| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRIMERJALNA ANALIZA FINANČNEGA POSLOVANJA SLOVENSKIH PONUDNIKOV TURISTIČNIH ARANŽMAJEV
Monika Kelenberger, 2016, master's thesis

Abstract: Spremenjeni pogoji poslovanja, ki jih je v prvi meri prinesel tehnološki razvoj in globalizacija so vplivali tudi na ponudnike turističnih storitev pri nas. vpliv je zaznati v upadu prihodkov v opazovanem obdobju in poslabšanju EBITDA v opazovanem obdobju. spremenile so se vsled tega tudi nakupne navade kupcev, ki dodatno vplivajo na poslovanje.
Keywords: globalizacija, spremembe nakupnih navad kupcev, upad prihodkov, poslabšanje kazalnika EBITDA, korektivni ukrepi
Published in DKUM: 08.12.2016; Views: 1209; Downloads: 197
.pdf Full text (1,09 MB)

2.
IZVAJANJE GOSPADARSKIH JAVNIH SLUŽB RAVNANJA Z ODPADKI IN ANALIZA USPEŠNOSTI IZ DEJAVNOSTI RAVNANJE Z ODPADKI
Robert Čajić, 2016, specialist thesis

Abstract: V Sloveniji se je z začetkom veljavnosti Zakona o javno-zasebnem partnerstvu pričelo z izvajanjem gospodarskih javnih služb tudi s strani zasebnih izvajalcev. V prvem delu specialistične naloge je predstavljena ureditev na področju izvajanja gospodarskih javnih služb v Sloveniji. Poudarek je na izvajanju dejavnosti opravljanja gospodarske javne službe ravnanja z odpadki. Predstavljeni so pravna ureditev izvajanja gospodarskih javnih služb, postopki za določanje cen izvajanja gospodarskih javnih služb in opisani postopki za potrditev veljavnih cen. V Sloveniji je v zadnjih letih zelo veliko napisanega na temo učinkovitosti s strani javnega ali zasebnega podjetja; predvsem v smislu, kdo bolje upravlja podjetje – javni ali zasebni lastnik. Predstavljene so raziskave s področja ravnanja z odpadki od začetnih naprej, ki se ukvarjajo z vprašanjem obstoja razlik med izvajanjem dejavnosti ravnanja z odpadki s strani zasebnega in javnega podjetja. V raziskovalnem delu primerjamo rezultate poslovanja javnih in zasebnih podjetij, ki se v Sloveniji ukvarjajo z eno od gospodarskih javnih služb na področju ravnanja z odpadki. Izvedena je bila primerjava kazalcev EBITDA, EBIT in EBT v celotnih prihodkih iz prodaje oz. kosmatem donosu iz poslovanja javnih in zasebnih podjetij v časovnem obdobju od 2012 do 2014. Podlage za izvedeno raziskavo so bili javno objavljeni rezultati poslovanja podjetij na področju ravnanja z odpadki v Sloveniji. V raziskavi je bilo ugotovljeno, da zasebna podjetja v Sloveniji, ki se ukvarjajo z ravnanjem z odpadki, dosegajo nadpovprečne vrednosti omenjenih kazalnikov v primerjavi s povprečjem vseh analiziranih podjetij.
Keywords: EBITDA, EBIT, EBT, ravnanje z odpadki, javno podjetje, zasebno podjetje
Published in DKUM: 13.09.2016; Views: 1169; Downloads: 139
.pdf Full text (430,30 KB)

3.
TVEGANJE POSLOVNE BANKE PRI FINANCIRANJU PREVZEMOV S FINANČNIM VZVODOM
Metka Čretnik Zavec, 2012, master's thesis

Abstract: Razsežnosti svetovne gospodarske krize, ki je sledila finančni krize konec leta 2008, je opaziti v močnem zniževanju gospodarske rasti v vseh panogah in v pretežno v vseh svetovnih gospodarstvih. Učinek zniževanja gospodarske aktivnosti je razviden v zniževanju kreditnega potenciala bank, na omejevanju investicijskih vlaganj ter na povečevanju števila družb v insolvečnih postopkih. Oslabitve slabih terjatev bank v Sloveniji so po stanju 31.12.2011 znašale 1,16 mrd EUR kar je predstavljalo 81,5 % bruto dohodka bank. Tako imenovani slabi krediti bank ali neplačniki (NPL) se povečujejo, s tem pa tudi oslabitve terjatev bank. Slednje ima negativen vpliv tudi na kapital bank, kapitalsko ustreznost in potrebo po novih in novih dokapitalizacijah. Oslabitve terjatev bank so v obdobju od 2009 do 2011 porasle pretežno v sektorju finančnih holdingov, sektorju gradbeništva, prometa z nepremičninami in v sektorju predelovalne dejavnosti. V času konjukture in velike razpoložljivosti finančnih sredstev z nizko ceno denarja, so banke financirale projekte brez lastne udeležbe investitorjev. Tako kot projekti so bili tudi prevzemi financirani pretežno z dolžniškimi viri. Pri financiranju prevzemov v Sloveniji je imela veliko vlogo tudi vladajoča politična opcija. Porast prevzemnih aktivnosti je opazen še posebej v času visoke gospodarske rasti in višjih donosov. Odplačilo kreditnih obveznosti za prevzem je, predvsem pri managerskih prevzemih, temeljilo na denarnem toku ciljne tarče, saj so bili običajno prevzemniki projektne družbe, ustanovljene z minimalnim kapitalom in v lasti managerjev ciljne tarče. Vrednost zavarovanj je bila zaradi nepremičninskega balona in/ali precenjenih vrednostnih papirjev prenizka, da bi v primeru nastanka kritičnega dogodka krila izgube banke. Slednje so ob dodatnem zniževanju vrednosti zavarovanj zahtevale odplačila kreditov ali dodatna zavarovanja, ki jih prevzemniki niso mogli zagotoviti. Ob nižanju gospodarske aktivnosti ter posledično zniževanje prihodkov od prodaje in donosnosti, prevzemniki oziroma ciljna družba ni več zagotavljala odplačilne sposobnosti. Posledica prenizke vrednosti zavarovanj in nezmožnosti odplačevanja kreditnih obveznosti za prevzem so visoko oblikovane oslabitve terjatev bank, ki so financirale prevzem. Omejitve pri ustanavljanju zavarovanj pred izvedbo prevzema določa Zakon o prevzemih z dopolnitvami. Po izvedenem prevzemu so zavarovanja temeljila le na zastavi delnic, ki jih je izdala ciljna tarča in ne tudi na zastavi nepremičnega premoženja prevzete družbe. Zakon o prevzemih z dopolnitvami prevzemnike omejuje pri izvajanju prevzemnih aktivnosti ko določa najnižji prevzemni prag pri katerem morajo prevzemniki objaviti prevzemno ponudbo. Kršenje določil prevzemne zakonodaje je odvzem glasovalnih pravic, s čimer zakonodajalec posega v upravljalske aktivnosti v prevzeti družbi ter posledično na oblikovanje dividendne politike. Pogoje za statusne spremembe akterjev prevzemnih aktivnosti določa Zakon o gospodarskih družbah z dopolnitvami. Prevzemne aktivnosti se odvijajo v vseh gospodarskih okoljih in tudi ob zniževanju gospodarske aktivnosti. Odločitev poslovne banke o financiranju prevzema bi morala bila odvisna od poslovnega programa ciljne tarče, uspešnosti panoge v kateri deluje, od prodajnih trgov ter predvsem od dovolj visoke lastne udeležbe prevzemnika pri financiranju prevzemnih aktivnosti, ob zagotovitvi ustreznih zavarovanj za kreditne obveznosti. Manjše tveganje neuspešnega prevzema pa nosijo prevzemniki, katerih cilj je prevzem ciljne tarče s proizvodnim programom visoke dodane vrednosti in z diverzificiranim obsegom naročnikov. Znanstveno delo je sestavljeno iz dveh sklopov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo proučili vrste prevzemov, zgodovino prevzemov in značilnosti prevzemnih aktivnosti v Sloveniji in način financiranja prevzemov s predstavljenim modelom prevzema. Teoretični del, ki se nanaša na proučevanje prevzemnih aktivnosti je dopolnjen s prakti
Keywords: prevzem, prevzemna ponudba, prevzemni prag, prag uspešnosti prevzemne ponudbe, ciljna/prevzemna tarča, finančni vzvod, kreditno tveganje, Basel II, zavarovanja, kritični dogodek, neplačnik, oslabitve, izgube iz kreditnega tveganja, zmanjševanje kreditnega tveganja, odplačilna sposobnost, dividende, čisti denarni tok, EBITDA, dolgoročna zadolženost, finančna zadolženost, kazalniki zadolženosti, posamične oslabitve.
Published in DKUM: 07.06.2013; Views: 2442; Downloads: 2

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica