1. Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko deloDaniel Horvat, 2024, master's thesis Abstract: Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev. Keywords: topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 284; Downloads: 0
Full text (9,17 MB) |
2. Strukturna optimizacija telesa zobnika kuhinjskega robota : diplomsko deloKarlo Maček, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava strukturno optimizacijo telesa zobnika kuhinjskega robota. Na podlagi enačb iz priporočila VDI 2736 smo izračunali najmanjšo potrebno širino zobnika za zagotovitev napetosti v korenu zoba manjših od dopustnih. Nato smo s parametrično analizo po metodi končnih elementov ugotovili lokacijo in velikost potrebne obremenitve, ki povzroči enak odziv, kot da bi bila v kontaktu boka zob zobnika. Model zobnika smo pripravili v programskem paketu Siemens NX ter smo ga uvozili v programski paket za optimizacijo topologije, CAESS ProTOp. Po številnih poizkusih smo prišli do primerne strukture telesa zobnika z 38 % manj materiala kot pri polnem zobniku ob hkratni zagotovitvi, da so napetosti v korenu zoba manjše od dopustnih in da v notranjosti telesa zobnika ni koncentracij napetosti. Keywords: optimizacija topologije, analiza po metodi končnih elementov, polimerni zobniki, zmanjševanje mase, napetost v korenu zoba, CAESS ProTOp, Siemens NX, Ansys Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 1376; Downloads: 4
Full text (3,11 MB) |
3. Napredno konstruiranje bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem : magistrsko deloUroš Marčič, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je obravnavana topološka optimizacija bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem. Gre za pogonski agregat, ki je bil uporabljen v pogonskem sklopu dirkalnika Formula Student. Prikazan je celoten potek od izračuna obremenitev, ki delujejo na bat med obratovanjem motorja, CAD modeliranja, trdnostne analize pa vse do končnega modela, ki smo ga dobili pri topološki optimizaciji. V sklopu razvoja pogonskega sklopa dirkalnika Formula Student je bil izdelan 1D simulacijski model s programom AVL Boost, na osnovi katerega dobimo tudi podatke o največjem zgorevalnem tlaku v valju, kar je eden ključnih podatkov pri izračunu obremenitev, ki delujejo na bat. Izhajali smo iz geometrije obstoječega bata. Na osnovi obremenitev, ki smo jih dobili z analitičnim izračunom, smo naredili trdnostno analizo bata v programu Abaqus, ki je potrebna za nadaljnje delo v programu CAESS ProTOp, kjer je bila izvedena topološka optimizacija bata. Narejeni sta bili dve različni optimizaciji ob upoštevanju nekoliko drugače postavljenih robnih pogojev. Rezultati obeh različic so predstavljeni in opisani na koncu magistrskega dela. Keywords: bat, optimizacija topologije, AVL Boost, CAESS ProTOp, motor z notranjim zgorevanjem Published in DKUM: 14.10.2020; Views: 1365; Downloads: 150
Full text (7,09 MB) |
4. Optimizacija topologije čeljusti robotskega prijemala : magistrsko deloJanez Fašalek, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je prikazan postopek optimizacije topologije čeljusti robotskega prijemala. Cilj dela je izdelati geometrijo čeljusti, ki bo imela čim manjšo maso. Izdelana sta dva modela, ki sta najprej analizirana po metodi končnih elementov v programu Abaqus CAE. S programom CAESS ProTOp je bil izveden postopek optimizacije topologije. Dobljeni sta bili dve geometriji čeljusti z bistveno manjšo maso ter brez koncentracij napetosti. Na koncu je izdelana še rekonstrukcija geometrije s ciljem dobiti parametrizirano geometrijo. Keywords: Čeljust, optimizacija topologije, CAESS ProTOp, Abaqus CAE Published in DKUM: 05.06.2019; Views: 1545; Downloads: 168
Full text (2,20 MB) |