1. Vloga povratnih informacij pri spodbujanju otrok v okviru plesnih dejavnosti v vrtcu : diplomsko deloKarin Ribič, Nika Rudolf, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Vloga poratnih informacij pri spodbujanju otrok v okviru plesnih dejavnosti v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen diplonske naloge je spremljati odzive otrok med izvedbo plesnih dejavnosti glede na prejete tipe povratnih informacij. V diplomskem delu smo najprej skozi teorijo preučili plesno vzgojo, načrtovanje plesnih dejavnosti v vrtcu, učinek plesa na otroka in povratne informacije na podlagi strategij razvijajočega mišljenja. Nato smo dejavnosti izvedli v dveh različnih vrtčevskih skupinah. V vsaki skupini smo otrokom sproti podajali različni tip povratnih informacij, ki smo jih oblikovali na podlagi teoretičnih izhodišč oz. strategij za razvoj razvijajočega mišljenja pri predšolskem otroku. Keywords: predšolski otrok, plesne dejavnosti, povratne informacije, odziv otrok Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 5 Full text (1,10 MB) |
2. Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam : diplomsko deloKatarina Šuster, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih. Keywords: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok Published in DKUM: 03.06.2024; Views: 127; Downloads: 15 Full text (3,23 MB) |
3. |
4. Pravni vidiki informacijske varnosti : magistrsko deloMonika Holešek, 2024, master's thesis Abstract: Prepričanje, da obstaja zamejen krog pravnih pravil, ki zanesljivo in popolno regulirajo področje informacijske varnosti, je huda zmota. Na tem področju se vrstijo in medsebojno prepletajo najrazličnejši družbeni podsistemi, ki jih je potrebno upoštevati. Hiter razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij in z njimi povezanih sistemov, s seboj prinaša tudi kar nekaj težav ter vseskozi odpira nove pravne dileme. Živimo v družbi, ki je praktično odvisna od tehnologije. Pravo pa tehnološkemu razvoju težko sledi. Razloga za to sta vsaj dva. Prvi je togost nekaterih klasičnih pravnih institutov in posledična neuporabnost za nove izzive, ki jih prinaša digitalizacija. Drugi problem je, da bi nenehno spreminjanje pravnih pravil ogrozilo pravno varnost. V magistrskem delu je tako na kratko predstavljeno področje informacijske varnosti, s poudarkom na razlogih za reguliranje tega področja. Predstavljeni so nekateri splošni
pravni akti Republike Slovenije in relevantni predpisi Evropske unije. Razvoj tehnologij, kot so umetna inteligenca, internet stvari, robotika in druge informacijsko-komunikacijske tehnologije eksponentno napreduje, kar bo v prihodnosti predstavljajo vedno večji izziv. Keywords: Informacije, informacijska tehnologija, osebni podatki, tveganje, informacijska zasebnost, komunikacijska zasebnost, kibernetski kriminal, informacijsko pravo, ''uhajanje'' informacij, umetna inteligenca Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 405; Downloads: 130 Full text (1,20 MB) |
5. |
6. |
7. Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetjaDejan Stojić, 2023, undergraduate thesis Abstract: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja. Keywords: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja. Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 394; Downloads: 33 Full text (1,54 MB) |
8. Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanjeJulija Toplak, 2023, master's thesis Abstract: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo.
V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera.
V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev.
Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«. Keywords: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust« Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 461; Downloads: 104 Full text (2,08 MB) |
9. Uvajanje digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču ljubljanaSanja Domjanić, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako in na kakšne načine zaposleni v zavetišču Ljubljana med seboj prenašajo informacije, potrebne za delo.
Potrebne podatke smo dobili z intervjuji zaposlenih in jih obdelali z opisno statistiko.
Rezultati so nam pokazali, da zaposleni niso zadovoljni s trenutnim stanjem prenašanja informacij in si želijo izboljšav.
Primerjali smo več načinov prenašanja informacij in poiskali primerno aplikacijo za sporočanje, ki ustreza vsem iskanim pogojem in je cenovno ugodna.
Izbrano aplikacijo za sporočanje so zaposleni hitro sprejeli in jo začeli uporabljati.
Ponovni intervjuji z zaposlenimi in obdelava dobljenih podatkov z opisno statistiko so pokazali, da se je zadovoljstvo zaposlenih nad informiranostjo izboljšala.
Priporočamo, da bi se izbrano aplikacijo za sporočanje Slack uvedlo kot uradni način digitalne komunikacije med zaposlenimi v zavetišču Ljubljana. Keywords: uvajanje, digitalna komunikacija, zavetišče, informacije, aplikacije za sporočanje Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 486; Downloads: 10 Full text (1,61 MB) |
10. Primerjalna analiza poročanja o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Sloveniji in ŠviciSabina Težak, 2023, master's thesis Abstract: Trajnostni razvoj je pomemben koncept poslovne strategije, ki je znan že dlje časa in je zasnovan na treh vidikih poslovanja podjetja ter skuša naš planet zavarovati pred svojimi negativnimi vplivi na okolje.
V tem magistrskem delu se osredotočamo na trajnostno poročanje zavarovalnic v Sloveniji in Švici v letih 2017 in 2022. Najprej smo se osredotočili na teoretične cilje, in sicer smo najprej predstavili trajnostni razvoj, vidike trajnostnega razvoja v povezavi z zavarovalnicami in na kratko predstavili druge raziskave, ki so že bile narejene na področju trajnostnega poročanja in trajnostnega poročanja zavarovalnic. Sledili so empirični cilji, in sicer smo izvedli primerjalno analizo s slovenskimi zavarovalnicami, ki so delovale v letih 2017 in 2022, in delom švicarskih zavarovalnic, ki so prav tako delovale v letih 2017 in 2022. Uporabili smo dva točkovnika, s katerima so raziskali različne smernice poročanja.
Ugotovili smo, da poročila o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Švici dosegajo boljše točkovne rezultate na vseh treh vidikih poročanja in vsebujejo več ciljev GRI kot slovenske zavarovalnice. Prav tako smo z analizo ugotovili pomanjkljivosti pri izpolnjevanju zahtev po novih evropskih standardih v poročilih v letu 2022. Do leta poročanja bodo trajnostna poročila z novimi zahtevami še morali dopolniti. Keywords: Trajnostni razvoj, zavarovalnice, nefinančne informacije, trajnostno poročanje. Published in DKUM: 16.08.2023; Views: 508; Downloads: 106 Full text (2,72 MB) |