| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RIBA FARONIKA
Snežana Malenović, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Riba faronika« je teoretično delo, ki obravnava problematiko motiva pravljičnega apokaliptičnega bitja ribe faronike, ki svetu grozi z vesoljnim potopom. Diploma sestoji iz treh delov. Prvi del naloge je oblikovan kot pregled določene reprezentacije simbolike ribe skozi zgodovino, ki vključuje tudi ribo faroniko kot morsko deklico. Drugi sklop naloge obravnava predstavitev bajeslovne ljudske pesmi Riba faronika. V tretjem delu se posvetim raziskovanju, vrednotenju in interpretaciji ter simbolnemu pomenu upodobitev ribe faronike nekaterih slovenskih umetnikov, predvsem Franceta Miheliča.
Keywords: France Mihelič, simbolika ribe, riba faronika, risba, morska deklica, ljudska pesem
Published: 24.02.2010; Views: 3956; Downloads: 512
.pdf Full text (13,59 MB)

2.
REPREZENTACIJA SMRTI V SLIKARSTVU
Mojca Hribernik, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je na podlagi izbranih primerov na pregleden način prikazan motiv smrti v slikarski umetnosti. Motiv smrti v slikarstvu smo raziskali tudi v slovenskem prostoru. Janez iz Kastva in Mrtvaški ples, France Mihelič in Mrtvi kurent, opus Nismo poslednji Zorana Mušiča ter Jože Tisnikar in njegovo delo v prosekturi. V magistrskem delu z naslovom Reprezentacija smrti v slikarstvu smo se soočali s tematsko razdelitvijo na reprezentacijo smrti, zgodovinski pregled in interpretacijo slikarjevih intenc. Raziskovali smo pod predpostavko, da vsakršen motiv na slikarjevem platnu zrcali zgodovinski in individualno-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo. Naš cilj je bil raziskati večplastnost morbidne tematike v slikarstvu. Na podlagi tega smo ugotavljali razlike in podobnosti med svetovnimi ter slovenskimi slikarskimi deli. Raziskali smo odnos med umetniškim delom, družbeno percepcijo smrti in konkretno izkušnjo slikarjev. Reprezentacijo smrti smo klasificirali na neposredno in posredno z namenom podrobneje raziskati ta diadni odnos. S pojmovno mrežo, ki smo jo razvili pri t. i. eksplicitnih in obsesivnih delih, nam je bilo omogočeno raziskovanje tudi bolj subtilnih elementov reprezentacije smrti v likovni umetnosti.
Keywords: bolezen, France Mihelič, Jože Tisnikar, reprezentacija, umetnost, smrt, slikarstvo, kontekst, motiv, morbidnost, mrtvaški ples, simbol, uboj, vojna, Zoran Mušič.
Published: 23.08.2016; Views: 660; Downloads: 96
.pdf Full text (3,91 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica