| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 44
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
Branje in motivacija za branje umetnostnega in neumetnostnega besedila
Anja Sorman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Učenci v začetnih razredih razvijajo in se učijo temeljnih spretnosti, kot sta branje in pisanje. Z eno besedo ju imenujejo opismenjevanje. Z leti postane otrok funkcionalno pismen, torej se branje avtomatizira. Skratka, s pomočjo branja se bo učil in si pridobival druga znanja, ki jih zahtevata šola in življenje. Navodilo bo prebral zato, da bo vedel, kaj mora narediti, vprašanje, da bo lahko povedal odgovor… Branje literature je prijetno razvedrilo, sprostitev ali zapolnitev prostega časa in pomeni odprta vrata v svet vedenja. Prav zaradi teh dejstev o branju sem se odločila za diplomsko nalogo s tem naslovom, saj želim ugotoviti, kakšno je mnenje oz. stanje glede branja v četrtem razredu osnovne šole.
Keywords: Branje, motivacija, interes za branje, razumevanje branja, hitrost branja, kriteriji branja po Downingu, povezava interesa, razumevanja in hitrosti branja.
Published: 25.02.2009; Views: 3716; Downloads: 649
.pdf Full text (888,61 KB)

6.
IZGOREVANJE NA DELU
Tinkara Bezovšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Za temo diplomske naloge sem izbrala izgorevanje na delovnem mestu. To je postalo ena največjih težav v številnih poklicih. Izraz zaznamuje dolgotrajno izčrpanost in zmanjšano zanimanje za delo ali študij. Izgorevanje ni stres, čeprav se prepletata in sta neposredno povezana. Pravzaprav je stres oz. stresna situacija krivec za nastanek izgorevanja. Ta sproži v človeku določene procese, ki lahko pripeljejo do izgorevanja. Raziskovali smo izgorevanje na delovnem mestu pri treh različnih poklicih. Uporabili smo metodo anketiranja, in sicer tako, da so ljudje pisno odgovarjali na zastavljena vprašanja zaprtega tipa. Podatke smo na koncu obdelali s statističnim programom SPSS in preverili vnaprej zastavljene hipoteze. Ključna spoznanja raziskave so: -Zaposleni s telesnimi, čustvenimi, vedenjskimi in kognitivnimi znamenji kažejo neko stopnjo izgorevanja, v anketi opisana znamenja se pri njih pogosteje pojavljajo. - Stopnja izgorelosti se pri poklicih administratorja, učitelja in arhitekta razlikuje. - Zaposleni z daljšo delovno dobo so bolj podvrženi procesu izgorevanja. - Telesni in vedenjski znaki so pri zaposlenih v sorazmerju. - Pri nižje izobraženih delavcih se izgorevanje pojavlja pogosteje kot pri tistih z višjo izobrazbo. - Stopnja izgorevanja pri čustvenih znakih je pri obeh spolih enak pojav. - Izgorevanje je večje pri zaposlenih, ki so stari 40 let in več. - Neustrezne delovne razmere poslabšajo čustvene in mišljenjske znake. Na koncu analize smo navedli rešitve in napotke, s katerimi si posameznik lahko pomaga, da ne pride do simptomov izgorevanja oz. če nekatere znake izgorevanja že kaže, da se jih lahko uspešno ubrani in jih omili. Temeljno pri vsem tem pa je, da se mora človek odločno znati reči NE, ko ni več kos obveznostim in nalogam in ko preseže svoje telesne, vedenjske, čustvene in kognitivne sposobnosti.
Keywords: teorija stresa, teorija izgorevanja, povezava stresa in izgorevanja, izgorevanje pri poklicih, postopki za obvladovanje izgorevanja
Published: 10.05.2010; Views: 2113; Downloads: 423
.pdf Full text (1,59 MB)

7.
ANALIZA IZBORA BARVE IN OBLIKE PRI OSNOVNOŠOLCIH IN ŠTUDENTIH OB POSAMEZNIH POJMIH
Tjaša Mahne, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opisali barvo, barvne dimenzije in razložili psihološko-simbolne vrednosti barv. V nadaljevanju smo predstavili obliko, podrobneje smo se dotaknili psihodiagnostične vrednosti črt in oblik. To poglavje vsebuje podpoglavje o različnih črtah in o diagnostični vrednosti črt in oblik na otroških risbah. Opisali smo tudi odnos med barvo in obliko ter razvoj likovnega izražanja otrok. V empiričnem delu nas je zanimalo, katero barvo in obliko bodo izbrali osnovnošolci in študentje razrednega pouka v preizkusu, sestavljenem iz dvanajstih pojmov: varnost, nevarnost, tiho, glasno, zima, poletje, veselje, žalost, mirovanje, gibanje, moč, šibkost. Zanimalo nas je, katere barve prevladujejo pri pestrih barvah: tople ali hladne barve in nepestrih barvah: bela ali črna barva in katere oblike: mehke ali trde oblike. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo odgovore na raziskovalna vprašanja v poglobljenih analizah, povzamemo pa lahko naslednje: osnovnošolci in študentje so za posamezen pojem večinoma izbrali enako najpogostejšo barvo, pri izbiri oblike pa različno najpogostejšo obliko. Razpršenost odstotkov je večja pri izbiri oblike. Izrazitejše odstotke pri izbiri barve in oblike so izbrali predvsem študentje. Glede na pestre barve so se osnovnošolci in študentje ob posameznem pojmu večinoma odločali za enako barvo (toplo oz. hladno barvo). Ob posameznih pojmih nekoliko prevladuje izbira toplih barv. Glede na nepestre barve so se osnovnošolci in študentje večinoma odločali za enako barvo. Prav tako so se pri izbiri oblike večinoma odločali za enako obliko (mehko oz. trdo obliko). Osnovnošolci so ob posameznih pojmih pogosteje izbrali trde oblike, kot študenti.
Keywords: likovna vzgoja, barva, oblika, povezava barve in oblike
Published: 18.05.2010; Views: 2109; Downloads: 269
.pdf Full text (738,59 KB)

8.
POVEZAVA KONTROLNIH SISTEMOV S PROCESNO INFORMACIJSKIM SISTEMOM NUKLEARNE ELEKTRARNE KRŠKO
Peter Majzelj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje projekt, s katerim smo izvedli podatkovno povezavo med posodobljenim kontrolnim sistemom čiščenja hladilne vode CW filtrov in nadzornim procesno informacijskim sistemom PIS v Nuklearni Elektrarni Krško. Opisan je potek samega projekta, kakor tudi mejniki, kateri so odločali o poteku in smeri razvoja podatkovne povezave. Glavna tema diplomske naloge je opis in predstavitev podatkovne komunikacije, izvedba zajema in prenos podatkov ter ovrednotenje prenesenih signalov v podatkovni bazi sistema PIS. Na koncu je predstavljeno na kakšen način so prikazani podatki ter sama predstavitev sistema CW filtrov. Predstavili smo shranjevanje pomembnih podatkov, kako jim nastavimo alarmne vrednosti in na kakšen način prikazujemo arhivske podatke.
Keywords: Podatkovna povezava, MODBUS, TCP/IP, informacijski sistem, krmilnik, komunikacijska kartica
Published: 06.12.2010; Views: 1332; Downloads: 120
.pdf Full text (1,93 MB)

9.
RAZVOJ PRIKLOPNE POSTAJE ZA PLAČILNE TERMINALE MARGENTO mPOS
Iztok Blazinšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje zasnovo in realizacijo priklopne postaje za plačniške terminale Margetno mPOS. Jedro priklopne postaje predstavlja mikrokrmilnik ARM NXP LPC 2366. Naloga priklopne postaje je napajanje terminala in s tem polnjenje baterije ter zagotavljanje komunikacijske povezave med terminalom in procesnim centrom preko interneta. Terminal se na priklopno postajno poveže preko serijske povezave RS232, ko je terminal prisoten na priklopni postaji, v primeru pa, ko terminal ni prisoten, se poveže preko brezžične povezave s pomočjo modula Zigbee. Cilj diplomske naloge je zagotoviti robusten in zanesljiv sistem, ki bo skrbel za hitro in nemoteno komunikacijo med plačilnim terminalom Margento mPOS ter procesnim centrom.
Keywords: priklopna postaja, mPOS vmesnik, mPOS ethernet, povezava plačniškega terminala do procesnega centra
Published: 06.12.2010; Views: 1533; Downloads: 89
.pdf Full text (1,82 MB)

10.
PROGRAMSKI IN STROJNI VMESNIK ZA KRMILJENJE ROBOTSKE ROKE
Danijel Senekovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu predstavimo najprej področje robotike. Pogledamo si trenutno stanje robotike v svetu in kje se uporablja. Nato opisujemo zahteve za izdelavo programskega in strojnega vmesnika za krmiljenje robotske roke. V nadaljevanju pojasnimo, kako smo zasnovali in izdelali strojni vmesnik za krmiljenje robotske roke, in opišemo uporabljene komponente. Zatem sledi opis zasnove programskega dela, kjer razložimo rešitev uporabniškega grafičnega vmesnika, zasnovo protokola za komunikacijo med računalnikom in mikrokrmilnikom, mikrokrmilniški program in funkcionalnost za izvajanje zaporedja gibov. V zadnjih dveh poglavjih predstavimo rezultate diplomskega dela in predlagamo, kakšne izboljšave bi še bile možne.
Keywords: Robotika, vgrajeni sistemi, elektronski krmilnik, programsko krmiljenje robota, serijska povezava
Published: 12.01.2011; Views: 1823; Downloads: 126
.pdf Full text (1,86 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica