1. Implementacija ERTMS v SlovenijiRene Jug, 2014, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu je opisan sistem ERTMS in njegovi podsistemi ter njegova implementacija v Sloveniji. V nadaljevanju je napisano, kaj sploh ERTMS je, kateri podsistemi ga sestavljajo, lastnosti in opis podsistemov, prednosti, ki nam jih ERTMS prinaša, ter predvsem, kaj bo ta sistem prinesel v Slovenijo. Naredili smo tudi primerjavo evropskih držav, v katerih sistem ERTMS že uporabljajo ter ugotavljali, katere prednosti najbolj izstopajo. Dotaknili smo se tudi zakonskih predpisov Slovenije in Evropske unije, ki so potrebni za uvedbo sistema ERTMS in analizirali trenutno stanje v podjetju Slovenske železnice. Ugotovili smo, da je na slovenskih železnicah sistem zastarel in da je nadgradnja sistema nujno potrebna za večjo konkurenčnost železnic. Z implementacijo ERTMS bomo v Sloveniji pridobili večjo pretočnost, zmanjšanje stroškov vzdrževanja, meddržavni promet brez nepotrebnega prelaganja, večjo varnost ter predvsem interoperabilnost z ERTMS sistemom drugih evropskih držav. Keywords: ERTMS, ETCS, GSM-R, Slovenske železnice. Published in DKUM: 29.01.2015; Views: 1998; Downloads: 397 Full text (2,18 MB) |
2. INTEGRACIJA SISTEMA VZDRŽEVANJA V REŽIM EVROPSKEGA SISTEMA ZA UPRAVLJANJE VLAKOV NA SLOVENSKEM TEN-T OMREŽJUAndrej Pulko Horvat, 2013, undergraduate thesis Abstract: Implementacija evropskega sistema za upravljanje vlakov (ERTMS) bo imela resne posledice na vzdrževalni proces pri železniškem infrastrukturnem upravljavcu Slovenske železnice. Za obvladovanje prehoda iz današnjega vzdrževalnega procesa v režim ERTMS je potreben sistemski pristop k vzdrževanju, kjer so določeni vsi potrebni elementi, njihove relacije in zahtevane lastnosti, da zagotovijo tehnično zanesljivost in stroškovno učinkovitost železniške inteligentne infrastrukture (ŽII). Upravljanje vzdrževalnega sistema zahteva metodološke pristope za ugotavljanje upravičenosti tehničnega sistema do vzdrževalnega procesa, nadgradnje ali zamenjave. Za dosego višnje stopnje liberalizacije transportnega evropskega železniškega trga je potreben tudi proaktivni odnos lastnika in proizvajalca za hitrejšo realizacijo. Keywords: vzdrževalni sistem, železniška inteligentna infrastruktura, železniška interoperabilnost, ERTMS, RAMS, LCC. Published in DKUM: 05.09.2013; Views: 1900; Downloads: 171 Full text (2,78 MB) |
3. POSODOBITEV NAPRAV ZA ZAVAROVANJE PROMETA NA ŽELEZNIŠKI PROGI ZIDANI MOST-DOBOVAAnton Popelar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Razvitost vsake države je v veliki meri odvisna od razvitosti njenih prometnih sistemov. V Sloveniji že dolga leta zanemarjamo razvoj železnic in tudi njenih signalnovarnostnih naprav. EU s svojimi direktivami od nas zahteva, da omogočimo interoperabilnost vlakov, hkrati pa za te projekte namenja tudi finančna sredstva. Interoperabilnosti z delujočimi signalnovarnostnimi napravami ne moremo zagotoviti, zato je posodobitev obstoječih naprav nujna. Eden od mogočih sistemov za zavarovanje železniškega prometa, ki omogoča interoperabilnost, je ERTMS/ETCS, ki se uporablja že v mnogih državah v Evropi in svetu.
Imamo odličen geografski položaj, ki bi ga morali znati izkoristiti. V kolikor obstoječega železniškega sistema ne bomo posodobili, obstaja možnost, da nas tranzitni tokovi v železniškem prometu v določenem deležu zaobidejo, določen delež pa lahko prevzame tudi cestni promet, ki pa je ekološko manj sprejemljiv. Keywords: ERTMS, ETCS, GSM-R, interoperabilnost. Published in DKUM: 17.02.2013; Views: 1720; Downloads: 237 Full text (3,68 MB) |
4. VPLIV ŽELEZNIŠKE INFRASTRUKTURE NA NASTANEK IZREDNIH DOGODKOVAnita Štumpfl, 2011, undergraduate thesis Abstract: Slovenija ima lego, na kateri potekata V. in X. železniški TEN-T koridor, zato ima veliko možnosti, da postane še bolj konkurenčna in ekonomsko razvita država, vendar bo za to potrebno zagotoviti in izboljšati stanje železniške infrastrukture. Slabo stanje le te se slabša iz leta v leto. Slabo stanje se održa v številnih izrednih dogodkih. Počasno vzdrževanje in posodabljanje daje sosednjim državam upanja prevzema blagovnih tokov. Slovenija v letu 2015 do 2020 načrtuje uvedbo sistema GSM-M in ERTMS. Keywords: železniška infrastruktura, izredni dogodek, GSM-R, ERTMS Published in DKUM: 27.10.2011; Views: 2063; Downloads: 222 Full text (1,25 MB) |
5. Inteligentni transportni sistemi slovenskih železnic : diplomsko deloTamara Bedenik, 2010, bachelor thesis/paper Abstract: Slovenske ţeleznice so razvile svoj informacijski sistem, ki trenutno zadovoljuje njihove potrebe. Takšnih nekompatibilnih nacionalnih informacijskih sistemov je v Evropi veliko, kar pa zavira razvoj vseevropskega ţelezniškega prometa. Da bi ţelezniški tovorni promet postal alternativa cestnemu tovornemu prometu v Evropi, poteka razvoj enotnega sistema za upravljanje in vodenje prometa v Evropi ERTMS. Za uspešno uvedbo sistema ERTMS po vsej Evropi, je potrebno posodobiti nacionalne informacijske sisteme, kar pa mora biti v skladu z zahtevami ERTMS in z zahtevami tehničnih specifikacij o interoperabilnosti.
Za uspešno posodobitev dela informacijskega sistema Slovenskih ţeleznic je predlagana uveljavitev sistema Arkos, ki je ţe preverjen kot uspešen in je v skladu z zahtevami TSI. Sistem se lahko še nadgrajuje in povezuje z drugimi sistemi kot sta Vicos CM 500 in MSR 32, najpomembnejše pa je, da se povezuje s sistemom ERTMS. Keywords: informacijski sistemi, ERTMS, TSI, ARKOS Published in DKUM: 17.05.2011; Views: 2518; Downloads: 301 Full text (718,91 KB) |
6. |
7. Krmiljenje vlakov s pomočjo ERTMS/ETCS : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMitja Klemenčič, 2004, undergraduate thesis Keywords: promet, železniški promet, prometni informacijski sistemi, informacijski sistemi, signalnovarnostne naprave, sledenje vlakov, krmiljenje vlakov, ERTMS, ETCS, železniška interoperabilnost, evropski železniški sistem Published in DKUM: 26.07.2007; Views: 3908; Downloads: 0 |