| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 23
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Fächerübergreifender DaF- und Kunstunterricht in einer Galerie
Alja Grašič, 2021, master's thesis

Abstract: Lehrkräfte mit Kompetenzen aus mehreren Fächern sind heutzutage sehr gefragt. Dieses Erscheinen begründen weitreichende Forschungen, die den fächerübergreifenden Unterricht wie auch das Konzept CLIL (Content and Language Integrated Learning) erforschen (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2015, 2019; Velikonja 2016; Moosbrugger, 2017). Diese Forschungen liefern mehrere positive Resultate. Solche Lernresultate wurden in verschiedenen Forschungen auch am Beispiel vom DaF- und Kunstunterricht vorgestellt (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Diese und andere Forschungen, die für den Fremdsprachenunterricht von Bedeutung sind, befinden sich im ersten Teil dieser Magisterarbeit. Hier ist auch der theoretische Teil, der mit der Kunst und ihrem Einsatz im Unterricht verbunden ist, thematisiert. Somit bildet der erste Teil einen theoretischen Rahmen, der als Basis dieser Magisterarbeit gesehen wird. Weil die positiven Resultate des fächerübergreifenden Unterrichtes, von denen aus dem Ausland berichtet wird, in slowenischen Schulen noch immer eine Neuheit sind (Jazbec & Lovrin, 2015), präsentiert der zweite Teil der Magisterarbeit ein Konzept, das als eine mögliche Lösung dieses Problems gesehen ist. Das Konzept besteht aus Aufgaben und didaktischen Vorschlägen, die für einen fächerübergreifenden DaF- und Kunstunterricht in der Umetnostna galerija Maribor konzipiert wurden. Um die Qualität dieser Aufgaben und der didaktischen Vorschläge noch zu steigern, kommentierten sie verschiedene relevante Profile. Die Analyse der konstruktiven Kommentare führte zur Optimierung des Projektes. Die verbesserten Aufgaben und didaktische Vorschläge wurden im Anhang dieser Magisterarbeit präsentiert.
Keywords: Fächerübergreifender Unterricht, DaF- und Kunstunterricht, Unterricht in einer Galerie, CLIL
Published in DKUM: 11.05.2021; Views: 520; Downloads: 54
.pdf Full text (1,71 MB)

2.
Poučevanje likovne umetnosti v tujem jeziku na razredni stopnji
Blaž Kavčič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali in preizkusili pristop CLIL s konkretnim instrumentarijem pri pouku likovne umetnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na pristop CLIL, njegov pomen za poučevanje ter pregledali dosedanje raziskave na tem področju. Pozornost smo namenili tudi pouku likovne umetnosti in poiskali stičišče, kjer se lahko pristop CLIL in pouk likovne umetnosti srečata. V praktičnem delu smo razvili instrumentarij za uporabo pristopa CLIL, ki bo v pomoč tako učiteljem razrednega pouka, ki bodo poučevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti, kot učiteljem tujega jezika, ki bodo vključevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. Instrumentarij smo oblikovali po treh glavnih kriterijih. Predstavili smo tipične cilje, konkretne dejavnosti pri pouku likovne umetnosti in pripomočke, ki bi jih učitelji razrednega pouka ali tujega jezika lahko uporabljali pri pristopu CLIL. V tretjem razredu osnovne šole smo izvedli 5 učnih enot pouka likovne umetnosti v tujem jeziku. Učenci so po izvedbi instrumentarija izrazili pozitivna stališča do pristopa CLIL. Iz refleksij izvajalca je razvidno, da so učenci čez izvedbo dosegli večino zastavljenih učnih ciljev tujega jezika. Po mnenju učiteljice razrednega pouka in analize likovnih del otrok so učenci v večini dosegli tudi cilje likovne umetnosti. Tako izvajalec kot učiteljica menita, da je pristop zanimiv, ker je podkrepljen z različnimi vizualnimi pripomočki in demonstracijami, tako da lahko učenci sledijo učni enoti pouka likovne umetnosti v tujem jeziku.
Keywords: CLIL, poučevanje tujega jezika, likovna umetnost, didaktični pripomoček
Published in DKUM: 09.06.2020; Views: 1224; Downloads: 299
.pdf Full text (3,49 MB)

3.
Pedagoški vidiki poučevanja nejezikovnih predmetov v tujem jeziku
Mihaela Brumen, Polonca Kolbl Ivanjšič, Mateja Pšunder, 2015, review article

Abstract: Funkcionalna večjezičnost kot lastnost jezikovne podobe prebivalcev Evropske unije danes narekuje znanje in uporabo več jezikov. CLIL kot sodoben pristop poučevanja nejezikovnih predmetov v tujem jeziku omogoča doseganje le-tega na različnih stopnjah izobraževanja. Prispevek posega zlasti na učno, čustveno, kognitivno in medkulturno dimenzijo poučevanja nejezikovnih predmetov v tujem jeziku. V prvem delu prispevka so predstavljene raziskave, ki potrjujejo učinke pristopa CLIL v povezavi z zgoraj navedenimi dimenzijami, v drugem delu pa je podan primer poučevanja nejezikovnih predmetov v tujem jeziku s pristopom CLIL na osnovni šoli v Sloveniji, ki se je na osnovi povratne informacije udeleženih pokazal kot primer dobre učne prakse.
Keywords: tuji jeziki, materni jezik, motivacija, miselne sposobnosti, učne metode, CLIL
Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 875; Downloads: 133
.pdf Full text (632,92 KB)
This document has many files! More...

4.
Pedagoški pristop CLIL - izziv za profesionalni razvoj učiteljev tujega jezika na zgodnji stopnji šolanja
Katica Pevec Semec, 2015, original scientific article

Abstract: V prispevku nas je zanimalo, katere zmožnosti učitelji pripisujejo izvajalcem CLIL-a, sodobnega didaktičnega koncepta učenja in poučevanja tujih jezikov, na katerem temelji tudi učni načrt za tuje jezike v drugem in tretjem razredu osnovne šole. Pri tem se naslanjamo na oz. upoštevamo ključne elemente didaktičnega koncepta CLIL po Coylu, ki odražajo večdimenzionalnost. Element večdimenzionalnosti je tudi dodana vrednost profesionalnega razvoja učiteljev v projektu Drei Hände - Tri roke - Tre mani. V raziskavi smo ugotovili, da je med štirimi elementi CLIL-a najbolj upoštevan jezik (komunikacija), najmanj pa kultura; med skupinskimi zmožnostmi učiteljev za izvajanje CLIL-a pa je najbolj opazna zmožnost "naučiti se narediti".
Keywords: učitelji, profesionalni razvoj, strokovna usposobljenost, tuji jeziki, zgodnje učenje, učne metode, CLIL, osnovne šole, večdimenzionalnost
Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 1194; Downloads: 178
.pdf Full text (655,66 KB)
This document has many files! More...

5.
Koncept CLIL - novost ali stalnica pri učiteljih na OŠ v Sloveniji : študija primera
Saša Jazbec, Metka Lovrin, 2015, review article

Abstract: CLIL je aktualen didaktični koncept učenja in poučevanja tujih jezikov. Pristop je večpomenski, znan po različnih imenih (jezikovna kopel, nejezikovni predmet v tujem jeziku, bilingvalni pouk, imerzija) in različnih izvedbenih oblikah. CLIL počasi postaja tudi del slovenskega izobraževalnega sistema; priporočen je v učnih načrtih, z njim se ukvarjajo, ga spoznavajo in proučujejo študenti jezikoslovci, študenti razrednega pouka, predšolske vzgoje in tudi učitelji podobnih profilov. Namen prispevka je v teoretičnem delu predstaviti koncept CLIL in projekte, mejnike v procesu uveljavljanja le-tega. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kvalitativne raziskave, v sklopu katere smo intervjuvali učitelje in učiteljice ter ugotovili, da sta izraz in koncept CLIL v šolskem vsakdanu oz. pri intervjuvanih učiteljicah in učiteljih le delno poznana in razumljena, medtem ko je ideja didaktičnega pristopa zelo favorizirana.
Keywords: tuji jeziki, učne metode, CLIL, osnovne šole, nejezikovne kompetence
Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 1021; Downloads: 197
.pdf Full text (653,84 KB)
This document has many files! More...

6.
CLIL - orodje za izbiro nejezikovnih vsebin
Alja Lipavic Oštir, Alenka Lipovec, Martina Rajšp, 2015, original scientific article

Abstract: V prispevku najprej z rezultati tujih raziskav utemeljimo uspešnost CLIL-a kot pristopa ali metode pri poučevanju tujih jezikov, predvsem zaradi približanja naravnemu usvajanju jezikov. V nadaljevanju predstavimo orodje, ki lahko učiteljem služi kot pomoč pri izbiri nejezikovnih vsebin v nižjih razredih osnovne šole, pri čemer se osredotočimo na področji naravoslovje in tehnika ter družba. Orodje vključuje elemente holistične kvantifikacije, ki učitelju pomaga uzavestiti teoretične principe pristopa CLIL. Na primerih učnih situacij pojasnimo kriterije, ki orodje sestavljajo, in jih vrednotimo s številčnimi vrednostmi. Kot kriteriji so izbrani: temeljnost koncepta, možnost izgradnje nove metodične poti, možnost praktičnega dela znotraj učne situacije in obstoj oz. moč jezikovne zanke. Povprečna vrednost uteži posamičnih kriterijev daje uvid v primernost nejezikovne vsebine skozi perspektivo CLIL-a. V nadaljevanju problematiziramo izbiro nejezikovne vsebine v okviru šolskih predmetov in uporabo orodja prikažemo na nekaj konkretnih primerih iz matematike ter naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Zaključimo z razpravo o še odprtih problemih pri uvajanju CLIL-a.
Keywords: tuji jeziki, nejezikovne vsebine, holistične kvantifikacije, naravoslovje in tehnika, učne metode, CLIL
Published in DKUM: 20.09.2017; Views: 920; Downloads: 126
.pdf Full text (655,60 KB)
This document has many files! More...

7.
Mit Geschichten durch Maribor und Antwerpen - der didaktische Ansatz CLIL
Lorna Tašner, 2017, master's thesis

Abstract: Die vorliegende Magisterarbeit beschäftigt sich mit der Anwendung des CLIL- Ansatzes bei Erwachsenen mittels einer untypischen Stadtführung in der deutschen Sprache durch Maribor und Antwerpen (Slowenien und Belgien). Die erwachsenen Teilnehmer werden mit Hilfe von Geschichten durch die jeweilige Stadt geführt, wobei ihr Inhaltswissen der Geschichten und Geschichte der Stadt mit Hilfe von Umfragen vor und nach der Führung überprüft wird. Durch die Umfragen werden die erforderlichen Daten gesammelt, die später zur Auswertung, Analyse und dem Vergleich dienen, wobei die aufgestellten Hypothesen bestätigt oder verworfen werden. Die Ergebnisse der Analyse ergaben in Maribor und in Antwerpen eine mehr als positive Einstellung seitens der Teilnehmer über den CLIL-Ansatz und ein mehr als 80% angestiegenes Inhaltswissen der Geschichten und Geschichte der jeweiligen Stadt im Vergleich zum Beginn der Führung. Also kann in dem Fall behauptet werden, dass der CLIL-Ansatz auch bei Erwachsenen zwischen 18 und 65 Jahren angewendet werden kann und Erfolg hat. Obwohl die Teilnehmergruppen sehr heterogen sind, was das Alter, die Ausbildung und die Deutschkenntnisse anbelangt, hatte diese Tatsache keinen negativen Einfluss bzw. keine Auswirkung auf die Aktivität der Teilnehmer. Der Gebrauch der deutschen Sprache als Kommunikationsmittel bei der Führung stellte kein größeres Problem oder Hindernis dar. Die Umfrage ergab, dass der CLIL-Ansatz unter den Teilnehmern recht unbekannt ist, besonders in Antwerpen, weswegen sich auch die Vorstellung vom CLIL-Ansatz unter den Teilnehmergruppen unterscheiden. Aber im Nachhinein waren sich alle Teilnehmer einig, dass sie ihre Kinder zum CLIL-Kurs einschreiben würden, wenn ein CLIL-Kurs in der Schule im Angebot wäre und dass sie eine solche Führung weiter empfehlen würden.
Keywords: CLIL, didaktischer Ansatz CLIL, CLIL bei Erwachsenen, Anwendung von CLIL in Maribor und Antwerpen, Geschichten über Maribor und Antwerpen, Praxisanwendung
Published in DKUM: 13.06.2017; Views: 924; Downloads: 100
.pdf Full text (1,81 MB)

8.
Možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji
Ivanka Peršuh Greif, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava možnosti zgodnjega pridobivanja drugega jezika v Avstriji in Sloveniji. V začetnem delu najprej opredelimo pojme dvojezičnosti, večjezičnosti, zgodnje simultane in konsekutivne dvojezičnosti, dvojezičnost neke družbe ter obravnava probleme, povezane z večjezično vzgojo v določenem okolju. V nadaljevanju se osredotočamo na možnosti pridobivanja drugega jezika v kontekstu javnih in zasebnih vrtcev in šol, v mednarodnih šolah in v okviru manjšinskega izobraževanja. Posebej na področju javnih in zasebnih šol gre za izobraževanje, kjer se vedno bolj uveljavlja poučevanje po metodi CLIL-a. Ta metoda se nanaša na pouk učnega predmeta preko jezika, vendar je zelo pomembna za pridobivanje drugega jezika. V tem sklopu se tematika navezuje na usmeritev Evropske unije, katere cilj je, da bi posamezniki ob maternegm jeziku obvladali še dva tuja jezika. Gre za usmeritev, ki v globaliziranem svetu pridobiva na pomenu. V okviru mednarodnih šol gre v osnovi za pouk v jeziku, ki se razlikuje od uradnega jezika posamezne države, prav to pa omogoča individualno dvojezičnost. Omejitve se v tem primeru kažejo v lokaciji teh šol, saj so večinoma prisotne zgolj v glavnih mestih posameznih držav in so dostopne zgolj premožnemu delu prebivalstva. Ker je manjšinsko šolstvo regionalno omejeno, se večina nadaljnih možnosti za pridobivanje drugega jezika zarisuje znotraj javnega šolstva obeh držav.
Keywords: dvojezičnost, pridobivanje drugega jezika, Avstrija, Slovenija, CLIL, nemščina, javne šole, zasebne šole, mednarodne šole, manjšinsko šolstvo, javni vrtci, zasebni vrtci
Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 905; Downloads: 92
.pdf Full text (1,43 MB)

9.
CLIL in šport: poučevanje športnih aktivnosti predšolskih otrok v tujem jeziku - nemščini
Maja Pajenk, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na poučevanje športnih aktivnosti otrok na zgodnji stopnji v tujem jeziku – nemščini. Predstavljen je pristop poučevanja tujih jezikov po metodi CLIL (Content and language integrated learning), pri kateri so s pomočjo tujega jezika posredovane nejezikovne vsebine. Predstavljen je tudi vidik gibanja, ki je, tako kot jezik, eno izmed najpomembnejših področij v otrokovem zgodnjem razvoju. Jezik in gibanje sta med seboj tesno povezana, saj se otroci s pomočjo gibanja izražajo, prav tako pa gibanje ugodno vpliva na razvoj jezika. V empiričnem delu diplomskega dela je predstavljena raziskava o poučevanju športnih aktivnosti v nemškem jeziku po metodi CLIL. Kot spremljevalni dejavnik bo s pomočjo vprašalnika analizirano mnenje staršev o zgodnjem poučevanju tujega jezika.
Keywords: CLIL, zgodnje poučevanje tujega jezika, gibanje, usvajanje jezika.
Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 1232; Downloads: 137
.pdf Full text (1,06 MB)

10.
INTEGRACIJA NARAVOSLOVJA V DELOVNIH ZVEZKIH ZA ANGLEŠČINO V 4. IN 5. RAZREDU OŠ
Jani Pulko, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu na podlagi analize osmih delovnih zvezkov za angleščino kot prvi tuji jezik v 4. in 5. razredu osnovne šole (OŠ) ugotavljamo integracijo naravoslovnih vsebin. V delovnih zvezkih poiščemo naloge, ki se navezujejo na naravoslovno tematiko, in med njimi primerjamo pogostost pojavljanja tem iz posameznih naravoslovnih tematskih sklopov, pogostost vključevanja operativnih ciljev naravoslovja, pogostost pojava posameznih spoznavnih postopkov in pogostost vključevanja posameznih generičnih kompetenc. V teoretičnem delu pozornost namenimo medpredmetnemu povezovanju, raziskavam na področju povezovanja pouka naravoslovja in tujega jezika ter opredelimo kriterije za analizo delovnih zvezkov. Ti so naravoslovni tematski sklopi, operativni cilji pouka naravoslovja, spoznavni postopki in generične kompetence. Skozi raziskavo ugotovimo, da se v delovnih zvezkih najpogosteje pojavljajo naloge, ki se tematsko navezujejo na naravoslovni tematski sklop živa bitja in človek. Izmed 187 nalog z naravoslovno tematiko se le 3 delno približajo operativnim ciljem naravoslovja. Med spoznavnimi postopki v nalogah z naravoslovno tematiko prevladuje zaznavanje, ki mu sledita razvrščanje in sklepanje. Spoznavni postopek, ki smo ga med nalogami z naravoslovno tematiko najbolj pogrešali, a ga nismo zaznali, je izvajanje poskusov. Med generičnimi kompetencami je v vseh nalogah zajeta sposobnost samostojnega ali timskega dela. V 16 % nalog smo zaznali kompetenco sposobnosti zbiranja informacij, ki ji sledi kompetentnost na področju verbalne in pisne komunikacije ter medosebne interakcije. Na podlagi štirih zastavljenih kriterijev, ki smo jih upoštevali pri analizi delovnih zvezkov, smo s pomočjo starega (1998) in novega Učnega načrta za naravoslovje in tehniko (2011) zbrali naravoslovne dejavnosti, primerne za pouk tujega jezika v otroštvu. V zaključku poudarimo priložnosti za dopolnitev integracije naravoslovnih vsebin v delovnih zvezkih za angleščino v 4. in 5. razredu OŠ.
Keywords: poučevanje tujega jezika, CLIL, naravoslovje, spoznavni postopki, generične kompetence
Published in DKUM: 04.08.2016; Views: 938; Downloads: 171
.pdf Full text (961,71 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica