| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
VARNOST PODATKOV V BREZŽIČNEM LOKALNEM OMREŽJU
Tadej Levstik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava sodobni način povezovanja računalnikov v brezžična lokalna računalniška omrežja. Podrobneje je opisana zgodovina in razvoj standarda IEEE 802.11. Posebna pozornost je posvečena načinom zagotavljanja varnosti v brezžičnih lokalnih omrežjih. Opisana so najpomembnejša tveganja, ki se pojavljajo pri brezžičnih povezavah. Osrednja tema moje diplomske naloge je predstavitev brezžičnega omrežja v podjetju. Opisane so tehnologije in pripomočki, ki jih uporabljajo v podjetju za zagotavljanje varnega prenosa podatkov v brezžičnem lokalnem omrežju.
Keywords: brezžično lokalno omrežje, IEEE 802.11, IEEE 802.1X, varnost
Published: 20.07.2009; Views: 2027; Downloads: 349
.pdf Full text (1,28 MB)

8.
Merjenje oddaljenosti objektov s pomočjo brezžičnega omrežja ZigBee
Štefan Žagar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava merjenje oddaljenosti objektov oziroma merjenje razdalj med objekti s pomočjo brezžičnega omrežja ZigBee. Na kratko opisuje standarde za brezžična osebna omrežja (WPAN), ki jih definira delovna skupina IEEE 802.15. Podrobno je obravnavan standard IEEE 802.15.4, ki je osnova tehnologije ZigBee. Prav tako so na kratko opisana brezžična senzorska omrežja. V praktičnem delu diplomskega dela so predstavljene meritve sprejete moči signala (RSSI) na ZigBee modulu pri določenih razdaljah in na različnih lokacijah. Del diplomskega dela je bil opravljen v podjetju Telargo d.o.o., kjer se je testiral senzor bližine osnovan na tehnologiji ZigBee.
Keywords: telekomunikacije, brezžična senzorska omrežja, ZigBee tehnologija, WPAN standard IEEE 802.15.4, identifikacija razdalje
Published: 04.12.2009; Views: 2442; Downloads: 228
.pdf Full text (7,46 MB)

9.
ZAMENJAVA ZRAČNIH ODKLOPNIKOV Z VAKUUMSKIMI NA 6,3 kV NIVOJU V NUKLEARNI ELEKTRARNI KRŠKO
Matjaž Ošlovnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je predstaviti problem in predlagati rešitev za obstoječe zračne odklopnike na srednjenapetostnem 6,3 kV nivoju v NEK, ki se jim izteka življenjska doba. V prvem delu naloge je opisana 6,3 kV lastna raba NEK, s poudarkom in izračunom kratkostičnih razmer za 6,3 kV električno postrojenje MD1 ter predstavljena problematika trenutno vgrajenih zračnih 6,3 kV odklopnikov. Nadalje sta v nalogi obravnavani dve, danes najpogostejši tehnologiji za izdelavo odklopnikov. Na srednjenapetostnem nivoju prevladujejo vakuumski odklopniki, medtem ko SF6 odklopniki predstavljajo le do 5 % vseh odklopnikov. V zadnjem delu naloge so predstavljene stikalne prenapetosti ter povzetek prenapetostne analize ob uporabi vakuumskih odklopnikov. Ob koncu je podana rešitev in predlog vrste izbire novih odklopnikov.
Keywords: zračni odklopnik, vakuumski odklopnik, SF6 odklopnik, dimenzioniranje odklopnika, nuklearna elektrarna, standardi ANSI/IEEE
Published: 22.04.2010; Views: 2144; Downloads: 240
.pdf Full text (2,69 MB)

10.
MEHANIZMI REŠEVANJA PROBLEMA SKRITEGA VOZLIŠČA V IEEE 802.15.4/ZIGBEE BREZŽIČNIH SENZORSKIH OMREŽJIH
Uroš Pešović, 2010, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi opisujemo energetsko učinkovite metode dostopa do prenosnega medija (MAC), ki se uporabljajo v brezži čnim senzorskih omrežjih (BSO). Brezžična senzorska omrežja so sestavljena običajno iz velikega število senzorjev, ki s komunikacijskega vidika predstavljajo vozlišča. BSO se uporabljajo v različnih aplikacijah daljinskega upravljanja in zaznavanje, kot so na primer: varovanje in hišna avtomatizacija, okoljski nazor in nadzor v zdravstveni oskrbi, vojaška uporaba, itd. Pogosto so, na določenem območju, razporejeni brez vnaprejšnjega načrtovanja. V takšnih omrežjih potrebujemo mehanizme, ki omogočajo samoorganizacijo, za komunikacijo z centralnim vozliščem, ki predstavlja podatkovni ponor. Eden od glavnih ciljev pri snovanju brezžičnih senzorskih omrežij je zmanjšanje skupne porabe energije, da bi omogočili nekaj mesecev ali celo let avtonomnega delovanja pri baterijskem napajanju. Poraba energije v BSO je odvisna od različnih dejavnikov, kot so: lastna poraba procesorja in senzorja, oddajna moč, količine prometa, itd. Porabo električne energije bomo lahko omejimo s skrbno izbiro komponent, z nižanjem oddajne moči in z ustreznimi komunikacijskim protokoli, ki omogočajo uporabo dolgih obdobij nedejavnosti, ko so naprave v načinu spanja. Dosedanje raziskave na tem področju so bile usmerjene k možnostim posodobitev protokolov MAC plasti v IEEE 802.15.4 WPAN (Wireless Personal Area Networks). Protokoli dostopa do prenosnega medija, uporabljenih v tovrstnih omrežjih, temeljijo na pristopu mediju z izogibanjem trčenj CSMA/CA (Carrier Sense Medium Access with Collision Avoidance). Glavna pomanjkljivost tega protokola je nesposobnost za spopadanje s problemom skritih vozlišč, ki pa je zelo pogost v vseh tipih brezžičnih omrežij. Trki paketov povzročajo nepotrebne izgube energije in degradacija zmogljivosti omrežij. Z uporabo RTS/CTS usklajevalnih mehanizmov, znanih iz IEEE 802.11 omrežij, je mogoče problem skritih vozlišč v celoti odpraviti. Mehanizem te vrste dostopa do medija zagotovi posredno sinhronizacijo med vozlišči, kar lahko zelo pove ča učinkovit uporabe prenosnega medija. V prvem delu magistrske naloge smo raziskali količino bitnih napak v paketih, v odvisnosti od interferenčnih paketov. Obstoječa dognanja upoštevajo vpliv interference enako kot šume ozadja. S simulacijami pa smo pokazali, da je bolje, če vpliv interference na količino bitnih napak, obravnavamo ločeno. Na podlagi meritev in simulacij smo izdelali empirični model, ki smo ga nato uporabili drugem delu raziskav. V drugem delu raziskav smo raziskali učinke skritih vozlišcč na interference paketov ob uporabi standardnih CSMA/CA mehanizmih dostopa mediju, ki se uporabljajo v omrežjih tipa IEEE 802.15.4/ZigBee. Rezultati simulacij kažejo, v primeru prisotnosti skritih vozliš č, hudo poslabšanje energetske učinkovitosti ter zmogljivosti omrežja iz stališča prepustnosti in zakasnitev paketov. Na koncu smo raziskovali učinkovitost ideje, da bi uporabili znane RTS/CTS mehanizme rokovanja tudi v BSO. Rezultati simulacij kažejo,da predlagani mehanizem pomaga popolnoma prepreči trčenja zaradi skritih vozlišč. Prav tako se je izkazalo, da v pogojih, kjer so prisotna skrita vozlišča pride do izboljšanja zmogljivosti omrežja, še posebej v pogojih velikega prometa. Zaznali pa smo tudi nekaj pomanjkljivosti. Glavna pomanjkljivost tega mehanizma je v velikem povečanju zakasnitev v pogojih povečanega prometa, kar omejuje njegovo uporabnost. To nam predstavlja tudi motivacijo za nadalje delo, ker bomo raziskovali nove mehanizme dostopa do prenosnega medija, ki bodo imeli boljše lastnosti v pogojih delovanja v omrežjih skritimi vozlišči.
Keywords: Skrito vozlišče, Brezžično senzorsko omrežje, IEEE 802.15.4, ZigBee, MAC, RTS/CTS
Published: 10.05.2010; Views: 2186; Downloads: 171
.pdf Full text (4,29 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica