| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Privolitev v sistemu splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov (GDPR) : magistrsko delo
Elena Fridau, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava elemente in določbe o privolitvi s primeri ter mnenja relevantnih institucij oziroma organov, ki so vodilne na področju varstva osebnih podatkov tako na evropski kot na nacionalni ravni. Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov, ki je bila sprejeta 25. maja 2018 in se neposredno uporablja v vseh državah članicah EU, v točki (a) prvega odstavka 6. člena določa, da je obdelava zakonita takrat in če posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov. Za primerjavo, predstavljam tudi slovensko in avstrijsko zakonodajo s področja varstva osebnih podatkov oziroma določbe glede privolitve, kot pravne podlage za obdelavo osebnih podatkov. Nadalje predstavljam izzive in tveganja za kazni, ki jih določajo evropski in nacionalni predpisi s področja varstva osebnih podatkov. Globa, ki jo Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov predvideva v primeru kršenja določb, je v višini štirih odstotkov letnega prihodka podjetja oz. 20 milijonov evrov, odvisno od tega, kateri znesek je višji. V osrednjem delu magistrskega dela so predstavljeni določeni primeri ter primerjava med ZVOP-1, DSG in Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov na področjih, ki odpirajo največ vprašanj, na primer: privolitev otrok, dokazovanje privolitve, umik privolitve, privolitve posameznikov, ki so bile pridobljene pred uveljavitve Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov ter privolitvena nesposobnost. V tem delu magistrskega dela se pokažejo razlike in hkrati podobnosti med različnimi zakonodajami ter področnimi zakoni, ki urejajo varstvo osebnih podatkov. Za zaključek magistrsko delo obravnava predlog ZVOP-2 v delu, ki se nanaša na privolitev kot pravno podlago ter analizo novosti, ki jih prinaša na področju privolitve. Slovenija, kot ena izmed zadnjih držav članic, ki še ni sprejela zakona, ki bi implementiral določbe Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov, želi s predlogom ZVOP-2 doseči čimprejšno harmonizacijo predpisov in ureditev področja varstva osebnih podatkov.
Keywords: SPLOŠNA UREDBA O VARSTVU OSEBNIH PODATKOV, PRIVOLITEV, OSEBNI PODATKI, ZVOP-1, DSG, INFORMIRANOST, PROSTOVOLJNOST, NEDVOUMNOST, SPECIFIČNOST
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 525; Downloads: 104
.pdf Full text (1003,06 KB)

2.
Seznanjenost bolnikov z luskavico s psoriatičnim artritisom
Špela Kebrič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Psoriatični artritis predstavlja kronično obolenje sklepov, ki se lahko razvije pred ali po pojavu luskavice ali vzporedno z njo. Bolniki velikokrat zaradi nepoznavanja bolezni ne prepoznajo in prepozno poiščejo pomoč zdravstvenega osebja. Pomembno je, da so tako kot bolniki z luskavico kot tudi tisti brez luskavice seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Namen diplomskega dela je torej ugotoviti, kakšna je seznanjenost ljudi s tem obolenjem. Raziskovalne metode: Zaključno delo temelji na deskriptivni in kvantitativni metodi dela. V empiričnem delu smo uporabili kot inštrument raziskovanja anketni vprašalnik, kjer smo zajeli namenski vzorec, ki je zajemal 25 bolnikov z luskavico in 25 bolnikov brez bolezni luskavice. Zbrane podatke smo predstavili s programoma Microsoft Word in Microsoft Excel. Rezultati: Z izvedeno raziskavo smo ugotovili, da je poznavanje psoriatičnega artritisa med bolniki, v primerjavi z bolniki v kontrolni skupini, boljše. Večina anketiranih je največ informacij o bolezni prejela v zdravstvenih ustanovah in na spletnih straneh. Med bolniki z luskavico je predvsem dobra informiranost glede temeljnih značilnostih psoriatičnega artritisa, slabše pa je poznavanje natančnejših informacij. Tudi informiranost med bolniki v kontrolni skupini se je izkazala kot dobra, čeprav jih večina ne pozna psoriatičnega artritisa. Diskusija in zaključek: Bolniki z luskavico so dobro seznanjeni z boleznijo psoriatični artritis. Osveščenost glede bolezenskih znakov bi lahko bila boljša, saj le ti bolniku omogočajo, da bolezen lažje prepozna. Menimo, da bi lahko ozaveščenost ljudi izboljšali z zdravstveno-vzgojnimi gradivi in brezplačnimi predavanji.
Keywords: kronična bolezen sklepov, informiranost, nepoznavanje bolezni, zdravstvena ustanova, zdravstveno-vzgojna gradiva
Published in DKUM: 21.09.2020; Views: 566; Downloads: 56
.pdf Full text (543,23 KB)

3.
Analiza vplivov fizikalne ergonomije na pravilno izvedbo wellness storitev
Laura Salberger, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Wellness storitve so v sodobnem svetu način sproščanja, ki postaja vedno bolj pogost. Napačna uporaba wellness storitev ima več negativnih kot pozitivnih učinkov na telo in počutje. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako fizikalna ergonomija vpliva na pravilno izvedbo savnanja in tajske masaže. Z vprašalnikom smo ugotavljali seznanjenost uporabnikov o savnanju in tajskih masažah ter njihov postopek savnanja. Ker posamezniki nimajo vpliva na izvedbo tajske masaže, smo z ocenjevalno analizo delovnega mesta ocenili delovno mesto maserke. Rezultati analize vprašalnika so pokazali, da je uporabnike savn in tajskih masaž treba dodatno informirati, saj imajo pogosto napačne predstave in prepričanja o njihovi uporabi. Na podlagi kritične analize, ocenjevalne analize delovnega mesta za maserko, smo izpostavili kar nekaj točk, ki bi jih bilo treba izboljšati, da bi imela maserka prilagojeno delovno mesto. Predvsem bi bilo treba prilagoditi delovno površino, da bi postala nastavljiva po višini. S tem bi se delovna površina lahko prilagodila na različne velikosti maserk. Pred izvedbo raziskave smo postavili tri hipoteze. S prvo hipotezo smo želeli preveriti, ali so uporabniki, ki pogosteje uporabljajo wellness storitve, bolj informirani o pravilni uporabi savn in njenih učinkih na človeško telo ter počutje. Z drugo hipotezo smo preverjali, ali informiranost ljudi o azijskih masažah doseže večji učinek in zadovoljstvo. Z zadnjo hipotezo smo preverjali, ali na uporabo savne pred masažo vpliva nasvet receptorja oziroma receptorke. Na podlagi dobljenih rezultatov so podane konkretne usmeritve za izboljšanje informiranosti uporabnikov o postopku savnanja in o tajskih masažah. Prav tako so predlagane dodatne prilagoditve delovnega mesta maserke.
Keywords: Ergonomija, fizikalni vplivi, savne, tajska masaža, informiranost
Published in DKUM: 02.04.2019; Views: 753; Downloads: 83
.pdf Full text (2,58 MB)

4.
OZAVEŠČENOST ŽENSK O NUJNI KONTRACEPCIJI
Ljiljana Ostojić, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Spolnost brez ustrezne zaščite predstavlja veliko nevarnost za nezaželeno nosečnost. Namen diplomskega dela je predstaviti nujno kontracepcijo in z raziskavo ugotoviti, ali so ženske seznanjene s to vrsto kontracepcije in njenim mehanizmom delovanja. Raziskovalna metodologija: Uporabili smo deskriptivno metodo raziskovanja za teoretična izhodišča. V raziskovalnem delu smo uporabili kvantitativno metodo dela in pridobili podatke z anonimnim anketnim vprašalnikom, ki je vseboval 15 vprašanj zaprtega tipa. Vzorec je vključeval 30 naključno izbranih žensk v rodni dobi. Rezultati: Rezultati so pokazali, da ženske poznajo menstruacijski ciklus in vedo, kdaj je največja možnost zanositve. Kar 70 % anketirank je mnenja, da so dobro ozaveščene in da poznajo nujno kontracepcijo, medtem ko odgovori prikazujejo nekoliko drugačno sliko. Le 47 % jih je pravilno definiralo, kaj je nujna kontracepcija. Pomanjkljivo znanje se kaže kot pomanjkanje znanja glede točnega časovnega okvirja jemanja nujne kontracepcije in njenega mehanizma delovanja. Sklep: Kljub večinskem zavedanju in poznavanju te vrste kontracepcije še vedno obstajajo ženske, katerih znanje je okrnjeno in nam mora biti mar za njihovo osveščenost. Samo ozaveščene ženske, ki bodo imele pravilne informacije, bodo lahko na njihovi podlagi oblikovale svoje mnenje in se pravilno odločile v primeru nezaščitenega spolnega odnosa.
Keywords: Postkoitalna kontracepcija, informiranost, znanje, nezaščiteni spolni odnosi, nosečnost.
Published in DKUM: 13.07.2015; Views: 1101; Downloads: 161
.pdf Full text (904,63 KB)

5.
INFORMIRANOST PACIENTOV OB NAPOTITVI NA ENDOSKOPSKI POSEG
Anja Trbežnik, 2015, master's thesis

Abstract: Pacienti običajno le stežka zatajijo svoje negativne občutke pred preiskavo, kot je endoskopska preiskava zgornjih prebavil. Velika večina se takšne preiskave boji, ker ne vedo, kaj lahko pričakujejo. Ne poznajo poteka, morebiti tudi zaradi napačno posredovanih informacij s strani ljudi, ki so takšno preiskavo (verjetno) že opravili. Za vse člane zdravstveno-negovalnega tima je pomembno izobraževanje na področju komuniciranja in podajanja informacij pacientu. Pisno soglasje pacienta za izvedbo medicinskega posega ali preiskave (Zakon o pacientovih pravicah) igra v današnjem času pomembno vlogo. Metodologija raziskovanja V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodologijo zbiranja podatkov z uporabo delno strukturiranega vprašalnika. V raziskovalni vzorec smo vključili 50 pacientov, ki so bili napoteni na pregled zgornjih prebavil (gastroskopijo). Raziskava je poteka v Splošni bolnišnici Celje. Rezultati Raziskava je pokazala, da je večino anketirancev na preiskavo poslal osebni zdravnik, največji delež je gastroskopijo opravljal prvič. Anketiranci so bili seznanjeni, da bodo na endoskopsko preiskavo pripravljeni izključno z vodenimi dihalnimi vajami. Največ informacij o endoskopski preiskavi so dobili od zdravnika, dodatne informacije so dobili še ustno v pogovoru z zdravnikom ali medicinsko sestro. Anketiranci- vsi 2/3 so mnenja, da je bil strah pred preiskavo utemeljen in večina anketirancev je mnenja, da je imela medicinska sestra za njih dovolj časa. Sklep Pri informiranosti pacientov ob napotitvi na endoskopski poseg, ugotavljamo, da so pacienti dobro seznanjeni s postopkom priprave na endoskopsko preiskavo, ki vključuje zgolj vodeno dihalno tehniko. S prijaznostjo medicinskih sester so anketiranci v večini zelo zadovoljni, mnenja so, da imajo medicinske sestre večinoma dovolj časa za individualno delo s pacienti. Pri premagovanju strahu pred preiskavo pacientom najbolj pomaga ravno pozitiven odnos medicinske sestre.
Keywords: Ključne besede: informiranost, endoskopija – gastroskopija, etični pristop medicinske sestre, pojasnilna dolžnost.
Published in DKUM: 12.06.2015; Views: 1820; Downloads: 372
.pdf Full text (1,26 MB)

6.
USPEŠNOST KOMUNIKACIJSKIH PROCESOV MED ODDELKI V ORGANIZACIJI X
Manojla Gavrić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga prikazuje uspešnost komunikacijskih procesov med oddelki v podjetju X. V želji za doseganje čim boljših poslovnih rezultatov je izrednega pomena dobra medsebojna komunikacija. Za lažje sporazumevanje med oddelki v podjetju X mora komunikacija potekati nemoteno in sproščeno. Komunikacija mora biti obojestranska in učinkovita, kar pomeni, da moramo dobro poznati in obvladati metode in tehnike ter oblike komuniciranja. Spremljati moramo tudi povratne informacije in se na njih pravočasno odzvati. Naloga nam predstavlja problem reševanja komunikacijskih procesov med oddelki v podjetju X. Spoznamo celoten proces komuniciranja in opažamo napake, ki se pojavljajo in predstavljajo ovire v učinkovitem poslovnem procesu. V praktičnem delu naloge s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega so odgovarjali zaposleni v proizvodnji podjetja X, ugotavljamo stanje na področju medsebojnih odnosov, informiranosti in poznavanja ciljev zaposlenih v podjetju X. Ugotovimo, da so medsebojni odnosi na zadovoljivi ravni, vendar bi bilo potrebno stanje izboljšati. Zaposleni pogrešajo neposredni stik z direktorjem podjetja. Takšen neposredni stik z direktorjem bi jim pomenil veliko motivacijo, osebno zadovoljstvo in voljo do doseganja boljših poslovnih ciljev. Na področju informiranosti največji problem predstavljajo objave informacij na internetu, ki so nepravočasne in nepopolne. Zaposleni jih zato ne uporabljajo in niti jim niso dostopne. Poznavanje ciljev podjetja X pri zaposlenih je zadovoljivo in so s stanjem zadovoljni in uspešni. Problem se pojavlja na strani zaposlenih, kadar potrebujejo celovite informacije za dobro opravljeno delo. Ugotavljamo, da zaposleni za samo delo niso dovolj motivirani in bi bilo treba delavce dodatno motivirati in izobraževati, da bi uspešnejše sodelovali pri poslovnih procesih.
Keywords: • Komunikacija • Motivacija • Informiranost • Interno komuniciranje
Published in DKUM: 07.11.2011; Views: 1920; Downloads: 144
.pdf Full text (820,69 KB)

7.
LAJŠANJE BOLEČINE Z AKUPUNKTURO
Tanja Pesjak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Bolečina predstavlja velik problem, tako samemu bolniku, kot zdravstvenemu osebju. V človeškem organizmu lahko sproži vrsto dogajanj, ki lahko človeku škodijo ali pa imajo nanj pozitiven učinek. Zdravljenje bolečine je timsko delo, ki zahteva širok krog sodelavcev. Poznamo fizikalne metode zdravljenja, farmakološko zdravljenja, od alternativnih oblik zdravljenja pa je v uporabi akupunktura. Akupunktura je v medicini dokaj mlada metoda zdravljenja, ki je pri ljudeh vedno bolj priljubljena, saj praktično nima stranskih učinkov. Uporabljamo jo predvsem za lajšanje bolečin.
Keywords: Ključne besede: lajšanje bolečine, akupunktura, informiranost bolnikov, vloga medicinske sestre, zdravljenje, promocija, kakovost življenja
Published in DKUM: 14.06.2011; Views: 3222; Downloads: 382
.pdf Full text (902,08 KB)

8.
Informiranost kot ključno vodilo do kakovosti življenja žensk z urinsko inkontinenco
Polonca Luter, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Uhajanje seča oz. urinska inkontinenca je nesposobnost kontrole mokrenja, pri čemer urin nekontrolirano uhaja po kapljicah ali v celoti, tudi ko ga poskusimo zadržati. Stresna urinska inkontinenca je najpogostejša vrsta uhajanja vode in predstavlja nehoteno uhajanje urina ob fizičnem naporu (dvigovanju, ples, tek, aerobika, kašelj…). Uhajanje urina pa predstavlja osebno, socialno in higiensko težavo, ki prizadeti osebi precej zmanjšuje kakovost življenja. Metodologija raziskovanja. V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodologijo dela s strukturiranim anketnim vprašalnikom. Podatke, ki smo jih pridobili, smo obdelali s pomočjo računalniškega programa Microsoft Excel in Microsoft Word, ter jih prikazali v obliki grafov. Namen raziskave je bil ugotoviti informiranost žensk o urinski inkontinenci in ugotoviti, koliko zdravstveni delavci sodelujejo pri promociji kontinence. Rezultati raziskave. Ugotovili smo, da je urinska inkontinenca še vedno tabu tema, da se o njej zelo malo govori, da je potrebno oblikovati boljše strategije promocije na področju preventive, prepoznavanja značilnosti, diagnostike in obravnave urinske inkontinence. Sklep. Medicinske sestre z znanjem in nasveti pripomorejo k boljšemu počutju, kakovostnejšemu življenju žensk z urinsko inkontinenco. Zdravstveni delavci bi si morali prizadevati za promocijo kontinence in širjenje ustreznih informacij o preprečevanju inkontinence. Povečati je potrebno ozaveščenost, dodatno izobraževanje slovenskih zdravstvenih delavcev.
Keywords: urinska inkontinenca, informiranost žensk, vloga medicinske sestre, zdravljenje, promocija kontinence, kakovost življenja
Published in DKUM: 09.03.2011; Views: 2927; Downloads: 453
.pdf Full text (1,35 MB)

9.
POJAV IN REŠEVANJE KONFLIKTA V ORGANIZACIJI
Nataša Kerčmar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Današnje razmere v državi in soočenje s kriznimi razmerami, se v organizacijah še lažje lahko izvaja konflikt. Zato je zelo pomembno, da znamo obvladovati konfliktne situacije in njihove načine - metode za razrešitev le teh. Za pozitivno razrešitev konfliktov je potrebno le dvoje: razumeti, kako nastane konflikt in ustvariti nato vzdušje, ki poudarja pozitivno lastnost konflikta; saj navsezadnje konflikt nastane vedno zaradi potreb ali želja posameznikov, ki jim pač nekdo preprečuje uresničitev le tega. Ker je konflikt resna preizkušnja naših sposobnosti v medsebojnih odnosih, zlasti spretnosti sporazumevanja v najtežjih okoliščinah, moramo biti pri izbiri strategije reševanja konflikta zelo odgovorni. Dobri odnosi med zaposlenimi pozitivno vplivajo na delo zaposlenih in delovanje organizacije. V današnjih organizacijah mogoče primanjkuje ozračja, ki bi omogočalo razvoj odkritih in humanih medosebnih odnosov. Kot povzetek vsega bi rekla, da je komunikacija zelo pomembna, saj je sestavni del našega vsakdanjega življenja; tako privatnega kot službenega. Komunikacija je nedvomno vir vsakega uspeha, in hkrati tudi vzrok za neuspeh; in z učinkovito komunikacijo lahko dosežemo bistveno več in s tem uresničujemo svoje zastavljene cilje, naj so to v osebnem ali poslovnem življenju. In skozi celo diplomsko delo lahko vidimo, da se konflikt in komunikacija povezujeta oziroma sta kot nerazdružljiva, saj lahko medsebojna komunikacija pripelje do rešitve konfliktne situacije, lahko pa jo tudi ustvari.
Keywords: Ključne besede: konflikt, konflikti v skupini, konflikti med skupinami, strategije, posledice konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi, zaupanje, organiziranost, informiranost.
Published in DKUM: 25.05.2010; Views: 2828; Downloads: 467
.pdf Full text (665,55 KB)

10.
Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica