| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Podjetništvo v novi stvarnosti
Miroslav Rebernik, 2021

Abstract: Podjetništvo je najmočnejše gonilo gospodarske rasti in razvoja in ima zelo velik vpliv na celoten družbeni razvoj. Globalni podjetniški monitor (GEM) ima za seboj zgodovino 22-letnega raziskovanja podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. Velik vpliv na vključevanje posameznikov v podjetniške aktivnosti ima njihovo neposredno življenjsko okolje, predvsem prevladujoče kulturne vrednote, nagnjenost družbe k podjetništvu in urejenost poslovnega okolja. Temu ustrezno je zastavljen konceptualni okvir GEM, ki omogoča obravnavanje posameznikov in njihovega odnosa do podjetništva, dojemanja podjetništva ter vključenosti v ustanavljanje in/ali lastništvo in vodenje podjetja. Z njegovo pomočjo lahko zato dobimo bolj poglobljen vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti in bolj popolno sliko, kot jo lahko zagotovijo različni statistični viri, ki temeljijo zgolj na podatkih, pridobljenih od obstoječih podjetij.
Keywords: globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Published: 18.05.2021; Views: 87; Downloads: 7
URL Link to file

2.
Raznolikost podjetniških motivov
Miroslav Rebernik, Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2020, scientific work

Abstract: V največji svetovni longitudinalni raziskavi Globalni podjetniški monitor (GEM) se že 21 let raziskujemo pomembne značilnosti podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. GEM je bil zasnovan zato, da bi (1) meril razlike v odnosu do podjetništva, aktivnosti in v aspiracijah posameznikov v čim večjem številu držav, (2) odkrival dejavnike, ki spodbujajo ali ovirajo podjetniško aktivnost, še zlasti v odnosu do družbenih vrednot, osebnih značilnosti in podjetniškega ekosistema, (3) zagotavljal platformo za ocenjevanje vpliva podjetniške aktivnosti na ekonomsko rast v določenem gospodarstvu ter (4) odkrival potrebne politične ukrepe za krepitev podjetništva. S pomočjo te raziskave bolje razumemo odnos družbe do podjetništva ter individualne značilnosti posameznika, kot so dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, sposobnost zaznavanja priložnosti, podjetniške namere in strah pred neuspehom. Ker GEM spremlja podjetniško aktivnost v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja, prenehanje poslovanja), po tipih aktivnosti (visoka rast, inovativnost, internacionalizacija) in po sektorjih aktivnosti (zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniška aktivnost zaposlenih), dobimo precej bogatejšo sliko o dogajanjih, kot če bi izhajali zgolj iz podatkov, ki nam jih ponujajo običajne statistične baze podatkov.
Keywords: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Published: 29.05.2020; Views: 354; Downloads: 27
URL Link to file

3.
PRIMERJAVA PODJETNIŠTVA V SLOVENIJI IN NA MADŽARSKEM S POUDARKOM NA RAZLOGIH ZA PRENEHANJE PODJETNIŠKE AKTIVNOSTI
Patrik Adorjan, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je zelo širok pojem, kar se kaže že pri dejstvu, da ga različni avtorji različno razlagajo. Kljub mnogim definicijam pa velja, da je podjetništvo pomemben del gospodarstva določene države. Zapolnjuje namreč vrzeli med znanostjo in trgom, prispeva k inovativnosti in ustvarja ustrezna delovna mesta ter tako vpliva na razvoj in rast gospodarstva. GEM (Global Entrepreneurship Monitor), ki proučuje in analizira podjetništva v različnih državah, kot eno izmed faz podjetniške aktivnosti med drugim omenja prenehanje poslovanja. Tudi ta faza pomembno prispeva k podjetniški dinamiki v določenem gospodarstvu. Za prenehanje poslovanja se podjetniki sicer odločajo iz različnih razlogov, ne samo zaradi neuspešnega poslovanja. V diplomskem projektu smo najprej predstavili ključne pojme, kot sta podjetništvo in podjetnik nasploh, nakar sledi predstavitev slovenskega in madžarskega podjetništva. Predstavili smo tudi GEM in podjetniško aktivnost, kot jo le-ta analizira. Osrednji del diplomskega projekta je predstavitev razlogov za prenehanje podjetniške aktivnosti v Sloveniji in na Madžarskem ter njuna medsebojna primerjava, ki se nahaja v sklepnem delu. Če primerjamo razloge za prenehanje poslovanja v Sloveniji in na Madžarskem, ugotovimo, da se državi najbolj razlikujeta po dejavniku upokojitve, ta je namreč v Sloveniji pogostejši kot na Madžarskem. Ta podatek ni presenetljiv, saj je v Sloveniji vsako leto več starejših ljudi. V obeh državah pa je najpogostejši razlog za opustitev podjetniške aktivnosti bil nedobičkonosnost podjetja.
Keywords: podjetništvo v Sloveniji, podjetništvo na Madžarskem, podjetniška aktivnost, razlogi za prenehanje poslovanja, Globalni podjetniški monitor
Published: 29.11.2018; Views: 365; Downloads: 71
.pdf Full text (752,26 KB)

4.
Spodbujati in ohraniti razvojne ambicije
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Miroslav Glas, Karin Širec, 2004, final research report

Abstract: Ena od izjemno spodbudnih ugotovitev te publikacije, ki temelji na metodologiji GEM in podatkih pridobljenih v letu 2003, so visoke ambicije podjetnikov, ki so na samem začetku podjetniške poti. Razvojna naravnanost slovenskih podjetnikov, izvedena iz njihovih namer, nam pokaže, da so zelo optimistični glede tega, kaj se bo z njihovim podjemom dogajalo v prihodnjih letih. Znižanje razvojnih namer je previsoko, da bi ga lahko pripisali samo naivnosti in nerealnim pričakovanjem nastajajočih podjetnikov, še zlasti če upoštevamo izjemno visoko stopnjo umrljivosti novih podjemov. Očitno je podjetniško okolje v Sloveniji še vedno izrazito neugodno, zato se ohranjanje razvojnih ambicij kaže kot pomembna strateška naloga. Izpostavljeno je predvsem povečanje ravni podjetniških znanj in veščin, ustvarjanje pozitivnega odnosa do podjetništva, razvijanje dostopa do finančnih sredstev, razvoj ženskega podjetništva, nadaljnji razvoj podjetniške politike in programov ter prenos izsledkov raziskav in razvoja. Podjetniške ambicije je treba negovati in ustvarjalnim posameznikom ustvariti okolje, v katerem se bodo lahko rojevale, ohranile in razvijale.
Keywords: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniške ambicije, ekonomski razvoj
Published: 18.01.2017; Views: 650; Downloads: 89
.pdf Full text (3,65 MB)
This document has many files! More...

5.
Kako podjetna je Slovenija
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Miroslav Glas, Viljem Pšeničny, final research report

Abstract: Monografija na temelju podatkov Globalnega podjetniškega monitorja ugotavlja, da v letu 2002 slovenska družba ni funkcionirala kot podjetniška družba. Ni še dozorelo spoznanje, da je za uspešen razvoj nujno koordinirano sodelovanje države in podjetnikov, saj nihče ne more prisiliti podjetnika, da bo rasel, zaposloval in se razvijal. Vse to lahko izhaja samo iz njegove osebne motivacije, ki je odvisna od pogojev, ki jih ustvarimo v družbi. Zato je temeljni izziv, ki je pred nami, kako vzpostaviti jasno vizijo dolgoročnega razvoja Slovenije kot podjetne družbe ter ustvariti vzpodbudno okolje, da bi se čimveč ljudi uspešno lotevalo podjetništva. Velja temeljno spoznanje, da preko noči ni mogoče radikalno spremeniti podjetniškega potenciala. Občutne spremembe na bolje zahtevajo vztrajnost, dolgoročnejši napor za učinkovitejše delovanje v vrsti vladnih resorjev in v mnogih delih družbe, ki ustvarjajo ali zavirajo nagib k samostojnosti in ustvarjalnosti. Pomembno je, da je vladna politika do podjetništva konsistentna in zato predvidljiva z vidika posameznikov, ki se odločajo za lastno dejavnost. Pri tem morata usklajeno delovati osrednja vlada in lokalne oblasti.
Keywords: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška politika, podjetna družba
Published: 18.01.2017; Views: 971; Downloads: 80
.pdf Full text (2,50 MB)
This document has many files! More...

6.
Počasne spremembe podjetniške stvarnosti
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, scientific monograph

Abstract: Podjetništvo ima številne obraze, različni raziskovalci ga različno definirajo in ljudje ga običajno tudi zelo različno razumemo in razlagamo. Podjetništvo je proces, ki temelji na posameznikih, ki se odločijo za podjetniško kariero. Na temelju podatkov Globalnega podjetniškega monitorja (GEM) lahko identificiramo posameznike, stare med 18 in 64 let, ki so bodisi pričeli z nekaterimi aktivnostmi, da bi ustanovili podjetja, ali pa podjetje že imajo. Ker je raziskovalni pristop GEM enak za vsa leta, omogoča boljše razumevanje podjetniških sprememb. Tako se v Sloveniji zadnjih pet let, indeks motivacije ves čas izboljšuje: vse več je posameznikov, ki se lotevajo podjetništva zaradi priložnosti. Podjetniki, ki ustanavljajo podjetja zaradi nujnosti, imajo manjše ambicije po rasti in izkazujejo manjšo nagnjenost za zaposlovanje in razvoj kot podjetniki, ki se podjetništva lotijo zaradi priložnosti. Kot dopolnilo tokratna študija izpostavlja pomembno področje podjetniškega procesa in sicer področje financiranja podjemov.
Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, spremembe, gospodarski razvoj, Globalni podjetniški monitor, financiranje podjemov
Published: 18.01.2017; Views: 944; Downloads: 54
URL Link to full text
This document has many files! More...

7.
Premalo razvojno usmerjenih podjetij
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, scientific monograph

Abstract: Družbeno, ekonomsko in kulturno okolje v posamezni državi pomembno vpliva na to, koliko posameznikov bo zasnovalo podjetje. Vplivajo pa tudi posameznikova motivacija, znanje in veščine, ki so potrebne za podjetništvo. Stopnja podjetniške aktivnosti v Sloveniji je še vedno relativno nizka. Bolj kot na število podjetnikov moramo svojo pozornost usmeriti na njihovo kakovost. Analiza, predstavljena v pričujoči monografiji, kot tudi rezultati raziskav, opravljenih po svetu v sodelujočih GEM državah in drugje v svetu, kažejo, da se mora podjetniška politika spremeniti od »splošne podjetniške politike« v »podjetniško politiko za rast in razvoj«, saj so podjetja, ki želijo rasti in imajo hkrati tudi objektivne možnosti za rast in širjenje tržišča, redka, hkrati pa imajo zahteve in potrebe, ki jih je treba obravnavati hitro, fleksibilno in učinkovito. »Podjetniška politika za rast in razvoj« mora biti, med drugim, izrazito selektivna, hkrati pa tudi proaktivna v iskanju tistih podjetij oziroma posameznikov v okolju, ki imajo tako motivacijo kot objektivne možnosti za rast in razvoj.
Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, gospodarski razvoj, razvoj, razvoj podjetja, Globalni podjetniški monitor, inovativna naravnanost, podjetniška motivacija
Published: 18.01.2017; Views: 902; Downloads: 78
URL Link to full text
This document has many files! More...

8.
Podjetniška aktivnost, aspiracije in odnos do podjetništva
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2011, scientific monograph

Abstract: Čeravno se glede na posamezne razvojne stopnje gospodarstva in družbe spreminja pomen in vpliv različnih tipov podjetništva, je podjetništvo vselej pomembno, saj zagotavlja in omogoča razvoj. Proučevanje podjetništva zato pomeni predvsem proučevanje temeljne gonilne sile, to je podjetnika in njegovih ambicij, inovativnosti in podjetnosti, pa tudi strahov in razlogov, ki preprečujejo, da bi se usposobljeni posamezniki usmerili v podjetništvo. Globalni podjetniški monitor (GEM) , ki proučuje svetovno podjetništvo že vse od leta 1999, prav posameznikom posveča posebno pozornost in svoja spoznanja gradi na informacijah, ki jih z obširnim anketiranjem pridobiva neposredno od njih. Ti posamezniki živijo in delajo v zelo različnih ekonomskih, socialnih, kulturnih in političnih okoljih, kar pomembno določa njihova hotenja in ravnanja, ki jih z našim raziskovanjem poskušamo spoznati in razumeti. Ob splošnih pogojih, ki spodbujajo ali pospešujejo podjetništvo v posamezni državi, se GEM osredotoča na tri sklope in sicer odnos do podjetništva, vključevanje v podjetniške aktivnosti in aspiracije podjetnikov. Za leto 2010 smo Slovenijo primerjali še z 58 drugimi državami iz vsega sveta.
Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost, podjetniške aspiracije, odnos do podjetništva
Published: 18.01.2017; Views: 915; Downloads: 81
.pdf Full text (1,53 MB)
This document has many files! More...

9.
Podjetništvo med željami in stvarnostjo
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, final research report

Abstract: Globalni podjetniški monitor (GEM) ugotavlja razlike v ravni podjetniške aktivnosti med posameznimi državami, odkriva dejavnike, ki vodijo k primerni ravni podjetniške aktivnosti, ter predlaga ukrepe, ki bi lahko izboljšali podjetniško aktivnost posamezne države. Tokratna študija razširja vidike proučevanja podjetništva na več kategorij kot v preteklih letih. Novost je tudi spremljanje ustaljenih podjetij, to je podjetij, ki so starejša od treh let in pol. Podjetništvo je namreč preveč kompleksen pojav, da bi lahko zgolj z deležem prebivalstva, ki je vključen med nastajajoče in nove podjetnike (TEA) prikazali razpon podjetniške aktivnosti države. Raziskava GEM 2005 je pokazala razveseljiv napredek na nekaterih področjih: večja vključenost odraslega prebivalstva v podjetniške aktivnosti, več podjetništva zaradi priložnosti, večje vključevanje žensk v podjetništvo, manjšo stopnjo smrtnosti nastajajočih podjetij in še kaj. Pokazala pa je tudi na številne slabosti: nizko inovativnost ustaljenih podjetij, slabo izobrazbeno strukturo podjetnikov, podjetništvu nenaklonjene kulturne norme, manko primernega izobraževanja in usposabljanja za podjetništvo, ipd.
Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, raziskave, razvoj, Globalni podjetniški monitor, ustaljena podjetja, inovacijska naravnanost, rast
Published: 18.01.2017; Views: 778; Downloads: 92
URL Link to full text
This document has many files! More...

10.
Podjetništvo med priložnostjo in nujo
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, 2016, scientific monograph

Abstract: Globalni podjetniški monitor (GEM) je največja svetovna raziskava na področju podjetništva, ki proučuje medsebojne odvisnosti med podjetništvom in ekonomskim razvojem in kaže stanje v posameznih državah ter obenem nakazuje načine, s katerimi je mogoče pospeševati razvoj podjetništva. Ker je raziskovalni pristop GEM enak po vsem svetu je neprecenljiv vir za raziskovalce in njihove znanstvene prispevke. GEM omogoča boljše razumevanje družbenih vrednot o podjetništvu in individualnih podjetniških značilnosti posameznika, kot so sposobnost zaznavanja priložnosti, dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, strah pred neuspehom in podjetniške namere. Podjetniško aktivnost spremlja v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja ter prenehanje poslovanja). Nekateri posamezniki se za podjetništvo odločijo zaradi nujnosti, da preživijo, drugi zato, da bi izkoristili obetavno poslovno priložnost. Tokratna študija izpostavlja upad števila podjetnikov iz nuje, kar je dobra novica zlasti zato, ker so takšni podjetniki v povprečju manj razvojno naravnani, manj zaposlujejo in so tudi manj konkurenčni.
Keywords: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetništvo iz nuje, podjetništvo iz priložnosti, zgodnja podjetniška aktivnost
Published: 18.01.2017; Views: 879; Downloads: 92
URL Link to full text
This document has many files! More...

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica