1. Uporaba družbenih omrežij pri nakupnem odločanjuNeja Zavec, 2024, undergraduate thesis Abstract: V današnjem sodobnem življenju imajo družbena omrežja pomembno vlogo pri povezovanju stikov med posamezniki. Potrošnik je deležen vpliva družbenih omrežij pri njegovem nakupnem odločanju za izdelek ali storitve. Kadar je v fazi odločanja gre skozi proces nakupnega odločanja, kjer je deležen vpliva različnih dejavnikov. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju kako uporaba družbenih omrežij pripomore pri nakupnem odločanju potrošnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, ali se uporabniki hitreje odločijo za nakup po priporočilu vplivneža, koliko uporabnikov uporablja družbena omrežja za iskanje informacij pred nakupom, ali imajo zaupanje v podane ocene za izdelek ali storitev in koliko uporabnikov je bilo že deležnih pasti pri nakupu. Keywords: Družbena omrežja, vpliv družbenih omrežij, nakupno odločanje, proces nakupnega odločanja, potrošnik. Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 85; Downloads: 14 Full text (1,05 MB) |
2. Vpliv optimizacijskega algoritma procesa komisioniranja na postavitev regalnega skladišča : magistrsko deloPija Soršak, 2024, master's thesis Abstract: Skladišča so namenjena shranjevanju, upravljanju in distribuciji blaga. Komisioniranje je najdražji proces v skladišču, saj predstavlja 55 % operativnih stroškov. Z izbiro ustrezne komisionirne strategije in optimalno postavitvijo regalnega skladišča lahko skrajšamo komisionirne poti in izboljšamo pretok blaga, kar vodi do znižanja operativnih stroškov. V magistrskem delu smo preučili vpliv razmerja dimenzij v tradicionalni postavitvi skladišča na dolžino opravljene komisionirne poti. S pomočjo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal smo izračunali povprečno dolžino komisionirne poti v treh različnih velikostih in oblikah tradicionalnega regalnega skladišča. Poleg tega smo s simulacijo v spletnem orodju analizirali vpliv različnih komisionirnih strategij v tradicionalno postavljenem regalnem skladišču izbranega podjetja. Namen raziskave je bil dokazati, da je optimizacijski algoritem po avtorjih Ratliff in Rosenthal praktično uporaben in je primernejši od preostalih komisionirnih strategij. Ugotovili smo, da lahko z uporabo algoritma avtorjev Ratliff in Rosenthal v poprečju skrajšamo komisionirno pot do 27 %. Keywords: regalno skladišče, iskanje najkrajše poti, algoritem Ratliff in Rosenthal, proces komisioniranja, analiza učinkovitosti Published in DKUM: 07.08.2024; Views: 124; Downloads: 25 Full text (3,51 MB) |
3. Virtualni proces paletiranja in avtomatskega skladiščenja izdelkov z uporabo programskih orodij festo fluidsim in factory i/oUroš Farazin, 2024, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomske naloge je izdelati virtualni industrijski proces avtomatskega paletiranja in skladiščenja v programskem okolju »Factory I/O«. Krmiljenje bo izvedeno preko krmilnika v programskem okolju »FluidSIM«, komunikacija pa bo zagotovljena z OPC strežnikom preko Festo Didactic EzOPC. Izvedena bo simulacija proizvodnega procesa.
Dobljeni rezultati kažejo, da je z uporabo programskega okolja »FluidSIM« mogoče nadzorovati virtualni industrijski proces. Keywords: Factory I/O, FluidSIM, Festo Didactic EzOPC, OPC komunikacijski protokol, virtualni industrijski proces, elektro-pnevmatski sistem Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 103; Downloads: 32 Full text (5,26 MB) |
4. Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.Andraž Jurič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo. Keywords: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol. Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 157; Downloads: 24 Full text (2,35 MB) |
5. Vključenost tehnologij umetne inteligence v procese planiranja proizvodnjeJelisaveta Kerović, 2024, undergraduate thesis Abstract: Umetna inteligenca je postala del sodobnega poslovanja (Zeba, G. et al., 2021). Kot del pobude industrije 4.0 je vgrajena v proizvodne sisteme, da podpira procese planiranja, upravljanja in izvajanja ter prevzema pobudo in odgovornost za sprejemanje odločitev v realnem času (Terziyan, V. et al., 2018). Namen raziskave je bil odkriti prisotnost uporabe umetne inteligence v procesih planiranja proizvodnje v slovenskih in srbskih podjetjih. Opravljen je bil pregled literature, da bi pridobili ustrezna znanja in opredelitve s področja umetne inteligence in proizvodnje. Z vprašalnikom smo anketirali 21 slovenskih podjetij in 25 srbskih podjetij, da bi dobili boljši vpogled v stanje v letu 2024. Rezultati raziskave kažejo, da umetno inteligenco uporablja 24 % podjetij v Sloveniji in 20 % v Srbiji. Iz razlogov preostalih podjetij za neuporabo umetne inteligence pri planiranju proizvodnje lahko sklepamo, da podjetja umetne inteligence niso uvedla zaradi pomanjkanja strokovnjakov in ne vidijo jasne koristi za uvedbo. Keywords: umetna inteligenca, planiranje, proizvodnja, proces Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 217; Downloads: 65 Full text (2,47 MB) |
6. Uporaba umetne inteligence v procesu upravljanja projektov : diplomsko deloRobert Mohorko, 2024, undergraduate thesis Abstract: Upravljanje projektov omogoča načrtovanje, izvedbo, nadzor in zaključevanje projektov znotraj časovnih, proračunskih in kakovostnih omejitev. Izvaja se v različnih sektorjih, vključno z gradbeništvom, informacijskimi tehnologijami, zdravstvom, izobraževanjem, finančnimi storitvami in drugimi. Digitalna tehnologija, kot so specializirana programska oprema, orodja za sodelovanje v realnem času in umetna inteligenca, igra ključno vlogo pri izboljšanju učinkovitosti in preglednosti upravljanja projektov ter spodbuja boljše sodelovanje. Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje vloge umetne inteligence pri upravljanju projektov ter ocenjuje priložnosti in izzive njene uporabe. V teoretičnem delu so predstavljene osnove upravljanja projektov in umetne inteligence, medtem ko se v empiričnem delu osredotočamo na pregled literature in trendov s področja uporabe umetne inteligence pri projektnem upravljanju. Ugotavljamo, da uporaba umetne inteligence pri projektnem upravljanju izboljšuje hitrost odločanja, omogoča hitrejše in učinkovitejše napovedovanje tveganj in prilagajanje načrta projekta v realnem času. Keywords: umetna inteligenca, proces, upravljanje, projekt Published in DKUM: 05.07.2024; Views: 144; Downloads: 38 Full text (1,59 MB) |
7. Organiziranje projektnega dela v podjetju Venturia d. o. o.Blaž Debeljak, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na izbiro ustreznega projektnega orodja za projekte podjetja Venturia d. o. o., s področja odpraševanja in industrijske filtracije zraka. V teoretičnem delu naloge smo izvedli analizo in študijo domače ter tuje literature ter opisali različne metodologije vodenja projektov. Našteli smo najbolj pogoste funkcije in lastnosti aktualnih projektnih orodij. Za izbran, že zaključen projekt smo izdelali posnetek stanja. Zanj smo izoblikovali strukturirano členitev dela, gantogram in mrežni plan. Z njihovo pomočjo smo projekt razdelili na najmanjše enote, kar nam omogoča boljše razumevanje in lažje pripravljanje kalkulacij za projekte v prihodnosti. V aplikativnem delu naloge smo najprej izoblikovali deset kriterijev za izbiro orodja za vodenje projektov. Nato smo z metodo komparacije primerjali različna orodja, ki nam jih ponuja trg. Med primerjanimi orodji smo izbrali orodje Monday.com, ki velja za najustreznejše glede na postavljene kriterije. Menimo, da je izbira projektnega orodja ključna za izboljšanje uspešnosti v zaključevanju projektov znotraj predvidenega proračuna, v okviru dogovorjenih rokov in z uspešnim izpolnjevanjem projektnih ciljev. Keywords: projektno vodenje, orodje za vodenje projektov, proces projektnega vodenja, metodologije vodenja projektov, odpraševanje in industrijska filtracija zraka Published in DKUM: 03.07.2024; Views: 153; Downloads: 15 Full text (4,69 MB) |
8. Vloga managerjev v sodobnih podjetjihTimotej Lipovec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«.
S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo. Keywords: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju. Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 146; Downloads: 32 Full text (3,03 MB) |
9. Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.Urška Jerebic, 2024, undergraduate thesis Abstract: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji.
V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja. Keywords: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika. Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 147; Downloads: 25 Full text (3,18 MB) |
10. |