| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VIZIJA GLASBENE VZGOJE V 21. STOLETJU
Patricija Jakop, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Glasbena vzgoja je v predšolski in osnovnošolski dobi otroka sestavni del vzgojno-izobraževalnega procesa. Je pomemben element pri razvoju otrokove osebnosti, saj se doživljanje glasbe dolgoročno pozitivno odraža na njegovem fizičnem in intelektualnem razvoju, kratkoročno pa predstavlja za otroka trenutno sprostitev, ga umirja, spodbuja pri delu in učenju ter mu pomaga, da lažje izraža svoja čustva. V želji po nenehnem izboljševanju vzgojno-izobraževalnega procesa v šolah nasploh, kot tudi na področju glasbenega pouka, so se v preteklosti dogajale številne spremembe, še več pa se jih nakazuje v prihodnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen t.i. klasični šolski sistem v 90. letih prejšnjega stoletja in danes. Namen raziskave je bil ugotoviti slabosti obstoječega šolskega sistema, pomen glasbe v njem in ugotoviti, kje in kako bi lahko ta sistem še izboljšali. To nalogo so v začetku 2. tisočletja začele prevzemati nase tako imenovane šole prihodnosti, ki otroka obravnavajo individualno glede na njegov značaj. Te smernice že uspešno uvajajo Waldorfska šola, Rodovna šola in še druge. Empirični del diplomskega dela smo izvedli s pomočjo ankete med glasbenimi pedagogi, ki poučujejo glasbo na osnovnih šolah. Z analizo odgovorov smo ugotovili, da za poučevanje uporabljajo različne metodološke sisteme. Obstoječi učni načrt je prenatrpan s teoretičnimi vsebinami, premalo pa daje možnosti za neposredno doživljanje glasbe s petjem, igranjem. Sprememba učnega načrta bi naj uvedla več ustvarjanja in poustvarjanja glasbenih vsebin tako v šoli kot izven nje. Po mnenju anketiranih bi morali glasbenemu pouku nameniti več šolskih ur in glasbo zaradi še vedno nekoliko zapostavljenega pomena izenačiti z ostalimi predmeti na šolskem urniku.
Keywords: glasbena vzgoja, glasba v waldorfski šoli, glasba v šoli Marie Montessori, Eliza, Rodovna šola
Published: 18.02.2011; Views: 2115; Downloads: 246
.pdf Full text (489,09 KB)

2.
GOVOR ELIZE DOOLITTLE V ANGLEŠKI (PYGMALION) IN SLOVENSKI (PIGMALION) KNJIŽNI PREDLOGI TER GLEDALIŠKI UPRIZORITVI
Lucija Filič, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Govor Elize Doolittle v angleški (Pygmalion) in slovenski (Pigmalion) knjižni predlogi ter gledališki uprizoritvi se osredotoča predvsem na analizo narečnega v govoru prodajalke rož – Elize Doolittle. Namen dela je ugotoviti, katera narečja se pojavljajo v knjižnih predlogah Pigmaliona ter ju primerjati z gledališkima predstavama, z narečnega in socialnozvrstnega vidika. Najprej smo predstavili avtorja, Georga Bernarda Shawa, ter njegovo delo Pigmalion. Na podlagi transkripcij Elizinega govora v knjižnih predlogah smo skušali predstaviti značilnosti narečnega. V delu so predstavljene štajerska, gorenjska, koroška in dolenjska narečna skupina, podrobneje pa ponkovski govor ter Cockney. V nadaljevanju smo poskušali odkriti, ali je v gledaliških adaptacijah prišlo do sprememb pri izbiri rabe socialnih zvrsti jezika, ter odkriti vzroke. V veliko pomoč pri analizi Elizinega govora je bila igralka Tanja Ribič, ki je leta 1999 v predstavi Pigmalion upodobila Elizo. Po predstavitvi igralskih zasedb, MGL (Mestnega gledališča ljubljanskega) in The Thrift Store Players, smo se posvetili primerjavi narečnega v knjižnih predlogah in gledaliških uprizoritvah. Prav tako smo želeli raziskati, ali se v Elizinem govoru pojavlja sleng z vulgarizmi, ter primerjati število slengizmov v obeh jezikih.
Keywords: Pigmalion, Eliza Doolittle, George Bernard Shaw, ponkovski govor, Cockney, Tanja Ribič, vulgarizmi.
Published: 09.12.2016; Views: 945; Downloads: 76
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica