1. ATHENA Research Book, Volume 12022 Abstract: The ATHENA European University is an alliance of nine Higher Education Institutions with the mission of fostering excellence in research and innovation by facilitating international cooperation. The ATHENA acronym stands for Advanced Technologies in Higher Education Alliance. The partner institutions are from France, Germany, Greece, Italy, Lithuania, Portugal, and Slovenia: the University of Orléans, the University of Siegen, the Hellenic Mediterranean University, the Niccolò Cusano University, the Vilnius Gediminas Technical University, the Polytechnic Institute of Porto, and the University of Maribor. In 2022 institutions from Poland and Spain joined the alliance: the Maria Curie-Skłodowska University and the University of Vigo.
This research book presents a selection of the ATHENA university partners' research activities. It incorporates peer-reviewed original articles, reprints and student contributions. The ATHENA Research Book provides a platform that promotes joint and interdisciplinary research projects of both advanced and early-career researchers. Keywords: ATHENA European University, Erasmus+, research, interdisciplinarity, co-operation Published in DKUM: 25.11.2022; Views: 248; Downloads: 44
Full text (20,18 MB) This document has many files! More... |
2. Učne mobilnosti mladih na ekoloških kmetijah v Sloveniji in tujini : diplomsko deloPetra Pantar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Učne mobilnosti na ekoloških kmetijah so oblika neformalnega izobraževanja s številnimi pozitivnimi koristmi za udeležence in gostujoče kmetije. Z izvedbo ankete med študenti in bivšimi študenti Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru (FKBV UM) do 30. leta starosti smo želeli raziskati zanimanje za možnosti učne mobilnosti na ekoloških in drugih kmetijah ter seznanjenost z njimi. Spoznali smo glavne dejavnike motivacije in ovire pri sprejemanju odločitve za tovrstno mobilnost med anketirano skupino. Raziskali smo učinke učnih mobilnosti mladih in možnosti za tovrstne mobilnosti na ekoloških kmetijah v Sloveniji in tujini. To so dejavnosti programa Erasmus+, CEEPUS, Evropska solidarnostna enota, AIESEC, IFYE Europe in spletne strani za prostovoljstvo na kmetijah, kot je wwoof.net. Predstavili smo primerne in aktualne možnosti za mlade v Sloveniji. Rezultati kažejo, da se študentje FKBV UM zanimajo za učne mobilnosti na (ekoloških) kmetijah, vendar jih je 41 odstotkov premalo obveščeniho tej temi. Fakulteta je bila prepoznana kot najpomembnejši vir informacij in pripomore k večji motivaciji študentov pri odločanju za učno mobilnost. Prepoznali smo možnosti za povečanje zanimanja in obveščenosti, saj 63 odstotkov študentov želi pridobiti več informacij o mobilnosti od fakultete. Na zanimanje za učno mobilnost na kmetiji ne vpliva, ali študent živi na kmetiji ali ne, prav tako ni razlik pri zanimanju za mobilnosti med študijem v primerjavi z mobilnostmi po zaključku študija. Keywords: učna mobilnost, mladi, ekološko kmetijstvo, Erasmus+, WWOOF Published in DKUM: 21.09.2022; Views: 217; Downloads: 31
Full text (2,12 MB) |
3. Izdelava mobilne aplikacije »Erasmus Maribor«Maksim Nikitashin, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opisuje in razčlenjuje celoten postopek izdelave mobilne aplikacije za pomoč pri organizaciji študijskih izmenjav prek programa Erasmus+, od začetne zasnove in prototipov do končne objave aplikacije in spremljanja njenega delovanja. Aplikacija študentom olajša načrtovanje in organizacijo študijske izmenjave prek programa Erasmus+ ter krepi priljubljenost tega programa med študenti. Med izdelavo smo dejavno sodelovali z Mednarodno pisarno Univerze v Mariboru.
Na začetku priprave diplomskega dela smo izdelali prototip aplikacije in ga preizkusili pri morebitnih uporabnikih prek hevrističnih metod. V nadaljevanju smo na podlagi preizkusov prototip dopolnjevali in izdelali končno aplikacijo, ki smo jo objavili v storitvi Google Play Store. Njeno delovanje smo ocenili na osnovi povratnih informacij uporabnikov. Keywords: mobilna aplikacija, operacijski sistem Android, program Erasmus+, študijska izmenjava. Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 209; Downloads: 17
Full text (3,56 MB) |
4. Motivi in zadovoljstvo študentov zdravstvenih ved za mobilnost v programu Erasmus+Aleksandra Lovrenčič, 2021, master's thesis Abstract: Uvod: Erasmus+ je program Evropske unije, ki študentom ponuja možnost študija ali prakse v tuji državi najmanj 2 meseca in največ 12 mesecev na eni stopnji študija. Namen zaključnega dela je bil analizirati izvedene mobilnosti študentov zdravstvenih ved v programu Erasmus+ v programskem obdobju 2014–2020 ter definirati dejavnike, ki vplivajo na odločitev za izmenjavo v tujini in zadovoljstvo z mobilnostjo.
Metode: Uporabljeni sta bili kvantitativna in kvalitativna metodologija raziskovanja. Analizirali smo 23 anketnih vprašalnikov študentov zdravstvenih ved, pridobljenih v okviru Evropske komisije s pomočjo t. i. EU Survey in Mobility Tool ter izvedli intervjuje s študenti (n=6) zdravstvenih ved, ki so bili na izmenjavi v tujini.
Rezultati: Ugotovili smo, da se študenti zdravstvenih ved manj pogosto odločajo za Erasmus+ izmenjave v tujini kot študenti na ostalih članicah visokošolskega zavoda. Študente zdravstvenih ved za izmenjavo motivira lokacija izmenjave, znanje jezika izbrane države kot tudi želja po potovanju in primerjava sistemov domače in gostujoče države. Rezultati nakazujejo na to, da študenti zdravstvenih ved za Erasmus+ izmenjavo raje izberejo državo, katere jezik poznajo. Stopnja zadovoljstva študentov zdravstvenih ved z Erasmus+ mobilnostjo je nad 90 %, nad izkušnjami so navdušeni in bi jih zagotovo ponovili.
Razprava in sklep: Z analizo motivacijskih dejavnikov smo pripravili usmeritve in priporočila za delo Erasmus+ koordinatorja na področju zdravstvenih ved. Za povečanje števila mobilnosti študentov zdravstvenih ved v tujini predlagamo ustanovitev pisarne za mednarodne zadeve na fakulteti in kontinuirano spremljanje motivacijskih dejavnikov ter zadovoljstva študentov zdravstvenih ved, kar lahko koordinator spremlja v poročilih po izvedbi posamezne mobilnosti. Keywords: študenti zdravstvenih ved, Erasmus+, mobilnost, motivi, zadovoljstvo Published in DKUM: 03.11.2021; Views: 576; Downloads: 62
Full text (2,64 MB) |
5. Projekt izgradnje platforme za povezovanje organizatorjev in potencialnih udeležencev dogodkov erasmus+ projektovPetar Rizov, 2020, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih letih je program Erasmus+ postal eden od ključnih dejavnikov v procesu socio-kulturnega ozaveščanja evropskih državljanov in zmanjševanja diskriminacije med različnimi kulturami in narodi. Evropska unija vlaga veliko finančnih sredstev in znanja v razvoj programa. Na podlagi osebnih izkušenj in izvedenih raziskav smo ugotovili, da ne obstaja ustrezna rešitev oziroma neke vrste platforma, preko katere bi se lahko hitro in uspešno povezovali različni udeleženci programa Erasmus+, zato smo se v diplomski nalogi odločili, da bomo naredili celovit načrt ustvarjanja spletne aplikacije z namenom povezovanja vseh udeležencev tega programa. Naredili smo podrobno analizo trga in udeležencev programa, določili cilje ustvarjanja spletne aplikacije in naredili podroben načrt za izvedbo projekta. Na podlagi statistike in načrta Evropske unije za širitev programa Erasmus+ smo ugotovili, da obstaja ogromna priložnost za nadaljnjo širitev in napredovanje storitev, ki jih bo naša spletna aplikacija ponujala. Na osnovi analize stroškov razvoja ustrezne rešitve in njenih potencialnih ekonomskih učinkov lahko upravičeno sklepamo, da je ustvarjanje spletne aplikacije tega namena ekonomsko upravičeno. Keywords: projekt, projektni management, Erasmus+, Evropska unija, mladinske izmenjave, spletna aplikacija Published in DKUM: 24.03.2021; Views: 489; Downloads: 34
Full text (676,53 KB) |
6. Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+Urša Segala, 2020, master's thesis/paper Abstract: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji. Keywords: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 861; Downloads: 90
Full text (3,73 MB) |
7. Preparing students for mobility in vocational education and trainingTina Rajhman, 2019, master's thesis Abstract: The following master’s thesis focuses on preparing students on mobility in vocational education and training. The focus lies on English for specific purposes which is an integral part of English in technical secondary and vocational technical education. The thesis also concentrates on exchange programmes and their effects on students’ L2 and communicative competences.
The above-mentioned educational programmes have to focus on both general English as well as English for specific purposes because the students need the knowledge at school, during the vocational training and later at work. The EU helps promoting language diversity by financing various international mobility programmes. The following MA thesis focuses on Erasmus+ which supports education and training at all levels and helps the schools send vocational education and training learners abroad. As proven by various studies, mobility has a beneficial effect on students’ English and communication skills.
The case study included seven students attending upper-secondary programmes at the school centre Škofja Loka. The purpose of the study was to analyse the influence of the students’ vocational training abroad on their foreign language competences and to see whether students’ communicative competences improved during the vocational training abroad. The results were used to prepare helpful language exercises for future Erasmus+ students. According to students’ answers, a four-week exchange period is long enough for both weaker as well as more advanced students to make progress in English. All of them also confirmed that the most used language skills during the mobility were speaking and listening. For that reason, the practical part of the MA thesis presents four examples of exercises focusing on woodworking vocabulary, listening and speaking. Keywords: mobility, exchange programme, Erasmus+, vocational education and training, English for specific purposes, communicative competences Published in DKUM: 19.07.2019; Views: 1337; Downloads: 92
Full text (1,53 MB) |
8. MOTIVI ŠTUDENTOV UNIVERZE V MARIBORU ZA ODHOD NA ERASMUS MOBILNOST Z NAMENOM ŠTUDIJA V TUJINI NA PRIMERU IZBRANIH DRŽAVAlenka Marušič, 2016, master's thesis Abstract: V magistrskem delu se ukvarjamo s proučevanjem motivov študentov, ki so sodelovali v programu izmenjav Erasmus. Program Evropske komisije je nastal leta 1987 in študenti lahko opravijo del študijskih obveznosti z matične institucije na partnerski instituciji v tujini.
Erasmus je največji in najbolj prepoznaven med evropskimi programi mobilnosti izobraževanja in usposabljanja na terciarni ravni. Mobilnim posameznikom omogoča, da razvijejo določene spretnosti, kot so znanje tujega jezika, prilagojenost evropskemu trgu dela, razumevanje ekonomskih, socialnih in kulturnih razlik v evropskemu prostoru. Mobilnost prispeva k razvoju dobro izobraženih, odprto mislečih in mednarodno izkušenih ljudi (CMEPIUS 2010a, 2).
Motivi študentov za odločitev za izmenjavo se razlikujejo od vsakega posameznika. Nekateri se odločijo za izmenjavo, ker menijo, da imajo tako več možnosti za zaposlitev, nekateri pa hočejo pridobiti novo izkušnjo v tujini, spoznati nove kulture. Keywords: študenti, izobraževanje, mobilnost študentov, Erasmus, motivacija Published in DKUM: 14.11.2017; Views: 899; Downloads: 164
Full text (2,19 MB) |
9. KULTURNI ŠOK IN KULTURNA PRIPRAVAAna Milovan, 2017, master's thesis Abstract: V magistrskem delu raziskujemo kulturni šok in kulturno pripravo študentov Univerze v Mariboru, ki se odpravljajo na študijsko izmenjavo Erasmus ali so se vrnili z nje. Za potrebe oblikovanja predloga kulturne priprave študentov Univerze v Mariboru smo raziskali pojme kultura, kulturna identiteta in medkulturna komunikacija. Prav tako smo preučili značilnosti držav, v katere študenti Univerze v Mariboru najpogosteje odhajajo na izmenjavo. S pomočjo ankete smo raziskali, kako so kulturni šok doživeli študenti, ki so že bili na študijski izmenjavi Erasmus, in kakšno kulturno pripravo so imeli. Na podlagi pridobljenega znanja in rezultatov raziskave smo pripravili predlog kulturne priprave in ga delno izvedli. Keywords: kultura, kulturni šok, kulturna priprava, Erasmus, študijska izmenjava Published in DKUM: 06.04.2017; Views: 1526; Downloads: 272
Full text (1,36 MB) |
10. Pravna ureditev mladinskega polja v Sloveniji s poudarkom na vplivu dokumentov EULea Pavrič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Mladinsko polje se je v zadnjih letih v Sloveniji intenzivno razvijalo na vseh ravneh: družbeni, politični, ekonomski in seveda tudi na pravni ravni. Pravna ureditev mladinskega polja pri nas temelji na zakonu, ki v prvi vrsti ureja javni interes v mladinskem sektorju. Interes javnosti na tem področju je tako prepoznala tudi država, saj mladi predstavljajo pomemben del populacije, ki bodo kot odrasli nekoč vodili državo, jo usmerjali in tako ustvarjali prihodnost za vse generacije, ki bodo živele z njimi in za njimi. Zato je ključnega pomena, da se jim ponudi okolje, v katerem se bodo lahko izgradili v odgovorne in aktivne državljane, s katerimi bo ta bodočnost svetla, varna in pravična.
V pričujočem delu je opredeljeno mladinsko polje in pravni okvir, v katerem so zajeti predpisi, ki ga urejajo. Ker so organizacije v mladinskem sektorju ključna struktura, preko katere država aplicira ukrepe mladinske politike z namenom uresničevanja zgoraj opisanega cilja, so v nadaljevanju podrobno razdelane. Temu sledi pregled slovenske mladinske politike in njenega razvoja, nato pa se osredotočam na evropsko mladinsko politiko in njene instrumente. Slednja je s svojimi usmeritvami znatno vplivala na oblikovanje slovenske mladinske politike, zato je na koncu opisan tudi način prenosa ureditve mladinskega polja iz evropske na slovensko raven. Keywords: mladinsko polje, mladinski sektor, mladinska politika, organizacija v mladinskem sektorju, mladinska organizacija, organizacija za mlade, mladinski svet, Uredba Erasmus+, načelo subsidiarnosti, odprta metoda koordinacije Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 828; Downloads: 81
Full text (1,02 MB) |