| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 153
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Društvo za zasebno varstvo in državljansko samovarovanje
Miha Dvojmoč, Bernarda Škrabar Damnjanović, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: Društvo za zasebno varstvo in državljansko samovarovanje, vizija, zasebno varovanje
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 104; Downloads: 5
.pdf Full text (431,83 KB)

2.
Varnost in pomen organizacijskega poslanstva
Polona Oberčkal, Aleksander Koporec Oberčkal, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: podjetja, poslovanje podjetja, poslanstvo, vizija, varnost
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 125; Downloads: 5
.pdf Full text (720,49 KB)

3.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, master's thesis

Abstract: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Keywords: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 266; Downloads: 45
.pdf Full text (2,60 MB)

4.
Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetja
Dejan Stojić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 394; Downloads: 33
.pdf Full text (1,54 MB)

5.
FKKT Navdih Znanosti – Študij na FKKT
2023, catalogue

Abstract: Brošura predstavlja predstavitev študija na FKTT UM, predstavlja vizijo in poslanstvo fakultete, možnosti nadaljevanja študija in opravljanja poklica ter predstavitev predmetnikov na vseh stopnjah in smereh študija.
Keywords: predstavitev fakultete, vizija in poslanstvo, dejavnosti fakultete, predmetniki, možnosti opravljanja poklica
Published in DKUM: 18.12.2023; Views: 404; Downloads: 26
.pdf Full text (1,55 MB)
This document has many files! More...

6.
Planiranje ustanovitve in politike podjetja za vodenje projektov v gradbeništvu
Davor Hvala, 2023, master's thesis

Abstract: Projekti v gradbeništvu in gradbeni sektor nasploh je kompleksno okolje, v katerem so obravnavani različni, med seboj povezani dejavniki, kot so načrtovanje, zakonodaja, financiranje, posegi v okolje in podobno. Gradbeni projekti so pogosto delovno intenzivne dejavnosti, pri katerih so pogosto prisotni nepredvideni dogodki ter z njimi povezani visoki finančni stroški in zamude. Zakonodaja na področju gradbeništva je kompleksna in obsežna, saj je treba upoštevati številne predpise in določila, ki se lahko glede na regijo gradnje razlikujejo. Neupoštevanje tovrstnih predpisov in določil ima lahko negativne posledice pri pridobivanju uporabnih dovoljenj. Prav tako je gradbeni sektor podvržen hitrim in številnim spremembam in izzivom, kot so pomanjkanje kvalificiranih izvajalcev, zvišanje cen gradbenih materialov in cen izvedbenih del ter vse strožja zakonodaja na področju gradnje. V zadnjih letih je na kompleksnost gradbenega sektorja zelo vplivala tudi pandemija COVID-19. Vodenje projektov v gradbeništvu je na podlagi predstavljenih dejstev izjemno kompleksno in zahteva znanja iz različnih področij. V magistrskem delu smo se osredotočili na planiranje ustanovitve in politike podjetja za vodenje projektov v gradbeništvu, ki bo kos tovrstnim izzivom. Zastavili smo si raziskovalno vprašanje, ali ima proučevano bodoče podjetje v svojem predvidenem okolju priložnosti, ki opravičujejo njegovo ustanovitev. Magistrsko delo smo razčlenili na teoretični ter empirični del ter ga zaokrožili s sklepom. V teoretičnem delu smo proučili domačo in tujo literaturo v povezavi z izbrano temo. Opisali smo predustanovitvene aktivnosti za bodoče podjetje, postopek ustanovitve, opisali procese ter metode planiranja politike podjetja. Prav tako smo opredelili politiko podjetja na poslanstvo, smotre in temeljne cilje. V empiričnem delu smo izdelali plan ustanovitve podjetja, opisali bodoče podjetje ter podali oceno potrebnih vlaganj. Proučili smo vrednote ključnih udeležencev podjetja ter analizirali dobljene rezultate. S pomočjo sinteze notranjih dejavnikov smo določili prednosti in slabosti bodočega podjetja. Priložnosti in nevarnosti v okolju bodočega podjetja smo določili s pomočjo sinteze zunanjih dejavnikov. Celovito presojo podjetja in njenega okolja smo povzeli z analizo SFAS. Opredelili smo ustanovitvene vizije, poslanstva, smotre in temeljne cilje. Zapisali smo izrazne oblike vizije in politike podjetja. Magistrsko delo smo sklenili z zapisom sklepa ter podali odgovor na zastavljeno raziskovalno vprašanje, na katerega smo odgovorili s pomočjo ugotovitev v empiričnem delu magistrskega dela.
Keywords: planiranje ustanovitve, vizija podjetja, politika podjetja, IFAS, EFAS, SFAS
Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 391; Downloads: 29
.pdf Full text (2,21 MB)

7.
Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru : 2022-2030
2023

Abstract: Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru sloni na poslanstvu fakultete in mnogih prednostih, znanju in izkušnjah ljudi, zaposlenih in študentov, ki so v sodelovanju z gospodarstvom v več kot šestdesetletnem obdobju izoblikovali tradicijo odličnega ekonomsko poslovnega izobraževanja. Strateške usmeritve fakultete se osredotočajo na priložnosti, ki jih prinaša sodobno, hitro spreminjajoče se okolje, ki postaja v vseh razsežnostih digitalno, hkrati pa v ospredje postavljamo družbeno odgovorno delovanje in trajnostni razvoj. Pri tem ohranjamo naše ključne vrednote in etična načela, na katerih temelji vse naše delovanje.
Keywords: strategija, strateške usmeritve, poslanstvo, vizija, fakulteta
Published in DKUM: 01.02.2023; Views: 780; Downloads: 58
.pdf Full text (4,50 MB)
This document has many files! More...

8.
Družinsko podjetništvo in prenos družinskega podjetja x na drugo generacijo
Sergej Černčič, 2022, master's thesis

Abstract: Družinsko podjetništvo postaja vedno bolj priljubljeno pri nas, zato smo se v magistrskem delu odločili analizirati odnose znotraj njega in prenos lastništva na drugo generacijo s pomočjo študije primera Podjetja X. V magistrskem delu smo znotraj teoretičnih izhodišč opredelili družinsko podjetje, preučilo prednosti in slabosti družinskega podjetja ter problematiko prenosa družinskega podjetja na naslednjo generacijo. Znotraj empiričnega dela smo na študiji primera predstaviti družinsko podjetje X, opredelili prednosti in slabosti v njem ter pravili intervju z direktorjem družinskega podjetja X in z družinskim članom na katerega, se je prenos družinskega podjetja X izvršil. Na koncu smo analizirati prenos podjetja na drugega družinskega člana. Ugotovili smo tudi, da je mnogo družinskih podjetij (večinoma jih vodi 1. generacija) , ki razmišljajo v smeri nadaljevanja družinske tradicije in prenosu lastništva na 2. generacijo. V podjetju so dobro seznanjeni o vseh značilnostih družinskega podjetništva, kot so vodenje družinskega podjetja, upravljanje s kapitalom, odgovornost, uravnoteženost tveganj, načrtovanje prenosa lastništva, učinkovito davčno upravljanje. Zavedajo se, da bo poučenost vseh članov družinskih podjetij o značilnostih družinskega podjetništva, dobro vpliva na boljšo uspešnost podjetja v prihodnje. V podjetju X so že opravili prenos lastništva na mlajšo generacijo in mlajše družinske člane vključili v poslovanje podjetja.
Keywords: družinsko podjetništvo, prenos lastništva, družinski član, nasledstvo, vizija
Published in DKUM: 20.12.2022; Views: 772; Downloads: 140
.pdf Full text (2,86 MB)

9.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Keywords: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 681; Downloads: 66
.pdf Full text (1,05 MB)

10.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, master's thesis

Abstract: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Keywords: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 674; Downloads: 72
.pdf Full text (1006,94 KB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica