| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 90
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Delo na domu v Zavodu RS za zaposlovanje v času epidemije covid-19
Mihaela Cvetković, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Da se trg dela nenehno spreminja, je dokaj normalno, vendar se s tem spreminjajo tudi različni načini opravljanja dela. V zadnjem dobrem letu in pol nas je epidemija koronavirusne bolezni Covid-19 pripeljala do množične spremembe dela in uvedbe dela na domu, ki je atipična oblika dela, ter se v Sloveniji v preteklosti ni uveljavljala prav pogosto. Prav zaradi hitrega širjenja virusa in preprečevanja okužb na delovnem mestu je marsikatero podjetje svojim zaposlenim odredilo, naj svoje delo opravljajo v zavetju varnega doma. Podjetja so bila praktično čez noč prisiljena začeti s povsem drugačnim načinom dela. V diplomskem delu smo raziskovali, kako je v Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje potekalo delo na domu in z raziskavo skušali ugotoviti, s katerimi izzivi so se zaposleni spoprijemali pri vzpostavitvi delovnega okolja na domu. Na temelju raziskave smo prišli do zaključka, da se je delo na domu v Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje dobro sprejelo in se uveljavilo, kar nakazuje tudi to, da je zaposlenim tudi v prihodnje omogočeno tovrstno opravljanje dela.
Keywords: delo na domu, delavec, delodajalec, organizacija, epidemija koronavirusne bolezni Covid-19
Published: 23.11.2021; Views: 36; Downloads: 5
.pdf Full text (1,51 MB)

2.
Organizacijska klima in zadovoljstvo izvajalcev zdravstvene nege z delom v enoti covid intenzivne terapije
Bine Halec, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Organizacijska klima in zadovoljstvo sta pomembna faktorja, ki ju je treba spremljati. Motivirani in zadovoljni zaposleni ustvarjajo pozitivno organizacijsko klimo, ki predstavlja ključ do uspešnosti pri delu. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kako izvajalci zdravstvene nege, ki so zaradi epidemije koronavirusa COVID-19 bili premeščeni v COVID intenzivno terapijo, ocenjujejo organizacijsko klimo znotraj nje in stopnjo njihovega zadovoljstva pri delu. Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja. Kot metodo zbiranja podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, na katerega je odgovorilo 100 anketirancev, ki delo opravljajo v enoti COVID intenzivne terapije. Anketne vprašalnike smo analizirali in obdelali z uporabo računalniških programov Microsoft Excel in IBM SPSS 22.0. Rezultati: Ugotovili smo, da so izvajalci zdravstvene nege v povprečju z delom v enoti COVID intenzivne terapije zadovoljni. Pomanjkljivosti so se izkazale glede vodstva, neposredno nadrejenih in delovnih pogojev. V zvezi z organizacijsko klimo nismo opazili bistvenih razlik med izvajalci zdravstvene nege, katerih matična enota je enota intenzivne terapije, ter izvajalci zdravstvene nege, katerih matična enota ni enota intenzivne terapije. Razprava in sklep: Ugotovitve raziskave so pokazale, da izvajalci zdravstvene nege kljub naporu delo in organizacijo v enoti COVID intenzivne terapije ocenjujejo kot zadovoljivo.
Keywords: organizacijska klima, zadovoljstvo, medicinska sestra, COVID-19, enota intenzivne terapije.
Published: 22.11.2021; Views: 58; Downloads: 14
.pdf Full text (1,29 MB)

3.
Stališča zdravstvenih delavcev glede obveznih cepljenj v sloveniji
Jure Matis, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Cepljenje smo spoznali kot najučinkovitejšo metodo za preprečevanje nalezljivih bolezni. Ker je vedno več ljudi, med katerimi so tudi zdravstveni delavci, ki izražajo dvom v cepljenje, smo se odločili raziskati stališča zdravstvenih delavcev glede programa obveznega cepljenja. Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo in opisno metodo zbiranja podatkov. Anketni vprašalnik smo razdelili stotim zdravstvenim delavcem, zaposlenim v eni izmed bolnišnic in zdravstvenem domu na vzhodu države. Podatke smo z osnovno statistiko obdelali s pomočjo statističnega programa IBM SPSS Statistics. Rezultati: Velika večina zdravstvenih delavcev kljub negativnemu prizvoku cepljenja to še vedno zagovarja in je mnenja, da se program obveznega cepljenja tudi ohrani. V primeru, da program cepljenja več ne bi bil obvezen, bi anketirani svoje otroke še vedno cepili proti nalezljivim boleznim, ki spadajo v program obveznega cepljenja. Nekoliko manj anketiranih se odloča za cepljenja, ki so prostovoljna, in kot razlog temu navajajo negativne stranske učinke, kot so bolečina, oteklina, rdečina na mestu cepljenja, povišana telesna temperatura in alergična reakcija. Razprava in sklep: Pri cepljenju otrok imajo starši veliko vlogo, zato morajo biti za njih dostopni vsi relevantni viri, ki poučujejo in opolnomočijo o cepljenju, da si starši ustvarijo pozitivno mnenje in cepijo svojega otroka. Najbolj pomemben vir edukacije in osveščanja mladih staršev so in morajo biti zdravstveni delavci, ki jih motivirajo in poučujejo, saj so zdravstveni delavci visoko na lestvici, kar se tiče stopnje zaupanja. Prav zaradi tega je potreben profesionalen pristop in medoseben odnos, da si lahko z otroki in starši ustvarimo zaupanje.
Keywords: Nalezljive bolezni, cepljenje, zdravstveni delavci, covid-19
Published: 19.11.2021; Views: 58; Downloads: 14
.pdf Full text (1,18 MB)

4.
Množični nadzor družbe v času pandemije koronavirusa
Iva Težak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz treh vsebinskih sklopov, ki obravnavajo nadzor družbe v današnjem času. Najprej je v prvem delu obravnavan nadzor sodobne družbe na splošno; predstavljena je zgodovina nadzora, tehnologije, s katerimi se nadzor sodobne družbe izvaja, ter zasebnost, ki je tesno pogojena s temo diplomske naloge. V drugem delu je prikazan in obrazložen novi koronavirus, ki je v letu 2020 postal pomemben del našega vsakdana in je temeljni del te diplomske naloge. V drugem delu je prav tako predstavljena statistika potrjenih okužb in smrti, ki jih je virus povzročil v Sloveniji. Tretji del obsega nadzor družbe v času pandemije in kakšno vlogo so oziroma imajo v času, v katerem smo, politika, zdravstvena stroka in mediji. Diplomsko delo skuša torej sistematično prikazati, kako smo kot družba nadzorovani in kako se je to množično nadzorstvo družbe s pandemijo koronavirusa še povečalo.
Keywords: družbeni nadzor, zasebnost, pandemija, koronavirus, covid-19, preventivni ukrepi, omejitve, kritično vrednotenje, diplomske naloge
Published: 17.11.2021; Views: 33; Downloads: 11
.pdf Full text (1,55 MB)

5.
Tveganja pri spletnem nakupovanju v času COVID-19
Rebeka Tompa, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vsesplošna dostopnost interneta, različnih elektronskih naprav in spletnih storitev so prispevale k rasti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Vse več potrošnikov po svetu je klasičen način nakupovanja zamenjalo za spletno nakupovanje, saj ta ponuja številne prednosti. Tovrsten trend je še posebej spodbudila epidemija Covid-19, ki je bila razglašena v letu 2020 in je zaradi strogih vladnih omejitev gospodarske dejavnosti ter družabnega življenja vplivala na navade potrošnikov. Kljub vsem prednostim, ki jih ponuja spletno nakupovanje pa imajo številni posamezniki po svetu zadržke glede njegove uporabe, saj so potrošniki med procesom spletnega nakupovanja izpostavljeni mnogim tveganjem. Namen diplomskega dela je bil opraviti pregled dosedanjih raziskav, povezanih s spletnim nakupovanjem in tveganji, ki se pri tem pojavljajo ter raziskati navade slovenskih potrošnikov glede spletnega nakupovanja. Pri tem smo se osredotočili na to, kako zaznavajo različna tveganja in ali so ta tveganja povezana s spletnim nakupovanjem. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz teorije racionalne izbire, modela zdravstvenih prepričanj in varnostnomotivacijske teorije, ki med pomembne dejavnike povezane z odločitvami in vedenji ljudi umeščajo zaznavo tveganj. Na tej osnovi in na podlagi pregleda literature smo postavili 11 hipotez, s katerimi smo predpostavljali povezanost različnih skupin tveganj s pogostostjo spletnega nakupovanja. Ugotovili smo, da so vsa tveganja, ki smo jih zajeli v raziskavo negativno in statistično značilno povezana s pogostostjo nakupovanja. Najmočneje so s pogostostjo nakupovanja povezana tveganja vezana na ugodje in možnost vračila izdelkov ter psihološka tveganja, najšibkeje pa tveganja vezana na zasebnost. Prav tako smo ugotovili, da so respondenti v času epidemije Covid-19 zelo pogosto nakupovali preko spleta in pogosteje kot pred epidemijo. Pri tem večina sodelujočih v raziskavi še ni bila žrtev kakšne prevare, zlorabe, ali druge grožnje povezane s spletnim nakupovanjem. Rezultati raziskave so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je prav tako mogoče upoštevati pri ozaveščanju spletnih potrošnikov o možnih nevarnostih pri spletnem nakupovanju.
Keywords: spletno nakupovanje, tveganja, pandemija, covid-19, potrošniki, stališča, diplomske naloge
Published: 17.11.2021; Views: 50; Downloads: 17
.pdf Full text (1,37 MB)

6.
Pedagoška praksa študentov razrednega pouka naosnovnih šolah v času epidemije covid- 19 (sars-cov-2)
Lucija Božnik, 2021, master's thesis

Abstract: V času epidemije je pouk na vseh osnovnih šolah v Republiki Sloveniji potekal na daljavo, zato so študentje strnjeno pedagoško prakso opravljali na daljavo. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, katere namen je bil pridobiti mnenje študentov glede sodelovanja in odnosa z mentorjem v času prakse na daljavo, načina izvedbe pouka pri predmetih SPO in DRU, ter uporabe metod dela in komunikacije med učenci in učiteljem pri omenjenih predmetih, ter vključenosti študentov in njihovih izkušenj glede prakse na daljavo. V raziskavo so bili zajeti študentje, ki so v študijskem letu 2019/20 obiskovali 4. letnik 1. stopnje študijske smeri Razredni pouk na Univerzi v Mariboru in Univerzi v Ljubljani. Ugotovili smo, da je večina študentov, ki so z mentorjem imeli neformalen odnos, mnenja, da je mentorju bila v pomoč, med študenti, ki so pa z mentorjem imeli formalen odnos, pa je ta delež nižji. Študentje, ki so z mentorjem imeli formalen odnos, so v večji meri pogrešali več komunikacije in več povratnih informacij v primerjavi s tistimi, ki so imeli neformalen odnos. Za večino študentov je praksa na daljavo bila pozitivna izkušnja kar se tiče sodelovanja z mentorjem. Ugotovili smo, da so se študentje obeh fakultet pretežno strinjali s tem, da je praksa na daljavo bila koristna.
Keywords: pedagoška praksa, mentorstvo, pouk na daljavo, razredni pouk, epidemija, covid-19 (SARS-CoV-2)
Published: 16.11.2021; Views: 55; Downloads: 7
.pdf Full text (1,58 MB)

7.
MNENJA STARŠEV O VZGOJI IN VARSTVU PREDŠOLSKIH OTROK OB IZBRUHU VIRUSA COVID-19
Ervin Hozjan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Bolezen Covid-19 je neznana bolezen, ki se pojavlja kot velik sovražnik človeštva. Terja veliko žrtev in vzbuja mnogo strahu na vseh področjih. Tudi v vrtcu je zamajala veliko navad in spodbudila spremembe. Področje vzgoje in varstva predšolskih otrok se je zaradi tega nekoliko spremenilo, saj so se ustanove vrtcev zaprle, kar je zahtevalo veliko prilagajanj in sodelovanja staršev z vzgojitelji. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti mnenje staršev glede: (a) vloge vzgojiteljev v času epidemije SARS-CoV-2, (b) vzgoje ter varstva predšolskih otrok v času epidemije, (c) vpliva dejavnikov virusa na predšolskega otroka in (d) osebne predstave staršev o neznanem virusu. Na podlagi anketnega vprašalnika, ki smo ga sestavili, smo izvedli raziskavo v mariborskih vrtcih oziroma s starši predšolskih otrok podravske regije. Vzorec je sestavljalo 140 naključno izbranih staršev. Rezultati so pokazali, da je mnenje staršev glede vzgoje in varstva predšolskih otrok ob izbruhu virusa covid-19 pozitivno, saj so tudi sami pokazali veliko interesa za sodelovanje z vzgojitelji v kritičnih situacijah. Želja vseh je namreč, da se predšolskim otrokom omogočita čim boljši razvoj in vzgoja, ne glede na izzive izbruha virusa covid-19.
Keywords: predšolska vzgoja, varstvo otrok, COVID-19, starši predšolskih otrok
Published: 16.11.2021; Views: 32; Downloads: 3
.pdf Full text (1,19 MB)

8.
Manegement bolnišnice v času pandemije
Eva Kuprivec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Krizno upravljanje je v sodobnem svetu postalo eno izmed pomembnejših področij vsake organizacije. Krizne razmere zahtevajo prilagoditev izvajanja aktivnosti poslovnih procesov, hkrati pa morajo biti spremembe uvedene v izredno kratkem časovnem obdobju. Izbruh nalezljive bolezni je obravnavan kot krizno stanje, saj pomeni nevarnost za oteženo delovanje javnozdravstvenega sistema in ima daljnosežne negativne posledice na poslovanje zdravstvenih ustanov in ostalih področij družbenega delovanja. Temeljni cilj diplomskega dela je podrobneje predstaviti organizacijske spremembe na Kirurški kliniki Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana v obdobju epidemije covida 19, ki posredno vplivajo na kakovost delovanja kritične infrastrukture v kriznih razmerah. Raziskava se osredotoča na organizacijsko strukturo kadrovskih in kapacitetnih zmogljivosti ter povezavo le-teh z reorganizacijo za čas trajanja epidemije. Pozornost je namenjena najbolj kritičnim področjem delovanja zdravstva v trenutni krizni situaciji. Predvsem nas zanima obvladovanje treh ključnih parametrov pri zagotavljanju nemotenega delovanja zdravstvene ustanove v času kriznih razmer: posteljne kapacitete, kadrovske kapacitete in zaščitna oprema. V empiričnem delu diplomskega dela smo z namenom pridobitve informacij o subjektivnem odzivu zaposlenih na organizacijo delovnega procesa v bolnišnici izvedli tudi anketni vprašalnik. Rezultati so pokazali, da anketirani ravnajo skladno s postavljenimi ukrepi v organizaciji, upoštevajo uporabo osebne varovalne opreme, stremijo k doseganju čim višje ravni kakovosti in se počutijo ustrezno informirane za učinkovito opravljanje delovnega procesa.
Keywords: kriza, krizno upravljanje, covid-19, management bolniških postelj, kadrovske kapacitete
Published: 12.11.2021; Views: 44; Downloads: 3
.pdf Full text (2,00 MB)

9.
Motivacija petošolcev za šolsko delo v prvem valu epidemije covida-19 v primerjavi z motivacijo pri pouku v šoli
Eva Radolič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Motivacija petošolcev za šolsko delo v prvem valu epidemije covida-19 v primerjavi z motivacijo pri pouku v šoli smo želeli raziskati, kako so učenci motivirani za pouk in učenje na daljavo v primerjavi s poukom in učenjem v šoli. Zanimajo nas vidiki, ki otroke in njihove starše pritegnejo pri šolanju na daljavo, kaj jim je všeč pri običajnem, kako se v obeh pogojih otroci lotevajo nalog, koliko pomoči potrebujejo ter kakšno je njihovo mnenje o motivaciji za šolsko delo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali koncept motivacije, oblike motivacije, kaj je učna motivacija, nekatera znanstvena pojmovanja motivacije ter dejavnike, ki lahko vplivajo na učenčevo motivacijo. Na koncu smo se dotaknili tudi izobraževanja na daljavo in ga med drugim primerjali s tradicionalnim poukom, prav tak o pa smo nekaj povedali o izobraževanju na daljavo v Republiki Sloveniji v času prvega vala epidemije covida-19. Empiričen del vsebuje opis izvedbe naše raziskave, ki smo jo izvedli s pomočjo polstrukturiranih intervjujev. Rezultati kažejo, da imata po mnenju učencev in staršev tako pouk v šoli kot tudi pouk na daljavo svoje prednosti in pomanjkljivosti, vendar so oboji bolj naklonjeni pouku v šoli.
Keywords: motivacija, izobraževanje na daljavo, covid-19, pouk
Published: 11.11.2021; Views: 53; Downloads: 4
.pdf Full text (1,29 MB)

10.
Problematika eksperimentalnega dela na daljavo pri predmetu naravoslovje in tehnika na območju savinjske regije med epidemijo covid-19
Ajda Prušek, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Problematika eksperimentalnega dela na daljavo pri predmetu naravoslovje in tehnika na območju savinjske regije med epidemijo covid-19 sestavljata dva glavna dela – teoretični in empirični del, na koncu pa še manj obsežen praktični del. Teoretični del je razdeljen na tri večje sklope: pedagoško-didaktični sklop (pomen izkustvenega učenja in eksperimentalnega dela pri predmetu naravoslovje in tehnika), geografsko-zgodovinski sklop (predstavitev savinjske statistične regije) in epidemija covid-19 (povzetek nekaj tujih in slovenskih člankov o šolanju na daljavo). V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z anketiranjem učiteljev 4. in 5. razreda na področju savinjske regije. Ugotovili smo, da so se učitelji s poučevanjem na daljavo spopadali zelo različno. Večina učiteljev je od učencev pričakovala tudi samostojno eksperimentiranje doma, pri tem pa so se spopadali z nekaj težavami. V praktičnem delu smo na podlagi rezultatov empiričnega dela predstavili nekaj predlogov za eksperimentalno delo doma v primeru ponovnega zaprtja šol. Predlogi so napisani za sklop spreminjanja lastnosti snovi za 4. razred in snovi v naravi za 5. razred osnovne šole. 
Keywords: osnovna šola, naravoslovje in tehnika, eksperimentalno delo, covid-19, šolanje na daljavo
Published: 11.11.2021; Views: 36; Downloads: 5
.pdf Full text (5,42 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica