1. Brezizgubno stiskanje rastrskih slik z uporabo genetskega algoritma : magistrsko deloTomaž Klobučar, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je predstavljena uporaba genetskega algoritma za brezizgubno stiskanje rastrskih slik. Poudarek je na kombiniranju genetskega algoritma z različnimi tehnikami stiskanja podatkov, vključno z aritmetičnim kodiranjem, metodo RLE (angl. Run Length Encoding) in Huffmanovim kodiranjem. Podrobno je opisano teoretično ozadje genetskega algoritma in njegovih osnovnih postopkov, kot so selekcija, križanje in mutacija. Prav tako je predstavljena implementacija genetskega algoritma, kodirnika in dekodirnika. Opravljene so bile analize vhodnih parametrov kodeka, stiskanja splošnih in risanih slik, vpliva napovedi genetskega algoritma na stopnjo stiskanja, vpliva pretvorbe barvnega prostora na stopnjo stiskanja ter analiza časovne zahtevnosti. Rezultati so pokazali, da predlagan kodek doseže stopnjo stiskanja primerljivo z izbranimi formati, njegova učinkovitost stiskanja pa se izboljša z uporabo pretvorbe barvnega prostora. Keywords: brezizgubno stiskanje slik, risane slike, genetski algoritem, Huffmanovo kodiranje, aritmetično kodiranje, RLE Published in DKUM: 06.02.2025; Views: 0; Downloads: 34
Full text (7,00 MB) |
2. Brezizgubno in skoraj brezizgubno stiskanje rastrskih slik, temelječe na filtrih PNG : diplomsko deloDavid Kovač, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu predstavimo algoritem brezizgubnega in skoraj brezizgubnega stiskanja rastrskih slik. Algoritem najprej napove vrednosti z uporabo filtrov PNG nad celotno sliko in s pomočjo hevristične funkcije izbere najprimernejšega. Nato uporabimo transformaciji BWT in MTF, ki nam podatke pripravita v obliko, ki je bolj stisljiva. Na koncu pridobljene podatke stisnemo še z uporabo Huffmanovega kodiranja. Velikost izhodnih datotek na koncu primerjamo s formatoma PNG in GIF. Keywords: stiskanje podatkov, rastrska slika, transformacija MTF, transformacija BWT, Huffmanovo kodiranje Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 719; Downloads: 89
Full text (1,23 MB) |
3. |
4. STISKANJE RASTRSKIH KRIVULJ Z ALGORITMOM VERIŽENJA EKSONOVDavid Podbregar, 2013, master's thesis Abstract: V magistrskem delu preučimo področje stiskanja rastrskih krivulj z verižnimi kodami. Pri algoritmih, ki ne kodirajo ločeno vsakega premika (piksla, simbola) vzdolž krivulje, ampak uvajajo samostojne kode tudi za pogostejša zaporedja dveh ali več premikov, se srečamo s problemom, ko je možno daljše zaporedje razdeliti na krajša podzaporedja na veliko različnih načinov. Za optimizacijo rešitve tega problema si sposodimo algoritem veriženja eksonov, ki v bioinformatiki služi za prepoznavanje (in primerjavo) neznanih genov. S pomočjo statističnih modelov ga prilagodimo za problem stiskanja rastrskih krivulj. V delu preučimo različne statistične modele in njihovo uspešnost pri stiskanju. S pomočjo programske implementacije predstavimo prednosti in slabosti razvitega pristopa. Na koncu nakažemo izhodišča za nadaljnje raziskave. Keywords: verižna koda, rastrska krivulja, stiskanje podatkov, veriženje eksonov, Huffmanovo kodiranje Published in DKUM: 20.06.2013; Views: 2270; Downloads: 136
Full text (1,80 MB) |
5. STISKANJE IN REKONSTRUKCIJA RASTRSKIH PISAV Z VERIŽNO KODOTimotej Globačnik, 2011, dissertation Abstract: V doktorski disertaciji predstavimo nov način stiskanja rastrskih računalniških pisav, ki je primeren predvsem za nizkozmogljive računalniške sisteme. Postopek stiskanja temelji na tehniki ogliščne verižne kode v kombinaciji s Huffmanovim kodirnikom. Pri tem obliko posameznega znaka pisave predstavimo z verižno kodo, katere elemente dodatno stisnemo s Huffmanovim kodirnikom. Pri postopku rekonstrukcije znakov nastale luknje zapolnimo z algoritmom FloodFill. Ta omogoča omejevanje porabe pomnilnika med postopkom polnjenja lukenj in je zato primeren tudi za uporabo v vgrajenih sistemih. Prostorsko in časovno učinkovitost predlaganega postopka smo primerjali z najbolj razširjenimi postopki predstavitve rastrskih pisav in najpogosteje uporabljenimi postopki stiskanja bitnih slik. Analizo smo izvedli na več vrstah pisav različnih velikosti, pri čemer se je predlagani postopek izkazal kot prostorsko in časovno najučinkovitejši. Prav tako smo na laboratorijskem vgrajenem sistemu implementirali postopek rekonstrukcije znakov in časovno zahtevnost le-tega primerjali z nekaterimi postopki stiskanja bitnih slik. Tudi v tem primeru se je naš postopek izkazal kot najučinkovitejši. Na osnovi rezultatov opravljenih meritev, tako na osebnem računalniku kot na laboratorijskem vgrajenem sistemu, smo potrdili postavljene hipoteze. Glede na ugotovitve lahko zaključimo, da je predstavljeni postopek stiskanja rastrskih pisav zaradi prostorske in časovne učinkovitosti ter enostavne implementacije postopka rekonstrukcije primeren za uporabo v nizkozmogljivih računalniških sistemih. Keywords: računalniške pisave, rastrske pisave, stiskanje pisav, rekonstrukcija pisav, verižna koda, ogliščna verižna koda, Huffmanovo kodiranje, brezizgubno stiskanje, stiskanje bitnih slik, vgrajeni sistemi, pisave v vgrajenih sistemih Published in DKUM: 31.01.2012; Views: 2503; Downloads: 287
Full text (5,27 MB) |
6. BREZIZGUBNO STISKANJE VOKSELSKIH MODELOV S ŠTIRIŠKIMI IN OSMIŠKIMI DREVESIMatej Skrbiš, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo raziskali zgradbo vokselskih modelov. To znanje smo nato uporabili za izdelavo aplikacije, ki uporablja štiriška in osmiška drevesa za stiskanje teh modelov. Preverili smo tudi vpliv Grayeve transformacije in spremembe barvnega prostora v YUV na nivo stiskanja. Obe transformaciji smo nato podrobno opisali, prav tako pa tudi postopka stiskanja s štiriškimi in osmiškimi drevesi. Ključni element diplomske naloge je bil preverjanje delovanja in učinkovitosti opisanih algoritmov. Keywords: voksel, štiriško drevo, osmiško drevo, stiskanje podatkov, Grayeva koda, Huffmanovo kodiranje Published in DKUM: 22.09.2011; Views: 2364; Downloads: 196
Full text (1,33 MB) |
7. STISKANJE PODATKOV LIDARMarko Kocmut, 2009, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge sta razvoj in implementacija algoritma stiskanja podatkov LIDAR (angl. Light Detection and Ranging), ki so shranjeni v datotekah LAS. V diplomskem delu podrobneje opišemo strukturo datoteke LAS. V drugem delu kratko predstavimo namen stiskanja podatkov in v grobem opišemo različne vrste algoritmov. Podrobneje opišemo idejo aritmetičnega kodiranja ter Huffmanovega kodiranja. V implementiranem algoritmu uporabimo aritmetično kodiranje, zato predstavimo konkreten način implementacije le-tega. V zadnjem delu predstavimo razviti algoritem in ga primerjamo z nekaterimi brezplačnimi in plačljivimi univerzalnimi algoritmi za stiskanje podatkov. Keywords: LIDAR, stiskanje podatkov, algoritmi stiskanja, aritmetično kodiranje, Huffmanovo kodiranje Published in DKUM: 25.09.2009; Views: 3103; Downloads: 451
Full text (1,78 MB) |
8. |