kakovostne proizvode. Podjetja, ki se zavedajo, kako je v današnjem času postala pomembna kakovost, postavljajo njeno nenehno izboljševanje pred dobiček podjetja. Pri tem igra pomembno vlogo vodstvo, ki se mora najprej zavezati k vzpostavitvi ustreznega sistema doseganja kakovosti, nato pa spodbujati svoje zaposlene v smeri njenega doseganja.
V diplomskem delu smo želeli poudariti, kako pomembno vlogo ima danes kakovost in njeno vključevanje v storitve že v fazi samega planiranja. V teoretičnem delu bomo podrobneje opredelili kakovost skozi oči različnih strokovnjakov s tega področja in predstavili pomembno orodje za njeno doseganje, t. i. management celovite kakovosti. Nadaljevali bomo s poglavjem o standardizaciji in samih standardih, natančneje pa si bomo ogledali tudi najbolj znan standard za kakovost SIST EN ISO 9001 iz leta 2015 in postopek njegove certifikacije. Zanimali nas bodo pozitivni vidiki uvedbe standarda v podjetje in tiste slabosti, ki večinoma odvrnejo podjetja od odločitve za njegovo vpeljavo. Obvladovanje procesov določene organizacije tako poteka z vidika kakovosti, količine in stroškov, ker pa je poudarek tega diplomskega dela pretežno na analizi obvladovanja kakovosti, se bomo stroškov samo dotaknili. V empiričnem delu naloge bo predstavljeno storitveno podjetje, zato bomo kratko opisali tudi kakovost njihovih storitev in model vrzeli kot orodje za njihovo analizo.
Raziskovalni del diplomskega dela bo temeljil na anketnem vprašalniku in bolj poglobljenem vidiku obvladovanja kakovosti znotraj izbranega podjetja. S pomočjo rezultatov ankete in izbrane strokovne literature smo oblikovali predloge in smernice za doseganje še višje kakovosti izvajanja storitev. Predlogi in smernice so opredeljeni skozi sedem dimenzij kakovosti, ki so jih ocenjevali anketiranci (kakovost storitev, zaposleni v podjetju, njihova dostopnost in komunikativnost, ugled podjetja, družbena odgovornost podjetja in splošna kakovost), ter na podlagi njihovega mnenja, ali vidijo uvedbo standarda kakovosti SIST EN ISO 9001: 2015 kot prednost, slabost oziroma v primeru njegove vpeljave ne vidijo dodane vrednosti.
Pri analizi obstoječega stanja v podjetju smo primerjali zahteve, ki jih opisuje standard SIST EN ISO 9001:2015 z že ustaljeno prakso zagotavljanja kakovosti v podjetju Vesles, d. o. o., in na podlagi ugotovitev izdelali morebitne predloge za izboljšavo. Keywords: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, standard kakovosti ISO 9001, kakovost storitev, model vrzeli. Published in DKUM: 07.12.2021; Views: 823; Downloads: 156
Full text (2,19 MB) |
3. Priprava smernic za vpeljavo standarda SIST EN ISO 9001:2015 v storitveno podjetjeMaruša Podbevšek, 2021, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je mikro storitvenemu podjetju predlagati smernice za vpeljavo standarda ISO 9001:2015. Metoda analize razkoraka je bila uporabljena za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami standarda. Trenutno stanje v podjetju je pridobljeno z opravljenim intervjujem z osebo iz podjetja. Analiza obstoječega stanja je pokazala, da podjetje nima vseh informacij dokumentiranih in tveganj ne definira ter analizira sistematično. Podjetju so predložene smernice in osnutki nekaterih dokumentov potrebnih za vpeljavo standarda ISO 9001:2015. Keywords: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava Published in DKUM: 23.09.2021; Views: 810; Downloads: 136
Full text (1,11 MB) |
4. Optimizacija poslovanja izbranega podjetja s pomočjo procesnega pristopaMilena Kajba, 2020, master's thesis/paper Abstract: Vsako podjetje, ki želi predstavljati konkurenco na trgu in obdržati svojo poslovno pozicijo, mora vlagati v kakovostno poslovanje – ali je to kakovost storitev, izdelkov, procesov znotraj podjetja ali pa sam način poslovanja. Iz tega izhaja cilj, h kateremu bi morala stremeti vsa podjetja: proizvajati kakovostne izdelke ali storitve, s katerimi je omogočeno maksimalno izpolnjevanje želja, potreb ter zahtev svojih strank. Malo podjetje iz Savinjske regije, ki se ukvarja z butično proizvodnjo, je zelo prepoznavno na svojem področju poslovanja. Zaradi želje po dolgoročni konkurenčnosti venomer iščejo možnosti inovacij in izboljšav. Ena izmed teh je vsekakor tudi procesni pristop, ki omogoča boljši nadzor nad procesi in njihovo optimizacijo. Vendar jim zaradi manjšega števila zaposlenih in velikega povpraševanja na trgu do sedaj ni uspelo uvesti procesnega pristopa. Zato bomo izvedli posnetek stanja, s katerim bomo pridobili obstoječi procesni pristop v podjetju, na podlagi katerega bomo izvedli kritično analizo. V namene izboljšanja poslovanja in konkurenčnosti bomo pregledali morebiti pridobljene certifikate kakovosti s strani podjetja in jim predlagali pridobitev še drugih ustreznih. Na podlagi vseh ugotovitev bomo tako podali predlog rešitve problema, ki predstavlja izboljšan procesni pristop na podlagi standarda ISO 9001:2015. Keywords: procesni pristop, kakovost poslovanja, optimizacija poslovanja, ISO 9001:2015, posnetek stanja Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 981; Downloads: 241
Full text (1,74 MB) |
5. |
6. Analiza uvajanja sistema managementa kakovosti v skladu s standardom sist en iso 9001:2015 v podjetju droga kolinska d.d.Mark Strehar, 2019, undergraduate thesis Abstract: Osredotočili smo se na vpeljavo standarda SIST EN ISO 9001:2015 pri podjetju Droga Kolinska d.d. kateri predstavlja pomembni del skupine Atlantic Grupa. Najprej smo v teoretičnem delu opredelili pojem kakovosti, spoznali vpliv kakovosti izdelkov in storitev na poslovanje podjetja ter se soočili s potrebno dokumentacijo za obstoj ustreznega sistema vodenja kakovosti. Bolj podrobno smo v teoretičnem delu definirali standard kakovosti SIST EN ISO 9001:2015. Za raziskovalni del smo uporabili metodo intervjuja, s katerim smo skušali od pristojne zaposlene za vodenje kakovosti v podjetju pridobiti čim boljši vpogled v načinu zadovoljevanja zahtev standarda SIST EN ISO 9001:2015. Ključna videnja smo strnili v tabelo. Ugotovili smo, da podjetje upošteva vse temeljne točke standarda ter ima ustrezno dokumentacijo. Podjetje vidi veliko vrednosti v pridobitvi certifikata kar je že obrodilo nove inovacije v sami proizvodnji. Keywords: kakovost, sistem vodenja kakovosti, ISO 9001:2015 Published in DKUM: 23.10.2019; Views: 954; Downloads: 99
Full text (1,15 MB) |
7. Reorganizacija skladišč v podjetju Biro Ogis z vidika pridobitve standarda ISO 9001Ivana Stjepanović, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: Osnovna ideja sistema vodenja kakovosti je, da se v končnem izdelku ali storitvi odraža kakovost, ki je bila vključena v celoten proces izdelave izdelka oz. izvedbe storitve in da je to kakovost praviloma možno še izboljšati. K izboljšavam navadno privedeta ustvarjalnost in inovativnost, zato je pomembno, da v podjetju pri sledenju tej ideji ne kopirajo modelov vodenja kakovosti, ampak izberejo tistega, ki je zanje najprimernejši in ga implementirajo v celotni sistem poslovanja.
Cilj diplomskega dela je bil raziskati problematiko skladiščenja v podjetju Biro Ogis in predlagati rešitve, ki so pogoj za pridobitev standarda ISO 9001, zato je najprej predstavljen posnetek obstoječega stanja, nato pa so na podlagi kritične analize opisane prednostne naloge, ki jih morajo izvesti v tem podjetju pri reorganizaciji skladišč in postopek, kako naj k temu pristopijo. Infrastrukturne spremembe, nakup dodatne strojne opreme in kadrovska širitev predstavljajo za podjetje večji finančni strošek, nekatera pridružena dela, kot so ureditev obstoječih skladišč in nove oznake transportnih poti pa so v primerjavi s koristmi, ki jih bodo prinesla, zanemarljiv strošek.
Predvidevamo, da bo uvedba sistema kakovosti in pridobitev standarda ISO 9001 v podjetju Biro Ogis pripomogla k učinkovitejši komunikaciji na vseh nivojih, k znižanju stroškov, ohranitvi njihovih kupcev, širitvi poslovanja na zahtevnejše tuje trge in nenazadnje tudi k marketinški promociji. Keywords: skladišče, skladiščni procesi, sistem vodenja kakovosti, standard ISO 9001, Biro Ogis Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 1090; Downloads: 145
Full text (2,42 MB) |
8. Analiza in prenova procesa podpore strankamJanja Kolarič, 2018, master's thesis Abstract: V podjetju za računalniški inženiring, kjer se ukvarjamo z razvojem in prodajo programske opreme, smo z empiričnimi podatki analizirali kompleksnost in zmogljivost procesa podpore strankam. Z deskriptivno metodo sistematičnega pregleda literature smo razjasnili pomen uporabljene metodologije in ISO standarda in tako podrobno raziskali delovanje procesa v informacijski rešitvi, ki se vsakodnevno uporablja v podjetju. Prav tako smo raziskali vpliv procesa AS-IS in TO-BE na samo kompleksnost in zmogljivost. S pomočjo analize in sinteze ter dopolnilno deskriptivno metodo, ki zajema proces podpore strankam, smo v podjetju nadaljevali z merjenjem in analiziranjem porabljenih virov pri reševanju zahtevkov. Na ta način bo podjetje pridobilo bolj realno sliko nerentabilnih strank ter ustrezno ukrepalo pri morebitni izgubi in/ali pridobivanju financ in drugih sredstev. V podjetju smo poskušali izboljšati samo poslovanje in rast podjetja ter delovanje posameznih aktivnosti znotraj procesa podpore strankam. Keywords: ITIL, ISO 9001:2015, proces podpore strankam, kompleksnost, zmogljivost Published in DKUM: 13.08.2018; Views: 993; Downloads: 120
Full text (2,96 MB) |
9. Informacijska podpora sistemu managementa kakovosti v podjetju Ledinek Engineering d.o.o.Patricija Verbič, 2018, master's thesis/paper Abstract: V današnjem času si podjetja prizadevajo izboljšati svojo kakovost in skrajšati čas dela. Problem nastane, ko ne obvladujejo svojih tveganj, ali jih poznajo in jih ne upoštevajo pri svojem delu. Standard SIST EN ISO 9001:2015 se osredotoča na predvidevanje in obvladovanje tveganj v vseh poslovnih procesih. V skladu s tem, smo v podjetju pripravili programsko rešitev, s katero bi predvidevali in obvladovali možna tveganja. Z učinkovitim obvladovanjem tveganj, bi lahko prihranili čas in denar. Glavni motiv za certifikacijo ISO standarda so predvsem zahteve tujih poslovnih partnerjev, ki želijo skleniti posel ob zahtevi, da podjetje deluje v skladu s SIST EN ISO 9001. Management kakovosti in informacijska podpora delujeta sinergijsko, kar potrjuje več raziskav, ki so na kratko opisane v magistrskem delu. Keywords: Kakovost, Standardi SIST EN ISO 9001:2015, Management kakovosti, Informacijski sistem, Programski jeziki, Programska oprema Published in DKUM: 22.06.2018; Views: 1175; Downloads: 153
Full text (2,39 MB) |
10. Giving-up management system certification : a potential early warning signal?Milena Alič, original scientific article Abstract: The paper presents the dynamics in number of top management system certificates (ISO 9001, ISO 14001) focusing on the situation in Slovenia in the last two years when a significant increase of cancelled certificates was noticeable. We studied this phenomenon in order to find out its reasons and effects on the performance of the organizations. Some recognized relations between quality management systems and company performance from literature review were used for setting hypotheses which were analytically proved. We assumed that quitting management system certificates was related to decrease in business performance. Empirical part of our research was based on the data of Slovenian certification bodies and on published annual financial reports of Slovenian organizations. In the survey some characteristics and performance of the organizations which gave up certification were analysed. We came to interesting findings that cancelling certificates was related to decrease in business performance and often even to closing of organizations. The downsizing of the business was increasing through the time. So, 2 years after cancelling certificates only 8% of the organizations still present growth in their income and revenue, besides almost 40% of them quit or would have to quit their business. It was also found out that the business performance after cancellation of the certificates was related to the business performance before it and to the reason for cancellation as well. Two years after cancellation there was a 3-times higher proportion of failed organizations (= 45% of previously non-profitable organizations) among the organizations that had operated at a loss before the cancellation of their certificates, compared to those previously having a profit. Among the claimed reasons for certificate cancellation organizational changes (in 35% of all the organizations losing certificates) and cancellation of certificates by certification bodies (in 41% of these organizations) were the most common ones related to the failure of these organizations. Keywords: management system (MS), quality management system (QMS), ISO 9001, ISO 14001, certificate, business performance Published in DKUM: 30.11.2017; Views: 966; Downloads: 148
Full text (1,66 MB) This document has many files! More... |