1. Analiza vidikov kakovosti in poslovne odličnosti v proizvodnem podjetjuUroš Markelj, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so predstavljena teoretična izhodišča vidikov kakovosti in odličnosti
v izbranem proizvodnem podjetju ter model EFQM poslovne odličnosti.
Prvi del predstavlja teorijo ter pojme in teoretična izhodišča kakovosti in poslovne
odličnosti, kar omogoča lažje razumevanje empiričnega dela magistrskega dela.
Drugi, empirični del prikazuje vidike kakovosti in poslovne odličnosti izbranega podjetja
ter analizo izpeljane samoocene EFQM. Ta del vsebuje kratko predstavitev podjetja ter
opis poteka izpeljane samoocene in analizo rezultatov. Sledi predstavitev področja
samoocene, kjer je podjetje dobilo najnižjo oceno, to je področje dojemanja deležnikov.
Drugi del empiričnega dela vsebuje rezultate intervjujev zaposlenih v podjetju.
Odgovori zaposlenih omogočajo raziskavo potencialnih težav in predstavitev rešitev in
izboljšav, ki lahko podjetju pomagajo pri izboljšanju rezultatov in ocene pri naslednji
izpeljavi samoocene EFQM Keywords: Odličnost, kakovost, EFQM, konkurenčnost, management, deležniki. Published in DKUM: 24.04.2024; Views: 318; Downloads: 20 Full text (1,07 MB) |
2. Analiza možnosti vpeljave modela poslovne odličnosti v organizacijoNik Bizjak, 2021, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu sta predstavljena pojem in pomen kakovosti za organizacijo. V okviru diplomskega dela so prikazani načini in orodja za izboljševanje kakovosti in sistematično vpeljavo stalnih izboljšav. Posebej je predstavljen sodoben pristop za izvedbo samoocene kakovosti in odličnosti v organizaciji, to je model EFQM, ki je akronim za European Foundation for Quality Management (EFQM, 2019). Struktura modela je zasnovana tako, da omogoča celosten pogled na organizacijo, in sicer od vizije in strategije do rezultatov. V nadaljevanju je predstavljeno orodje RADAR, ki omogoča enostavno in učinkovito ocenjevanje celotne organizacije. Na osnovi teoretičnih spoznanj so podane smernice in izdelan priročnik za vpeljavo modela v podjetje. V zaključnem delu diplomsko delo sestoji iz interpretacije ugotovitev in sklepnih spoznanj. Keywords: organizacija, poslovna odličnost, model EFQM, orodje RADAR, bolnišnica Published in DKUM: 21.09.2021; Views: 812; Downloads: 99 Full text (1,39 MB) |
3. CSR EMAT is an opportunity for responsible decision-makingNora Berkes Rodek, 2017, original scientific article Abstract: Corporate social responsibility is an expected behaviour in Western countries, but the approach still does not have a clear interpretation in Hungary. As a result of the increasing prestige of the CSR approach, socially responsible thinking and action also are expected from the companies operating in Hungary. Company executives carry out CSR activities in many cases – but not consciously. The objective of this research therefore was the development of a guidance and evaluation criteria that can support managers in responsible decision-making and applying the CSR approach to a strategic level. On the other hand, this management tool allows the measurement of CSR excellence in companies; therefore, they become comparable in their CSR performance, which offers opportunities for further research. The study presents the development of CSR EMAT and the results achieved through the measurements. Keywords: corporate social responsibility, EFQM excellence model, CSR EMAT, CSR excellence management, assessment tool Published in DKUM: 03.05.2018; Views: 1238; Downloads: 192 Full text (395,08 KB) This document has many files! More... |
4. Primerjava efqm modela v ups slovenija in ups španijaTanja Karlovčec, 2017, master's thesis/paper Abstract: V magistrskem delu se obravnava predstavitev obravnavanega podjetja UPS na podlagi katerega je bila tudi izvedena analiza Modela odličnosti EFQM za UPS Slovenija in UPS Španija. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo pridobili podatek, da se v podjetju UPS, velja za Španijo in Slovenijo uporablja dvosmerna komunikacija in sodelovanje med zaposlenimi in vodstvom. Zaposleni se strinjajo, da so dobro obveščeni in da se njihova mnenja upoštevajo. Podjetje se trudi napredovati v odnosih, saj so le ti pomembni za uspešno poslovanje.
Vodstvo podjetja UPS zaposlene v Sloveniji in Španiji spodbujajo k daljnosežnemu gledanju in k stalnemu inoviranju in izboljševanju, ki dodajata vrednost. Iz devetih načel, na katerih je temeljila naša raziskava smo razvili nadaljnjo raziskavo, katere smo se lotili zaradi zanimanja poslovne odličnosti v enakem podjetju v različnih državah. Keywords: EFQM model odličnosti, merila modela, uporaba modela, Španija, Slovenija Published in DKUM: 28.08.2017; Views: 1697; Downloads: 180 Full text (2,98 MB) |
5. Voditeljstvo in uvajanje modela odličnosti EFQM v slovenskem visokem šolstvuMaja Pungeršek, Matjaž Maletič, Jana Suklan, Maja Meško, 2015, original scientific article Abstract: Raziskovalno vprašanje (RV): Kakšno je udejstvovanje voditeljev pri dejavnikih voditeljstva v slovenskem visokem šolstvu (VŠ) in kakšna je možnost vpeljave modela EFQM v celotno slovensko VŠ?
Namen: Namen prispevka je proučiti udejstvovanje voditeljev pri dejavnikih voditeljstva v slovenskem VŠ in uvajanje modela EFQM v slovensko VŠ ter nakazati možne usmeritve za izboljšanje stanja.
Metoda: Prispevek temelji na teoretičnem in empiričnem delu. Teoretični del zajema analizo in kritično presojo obravnavanega koncepta kakovosti in voditeljstva. Empirični del temelji na kvalitativni raziskavi. Za pridobivanje podatkov je bil uporabljen spletni intervju. Raziskava je bila izvedena z voditelji visokošolskih zavodov (VZ) v slovenskem javnem in zasebnem VŠ.
Rezultati: Ključna ugotovitev, ki izhaja iz raziskave se navezuje na nerazumevanje koristi, ki jih model poslovne odličnosti in ustrezno voditeljstvo prinese visokošolskemu zavodu (VZ). Ugotovitve kažejo, da slovenski visokošolski prostor še ni pripravljen za učinkovito izvajanje modela EFQM.
Organizacija: Rezultati raziskave ponujajo vodstvu VZ koristno informacijo o tem, na kaj morajo biti pozorni za prehod slovenskega VŠ iz obstoječih sistemov kakovosti na model EFQM.
Družba: Raziskava prikazuje zavedanja in spremembe, ki so po mnenju voditeljev slovenskih VŠ potrebne za vpeljavo sprememb na področju voditeljstva v slovenskem VŠ in posledično za vpeljavo modela EFQM v celotno slovensko VŠ, kar bi lahko prispevalo k celovitemu dvigu zavesti in kakovosti v celotnem slovenskem VŠ.
Originalnost: Raziskava izvirno in celovito prikazuje in pojasnjuje voditeljstvo VZ in kakovost, odličnost ter ugled slovenskega VŠ, prav tako pa dopolnjuje dosedanje ugotovitve na obravnavanem področju.
Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Raziskava je omejena na spoznanja o trenutnem stanju voditeljstva v slovenskem VŠ in predstavlja osebna mnenja in poglobljene vpoglede sodelujočih v raziskavi. Prav tako pa raziskava predstavlja izhodišče za nadaljnja raziskovanja, na primer raziskovanje mnenj zunanjih udeležencev VŠ. Keywords: CAF, EFQM, intervju, kakovost, visoko šolstvo, menedžment, vodenje, voditeljstvo, odličnost Published in DKUM: 02.08.2017; Views: 1422; Downloads: 168 Full text (404,63 KB) This document has many files! More... |
6. Ocenjevanje odličnosti poslovanja univerz v republiki slovenijiUrška Krajišnik, 2017, master's thesis/paper Abstract: V Republiki Sloveniji se vse bolj ukvarjamo z izboljšanjem izobraževalnega procesa oziroma sistema, vendar pa se v današnjih časih pojavljajo afere, ki pa kažejo javnosti in odjemalcem javnih univerz prav nasprotno (opis afer sledi v naslednjih poglavjih). V tem delu smo se ukvarjali z ocenjevanjem poslovne odličnosti javnih univerz v Republiki Sloveniji s pomočjo EFQM modela. Analizirali smo vseh osem področij, ki jih ta model obsega. Odjemalcem teh ustanov smo dali v izpolnjevanje vprašalnik, s katerim smo merili, kakšno je njihovo mnenje o poslovanju slovenskih javnih univerz. S pomočjo analize in sinteze ter s pomočjo EFQM modela smo preučili, na katerem izmed osmih področij so potrebne izboljšave javnih univerz. Glede na pridobljene podatke ugotavljamo, da odjemalci javnih univerz (0,21% celotne populacije študentov in 0,18% populacije delodajalcev) še vedno verjamejo v izpolnjevanje nalog javnih univerz v RS. Keywords: ocenjevanje poslovne odličnosti, Univerza v Mariboru, Univerza v Ljubljani, Univerza na Primorskem, EFQM model odličnosti poslovanja Published in DKUM: 05.06.2017; Views: 2486; Downloads: 272 Full text (767,09 KB) |
7. Izboljšanje dimenzij voditeljstva in človeških virov v modelu poslovne odličnosti EFQMMateja Langerholc, 2016, master's thesis/paper Abstract: Namen magistrskega dela je raziskati povezanost dimenzij dejavnika »voditeljstvo« z dimenzijami dejavnika »zaposleni«; omenjena dejavnika sta ključna za vse dogajanje v katerikoli organizaciji, ne glede na to, ali ta deluje v zasebnem ali javnem sektorju. Raziskava temelji na anketnem vprašalniku, s pomočjo katerega smo zbrali podatke na vzorcu zaposlenih na Zavodu Republike Slovenije za transfuzijsko medicino (ZTM). Pridobljene podatke smo analizirali s pomočjo opisnih statistik, kanonične korelacije, t-testa ter enojne analize variance (ANOVA).
Rezultati so pokazali, da ima dejavnik voditeljstvo zelo velik vpliv na dejavnik zaposleni, saj znaša koeficient kanonične korelacije kar 0,926. Anketiranci menijo, da je najpomembnejša naloga vodstva doseči fleksibilnost, s katero bi lahko zavod obvladoval spremembe. Visoko postavljajo tudi primerne motivacijske metode in priznanje, da se ceni vse zaposlene. Od vodstva nadalje pričakujejo ustvarjanje pozitivnega vzdušja, v katerem bi zaposleni dobili občutek, da vsi delajo za isti cilj, in v katerem bi bila prepoznana inovativnost in razmišljanje. Kot pomembno štejejo tudi stalno spremljanje poslovanja in izboljševanje sistema managementa. Na drugi strani anketiranci na najvišje mesto postavljajo kadrovsko politiko in nagrajevanje zaposlenih ter skrb zanje. Kot pomembne faktorje štejejo usposobljenost zaposlenih za opravljanje delovnih nalog in prenos znanja med sodelavci (1), odprto in pozitivno komunikacijo, kjer se konflikti odpravljajo z dialogom (2), in obveščanje ter pretok informacij, ki tečejo nemoteno v vse smeri oziroma med vsemi organizacijskimi enotami (3). Testi skupin so dokazali, da demografski dejavniki, ki opredeljujejo anketirance v naši raziskavi, to so spol, starost, izobrazba, staž na ZTM in nivo na ZTM, na rezultate raziskave niso imeli vpliva.
Na osnovi rezultatov raziskave smo podali smernice za zboljšanje obeh dejavnikov. Na prvo mesto postavljamo spremembo organizacijske kulture, ki lahko že sama po sebi prinese spremembe tudi na drugih področjih. Nadalje predlagamo izobraževanje vodstvenega kadra za vodenje, zavezo vodstva k organizacijskim spremembam, ustanovitev strateške pisarne in uvedbo ključnih kazalnikov poslovanja. Vodstvo bi moralo promovirati timsko in projektno delo ter z ustreznimi ukrepi izboljšati komunikacijo. Pomembno se nam zdi tudi, da bi se na ZTM izgradila kadrovska politika in ustvarilo okolje, kjer bi se z ustrezno motivacijo, prenosom znanja med sodelavci in pooblaščanjem zaposlenih ustvarila primerna organizacijska klima, v kateri bodo zadovoljni zaposleni prispevali k boljšemu delovanju ZTM. Keywords: zdravstvena dejavnost, model poslovne odličnosti EFQM, vodenje, vizija, organizacijska kultura Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1715; Downloads: 196 Full text (3,80 MB) |
8. EFQM model in/ali družbena odgovornostAnja Kmetec, 2016, master's thesis/paper Abstract: Naloga govori o modelu EFQM in družbeni odgovornosti, s poudarkom na njuni povezavi. Osredotočili smo se na raziskavo med ocenjevanjem delavcev in samoocenjevanjem vodstva podjetja Tehnika Set, d. d., po modelu EFQM. Raziskava, ki je temelj naloge, vključuje mnenja delavcev o vodenju vodstva podjetja in mnenja vodstva. Na podlagi enakega anketnega vprašalnika smo izvedli primerjalno analizo med delavci in vodstvom. Z njim smo ugotavljali razlike med ocenjevanjem obeh ciljnih skupin. Naloga prikazuje rezultate raziskave vseh devetih načel, kot jih predvideva model EFQM. Na podlagi tega smo poskusili poiskati povezavo med modelom in družbeno odgovornostjo podjetja. Namen naloge je na konkretni raziskavi pokazati princip modela EFQM in morebitno povezavo z družbeno odgovornostjo. Namen naloge je tudi ugotoviti, ali izbrano podjetje deluje v skladu z družbeno odgovornostjo in kje se to najbolj izraža. Keywords: model odličnosti EFQM, družbena odgovornost, ISO 26000, standardizacija, odličnost Published in DKUM: 28.06.2016; Views: 1839; Downloads: 257 Full text (2,18 MB) |
9. Analiza razvrščanja stroškov kakovosti na primeru treh podjetij v dejavnosti predelave aluminijaDanijela Ravnjak, 2015, master's thesis Abstract: Podjetja poslujejo v stalno spreminjajočem se okolju, in če želijo preživeti, morajo biti sposobna ustvarjati takšne proizvode ali storitve, ki jim konkurenca ne bo sposobna slediti. Glavna prednost podjetja je, da si ustvari ugled, kateremu bodo odjemalci zaupali in verjeli v kakovost proizvodov ali storitev. Kakovost proizvodov in storitev je glavni vir, ki prinaša podjetju dobiček ter konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Če pa želijo podjetja proizvajati in prodajati kakovostne proizvode ali storitve, so s tem povezani tudi stroški, to so tako imenovani stroški kakovosti poslovanja ali učinkov, ki se morajo obvladovati, podjetja pa morajo ob optimalnem višanju kakovosti skrbeti tudi za nižanje stroškov na področjih, kjer je to moč storiti.
Magistrsko delo je nastalo na podlagi spoznanja, da je kakovost tista, ki omogoča podjetjem obstoj in razvoj na trgu. Z zagotavljanjem in izboljševanjem kakovosti pa se zadovoljujejo potrebe odjemalcev ter z višanjem vrednosti podjetja tudi zadovoljstvo in blagostanje vseh udeležencev podjetja. V našem delu smo se tako osredotočili na kakovost poslovanja kot tudi na stroške, ki pri tem nastanejo.
Delo vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični del je osredotočen na pojmovanje kakovosti na podlagi mnenj različnih avtorjev, izboljševanje in zagotavljanje kakovosti ter metode in orodja za zagotavljanje le-te. Opredeljeni so tudi stroški kakovosti poslovanja, ki vključujejo vrste stroškov kakovosti poslovanja, modele merjenja ter možnosti zniževanja le-teh.
V empiričnem delu smo se osredotočili na proučevanje celovitega obvladovanja kakovosti treh izbranih podjetij v dejavnosti predelave aluminija, katerih imena niso razkrita. Glavni namen je proučiti prakso vodenja kakovosti in sistem razvrščanja stroškov kakovosti poslovanja v izbrani dejavnosti ter ugotoviti enakosti in razlike med posameznimi podjetji.
Glavna ugotovitev magistrskega dela je, da se sistem razvrščanja stroškov kakovosti nanaša na posamezno podjetje in ne na dejavnost poslovanja podjetij. Prav tako tudi, da podjetja običajno razvrščajo stroške kakovosti poslovanja na preventivne stroške (to so stroški preprečevanja nastanka napak), stroške ocenjevanja in nadzora ter notranje oziroma zunanje izgube podjetja. Keywords: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, ISO standardi, EFQM model, stroški kakovosti Published in DKUM: 20.11.2015; Views: 1655; Downloads: 224 Full text (1002,54 KB) |
10. Upgrading of the management review on the basis of the EFQM excellence modelAnton Petrič, Boštjan Gomišček, 2011, original scientific article Abstract: Suppliers in the automotive industry can use for strategical planning a number of different approaches and tools, which can upgrade the quality management systems (ISO 9001, ISO/TS 14696) to achieve the breakthrough power to meet needs in order to achieve a significant role in the automotive supplying chain. One of the very popular and positively accepted tools to achieve continually improving is implementing of the principles of excellence, according to the EFQM model.
On the basis of case studies is in the article analysed and represented a useful value of the implementation of the quality management system audits and management review according to ISO/TS and their positive impact on the development of key indicators of the company TPV d.d. from Novo mesto, which is mounted as a development supplier in the automotive industry. With the implementation of self assessment according to the model of excellence EFQM we demonstrate the added value of the take up of the principles of excellence, according to the present system auditing according to ISO standards and the implementation of management review according to ISO/TS requirements.
We upgraded in the existing management system performing of management review as manager's tool, which came directly from the requirements of standard ISO/TS, on to the level of the fundamental principles of excellence by EFQM model and mark it as one of the more effective managers tools with which you can still effectively introduces the leadership of the continuous improvements and strategically manages the company. Keywords: quality management standard, EFQM excellence model, auditing, self-assessment, management review Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1909; Downloads: 413 Full text (822,99 KB) This document has many files! More... |