| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 142
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Posebnosti, nevarnosti in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih
Simon Padar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo družinska podjetja, njihove posebnosti in izzive, s katerimi se ta pogosto srečujejo. Osredotočimo se predvsem na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih, ki po mnenju številnih avtorjev predstavlja največji izziv za večino družinskih podjetij in je tudi najpogostejši vzrok za njihov propad. Magistrsko delo je razdeljeno na uvodni, teoretični in empirični del. V uvodnem delu pričujočega dela predstavljamo osnovne značilnosti, in sicer opis področja in opredelitev problema, ki ga proučujemo. Nadalje predstavljamo cilje, ki jih želimo z delom doseči, in oblikujemo hipoteze, ki jih želimo raziskati. V uvodnem delu prav tako predstavljamo omejitve, s katerimi smo se srečali med izdelavo, kot tudi metode, ki smo jih uporabili za uspešno izvedbo dela. V teoretičnem delu magistrskega dela se s pomočjo spoznanj strokovnjakov in avtorjev osredotočamo na predstavitev družinskih podjetij. Pozornost namenjamo predvsem definiciji pojma družinsko podjetje in nadalje proučujemo značilnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti, kot tudi njihov vpliv na gospodarstvo. Ob tem proučujemo tudi povezavo med družino in podjetjem ter medsebojni vpliv obeh sistemov. Nadalje analiziramo možne medosebne odnose v družinskih podjetjih in konflikte, ki iz njih izhajajo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa se osredotočamo na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih. Poglavje tako pričnemo z opisom življenjskega cikla podjetja in družine ter nadaljujemo z definiranjem pojma nasledstvo ter proučujemo proces nasledstva, nasledstvene možnosti v družinskih podjetjih in ovire, s katerimi se družinska podjetja najpogosteje srečujejo med procesom. Predstavljamo tudi pomembnost pravočasnega načrtovanja nasledstva. Empirični del magistrskega dela zajema študijo primera družinskega podjetja Armaturko, d. o. o. V sklopu študije predstavimo osnovne informacije o podjetju, podamo njegovo zgodovino in proučimo trenutno strukturo podjetja. Nadaljujemo z analizo družinskih vezi med zaposlenimi v podjetju in analiziramo konflikte, ki se pogosto pojavljajo znotraj podjetja, ter podamo predloge za njihovo reševanje. Nadalje predstavljamo problematiko nasledstva v podjetju Armaturko, d. o. o., in v tem sklopu analiziramo trenuten potek procesa v podjetju ter opišemo nasledstvene možnosti v podjetju. Podamo predloge za načrtovanje prenosa v vodstvu in lastništvu podjetja in ob zaključku predstavimo tudi program prenosa nasledstva v podjetju, ki bo potekal med letoma 2021 in 2026. Z delom želimo razumeti, katera so družinska podjetja, kakšno vlogo igrajo v gospodarstvu, in poudariti pomembnost reševanja konfliktov v družinskih podjetjih ter pravočasnega in skrbnega načrtovanja procesa nasledstva.
Keywords: Družinsko, podjetje, planiranje, načrtovanje, nasledstvo, posebnosti, nevarnosti, konflikti
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 191; Downloads: 32
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Izzivi družinskega podjetja pri planiranju nasledstva s primerom
Alen Feuš, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je zajeto proučevanje področja podjetništva, osrednji fokus je na družinskem podjetništvu. V tem sklopu so opredeljeni in med seboj kohezivno povezani pojmi, kot so družina, podjetje in podjetništvo. Ta tri izpostavljena področja so temelj, na katerem sloni celotno družinsko podjetje in njegovo delovanje. Ker gre za prepletanje dveh sistemov, tj. družinskega in poslovnega sistema, je toliko bolj pomembno, da njihovo delovanje osnuje poslovna kultura z vrednotami, ki omogoča podjetju, da preživi tudi turbulentna obdobja, obenem pa se poskrbi za prenos tradicije in ohranitev podjetja v lasti družine, tudi ko pride čas nasledstvenega procesa. Naloga se osredotoča na vprašanje uspešnega prehoda nasledstva na naslednje generacije v družinskem podjetju ter izzive, s katerimi se družinsko podjetje mora soočati, v kolikor želi doseči uspešno izpeljan prehod.
Keywords: družina, podjetje, podjetnik, družinsko podjetništvo, družinski in poslovni sistem, nasledstvo, izzivi pri prehodu nasledstva
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 227; Downloads: 51
.pdf Full text (1,86 MB)

3.
Izbrani vidiki nasledstva na primeru družinskega podjetja AR, d. o. o.
Ana Repnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Med vsemi podjetji družinska podjetja na svetu zavzemajo največji delež (med 65 % in 80 %), zato posledično ustvarjajo številna delovna mesta in prinašajo pomemben prihodek v gospodarstvu držav. Poleg tega si družinska podjetja prizadevajo za svoje dolgo delovanje, dolgoročne odnose in gojijo predanost podjetju. Prav zaradi vsega omenjenega se dandanes povečuje zanimanje za trženje v okviru družinskih podjetij. To potrjujejo raziskave, ki so pokazale, da ima blagovna znamka družinskega podjetja pozitiven vpliv na poslovanje. Izjemnega pomena je tudi nasledstvo v družinskih podjetjih, ki trenutno prav tako predstavlja eno izmed najpomembnejših tem v raziskavah družinskega podjetja. Proces nasledstva je zelo kompleksen in temu primerno ga je potrebno skrbno planirati ter se nanj pripraviti. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili družinska podjetja, zapisali kako izgraditi njihovo dolgoročno delovanje in preučili kako se družinska podjetja spopadajo s korona krizo ter njen vpliv na prihodnost družinskih podjetij. Poleg tega smo opredelili oglaševanje blagovne znamke družinskega podjetja. Raziskali smo tudi izbrane vidike nasledstva, to so izgradnja zaupanja, nepotizem, vplivne dejavnike na uspešnost nasledstva in družinsko ustavo v družinskih podjetjih. Vso pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili v empiričnem delu diplomskega dela. Predstavili smo družinsko podjetje AR, d. o. o. in njegovo opredelitev za družinsko podjetje. Prav tako smo preučili vpliv korona krize na preučevano podjetje, soodvisnost oglaševanja in poslovnih strategij, zaupanje, nepotizem, nasledstvo in sodelovanje naslednje generacije pri delovanju preučevanega družinskega podjetja. Raziskali smo še ali ima preučevano družinsko podjetje AR, d. o. o., družinsko ustavo za obvladovanje sporov. Vse pridobljene informacije smo pridobili od lastnikov in njunih otrok s pomočjo intervjujev. Na koncu smo na podlagi pridobljenih podatkov podali priporočila za prakso družinskega podjetja AR, d. o. o., in drugih družinskih podjetij ter poleg tega dodali priporočila za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, korona kriza, oglaševanje, nepotizem, družinska ustava
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 285; Downloads: 48
.pdf Full text (999,74 KB)

4.
Planiranje nasledstva v družinskem podjetju
Janja Stojov, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo obravnavali planiranje nasledstva v družinskem podjetju in kako se na le-tega pripravljajo v družinskem podjetju Avtokomplet Igor Pintarič s.p.. V teoretičnem delu smo tako podrobneje predstavili posebnosti družinskega podjetja, kakšne so specifike organizacije le-tega ter kakšna je vloga družinskih članov v podjetju. Večjo pozornost v diplomskem projektu smo namenili nasledstvu oziroma problematiki načrtovanja nasledstva in dejavnikom za uspešen prenos družinskega podjetja na naslednjo generacijo, bodisi družinskemu članu, nedružinskemu članu ali pa celo prenehanje delovanja družinskega podjetja. Predstavili smo nekatere napake, ki se pojavljajo pri načrtovanju prenosa nasledstva in razloge za neuspeh, kot tudi uspešen prenos podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, prenos podjetja, konflikti, vloga družinskih članov, izbira naslednika, načrtovanje nasledstva, družinska ustava, nasledstveni načrt
Published in DKUM: 07.09.2021; Views: 379; Downloads: 52
.pdf Full text (1,37 MB)

5.
Priprava načrta marketinškega komuniciranja za podjetje »x«
Nik Herga, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Na izbiro teme je vplivalo predvsem podjetje »X« in potencial, ki ga ustvarja na trgu. Marsikdo podcenjuje potencial, ki ga družinsko podjetje lahko ustvari na trgu. Na nek način mora vsako podjetje delovati kot družina, če želi biti na trgu uspešno in imeti močen položaj. V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu opisali, kaj sploh je marketinško komuniciranje. V predstavitev in opis bomo vključili njegov pomen, instrumente, strategije in strukturo učinkovitega marketinškega načrta. Marketinško komuniciranje sestavljajo štirje pomembni instrumenti: oglaševanje, osebna prodaja, odnos z javnostmi in pospeševanje prodaje. Z uporabo teh instrumentov poskuša podjetje svoj izdelek približati odjemalcem in jih prepričati za nakup. V praktičnem delu bomo najprej predstavili družinsko podjetje »X« in pripravili načrt za marketinško komuniciranje podjetja. V tem podjetju se zavedajo, da je marketinško komuniciranje in načrtovanje le-tega izjemno pomembno, posebej pri širjenju na novi trg. S pravilnim načrtom marketinškega komuniciranja lahko dosežejo prepoznavnost kot spletna tiskarna ter na tak način povečajo obseg prodaje in posledično dobiček.
Keywords: načrt marketinškega komuniciranja, oglaševanje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje, družinsko podjetje, odjemalec
Published in DKUM: 06.09.2021; Views: 381; Downloads: 72
.pdf Full text (814,79 KB)

6.
Digitalna marketinška strategija družinskega podjetja Boltez d.o.o.
Petra Boltez, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem svetu je vloga digitalne marketinške strategije vse bolj pomembna, saj je na trgu vse več podjetij. Tako v večjih organizacijah kot tudi v družinskih podjetjih digitalizacija marketinških procesov prinaša mnogo koristi. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za družinsko podjetje Boltez d.o.o. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature domačih in tujih avtorjev prikazali osnove digitalnega marketinga in strategij ter marketinga v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu smo podrobno predstavili družinsko podjetje Boltez d.o.o in naredili posnetek obstoječega stanja digitalnega marketinga. Za potrebe raziskave smo zbrali podatke s pomočjo kvantitativne analize in jih uporabili pri nadaljnjem intervjuju z direktorjem in odgovornim za marketing v podjetju. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali. Želeli smo pridobiti čim več podatkov za podajanje ustrezne digitalne marketinške strategije. Družinskemu podjetju Boltez d.o.o. smo svetovali, da začne z aktivno promocijo na spletu in na socialnih omrežjih, hkrati smo zapisali tudi nekaj predlogov. Ugotovili smo, da bi jim digitalni marketing pomagal pri sami prepoznavnosti blagovne znamke, pozicioniranju na trgu in pri iskanju novih potencialnih strank.
Keywords: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, družinsko podjetje, Boltez d.o.o.
Published in DKUM: 21.07.2021; Views: 495; Downloads: 174
.pdf Full text (1,62 MB)

7.
Prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo
Vesna Čakš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo najprej proučili družinsko podjetništvo, ki je najpogostejša oblika podjetništva v slovenskem in tudi evropskem gospodarstvu. Raziskovalci si kljub temu še vedno niso povsem enotni glede opredelitve oziroma definicije družinskega podjetništva, predvsem zaradi njene obširnosti ter različnih meril. Prednost družinskih podjetij je zagotovo ta, da so družinski člani dnevno vključeni v poslovanje podjetja, kar omogoča naslednji generaciji lažji prevzem in boljše poznavanje podjetja. Zaradi velike povezanosti družinskih članov v zasebnem in službenem času pa lahko pride tudi do trenj, različnega mišljenja ter s tem do konfliktov. Tesno povezano z družinskim podjetjem je nasledstvo. Strokovnjaki s tega področja priporočajo, naj se začne prenos podjetja načrtovati vsaj deset let prej oz. preden se podjetnik/podjetnica odloči za upokojitev, skratka dovolj zgodaj. Nasledstvo delimo na prenos lastništva in/ali vodenja. Znotraj prenosa podjetja so dodatne delitve, in sicer glede na to, ali se lastnik odloči za prenos podjetja na družinskega člana, strokovnjaka iz podjetja ali na tretjo osebo izven podjetja. Obenem se lahko le-ta odloči, ali prenos lastništva in vodenja steče istočasno, zaporedno ali lastnik preda samo vodstveno funkcijo. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili in poglobili v empiričnem delu diplomskega projekta. Proučili smo prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo, in sicer na primeru trgovskega podjetja Jagros, d.o.o. Po predstavitvi podjetja smo z metodo študija primera analizirali potek prenosa lastništva in vodenja podjetja. Manjkajoče informacije o poteku prenosa smo pridobili od ustanovitelja podjetja s pomočjo intervjuja.
Keywords: Družinsko podjetje, družinsko podjetništvo, prenos lastništva in vodenja, nasledstvo.
Published in DKUM: 16.06.2021; Views: 459; Downloads: 122
.pdf Full text (1011,21 KB)

8.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 409; Downloads: 80
.pdf Full text (929,91 KB)

9.
Izzivi vodenja malega zasebnega družinskega podjetja s koncesijo
Tim Nedeljko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega projekta smo pregledovali in proučevali literaturo s področja dostopnosti zdravstvenih storitev, prednostih, slabostih malih družinskih podjetij, problematike ureditve koncesij, javnega in zasebnega zdravstva ter raziskovali gospodarski pomen in vlogo malega podjetja. Cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri izzivi in problemi vodenja malega družinskega podjetja so v ospredju, katere so prednosti in pomanjkljivosti dejstva, da je podjetnik koncesionar ter pregledati in predstaviti povezavo med javnim in zasebnim. Ugotovili smo, da največjo promocijo podjetja predstavljajo kvalitetne in dobro opravljene storitve. Tudi mala družinska podjetja s koncesijo so konkurenčna javnim zavodom. Izziv podjetja v prihodnje je ohraniti kvalitete, kot so: strpnost, dober občutek za uporabnike, potrpežljivost, pozitivna miselnost, varnost, razumevanje in natančnost. V empiričnem delu smo predstavili izbrano malo družinsko podjetje s podeljeno koncesijo za opravljanje prevozov na preglede, zdravljenje in terapije na podlagi dokumenta Nalog za prevoz, ki ga izda osebni zdravnik. Opravili smo intervju z direktorjem in lastnikom podjetja o izzivih in viziji vodenja malega družinskega podjetja ter ugotovili, da je osrednji izziv lastnika podjetja tudi v prihodnje ohraniti dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in uporabniki storitev, ustrezno kvaliteto in dostopnost storitev, kar smo tudi raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika, rezultate smo grafično prikazali ter analizirali. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je malo družinsko podjetje v kvaliteti in izvedbi storitev lahko konkurenčno velikim javnim zavodom.
Keywords: Izzivi vodenja, malo družinsko podjetje, koncesija, uporabniki zdravstvenih storitev
Published in DKUM: 30.11.2020; Views: 498; Downloads: 57
.pdf Full text (1,52 MB)

10.
Prenos družinskega podjetja iz druge v tretjo generacijo
Karmen Čižmek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je v družinskem podjetju ključnega pomena za nadaljnje delovanje. Lastnik/manager podjetja mora že zelo zgodaj začeti z uvajanjem in izobraževanjem naslednika, saj je to ena izmed ključnih stvari za uspešno nasledstvo. V diplomskem seminarju obravnavamo družinsko podjetje in njegove posebnosti ter predstavimo proces nasledstva. Predstavili smo družinsko podjetje Čižmek elektroinstalacije d.o.o., raziskali, kaj so njegove prednosti in slabosti, kdo so ključni udeleženci in kakšni so odnosi med njimi. Prišli smo do ugotovitev, da na proces nasledstva v družinskem podjetju vplivajo ključne osebe v podjetju, to so družinski člani, zaposleni in okolica, ter interakcija med njimi. Model procesa nasledstva smo aplicirali na podjetje in ugotovili, kako skladno je nasledstvo v podjetju s teoretično razlago tega.
Keywords: prenos družinskega podjetja, družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva v družinskem podjetju.
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 357; Downloads: 49
.pdf Full text (1,11 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica