1. Zastopanost makedonske skupnosti v digitalnih medijih v Sloveniji : diplomsko deloLiljana Trpkoska, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu raziskujemo predstavitev makedonske skupnosti v petih slovenskih medijih: 24ur.com, Siol.net, Žurnal24.si, Svet24.si in Metropolitan.si. Osredotočamo se na ton poročanja, prisotnost vizualnih elementov, tematsko vsebino ter prepričevalna sredstva. S kvantitativno in kvalitativno analizo ugotavljamo, kako so Makedonci kot skupnost prikazani v medijskem prostoru. Namen raziskave je bil prepoznati vzorce poročanja ter ovrednotiti, ali in kako ti vplivajo na javno podobo makedonske skupnosti v Sloveniji. Ugotovili smo, da mediji pogosto poročajo v negativnem ali nevtralnem tonu, prevladujejo tragične teme, vizualni elementi pa pogosto poudarjajo čustvene odzive. Rezultati lahko služijo kot osnova za spodbujanje bolj uravnoteženega poročanja o manjšinah. Keywords: digitalni mediji, vizualni elementi, makedonska skupnost, ton poročanja, medijska reprezentacija Published in DKUM: 17.10.2025; Views: 0; Downloads: 13
Full text (926,78 KB) |
2. Zaupanje generacije Z v vsebine družbenih medijev in lokalnih digitalnih medijev : magistrsko deloNeja Kramberger, 2025, master's thesis Abstract: Naloga obravnava vpliv digitalizacije in razvoja novih tehnologij na medijski prostor ter posebej izpostavlja preplet tradicionalnih in digitalnih medijev. Poudarek je na družbenih medijih kot eni najvplivnejših oblik digitalnih medijev, ki omogočajo aktivno vlogo uporabnikov pri ustvarjanju, deljenju in interpretaciji vsebin. Analizirana je tudi vloga umetne inteligence pri oblikovanju in personalizaciji vsebin ter posledični spremembi uporabniške izkušnje.
Osrednje raziskovalno izhodišče naloge je vprašanje zaupanja v digitalne vsebine, pri čemer je v ospredju generacija Z – »digitalni domorodci«, ki zaradi svoje povezanosti z družbenimi mediji vsebine sprejemajo in vrednotijo drugače kot starejše generacije. Naloga raziskuje, kako generacija Z ocenjuje verodostojnost in zanesljivost informacij na družbenih medijih v primerjavi z vsebinami, ki jih objavljajo lokalni mediji. Keywords: zaupanje, digitalni mediji, družbeni mediji, lokalni mediji Published in DKUM: 16.10.2025; Views: 0; Downloads: 11
Full text (15,34 MB) |
3. Preučevanje navad spremljanja vsebin digitalnih medijev med mladimi v Sloveniji : diplomsko deloSara Ploj, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava navade uporabe digitalnih medijev med mladimi v Sloveniji. Namen raziskave je preučiti, katere naprave in platforme mladi najpogosteje uporabljajo, kakšne vrste vsebin spremljajo ter kateri so njihovi glavni motivi. Poseben poudarek je namenjen razumevanju vloge digitalnih medijev na informiranost, družbene odnose in zaznavo časa. Raziskava je pokazala, da mladi najpogosteje uporabljajo pametne telefone in platformo Instagram, pri čemer izstopajo kratki videi in zabavne vsebine, medtem ko so informativne vsebine manj priljubljene. Večina anketirancev digitalne medije povezuje z večjo informiranostjo, a tudi z občutkom izgube časa. Keywords: mladi, digitalni mediji, digitalne vsebine, navade občinstev Published in DKUM: 15.10.2025; Views: 0; Downloads: 2
Full text (3,76 MB) |
4. Primerjava uspešnosti digitalnega marketinga na družbenih medijih Facebook in Instagram na primeru picerijeNina Pahič, 2025, master's thesis Abstract: V današnjem času je večina ljudi prisotnih na družbenih medijih. Prav zato je v porastu tudi digitalni marketing na družbenih medijih, ki ga že uporablja večina majhnih in velikih podjetij v različnih panogah. V gostinski panogi je konkurenca velika in zato je zelo pomembno, da podjetja sledijo trendom, saj jih drugače hitro pozabijo. Prav zaradi tega smo naredili poskus, s katerim smo želeli preveriti, kako te digitalne marketinške strategije vplivajo na uporabnike družbenih medijev. Prav tako smo želeli preveriti, ali zares vplivajo na nakupne poti uporabnikov in ali jih lahko z objavami vsebine na družbenih medijih spremenimo v dejanske stranke podjetja. Za izvedbo poskusa smo izbrali podjetje Picerija Panda, ki je že bilo prisotno na družbenih medijih Facebook in Instagram. Vsebine smo objavljali pet tednov. Izdelali smo marketinško strategijo, kjer smo spremljali doseg, prikaze in interakcijo sledilcev z objavami in zgodbami. Ugotovili smo, da prisotnost in redno objavljanje na družbenih medijih zares vpliva na nakupne poti uporabnikov in da vsebina, kot so nagradne igre, sproži veliko interakcije. Ugotovitve, do katerih smo prišli, bodo služile za nadaljnje raziskovanje vpliva digitalnega marketinga na družbenih medijih na nakupne poti strank. Keywords: digitalni marketing, družbeni mediji, Facebook, Instagram, objave Published in DKUM: 04.09.2025; Views: 0; Downloads: 21
Full text (8,27 MB) |
5. Digitalni marketing kulturno-turistične institucije s poudarkom na podkastih: primer Slovenske filharmonijeTea Gorič, 2024, master's thesis Abstract: Naloga obravnava upadanje števila obiskovalcev koncertov klasične glasbe, kar je problem, s katerim se soočajo simfonični orkestri po vsem svetu, vključno s Slovensko filharmonijo (SF). Problem je še posebej izrazit med mlajšimi generacijami, saj večina obiskovalcev koncertov spada v starejšo starostno skupino. Glavni izziv je, kako privabiti nove segmente obiskovalcev, zlasti mlajše, in obrniti dolgotrajni trend upadanja števila abonentov. Namen je razviti priporočila za povečanje obiskanosti koncertov SF. Naloga vključuje analizo trenutne situacije, iskanje vzrokov za upadanje števila abonentov ter raziskovanje interesov in potreb mladih glede obiska koncertov klasične glasbe. Cilj je identificirati učinkovite marketinške, izobraževalne in programske strategije, zlasti tiste, povezane z digitalnim marketingom in podkasti, ki bi SF omogočile privabljanje mlajšega občinstva. V nalogi smo uporabili različne raziskovalne metode, vključno s kompilacijo literature, deskripcijo, klasifikacijo, analizo podatkov z družbenih omrežij, komparativno analizo pojavnosti na družbenih omrežjih izbranih mednarodnih orkestrov in sintezo teoretičnih spoznanj s praktičnimi ugotovitvami, pri čemer je bila glavna pozornost namenjena analizi digitalnega marketinga SF in vplivu uvedbe podkasta na obiskanost koncertov. Cilj je podati celovit vpogled v trenutno stanje in predlagati izboljšave, ki bi SF pomagale privabiti mlajše obiskovalce in turiste ter povečati obiskanost koncertov. Keywords: kulturni turizem, marketing v kulturi, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbeni mediji, kratki videoposnetki, podkast Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 32
Full text (4,80 MB) |
6. Digitalna medijska pismenost gluhih in naglušnih oseb v SlovenijiLaura Horvat, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje digitalne medijske pismenosti pri gluhih in naglušnih osebah v Sloveniji. Cilj raziskave je bil ugotoviti vpliv sociodemografskih značilnosti na uporabo digitalnih medijev in digitalno medijsko pismenost. Zanimal nas je tudi vpliv digitalne medijske pismenosti na uporabo digitalnih medijev. Rezultati raziskave omogočajo pomemben vpogled predvsem strokovnjakom in raziskovalcem, ki se ukvarjajo z vključevanjem gluhih in naglušnih oseb v digitalno okolje oziroma družbo. Rezultate smo pridobili s pomočjo metode zbiranja podatkov skozi skupinskih intervjujev, ki so pokazali, da gluhe in naglušne osebe najpogosteje uporabljajo Facebook, vendar so razlogi in načini uporabe različni, podobno kot pri drugih digitalnih medijih. Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da nobena izmed sociodemografskih značilnosti ne definira uporabe digitalnih medijev in raven digitalne medijske pismenosti. Obstaja pa povezava med digitalno medijsko pismenostjo in uporabo digitalnih medijev. Keywords: digitalna medijska pismenost, digitalni mediji, gluhi in naglušni Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 43
Full text (960,82 KB) |
7. Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam : diplomsko deloKatarina Šuster, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih. Keywords: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 127; Downloads: 76
Full text (3,23 MB) |
8. Osebni digitalni marketing na primeru mikro podjetja za prodajo avtomobilovTamara Zebec, 2018, undergraduate thesis Abstract: Diplomski projekt prikazuje osebni pristop v družbenih medijih v prodajnem procesu. V teoretičnem delu se osredotočamo na digitalni marketing ter na to, kako ga uspešno uvesti in izvajati. V okviru tega predstavim strategije digitalnega marketinga, kako jih zastaviti in kako formulirati. Družbeni mediji kot del digitalnega marketinga so predstavljeni v nadaljevanju.
V praktičnem delu analiziram digitalne in družbene medije na primeru mikro podjetja Avto Profi d. o. o., in sicer marketinški proces in prisotnost družbenih medijev. Družbeni mediji imajo pomembno vlogo v digitalnem marketingu, medtem ko ostaja poudarek na razlikovanju med poslovnimi in privatnimi družbenimi omrežji zaposlenih. Ugotovitve raziskave lahko vplivajo na razvoj procesa digitalnega marketinga v mikro podjetjih in na pomen zasebnosti zaposlenih. Keywords: družbeni mediji, digitalni marketing, Avto Profi d. o. o. Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 510; Downloads: 91
Full text (952,80 KB) |
9. Vloga digitalne pismenosti pri dojemanju spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju : diplomsko deloErika Blekač, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se osredotočamo na vseprisotnost digitalnih medijev v izobraževalnem okolju in razvoj digitalne pismenosti kot ključne veščine za uspešno delovanje v tem okolju. V prvem delu naloge skozi teoretični pregled opredelimo ključne pojme, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in umetna inteligenca. V empiričnem delu proučujemo, kako socialno-demografski in socialno-ekonomski dejavniki vplivajo na stopnjo digitalne pismenosti med študenti Univerze v Mariboru, ter kako ta pismenost vpliva na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati statistične analize so pokazali, da spol in stopnja izobrazbe, uporaba osebnega računalnika in pametnega telefona ter uporaba digitalnih orodij za samostojno učenje, hobije in iskanje informacij ter reševanje težav preko spleta statistično značilno pozitivno vplivajo na digitalno pismenost, digitalna pismenost pa ne vpliva statistično značilno na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati te študije lahko prispevajo k nadaljnjim raziskavam o digitalni pismenosti ter dojemanju orodij z umetno inteligenco v izobraževanju. Keywords: digitalni mediji, digitalna pismenost, algoritmi, umetna inteligenca, spletna orodja Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 469; Downloads: 130
Full text (2,54 MB) |
10. Vpliv povečane uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covid-19Lana Čeh, 2023, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Digitalna tehnologija je v zadnjih letih prevzela ves svet. Nenadno je naš svet v letu 2020 zajela tudi pandemija covida-19 in postala velik problem na različnih področjih. V življenja ljudi je prinesla različne omejitve (izolacija, distanciranje) in zato se je povečala uporaba digitalnih medijev.
Metode: Literaturo smo sistematično pregledali in izvedli pregled literature. Uporabili smo opisno metodo dela, metodo kompilacije, analize in sinteze. Za iskanje znanstvene literature smo uporabili enotni iskalni niz. Literaturo smo iskali v mednarodnih elektronskih bazah: PubMed, CINHAL in Medline. Število zadetkov smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA. V sintezni tabeli smo prikazali identificirane raziskave. Izvedli smo tematsko analizo.
Rezultati: Izmed 748 identificiranih zadetkov smo jih v našo raziskavo vključili 10. Rezultati so pokazali tako pozitivne kot negativne učinke uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov. 80 % uporabljenih raziskav navaja negativne posledice za duševno zdravje mladostnikov.
Razprava in zaključek: V narejeni raziskavi o vplivu povečane uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covida-19 smo odkrili negativne vplive digitalnih medijev. Digitalni mediji so porušili pozitivno duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covida-19. Tako so se pri mladostnikih pojavili simptomi depresije, tesnobe, strahu, stresa in motenj spanja. Keywords: digitalni mediji, duševno zdravje, mladostniki, pandemija COVID-19 Published in DKUM: 23.08.2023; Views: 875; Downloads: 241
Full text (685,55 KB) |