| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POMEN VZAJEMNIH SKLADOV V ČASU RECESIJE
Igor Mrkela, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Varčevanje v vzajemnih skladih je v ekonomsko najrazvitejših državah sveta ena najpomembnejših oblik dolgoročnega varčevanja prebivalstva že več desetletij. Predmet diplomske naloge je prikazati pomen vzajemnih skladov v času svetovne recesije gospodarstva. Vzajemni skladi so postali vedno bolj priljubljena naložba denarnih sredstev fizičnih oseb. Cilj diplomske naloge je predstaviti pomen vzajemnih skladov v času recesije. Pri temu pa še predstaviti višino donosa v vzajemne sklade, ki je za vlagatelje zelo pomemben. Najprej so razloženi osnovni pojmi o vzajemnih skladih in kakšne vrste vzajemnih skladov poznamo. Diplomsko delo vsebuje prikaz višine donosa iz letnih poročil družb za upravljanje: PRO banka, Medvešček Pušnik in Primorski skladi. V raziskovalnem delu je narejena primerjava donosov posameznih evropskih - slovenskih in ameriških vzajemnih skladov. Rezultati analize so grafično predstavljeni in komentirani. Ugotovili smo, da so naložbe v vzajemne sklade vedno bolj zanimive, predvsem zato, ker ob relativno visoki varnosti ponujajo tudi višje donose. Namenjene pa so vsem tistim, ki nimajo dovolj časa ali znanja, da bi sami trgovali z vrednostnimi papirji. Iz tega razloga so tu upravljalci vzajemnih skladov, ki skrbijo, da so naložbe varne in da kljub nihanju vrednosti delnic ne izgubljajo na vrednosti. Ugotovljeno je, da donos v preteklosti ni garancija za donos v prihodnosti!
Keywords: vzajemni sklad, globalna finančna kriza, gospodarska recesija, donos, vrednostni papirji.
Published: 16.05.2011; Views: 1394; Downloads: 120
.pdf Full text (365,65 KB)

2.
KRIZNI MANAGEMENT PODJETJA V OBDOBJU GLOBALNE GOSPODARSKE KRIZE NA PRIMERU PODJETJA KLI LOGATEC
Jernej Makuc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na podjetniško krizo v obdobju globalne gospodarske krize in jo skozi besedilo poizkuša definirati ter ponuditi ustrezne ukrepe in strategije za odpravo podjetniške krize v vseh njenih fazah. Samo besedilo je razdeljeno na štiri smiselne dele. V prvem delu sta iz teoretskega vidika predstavljena tako management kot tudi različne vrste podjetniške krize ter njeni vzroki, simptomi in posledice. Management in podjetniška kriza se nato smiselno združita v teoretsko obravnavo različnih vrst kriznega managementa. V drugem delu je predstavljen aplikativen del kriznega managementa, saj se tukaj diplomsko delo osredotoča na različne ukrepe in celostne strategije za odpravo kriznega stanja v podjetju ter doseganje poslovnega preobrata. Tretji del obravnava krizo v kateri se je znašlo svetovno gospodarstvo ter poizkuša razložiti vzroke za njen nastanek. V tem delu je prav tako opisan potek krize in ukrepi, ki so bili sprejeti za njeno zajezitev tako v svetu kot tudi v Sloveniji. Glede na praktični del diplomskega dela je tukaj obravnavan tudi vpliv globalne gospodarske krize na lesnopredelovalno industrijo. V zadnjem, četrtem, delu je predstavljen praktičen primer krize v podjetju KLI Logatec d.d., katerega poslovanje je v veliki meri prizadela prav globalna gospodarska kriza. Predstavljeno je stanje podjetja v letih pred gospodarsko krizo ter ob njenem nastopu. Na podlagi teh ugotovitev so na praktičnem primeru predstavljeni tudi različni ukrepi in strategije za odpravo kriznega stanja v podjetju.
Keywords: management, podjetniška kriza, krizni management, ukrepi in strategije za odpravo podjetniške krize, globalna gospodarska kriza, lesnopredelovalna indutrija, KLI Logatec d.d.
Published: 10.12.2012; Views: 1378; Downloads: 74
.pdf Full text (690,48 KB)

3.
KITAJSKA AVTOMOBILSKA INDUSTRIJA
Aleks Berlič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Avtomobilska industrija velja za eno izmed najpomembnejših globalnih gospodarskih panog. Gre za zelo tehnološko intenzivno panogo, ki za nemoteno delovanje povezuje številne druge industrije kot na primer, kemijsko, jeklarsko, elektro-računalniško, naftno in druge. Najmočnejši avtomobilski proizvajalci so do nedavnega prihajali iz Nemčije in Združenih držav Amerike. Razmerje moči je spremenila nedavna gospodarska kriza. Recesija je na rob bankrota spravila številne velike avtomobilske proizvajalce ter njihove dobavitelje. Prav v času gospodarske krize je Kitajska prvič prehitela ameriško avtomobilsko industrijo in tako postala največji svetovni avtomobilski trg. Gospodarska kriza je močneje vplivala na razvite države zahodnega sveta, medtem ko države v razvoju, krize niso čutile tako močno, kar se je poznalo tudi v avtomobilski industriji. Pri preučevanju avtomobilske industrije naletimo na fenomen t.i. badge engineeringa. Gre za koncept izdelovanja enakih vozil pod različnimi znamkami. Proizvajalci so ugotovili, da lahko z nakupom licence modelov drugih proizvajalcev privarčujejo nepotrebne stroške razvijanja prototipov lastnih unikatnih modelov. Koncept badge engineeringa si lahko privoščijo le proizvajalci avtomobilov nižjega in pogojno srednjega razreda. Kitajsko avtomobilsko industrijo sta v moderni dobi zaznamovala dva pomembna dogodka. Leta 1994 je centralna kitajska oblast sprejela Zakon o avtomobilski industriji, sedem let po sprejetju zakona avtomobilsko industrijo zaznamuje še vstop Kitajske v svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). Članstvo v WTO, je kitajski avtomobilski industriji doprineslo še tako potrebno konkurenčno prednost, večja konkurenca na tržišču je znižala cene produktov in prisilila kitajska podjetja v izdelovanje tehnološko bol dovršenih produktov. Na kitajskem trgu vlada tudi močna konkurenca s strani tujih avtomobilskih proizvajalcev, ki so zaradi cenejše kitajske delovne sile in posledično zmanjševanja lastnih produkcijskih stroškov selili svoje proizvodne obrate na kitajsko. Ker kitajska zakonodaja preprečuje večinsko lastništvo tujih investitorjev, so le – ti ustanovili mešana podjetja. V nalogi so predstavljeni trije največji, FAW – Volkswagen Automotive Co., GMChina, Brilliance BMW.
Keywords: GLOBALNA GOSPODARSKA KRIZA, VELIKI TRIJE, TRŽNI DELEŽ, WTO, BADGE ENGINEERING, BRUTO DOMAČ PROIZVOD, IZVOZ, UVOZ, PRODAJA VOZIL, DRŽAVNA PORABA, DRŽAVE V RAZVOJU, FAW, DFM, BAW, CHERY, GEELY.
Published: 07.12.2012; Views: 2767; Downloads: 357
.pdf Full text (735,26 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica