| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Percepcija blagovne znamke Coca Cola med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete
Larisa Višnjar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu »Percepcija blagovne znamke Coca Cola med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete« opredeljujem blagovne znamke, ki so postale nepogrešljivi del našega vsakdana. Z njimi se srečujemo prav vsak dan. Uspešna blagovna znamka se ne zgodi kar čez noč, tega se zavedajo upravitelji znamk, ki se na vse možne načine trudijo, da bi kupcem znamko kar se da približali in jim v najboljši možni meri zagotovili zadovoljstvo v njihovih očeh, saj to privede do ponavljajočih se nakupov. Ogromno vlogo pri znamkah igra tudi njena osebnost, ki je neponovljiva oz. unikatna. Z njo znamki pripišemo človeške lastnosti in si jo zamišljamo kot resnično osebo. V drugem, empiričnem delu diplomskega dela, sem s pomočjo ankete študente Ekonomsko-poslovne fakultete spraševala o blagovni znamki Coca-Cola kot osebi. S pomočjo pridobljenih podatkov sem lahko v osnovi pridobila vpogled v osebnostni profil Coca-Cole kot osebe in kako jo kot takšno vidijo študenti. Rezultati raziskave so pokazali, da bi bila Coca-Cola ženska, črne ali bele polti, stara 25, 30 ali 40 let. Živela bi bolj razkošno, in sicer v vili. Bila bi Evropejka, živela pa bi v bolj topli državi – Španiji. Ker Coca-Colo povezujemo s pijačo, bi opravljala poklic natakarice, oblačila pa bi se v modna/trendovska oblačila. Njene oči bi bile rjave barve, prav tako tudi njeni kratki lasje. Ker smo prišli do zaključka, da bi bila Coca-Cola ženskega spola, bi imela ženski tip postave v obliki peščene ure, visoka pa bi bila 170 centimetrov. Njene najbolj vidne in izrazite osebnostne lastnosti bi bile sledeče: bila bi v koraku s časom, vesela, drzna, živahna, domača, prijazna in inteligentna. Veljala bi za ženstveno in nežno osebo.
Keywords: blagovna znamka, osebnost blagovne znamke, tipi osebnosti blagovne znamke, percepcija blagovne znamke, Coca-Cola.
Published in DKUM: 23.11.2022; Views: 723; Downloads: 164
.pdf Full text (2,89 MB)

2.
Primerjava skladnosti med podobo blagovne znamke coca-cola v oglasih in pri porabnikih v sloveniji in španiji
Timotej Zubkov, 2020, master's thesis

Abstract: V raziskavi smo preverjali, ali je javna podoba blagovne znamke Coca-Cola skladna s podobo, ki jo imajo o tej znamki potencialni in dejanski porabniki njenih izdelkov, ter ugotavljali tudi mero, do katere sta podobi skladni. Raziskava služi kot študij primera. V prvem delu raziskave smo opisali nekaj večjih marketinških kampanj Coca-Cole in predstavitev blagovne znamke na dveh različnih trgih, natančneje v Sloveniji in Španiji. Pri tem smo se osredotočili na uradne spletne strani Coca-Cole in njihova uradna družbena omrežja. Namen tega je bil seznaniti se z aktualno javno podobo blagovne znamke in z morebitnimi razlikami med njeno predstavitvijo glede na različne nacionalne trge. V drugem delu raziskave smo opisali potek anketne raziskave, ki smo jo izvedli na dveh različnih vzorcih anketirancev, Slovencev in Špancev. Njihove odgovore smo med seboj primerjali, prav tako pa smo delili anketirance glede na to, ali so športno aktivni ali ne. Odgovore smo analizirali na način odprtega kodiranja kvalitativnih podatkov. Rezultate smo nato predstavili in dodali svoje ugotovitve. Rezultati raziskave so pokazali, da je podjetju The Coca-Cola Company s svojimi marketinškimi aktivnostmi, tako kampanjo kot spletnim marketingom, vsaj delno uspelo vplivati na podobo, ki jo imajo o blagovni znamki Coca-Cola njeni potencialni in dejanski porabniki, ne glede na državo, v kateri bivajo. Največ anketirancev je sicer Coca-Cola asociirala na pijačo samo, nekoliko pa tudi s pojmi in idejami, ki so sestavni del znamkine javne podobe. Prav tako velika večina anketirancev ni razmišljala o podobi Coca-Cole, ki bi imela negativno konotacijo ali bi bila popolnoma neskladna z njeno javno podobo.
Keywords: podoba blagovne znamke, marketing, asociacije, Coca-Cola
Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 637; Downloads: 84
.pdf Full text (2,63 MB)

3.
Primerjava nekaterih blagovnih znamk na interbrandovi lestvici skozi desetletje
Karmen Pelcl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času ima vsak izdelek ali storitev znamko podjetja, trgovine ali proizvajalca. Če v trgovinah samo pogledamo po policah, zasledimo različne proizvajalce za enake proizvode. Če pogledamo podrobneje, opazimo, da se cene malenkost razlikujejo. Tako nam blagovne znamke ne predstavljajo samo neke kakovosti, temveč tudi prestiž, luksuz in osebno zadovoljstvo. Z uporabo prestižnih znamk si lahko pridobimo spoštovanje drugih ljudi, vendar si vsi ne morejo privoščiti tistih z visokimi cenami. Različni ljudje kupujemo različne znamke, ki odražajo našo osebnost in nas predstavljajo. Prav tako vplivajo na naše dobro počutje – če se v oblačilih določene blagovne znamke ne počutimo lagodno, raje izberemo drugo, v kateri se počutimo dobro. Z globalnimi blagovnimi znamkami je močno povezana lestvica Interbrand. Organizacija zase pravi, da ustvarjajo vrednost blagovne znamke tako, da postavijo samo znamko v neko sredino strateških ciljev podjetja. Sama organizacija Interbrand se zelo močno zaveda pomena vrednosti blagovne znamke (blagovnih znamk?) za določena podjetja. Na njej vidimo blagovne znamke, kako njihova vrednost z leti narašča ali pada. Zato v diplomskem projektu predstavljam tri prepoznavne globalne znamke in njihovo rast skozi zadnje desetletje; te znamke so Apple, Google in Coca Cola. Vse tri so imele v tem času vzpone in padce, vendar se jim je v zadnjih letih kljub temu uspelo obdržati na vodilnih položajih.
Keywords: Blagovna znamka, Apple, Google, Coca Cola, Interbrand
Published in DKUM: 23.11.2018; Views: 790; Downloads: 85
.pdf Full text (1,67 MB)

4.
ZUNANJE OGLAŠEVANJ NA PRIMERU BLAGOVNE ZNAMKE COCA-COLA
Vanesa Justinek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju z naslovom Zunanje oglaševanje na primeru blagovne znamke Coca Cola govorim predvsem o oglasih, ki so izven zaprtih prostorov. Zunanje oglaševanje je oblika tržnega komuniciranja ter plačana oblika oglaševanja, poteka preko sredstev javnega obveščanja. V to obliko oglaševanja sodijo: Veleplakati (jumbo plakati), mali panoji (city panoji), digitalni panoji, polepitve na prevoznih sredstvih, oglasni stebri, transparenti nad voziščem, obešanke, oglasni stolpi. V prvem teoretičnem delu sem predstavila, kakšen je pomen zunanjega oglaševanja, njegove prednosti in slabosti. V diplomskem seminarju sem se dotaknila vprašanja, kako oglaševanje vpliva na promet in kako na okolje, gledano iz strani razsvetljave. Na kratko sem opisala stroške in značilnosti dobrih oglasov, ter zgodovino oglaševanja. V drugem teoretičnem delu diplomskega seminarja sem predstavila podjetje Coca Cola. Coca Colo je slučajno odkril farmacevt John Stith Pemberton v ZDA. Želel je posnemati francoskega izumitelja, ki je prvi napravil vino iz koke, vendar mu v Ameriki niso dovoljevali proizvajanja alkoholne pijače, zato se je odločil za brezalkoholno. Pemberton je sestavine naročal iz raznih krajev ter preizkušal v raznih kombinacijah. Tako je v kotlu zvaril preparat, ki je osnovni recept izdelave Coca Cole. Recept je še danes najbolj varovana in slavna formula na svetu. Družba The Coca-Cola Company ima več kot 300 partnerskih polnilnic, katere ponujajo več kot 3300 pijač. Polnilnice so lahko odpirali samo tam kjer je bila visokokakovostna voda. Predstavila sem zgodovino poslovanja in podjetje Coca Cola v Sloveniji ter opisala najpopularnejše oglase, kot so Coca Colin Božični tovornjak, ki izhaja iz ZDA in sega v leto 1995. V tovornjaku že od vsega začetka potuje Božiček. Naštela sem produkte Coca Cole (Coca Cola light, Fanta, Sprite, Schwepps, Nestea), ter na kratko opisala sestavine, ki se nahajajo v tej pijači. V tretjem delu pa sem naredila anketni vprašalnik ter ga analizirala po vprašanjih. Anketirala sem 80 naključnih oseb starih od 14 do 81 let z različnimi poklici in stopnjami izobrazbe. Anketirala sem 50 žensk in 30 moških. Z anketo sem ugotovila, kaj ljudje menijo o določenih Coca Colinih oglasih, ki so bili sicer objavljeni v tujini. Nekaj vprašanj sem postavila o Coca Coli, nekaj pa splošno o zunanjem oglaševanju. Dobila sem različne odgovore, različna mnenja. Zadnje, 12 vprašanje, sem postavila nekoliko splošno »kaj raje pijete?« Vodo ali Coca Colo. Večina jih je odgovorila vodo, kar se mi zdi glede na snovi v Coca Coli, ki sem jih na kratko opisala, zelo dober podatek. Tako se raje odločijo za bolj zdravo osvežitev. Zanimiv podatek mi je bil, da jih je večina slišalo za Coca Colin tovornjak, ko je bil na turneji po Sloveniji, nekaj jih ga je tudi videlo. Ključne besede: - Oglaševanje - Okolje - Zunanji oglasi - Coca Cola - Promet - Coca Cola oglasi
Keywords: - Oglaševanje - Okolje - Zunanji oglasi - Coca Cola - Promet - Coca Cola oglasi
Published in DKUM: 02.12.2016; Views: 1617; Downloads: 255
.pdf Full text (2,12 MB)

5.
DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Mateja Gračnar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V literaturi lahko zasledimo mnogo definicij družbene odgovornosti. Vsem definicijam je skupno, da družbeno odgovorno poslovanje pripomore k izboljšanju blaginje celotne družbe, pri čemer podjetja upoštevajo njegove notranje in zunanje deležnike ter lastne interese. Skozi zgodovino so se spreminjali ne samo definicije, temveč tudi koncepti in modeli družbene odgovornosti. Med najbolj znanimi so koncept trojnega izida, tridelni in štirifazni model družbene odgovornosti organizacij ter Carrollova piramida, ki smo jo v empiričnem delu diplomskega seminarja aplicirali na primeru multinacionalnega podjetja. Med modele družbene odgovornosti uvrščamo tudi sodobno piramido družbene odgovornosti, ki predstavlja nadgradnjo Carrollove piramide. Podjetja svojo družbeno odgovornost vključujejo na številna področja njihovega poslovanja. Področja družbeno odgovornih aktivnosti podjetja so odnos do zaposlenih, odnos do naravnega okolja, odnos do kupcev in dobaviteljev, odnos do lokalne skupnosti in t. i. pravična trgovina. Spoznali smo, da podjetja pri svojem družbeno odgovornem poslovanju sledijo dvem ključnim motivom, in sicer moralnemu motivu, kjer podjetja poleg ustvarjanja dobička ustvarjajo dodatno vrednost za družbo kot celoto in ekonomskemu motivu, ki za podjetje pomeni večji ugled, lojalnost in zaželenost. Koristi, ki jih podjetja omenjajo po uvedbi družbene odgovornosti v svoje poslovanje, so hitrejša pridobitev kakovostnih kadrov, zvestoba kupcev in poslovnih partnerjev, boljši ugled podjetja, krepitev blagovne znamke, dobri odnosi z lokalno skupnostjo in državo, prepoznavanje potreb strank, večja privlačnost za investitorje ter konkurenčna prednost. Za spodbujanje družbene odgovornosti v Sloveniji, Evropski uniji in v svetu delujejo številne organizacije. Cilj teh organizacij je spodbujati vključevanje družbene odgovornosti v poslovanje podjetij. Te organizacije se zavedajo, da družbeno odgovorno ravnanje in zagotavljanje trajnostnega razvoja pozitivno vpliva na celotno družbo. V nadaljevanju diplomskega seminarja smo opredelili termin trajnostnega razvoja, ki je tesno povezan z načeli družbene odgovornosti. Preprosta definicija trajnostnega razvoja pravi, da mora sedanja družba poskrbeti, da današnja rast ne bo ogrozila možnosti rasti bodočih generacij. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili dve multinacionalni podjetji, in sicer domače multinacionalno podjetja Krka d.d. ter tuje multinacionalno podjetje Coca-Cola Hellenic. Ti podjetji smo si izbrali zato, ker sodelujeta v mednarodnem poslovanju, hkrati pa gre za zelo prepoznavni podjetji. Njuno družbeno odgovornost ter zavzemanje za trajnostni razvoj smo prikazali z notranjimi in zunanjimi dejavniki. Glavna ugotovitev našega diplomskega seminarja izhaja iz spoznanja, da vključevanje podjetja v mednarodno poslovanje prinaša mnogo prednosti, hkrati pa prinaša tudi mnogo obveznosti in zahteva čas. Med prednostmi lahko izpostavimo večjo rast in razvoj podjetja, višjo dobičkonosnost, doseganje ekonomije obsega in višjo produktivnost. Družbeno odgovorno poslovanje pa podjetjem prinaša še kako pomembno konkurenčno prednost, ki zagotavlja trajnostni razvoj družbe.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, trajnostni razvoj, mednarodno poslovanje, Coca-Cola Hellenic, Krka d.d.
Published in DKUM: 29.10.2013; Views: 5150; Downloads: 777
.pdf Full text (609,95 KB)

6.
CLIPPINGS IN ENGLISH: A COMPARISON OF CLIPPINGS AND THEIR UNCLIPPED VARIANTS
Anja Hamer, 2013, undergraduate thesis

Abstract: According to Adams (1992) clipping is as a process by which a word of two or more syllables (usually a noun) is shortened without a change in its function taking place (Adams, 1992, 135). Clipped words are mostly formed in informal language but can be easily transferred into a formal language and thus become part of the official language. The main purpose of graduation thesis is to analyze the difference of occurrences of fifty clipped words and their unclipped variants in the spoken, newspaper and academic genres as well as in all three genres overall in the time period 2010-2012. A corpus analysis was made for this purpose. The data was obtained from the Corpus of Contemporary American English. The results showed that the majority of clipped words prevail over their unclipped variants in the spoken and newspaper genres. The majority of clipped words also dominate over their unclipped variants in all the three genres overall. Clipped words also appear in the academic genre but do not prevail over their unclipped variants. The results are interpreted on the basic of the fact that clipped words easily transfer into Standard English, speakers prefer to use clipped forms rather than unclipped variants in order to gain simplicity and to show familiarity with the social groups they belong to while authors of newspaper articles tend to use eye-catching words in headlines.
Keywords: clipped words, unclipped variants, COCA, spoken genre, newspaper genre, academic genre
Published in DKUM: 10.07.2013; Views: 1715; Downloads: 101
.pdf Full text (1,37 MB)

7.
ANALIZA LOJALNOSTI ODJEMALCEV DO IZDELKOV ZNAMKE COCA-COLA
Matej Šauperl, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Zadovoljstvo odjemalcev predstavlja za podjetja pomembno vlogo pri zagotavljanju uspešnih poslovnih rezultatov in ohranjanju konkurenčnega tržnega deleža. Z zadovoljevanjem potreb in želja odjemalcev podjetja skrbijo in ohranjajo to medsebojno povezanost med podjetjem in odjemalcem. Glede na to, da živimo v času odprtega trga in globalne ekonomske krize, h kateremu lahko dodamo prenasičenost trga in močno konkurenco na vsakem koraku, je za podjetja bistvenega pomena, da se zaveda ogroženosti svojih odjemalcev. Če odjemalec ne bo zadovoljen, lahko zelo hitro preklopi h konkurenci, samemu podjetju pa tako povzroči, že poleg nastalih, še dodatne stroške pri iskanju novih zadovoljnih odjemalcev. Zadovoljen odjemalec ima v teoriji vse karakteristike, da postane lojalen. Lojalnost odjemalca je globoka in močna zaveza, v katerem se odjemalec vedno znova odloča po ponovnem nakupu izbranega izdelka (storitve) tako sedaj, kot v prihodnosti, kljub vplivu okolja, situacije ter konkurenčnega potencialnega poskušanja vplivanja na njegovo izbiro. Predstavlja največjo možno stopnjo povezanosti in ima za podjetje neprecenljivo vrednost. Lojalnost odjemalcev je v bistvu rezultat organizacije, ki neprestano ustvarja koristi odjemalcu do njihovega izdelka (storitve). Jedro dela diplomskega seminarja predstavlja analiza lojalnosti odjemalcev do izdelkov znamke Coca-Cola. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobivali neposredne informacije o kupnih navadah odjemalcev. Glavne ugotovitve te analize so pokazale, da zelo veliki odstotek anketirancev pozna in uporablja izdelke Coca-Cola na redni ravni. Anketiranim odjemalcem je okus omenjenih pijač bistvenega pomena pri odločitvi za nakup. Iz navedenih podatkov lahko sklepamo, da je večina anketiranih lojalna blagovni znamki in da tudi samo podjetje Coca-Cola uspešno krepi in ohranja to neoprijemljivo čustveno vez. S primerno nastavljenimi hipotezami lahko sklepamo, da so se naša predvidevanja izkazala za pravilna in smotrna. V sklepnem delu smo strnili naše ugotovitve, pri katerem smo prišli do spoznanja, da bo lojalnost odjemalcev tudi v prihodnosti za podjetje predstavljala resen in težak izpit, katerega bodo primorani opraviti z odliko. Podjetjem bo glavni izziv tudi v prihodnje predstavljalo ohranjanje lojalnih odjemalcev ter ustvarjanje in pridobivanje novih razmerij med podjetjem in odjemalcem. Odjemalci so tisti člen, ki neposredno vplivajo na celovito delovanje in poslovanje podjetja. Coca-Cola se, kot vodilno podjetje na področju proizvajanja brezalkoholnih pijač, zaveda pomena lojalnosti odjemalcev in samo čas bo pokazal, kako uspešno se bo te problematike tudi v prihodnje lotevala. Vsekakor pa vse kaže na to, da bo kljubovala razmeram na trgu z ustvarjanjem novih trendov, potreb in želja.
Keywords: zadovoljstvo odjemalcev, lojalnost odjemalcev, prednosti lojalnih odjemalcev, vrste lojalnosti, analiza lojalnosti, podjetje Coca-Cola.
Published in DKUM: 21.11.2012; Views: 1628; Downloads: 141
.pdf Full text (925,93 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica