1. Uporaba in optimizacija spletnega trženja s pomočjo analitičnih orodij za turistično podjetjeKlemen Sajko, 2024, master's thesis Abstract: Zaradi spreminjajoče se narave poslovnega okolja in vse večje priljubljenosti spleta so podjetja začela spletno trženje uporabljati kot ključno orodje za doseganje ciljne skupine kupcev in strank. Spletno trženje vključuje različne strategije, kot so PPC oglaševanje, trženje po e-pošti in družbenih omrežjih. V teoretičnem delu magistrske naloge so obravnavani osnovni koncepti spletnega trženja, njegove vrste in načini ter razumevanje spletnega trženja na turističnem področju. V empiričnem delu pa je analizirano spletno trženje podjetja Sajko turizem, d.o.o., prek Google in Facebook oglasov ter e-poštnih sporočil. Raziskava je temeljila na kvantitativni analizi podatkov, zbranih na platformah Google Ads, Facebook Ads in SqualoMail, pri čemer so bile ključne metrike delež klikov, delež konverzij, cena na klik in cena na konverzijo. Rezultati analize so nam pomagali prepoznati dejavnike, ki so izboljšali učinkovitost spletnih kampanj, na primer prehod na kampanje SKAG in uporaba strategij Target CPA in Maximize Conversions pri Googlovih oglasih. Ugotovili smo, da je pomemben tudi oglaševani produkt, saj so nekatere turistične destinacije bolj priljubljene ali primernejše za oglaševanje. Pri trženju po e-pošti se je kot pomemben dejavnik učinkovitosti izkazalo število povezav v sporočilu, poleg tega pa datum in čas pošiljanja ter prisotnost določenih elementov v sporočilu, kot je poziv k dejanju. Keywords: spletno trženje, spletno oglaševanje, oglaševalska kampanja, Google Ads, Facebook Ads, PPC oglaševanje, e-poštno trženje, trženje v turizmu Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 5 Full text (3,26 MB) |
2. Sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih : magistrsko deloJasmina Mitev, 2022, master's thesis Abstract: Univerzalna definicija sovražnega govora ne obstaja, zato se ta v okviru posameznih držav in organizacij, predvsem pa na eni strani na evropskih tleh, na drugi strani pa na ameriških tleh, razlikuje. Enako velja za sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih, četudi so zanj dodatno značilne še nekatere ključne lastnosti, kot so stalnost, potujočnost, anonimnost, medjurisdikcijska narava spletnih vsebin, širok nabor spletnih družbenih omrežij, etc. Problematika se pojavi že pri samoregulacijskih politikah posameznih spletnih družbenih omrežjih, pri čemer je razvidno, da e.g. Facebook, Instagram in Twitter, kot ena izmed največjih tovrstnih omrežij, sovražni govor pojmujejo drugače. S tem imamo v mislih razlike že v samem poimenovanju tega pojma, nadalje razlike glede tega, koga oziroma katere skupine posamezna spletna družbena omrežja vštevajo med zaščitene kategorije na podlagi določenih osebnih okoliščin, nenazadnje pa v podrobnejši izpeljavi teh splošnih definicij. Ta spletna družbena omrežja torej sovražni govor najprej prepoznavajo, nato pa se nanj morebiti odzivajo in ga sankcionirajo predvsem preko svojih lastnih smernic oziroma pravil. Do te situacije pride, ker platforme družbenih medijev običajno niso vezane na teritorialnost oziroma jurisdikcijo določenega ozemlja, na katerem se zgolj uporabljajo, nimajo pa tam svojega sedeža podjetja. V kolikor pa ima določeno podjetje družbenih medijev sedež v določeni nacionalni jurisdikciji, bodo predpisi te jurisdikcije nanj neposredno vplivali, kar bo posledično (običajno) pomenilo tudi večjo odzivnost na (dodatne) zahteve te jurisdikcije po omejitvi sovražnega govora na spletnih družbenih omrežjih. A izpostaviti velja, da večino teh spletnih družbenih omrežij upravljajo ameriška (zasebna) podjetja, s sedežem v posameznih državah Združenih držav Amerike, zato se zanje (običajno) uporabi zgolj tista jurisdikcija, ki je značilna za ameriški prostor. Za slednjega je sicer res značilna poudarjena svoboda govora kot splošno pravilo že na ustavni ravni, a se ta v skladu z odločitvami sodišč ne razširi na zasebna podjetja. To poenostavljeno pomeni, da so ta podjetja upravičena do uporabe svojevrstnih (lastnih) smernic, glede katerih je njihova odgovornost izključena. Ravno nasprotno pa za evropske standarde ni dovolj, da bi bil sovražni govor na spletnih družbenih omrežjih prepuščen njihovi samostojni ureditvi, zato je zanje značilna strožja ureditev bodisi na ravni posameznih držav bodisi na mednarodni ravni. Predvsem pri prvi je potrebno biti izjemno previden, da ne bi s takšno ureditvijo organi posameznih držav pretirano posegali v eno izmed temeljnih svoboščin posameznika, tj. v svobodo izražanja. Zato je toliko pomembnejša ureditev tematike na mednarodni ravni, predvsem z ureditvijo Evropske unije, ki do tovrstne tematike pristopa previdneje, a hkrati daje minimalna skupna načela prepoznavanja, odziva in posledic sovražnega govora na spletnih družbenih omrežjih njenim državam članicam. Keywords: sovražni govor, spletna družbena omrežja, Facebook, Instagram, Twitter, evropski standardi, ameriški standardi, svoboda izražanja Published in DKUM: 23.02.2023; Views: 1587; Downloads: 186 Full text (1,45 MB) |
3. Učinki oglaševanja na družabnih omrežjih v športnih klubih: analiza primeraŽiga Korpar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Dandanes več kot polovica svetovnega prebivalstva uporablja družabna omrežja, ta številka se bo z leti le še povečevala. To nam pove, kako pomembna so družabna omrežja v našem življenju. Za oglaševalce to pomeni veliko priložnost, predvsem zaradi podrobnega ciljanja svojih ciljnih skupin, to pa izloči nepotrebno potrošnjo za skupine ljudi, ki jih izdelek ali storitev ne zanima. Družabna omrežja prav tako ponujajo možnost enostavnega pregleda v statistiko oglasov, katera je težko dosegljiva pri tradicionalnih metodah oglaševanja.
V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili oglaševanje, pojasnili kako deluje in zakaj je pomembno. Predstavili smo tradicionalno kot tudi digitalno oglaševanje in njune slabosti oziroma prednosti ter različne vrste oglaševanja. Poglavje smo zaključili s primerjavo tradicionalnega in digitalnega oglaševanja. Nato smo se lotili družabnih omrežij, kjer smo pojasnili kaj so, njihovo zgodovino in različne tipe. Pojasnili smo kako delujejo družabna omrežja ter prikazali skupne dele vsem omrežjem. Analizirali smo njihove prednosti in slabosti ter z grafom prikazali priljubljena družabna omrežja, nekaj od njih smo jih tudi opisali. Na koncu poglavja smo se lotili analize raziskave o uporabnosti družabnih omrežij v Sloveniji.
V drugem delu smo najprej predstavili športni klub, katerega oglase smo na koncu diplomskega dela analizirali. Postavili smo se v vlogo oglaševalca in objavili oglase na Facebooku in Instagramu. Ugotovili smo, da se v času objavljenega oglasa zelo poveča obisk spletnih strani družabnih omrežij, prav tako se poveča število prejetih sporočil strank, z interesom pričetka treniranja. Keywords: družabna omrežja, oglaševanje, športni klub, Facebook, Instagram. Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 523; Downloads: 57 Full text (2,93 MB) |
4. Načrt marketinškega komuniciranja za novoustanovljeno podjetje XDavor Luetić, 2022, undergraduate thesis Abstract: Odjemalci so mnogokrat skeptični do marketinških aktivnosti, zato organizacije namenjajo veliko truda, da bi pridobile in zadržale njihovo pozornost. Pri tem ključno vlogo odigra marketinško komuniciranje podjetij, s katerim lahko slednja učinkovito, kreativno in informativno prenašajo sporočila in ideje do ciljnega občinstva ter tako vzbudijo želje in potrebe odjemalcev.
Rdeča nit diplomskega dela je bila priprava načrta za marketinško komuniciranje novoustanovljenega podjetja X. Kakovostni komunikacijski načrt je eden izmed ključnih dejavnikov, s katerim bo analizirano podjetje pridobilo in ohranilo nove odjemalce ter postalo bolj prepoznavno na slovenskem trgu.
V teoretičnem delu smo se ukvarjali z osnovami marketinškega komuniciranja, s posameznimi fazami komunikacijskega načrta ter z aktivnostmi, s katerimi dosežemo ciljno občinstvo, pri čemer smo se fokusirali na družbeni omrežji Facebook in Instagram.
V praktičnem delu smo s pridobljenim teoretičnim znanjem zasnovali načrt marketinškega komuniciranja za obravnavano podjetje. Keywords: marketinško komuniciranje, načrt komuniciranja, Facebook, Instagram, podjetje X. Published in DKUM: 18.08.2022; Views: 897; Downloads: 165 Full text (2,49 MB) This document has many files! More... |
5. Prepoznavnost podjetja Cer - Cvet na družbenem omrežju FacebookBarbara Cer, 2021, undergraduate thesis Abstract: Naša življenja se iz dneva v dan spreminjajo. Sledimo tehnološkim razvojem in posledično sledimo tudi novim in inovativnim marketinškim pristopom in strategijam. Tradicionalni marketinški pristopi se spreminjajo in le te vztrajno zamenjujejo avtomatizirane oblike sodobnega digitalnega marketinga. Tovrstna oblika marketinga podjetjem prinaša ne le prednosti iz stroškovnega vidika, temveč močno pripomore k prepoznavnosti blagovnih znamk, njihovem boljšem targetiranju, boljši konverziji in boljšem dosegu.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je na enem mestu zbranih veliko uporabnih in koristnih informacij o digitalnem marketingu. Opredelili smo digitalni marketing, njegove prednosti in slabosti, strategije in predstavili oblike digitalnega marketinga. Podrobneje smo predstavili tudi družbeno omrežje Facebook in kako lahko podjetje le to uporabi v svoj prid ter boljše rezultate svojega poslovanja.
V praktičnem delu je podrobneje predstavljeno podjetje Cer – Cvet in njihova Facebook stran. Namen eksperimenta, ki je bil izveden v okviru diplomske naloge, je bilo dokazati, da lahko z doslednostjo in konsistentnimi objavami na Facebook strani, podjetje dosega pozitivne rezultate in učinke. Za obdobje enega meseca smo splanirali objave za dotično podjetje, jih redno objavljali na Facebook strani in analizirali dobljene rezultate. Na koncu smo na podlagi pridobljenih rezultatov tudi preverili zastavljeni hipotezi. Keywords: Facebook, družbeno omrežje, marketinško komuniciranje, digitalni marketing, Cer – Cvet, prepoznavnost podjetja Published in DKUM: 09.12.2021; Views: 1234; Downloads: 92 Full text (2,24 MB) |
6. Poslovni načrt podjetja Partner M&LSimona Kupec, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo izdelali predlog poslovnega načrta za novoustanovljno podjetje Partner M&L. Podjetje se bo ukvarjalo s storitvijo upravljanja družbenih omrežij za druge poslovne subjekte B2B in poslovnim svetovanjem. Upravljanje družbenih medijev je postopek ustvarjanja, objavljanja, promocije in kreiranja vsebin na kanalih družbenih medijev, kot sta Facebook in Instagram. V diplomskem delu smo preučili strokovno literaturo s področja podjetništva, družbenih omrežij in povratne logistike. Ugotovili smo, da so spremembe v poslovnem svetu stalnica. Bistveni vpliv na poslovno okolje je imel razvoj interneta in s tem razvoj družabnih omrežij. Družabna omrežja pa so prinesla spremembe v marketingu, načinu komuniciranja in skrbi za stranke. Prisotnost na družbenih omrežjih je danes nujna. Izdelali smo anketni vprašalnik in izvedli raziskavo s katerimi izzivi se podjetja srečujejo pri upravljanju družbenih profilov. Izsledki raziskave kažejo, da veliko podjetij nima ne znanja ne časa za upravljanje le-teh. 57 % vprašanih bi za upravljanje zato najelo zunanjega izvajalca. Na vprašanje ali imajo težave z vračili, pa je 45 % vprašanjih odgovorilo pritrdilno. Dobro obvladovanje logističnih procesov je nujno za uspešnost vsake fizične in spletne prodaje, pomeni pa tudi nižje stroške za ravnanje z izdelki za stranke ter zanesljivost, prožnost in hitrost oskrbe. Namen diplomskega dela je, da skozi celotno strukturo poslovnega načrta obdelamo vse elemente poslovnega načrta ter ugotovimo ali je poslovna ideja trženja produktov za druge poslovne subjekte z uporabo prodajnega kanala družbenih omrežij smotrna. Ugotovili smo, da je poslovni model, ki ga razvijamo zaželen in predvideva uspešno realizacijo ciljev. Keywords: poslovni načrt, družbeni mediji, upravljanje družbenih medijev, Facebook, Instagram, povratna logistika Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 922; Downloads: 115 Full text (968,89 KB) |
7. Uvedba orodij digitalnega marketinga na primeru družabnega omrežja FacebookNika Perger, 2021, undergraduate thesis Abstract: Spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, načine poslovanja in promocije. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Na vedno bolj nasičenem trgu je digitalna prisotnost postala ključen del tako uspeha kot obstoja podjetja. Prizadevanje za pridobitev konkurenčnih prednosti je spodbudilo vključevanje različnih komponent marketinškega komuniciranja v organizacijo. Vendar preklop od tradicionalnega na digitalni marketing za veliko podjetij ni lahek, saj se na poti skriva ogromno izzivov glede uvedbe novih platform v komunikacijske kanale podjetja.
V nalogi bomo predstavili širok pojem digitalnega marketinga, katere kanale obsega ter njegove prednosti in slabosti v primerjavi s tradicionalnim marketingom. V nadaljevanju bomo govorili o petih ključnih korakih pri uvedbi digitalnega marketinga v podjetje in kaj točno le-ti vključujejo. Predstavili bomo družabno omrežje in podjetje Facebook ter njegovo vlogo v poslovnem svetu, kar vključuje storitve, ki jih nudijo izključno podjetjem. V praktičnem delu bomo podrobneje analizirali digitalni marketing podjetja Nike. V ospredju bo njihova marketinška strategija, prav tako pa tudi oglasi na družabnem omrežju Facebook. Keywords: digitalni marketing, družabna omrežja, uvedba digitalnega marketinga, marketinška strategija, Facebook marketing Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 1128; Downloads: 144 Full text (1,05 MB) |
8. Oglaševalska pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook pri vizualnih vsebinah : meje dopustnosti medijskega poročanjaUrška Arzenšek, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo preučevali oglaševalsko pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook pri vizualnih vsebinah. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo, s katero smo ugotavljali, kakšna je oglaševalska pismenost uporabnikov družbenega omrežja Facebook, ali prepoznajo in razumejo namen oglasov, taktike prepričevanja, ki jih uporabljajo oglaševalci, ter kakšen je njihov odnos do oglasov, ki se pojavljajo na družbenem omrežju. Prav tako nas je zanimalo, ali obstajajo razlike v prepoznavanju oglasov in prepoznavanju prodajne namere med različnimi starostnimi skupinami uporabnikov družbenega omrežja. Rezultati so pokazali, da anketiranci družbenega omrežja Facebook v večini prepoznajo, kdaj gre za oglaševanje, in da se oglasi pojavljajo na družbenem omrežju z določenim namenom. Prav tako so rezultati pokazali, da uporabniki prepoznajo in razumejo, da oglaševalci uporabljajo taktike prepričevanja z namenom doseganja določenega učinka. Rezultati so tudi pokazali, da uporabniki v večini ne verjamejo oglasom in menijo, da so stvari v oglasih velikokrat prikazane drugačne, kot so v resnici, ter da se o oglaševanih izdelkih v oglasih večinoma govori le dobro in le redko slabo. Na koncu so rezultati pokazali tudi, da ni bistvenih razlik v prepoznavanju oglaševanja in razumevanju prodajne namere oglasov med različnimi starostnimi skupinami. Keywords: vizualni marketing, taktike prepričevanja, oglaševalska pismenost, veščine oglaševalske pismenosti, Facebook Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 1047; Downloads: 126 Full text (1,41 MB) |
9. Vpliv družbenih omrežij na prepoznavnost podjetjaSara Vrečko, 2021, undergraduate thesis Abstract: Z digitalizacijo se svet povezuje, družbena omrežja pa so postala najbolj vplivni virtualni prostor, ki se ne uporablja zgolj za mreženje in komuniciranje ljudi, temveč predstavljajo tudi odlično orodje za digitalno komuniciranje podjetij. Poznamo več različnih vrst družbenih omrežij, ki se med seboj razlikujejo predvsem glede na to kakšnim uporabnikom so namenjena in katera je prevladujoča dejavnost, ki se na družbenem omrežju dogaja. Od pojava družbenih omrežij pa do danes, so presegla svoje osnovne namene uporabe, saj so njihove koristi prepoznala številna podjetja, ki so v njih videla potencial za doseganje širšega kroga odjemalcev.
Predmet obravnave diplomskega dela je preučevanje vpliva družbenih omrežij na prepoznavnost podjetij na primeru podjetja Granitex d. o. o. V diplomskem delu sem najprej opredelila pojem družbenih omrežij, predstavila najpopularnejša družbena omrežja ter podrobneje obravnavala družbeni omrežji Facebook in Instagram. V nadaljevanju sem se osredotočila na uporabo izbranih družbenih omrežij in predstavila prednosti in slabosti uporabe le teh v poslovne namene. Sledila je predstavitev podjetja ter definiranje ključnih informacij o podjetju, ki so bile koristne pri izvajanju empiričnega dela. V empiričnem delu diplomskega dela sem ugotavljala vpliv družbenega omrežja Facebook na prepoznavnost podjetja. S preverjanjem zastavljenih hipotez sem ugotovila, da omogočajo družbena omrežja podjetjem številne priložnosti za gradnjo in večanje prepoznavnosti. Facebook je eno izmed najbolj popularnih družbenih omrežij in odlično orodje za doseganje večje prepoznavnosti podjetja, ohranjanje stika z obstoječimi uporabniki in pridobivanje novih uporabnikov. S temeljito analizo svoje Facebook strani lahko podjetje namreč pridobi koristne informacije in izboljša svojo komunikacijo. Njihove objave na Facebook strani podjetja so atraktivne, pri čemer imajo največji doseg objave z nagradno igro. Zaradi naraščanja vloge družbenih omrežij v poslovne namene, sem v zadnjem delu diplomskega dela podala nekaj predlogov in smernic, ki bi lahko podjetju pripomogle k boljši komunikaciji na družbenih omrežjih in izboljšanju prepoznavnosti podjetja. Keywords: družbena omrežja, Granitex d. o. o., prepoznavnost podjetja, Facebook, Instagram. Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 1614; Downloads: 404 Full text (3,40 MB) |
10. Vloga neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook. : diplomsko deloPia Melanie Leitinger, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučili, kako poteka neverbalna komunikacija pri računalniško posredovani komunikaciji, kateri nadomestki neverbalne komunikacije se največkrat uporabljajo in s kakšnim namenom se ti uporabljajo na družbenem omrežju Facebook. V empiričnem delu smo s spletnim anketnim vprašalnikom ugotovili, kako pogosto in s kakšnim namenom (samoizražanje, golo dejstvo, odnos, poziv) se generacija X srečuje s tremi neverbalnimi nadomestki komunikacije (emotikoni, »GIF-i« in nalepkami). To smo ugotavljali za tri različne tipe prijateljstev (najboljši, naklonjeni in tesni prijatelj) na spletnem družbenem omrežju Facebook. Rezultati so pokazali, da se pri generaciji X v največji meri uporabljajo emotikoni, neverbalni nadomestki pa se najpogosteje uporabljajo za samoizražanje. Naši rezultati služijo vsem uporabnikom Facebooka, ki želijo uporabljati napredne načine neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook, in vsem raziskovalcem, ki bi želeli narediti podobne raziskave na drugih družbenih omrežjih ali na drugi populaciji. Keywords: neverbalna komunikacija, družbeno omrežje, Facebook, računalniško posredovana komunikacija, emotikoni, »GIF«, nalepke Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1151; Downloads: 92 Full text (1022,06 KB) |