| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Analiza primernosti in možnosti uporabe tehnik reševanja problemov v proizvodnem podjetju
Eva Šturm, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja uporabo orodij vitke proizvodnje za dnevno reševanje proizvodnih problemov. Cilj magistrskega dela je dokazati pomembnost sistematičnega pristopa reševanje proizvodnih problemov. S pomočjo dnevnega spremljanja ključnih kazalnikov učinkovitosti (produktivnost, OEE, izmet, doseganje plana) imajo podjetja nadzor nad procesi. S pomočjo obstoječe literature smo pripravili raziskavo vpliva vitke proizvodnje na poslovanje, ki izvira iz Toyotinega proizvodnega sistema. Osredotočili smo se na metode in orodja, ki jih vsakodnevno uporabljajo v podjetju. V empiričnem delu smo predstavili dnevno spremljanje rezultatov na vseh nivojih podjetja in potek reševanja problemov s pomočjo treh orodij vitke proizvodnje: PDCA, PSCS in DMAIC. Namen naloge je bil prikazati, katero orodje je najprimernejše za določeno težavo. Želeli pa smo dokazati pomembnost vključevanja in zavedanja odgovornosti vseh zaposlenih. Cilj podjetja mora biti odprava napak v zgodni fazi in s tem preprečitev hujših posledic. Orodja vitke proizvodnje se v podjetjih uporabljajo z namenom izboljševanja kazalnikov učinkovitosti.
Keywords: vitka proizvodnja, kazalniki učinkovitosti, PDCA, PSCS, DMAIC
Published in DKUM: 02.12.2019; Views: 1497; Downloads: 43
.pdf Full text (3,56 MB)

2.
Uvajanje pristopa 6-sigma za izboljšanje kakovosti procesov v podjetju Plastika Skaza, d.o.o. : magistrsko delo
Blaž Ojsteršek, 2019, master's thesis

Abstract: Obvladovanje kakovosti v proizvodnih in storitvenih podjetjih je zelo kompleksna naloga, saj potrebujemo celovit pristop k organizaciji, načrtovanju, vodenju in nadzoru vseh procesov. Eden od učinkovitih sodobnih pristopov k vodenju kakovosti je pristop »6-sigma«, ki je predstavljen v magistrski nalogi. Z uvedbo omenjenega pristopa smo želeli povečati učinkovitost oddelka kakovosti. Cilj magistrskega dela je prikazati, kako pristop 6-sigma vpliva na zmanjšanje neskladij, reševanje težav v proizvodnih procesih in vodenje analiz meritev. Pridobljene analitične podatke smo uporabili za spremljanje kakovosti proizvodnih procesov in strojev. S snovanjem primerne baze podatkov in uporabo pristopa 6-sigma bomo slabe vzorce odkrivali predčasno in s tem zmanjšali neskladja z zahtevami naših kupcev.
Keywords: 6-sigma, FMEA, DMAIC, PDCA, nadzor procesov.
Published in DKUM: 06.06.2019; Views: 1487; Downloads: 291
.pdf Full text (1,69 MB)

3.
Managing IT services : aligning best practice with a quality method
Miha Kastelic, Peter Peer, 2012, original scientific article

Abstract: Managing information technology services is becoming an increasingly difficult task. To support the management of IT services, different standards and methodologies have been developed. ITIL (short for IT Infrastructure Library) is the most commonly used best practice approach to effective IT Service Management to date. ITIL focuses primarily on what to do in order to ensure value of IT services, but it does not explain how to achieve this effectively. This shortcoming can be overcome by complementing the framework with other quality approaches to service management. In this context several methodologies are mentioned including the use of Six Sigma (6s) methodology. The statistical nature of the Six Sigma methodology enables us to analyze the vast amount of data gathered from the field of IT. Only after these value-based metrics are obtained can the overall health of the IT service be determined and the necessary improvement measures made. The aim of this paper is to analyze in detail the two approaches. We will establish a common link between them, with it the opportunity to complement ITIL with the Six Sigma methodology, and consequently set foundations for introduction of necessary measurable changes.
Keywords: IT service management, ITIL, Six Sigma methodology, DMAIC, continual improvement
Published in DKUM: 04.12.2017; Views: 1299; Downloads: 192
.pdf Full text (1,09 MB)
This document has many files! More...

4.
UPORABA METODOLOGIJE LEAN SIX SIGMA V ZDRAVSTVENI NEGI
Mirjana Mandić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Metodologiji Lean in Six Sigma sta bili prvotno neodvisni ena od druge. Lean je metodologija za izboljšanje in optimizacijo proizvodnih procesov in storitev. Osredotočena je na izboljševanje kakovosti z zmanjševanjem napak in odpada v procesih. Prvotno jo je razvila avtomobilska industrija Ford leta 1913, dopolnilo in nadgradilo pa podjetje Toyota. Six Sigma je metodologija za izboljšanje procesov s pomočjo podatkov, s katerimi se dosežejo stabilni in predvidljivi rezultati z zmanjšanjem odstopanj in napak v procesu. Razvilo jo je podjetje Motorola. Obe metodologiji sta se združili kot Lean Six Sigma (LSS) in sta s svojimi orodji in načinom interpretacij za izboljšanje delovnega procesa odlična kombinacija za izboljšanje delovnega procesa. Sčasoma so jo pričeli uporabljati tudi na drugih področjih oz. organizacijah kot so šole, bolnišnice, uradi, farmacija idr.. Namen diplomskega dela je predstaviti uporabo metodologije Lean Six Sigma v zdravstveni negi. Raziskovalna metodologija: Diplomsko delo je nastalo s pomočjo deskriptivne metode dela. Z analizo in študijem strokovne in znanstvene literature smo predstavili uporabo metodologije LSS. Pri tem smo uporabili bibliografsko bazo COBISS/OPAC in tuje bibliografske baze CINAHL, Medline, PubMed, ScienceDirect in Google Scholar. Razprava: Zdravstvene ustanove, ki nudijo zdravstvene storitve, se v delovnem procesu srečujejo s problemi in napakami, ki zmanjšujejo učinkovitost dela, ogrožajo pacientovo varnost, zmanjšujejo kakovost, povečujejo stroške in čakalne dobe, kar se kaže pri pacientih in zaposlenih z nezadovoljstvom. Ovire nastanejo običajno pri optimizaciji delovnega procesa zaradi pomanjkanja časa, neznanja, slabega pretoka informacij, pomanjkanja števila oseb idr.. Na podlagi študije primerov prikazanih v diplomski nalogi, so vidna izboljšanja, ki so jih dosegli s pomočjo vpeljave metodologije LSS v proces zdravstvene nege. Sklep: V diplomskem delu smo predstavili in opisali najpogostejše metode in orodja ter prikazali primere dobre prakse pri uvajanju metodologije v bolnišnicah oz. zdravstvenih ustanovah. Prikazano je, da že z osnovnimi orodji in metodami lahko učinkovito in stroškovno izboljšamo delovne procese.
Keywords: vitka linija, six sigma, lean, lean six sigma, kontrola kakovosti, DMAIC
Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 2310; Downloads: 234
.pdf Full text (1,39 MB)

5.
Optimiranje procesa ustreznosti barv za termoplastične polimerne materiale z uporabo metodologije šest sigma
Mateja Ramšak, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo predstavlja implemetacijo metodologije šest sigma, s pomočjo katere smo preučili kakovostni problem določitev ustreznosti barvil za termoplastične polimerne materiale. S preučevanjem literature smo raziskali prednosti metodologije šest sigma in osnove ustreznosti barv ter ugotavljanja barvnega odstopanja. V magistrskem delu obravnavamo pristop za izboljšanje kakovosti in odpravljanje napak, ki nastanejo v procesih podjetij, ki predelujejo termoplastične polimerne materiale. Ta pristop imenujemo šest sigma, pri čemer je osrednja obravnavana metoda iz tega področja DMAIC. Raziskava je osredotočena na določitev zahtev barvil do dobavitelja in metod za ugotavljanje barvnega odstopanja, kadar predelovalci termoplastičnih polimernih materialov uporabljajo različne količine barvil oziroma »sarže«, ki jih proizvajalci barvil izdelajo v različnih proizvodnih delovnih nalogih. Pri proizvodih, ki so sestavljeni iz več polproizvodov, je barvno odstopanje zelo vidno, še posebno pri proizvodih izrazitih barv. Z implemetacijo metodologije šest sigma smo poiskali ustrezne metode za kakovostno določanje ustreznosti barv, ki prispevajo k boljši kakovosti različnih sarž barvil ter posledično zmanjšanju stroškov za (ne)kakovost, kot so stroški izmeta v proizvodnji ter reklamacije do dobaviteljev barvil. Vizualna ocena barve nam omogoča določiti pogojno enakost barvnih učinkov. S pomočjo svetlobne kabine osvetlimo proizvode s svetlobo različne barvne temperature. Opazovalec izvede kontrolo kakovosti z ugotavljanjem odstopanja barv, ki so podane v obliki ploščic barvil. Instrumentalna ocena barve omogoča objektivno identifikacijo odnosa med barvami in s tem kontrolo kakovosti ploščic barvil. Merjenje barv po standardu CIE temelji na merjenju refleksije ploščic barvil v vidnem spektru svetlobe.
Keywords: kakovost, šest sigma, DMAIC, kontrola kakovosti, barvila, termoplastični polimeri.
Published in DKUM: 18.10.2016; Views: 1608; Downloads: 167
.pdf Full text (2,53 MB)

6.
UVEDBA METODOLOGIJE DMAIC V PODJETJU ISKRA MEHANIZMI D.O.O.
Borut Kavčič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Vsaka proizvodna enota, ki danes želi uresničevati zahteve po cenovni konkurenčnosti in biti hkrati kapitalsko donosna, mora poskrbeti za nenehno odpravljanje vsakršnih izgub v proizvodnji. V diplomskem delu je obravnavano reševanje problema povečanega izmeta v realnem okolju proizvodne motorjev DMU. Izmet je lahko posledica različnih vzrokov, zato so v teoretičnem delu naloge predstavljene ugotovitve s področja učinkovitosti proizvodnih procesov in vitke proizvodnje. Opisan je tudi pristop šest sigma in metodologija DMAIC, s katero smo problem reševali. Diplomsko delo temelji na projektnem pristopu uvajanja metodologije DMAIC v proizvodnjo z namenom zmanjšanja izmeta. V praktičnem delu naloge so predstavljeni posamezni koraki te metodologije, ki so od definiranja problema, opisa začetnega stanja ter izvedenih meritev in analiz pripeljali projektni tim do rešitev, implementacije le teh in obenem zagotovili ohranjanje pridobljenih rezultatov implementiranih izboljšav. Projektni pristop in metodologija DMAIC sta se izkazala kot učinkovit način za odpravo določenih izgub v proizvodnji in dvig delovne kulture zaposlenih, ki je temelj nadaljnjih nenehnih izboljšav.
Keywords: prenova procesov, metodologija DMAIC, učinkovito vzdrževanje, DMU (Drum Motor Unit), mali projekt
Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1826; Downloads: 62
.pdf Full text (3,58 MB)

7.
REŠEVANJE PROBLEMOV S POMOČJO METODOLOGIJE IN ORODIJ PRISTOPA ŠEST SIGMA: študija primera podjetja Domel d.o.o.
Denis Ovniček, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno reševanje problema s pomočjo metodologije in orodij šest sigma. V teoretičnem delu je predstavljen DC motor s trajnimi magneti ter izdelava rotorja in sestava motorja. Opisana je metodologija šest sigma ter najpogostejši in najbolj znani model v metodologiji šest sigma - DMAIC model. V praktičnem delu je predstavljen problem nedoseganja življenjske dobe motorjev in po fazah DMAIC metodologije opisan pristop k reševanju tega problema. Prva faza v praktičnem delu diplomskega dela zajema definiranje začetnega stanja pred uvedbo končne rešitve in določa cilje, ki se želijo doseči s projektom DMAIC. V drugi fazi je predstavitev in opis izvedbe meritev, katere so potrebne za uspešno rešitev problema. V tretji fazi so predstavljene vse analize, katere so se izvajale pri iskanju možnih vzrokov za nedoseganje minimalne življenjske dobe in odpovedi motorjev. V zadnjih dve fazah projekta DMAIC je predstavljena uvedba novega stanja v proces in kontrola izboljšanega procesa. V zaključku diplomskega dela je izdelana primerjava procesa pred uvedbo novih rešitev in po uvedbi ter vse skupaj tudi grafično prikazano.
Keywords: DC motor, šest sigma, DMAIC model, življenjska doba motorjev, ščetke
Published in DKUM: 21.06.2016; Views: 1653; Downloads: 177
.pdf Full text (4,24 MB)

8.
IZBOLJŠANJE PROCESA MERJENJA RAZTRŽNE SILE NA STATORSKEM PAKETU S POMOČJO METODOLOGIJE 6 SIGMA
Danica Marenk, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno izboljševanje procesa merjenja raztržne sile statorskih paketov. Spremljali smo delo v oddelku kakovosti poslovne enote komponente, kjer se soočamo s stroškovno in časovno neučinkovitim procesom merjenja, kar ima za posledico velike stroške in nezadovoljstvo vseh vpletenih v obravnavani proces. Na podlagi opisa obstoječega stanja in kritične analize so predstavljeni predlogi za izboljšanje posameznega segmenta procesa merjenja raztržne sile statorskih paketov, s katerimi smo dosegli zastavljeni cilj – »biti korak pred konkurenco«. Prenova procesa temelji na sistematičnem postopku DMAIC (Definiraj, Izmeri, Analiziraj, Izboljšaj, Preveri), ki je del metodološkega pristopa 6-Sigma. Namen analize je bilo poiskati ustrezne rešitve, s katerimi smo poenostavili in skrajšali proces merjenja raztržne sile statorskih paketov. Glavni gonilniki, na katere smo se osredinili, so zmanjšanje izmeta, skrajšanje časa postopka merjenja in prihranek na materialu, ki vstopa v proces merjenja. Rezultati, do katerih smo prišli po postopku DMAIC, so zadovoljivi. Realizirani so vsi poglavitni cilji: medtem ko smo zmanjšali izmet statorskih paketov za več kot 40 odstotkov in skrajšali čas tekočih kontrolorjev za več kot 20 odstotkov, smo porabo lepila zmanjšali za več kot 50 odstotkov.
Keywords: management kakovosti, 6-sigma, proces, merjenje, izboljšanje, DMAIC
Published in DKUM: 27.05.2016; Views: 1177; Downloads: 183
.pdf Full text (1,81 MB)

9.
IZBOLJŠANJE FUNKCIJE STEPANJA APARATA MUM8 PO METODOLOGIJI 6SIGMA
Aleksander Strojanšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj malih gospodinjskih aparatov zahteva stalno izboljševanje njihovih funkcionalnih lastnosti, tako pri BOSCH-u kot tudi pri konkurenčnih blagovnih znamkah, saj so te ključnega pomena za uspeh na trgu. Zaradi primerjave s konkurenco in želja kupcev je bila s strani marketinga BSH dana zahteva, da je na aparatu MUM 8 potrebno izboljšati funkcijo stepanja. Ker vpliva na kvaliteto te funkcije izredno veliko faktorjev, smo se odločili, da v diplomskem delu prikažemo, kako v podjetju BSH Nazarje rešujemo zahtevnejše probleme po metodologiji 6Sigma. Za izboljšanje funkcije stepanja aparata MUM 8 smo s člani tima v začetnem delu najprej definirali problem in določili ciljno vrednost, katero želimo doseči. Nato smo definirali vse možne vzroke, ki vplivajo na funkcijo stepanja, in izmed njih izbrali glavne, ki imajo po našem mnenju največji vpliv. V osrednjem delu diplomske naloge so opisani zbiranje podatkov, izvedba meritev, rezultati meritev in analiza. Na podlagi vseh analiz sledi oblikovanje možnih rešitev. Da dosežemo zastavljeni cilj izboljšanja funkcije stepanja aparata MUM 8, je potrebno na stepalni metlici obdržati možnost nastavljanja dolžine. Ta nam omogoča optimalno nastavitev oddaljenosti metlice od posode, ki je eden glavnih pogojev dobrega stepanja. Drugi pogoj, ki doprinese levji delež k izboljšavi, je dvig vrtljajev stepalne metlice, ki skrajša potreben čas stepanja. Po uvedenih rešitvah je v zadnjem delu izveden nadzor procesa, kjer je ugotovljeno, da smo skrajšali čas stepanja in je stepena smetana zahtevane kvalitete.
Keywords: Aparat MUM 8, Metodologija 6Sigma, DMAIC, Stepanje, Optimiranje, Sladka smetana, Meritve, Izboljšave, Optimizacija
Published in DKUM: 29.10.2012; Views: 2506; Downloads: 146
.pdf Full text (3,50 MB)

10.
OPTIMIRANJE DELOVANJA IN ZMANJŠANJE ŠTEVILA MENJAV NA LINIJI OHIŠIJ PRALNIH STROJEV V GORENJU, D.D.
Jožef Mazej, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema reševanje problemov na področju kakovosti z metodo šest sigma v podjetju Gorenje, d. d. in izvedbo praktičnega primera delavnice po metodologiji DMAIC. Namen delovnega procesa je, da z njim zagotovimo kupcem izdelke visoke kakovosti in s tem zadovoljimo njihove potrebe. Cilj diplomske naloge je zmanjšanje izmeta surovih ohišij za 50 odstotkov torej na stopnjo izmeta 0,2 odstotka. Prav tako je cilj tudi zmanjšanje drobljenja menjav za 20 odstotkov. Vzporedno s tem pa je cilj izboljšati tudi dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij. Linija za izdelavo ohišij pralnega stroja je bila postavljena leta 2004 in je s tehnološke plati prinesla v proizvodnjo veliko težav predvsem glede varjenja ohišij in točnosti mer. Zaradi konkurence in različnih prodajnih trgov pa se je število tipov ohišij tudi povečalo, kar prinese v proizvodnjo tudi večje število menjav na liniji in posledično tudi precej zastojev. Dimenzijsko ustreznost izdelanih ohišij bomo izboljšali s prilagoditvijo pozicioniranja platine v vlečnem orodju in prilagoditvah na upogibnih orodjih. Zaradi boljše dimenzijske ustreznosti surovih ohišij bodo zmanjšani zastoji zaradi nepotrebnega ročnega varjenja, ki je posledica dimenzijskih neustreznosti, ker varilne šobe ne zavarijo ohišja na točnem mestu.
Keywords: - šest sigma, - DMAIC, - CTQ – kritična mera za kakovost
Published in DKUM: 12.07.2011; Views: 2312; Downloads: 174
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica