| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Načrtovanje povezave mikrokrmilnika s spletno stranjo : diplomsko delo
Tomaž Hozjan, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo prikazali povezavo med senzorji in spletno stranjo. Njen namen je bil prikazati vidno in nevidno (digitalno) povezavo med samim začetkom (senzorjem), krmilnikom, programom, podatkovno bazo (lokalo in na daljavo povezano podatkovno bazo) ter spletno stranjo. V diplomski nalogi smo opisali tudi vezja, programe in 3d modele. Na začetku diplomske naloge smo kratko opisali osnovo: krmilnike, senzorje in jezike, ki smo jih uporabil pri izvedbi diplomske naloge. Sledi opis vezja, osnovnega delovanja, natančnega delovanja in programov (na primer VirtualStudio, Atom, …) ter opis 3d oblikovanja in tiskanja, prikaz podatkov na spletni strani ter priprav za začetek izvedbe te diplomske naloge.
Keywords: mikrokrmilnik, senzorji, povezave, spletna stran, 3D oblikovanje
Published in DKUM: 18.01.2024; Views: 447; Downloads: 44
.pdf Full text (3,11 MB)

2.
Tehnična upravičenost novih železniških povezav oprtnega sistema A iz postaje Maribor Tezno : diplomsko delo
Domen Val Fašmon, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnih izhodiščih diplomske naloge je opisan oprtni sistem transporta A ter njegove prednosti in slabosti. Opisani so spremljevalni ukrepi ter tehnologiji RoLa in Flexiwagen. V obstoječih povezavah so opisane povezave oprtnega sistema v srednji Evropi, primeri dobrih praks ter natančen opis obstoječe povezave Maribor Tezno - Wels. V analizi tehnične upravičenosti so opisani kriteriji za tehnično upravičenost, aktivni terminali ter analiza tehnične infrastrukture. V izboljšavah novih železniških povezav so opisane nove železniške povezave od Maribor Tezno do: Brennersee; Budimpešta; Trento; Reka; Salzburg; Beljak; Wörgl in Gorica. Vsaka nova povezava temelji na zahtevanih kriterijih za tehnično upravičenost. Za primerne povezave so opisani rezultati emisijskega kalkulatorja, za neprimerne pa izboljšave proge. Opisani so predlogi ukrepov za izboljšanje delovanja oprtnega sistema A na železniški postaji Maribor Tezno za tehnično upravičene nove povezave. V sklepu je opisano moje osebno mnenje o oprtnem sistemu A iz postaje Maribor Tezno.
Keywords: Oprtni sistem A, Maribor Tezno, terminal, nove železniške povezave, tehnična upravičenost, nakladalni profil, osna obremenitev
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 474; Downloads: 57
.pdf Full text (6,17 MB)

3.
Mikrokinetično modeliranje katalitske pretvorbe ogljikovega dioksida v metanol : doktorska disertacija
Anže Prašnikar, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v ozračje je ključno za ohranitev stanja okolice. Obenem je za trajnostni razvoj potrebna uporaba obnovljivih surovin in energije, s čimer se lahko v prihodnosti izognemo pomanjkanju virov in finančni nestabilnosti. Namen doktorske disertacije je prispevati k hitrejšemu prehodu na uporabo trajnostnih tehnologij, še posebej na področju katalitske vezave ogljikovega dioksida v uporabnejše snovi, kot je metanol. Pri tem procesu bi uporabili vodik, primarno proizveden z elektrolizo vode iz spremenljive presežne vetrne oz. sončne energije, s čimer bi poskrbeli za stabilizacijo električnega omrežja. Pri tem je poznavanje obnašanja strukture in posledično aktivnosti katalizatorja zaradi zajema in obdelave velikih količin emisij ključnega pomena. Običajno so kinetični modeli izdelani prek predpostavke ene reakcijske poti in najpočasnejšega koraka pri pretvorbi. Z izdelavo mikrokinetičnega modela, ki vključuje posamezne korake pretvorbe na določenih aktivnih mestih površine, lahko povežemo strukturo in aktivnost katalizatorja. Tak model je robusten, saj temelji na manjšem številu predpostavk in ga lahko uporabimo za natančnejšo optimizacijo procesa. Disertacija vključuje preučevanje vpliva strukture in sestave katalizatorjev na hitrost pretvorbe ogljikovega dioksida za opis aktivnih mest pri pretvorbi za sintezo metanola. Na podlagi teh opažanj je bila izbrana in prilagojena ab initio kinetika (oz. kinetika iz prvih principov) določene strukture aktivnega mesta. Pri tem so bile za namen določitve strukture materialov uporabljene razne metode karakterizacije (N2O PSO-pulzna površinska oksidacija z N2O, STEM-EDS-vrstična elektronska mikroskopija z energijsko disperzivno spektroskopijo, XPS-rentgenska fotoelektronska spektroskopija, XRD-rentgenska praškovna difrakcija z Rietveldovo analizo, N2-fizisorpcija in številne druge). Glavna odkritja vključujejo prispevek k določitvi dinamike Zn oz. ZnO na industrijskem katalizatorju Cu/ZnO/Al2O3, ki narekuje aktivnost materiala. Določen je bil vpliv ključne razlike med pretvorbo mešanice CO2/H2 in komercialnega procesa pretvorbe sinteznega plina (v večji meri CO namesto CO2), ki je zdaj proizveden iz fosilnih surovin. Ta razlika je prisotnost nastale vode iz CO2, ki glede na to študijo povzroči deaktivacijo katalizatorja prek pospešenega sintranja faze Al2O3. Izdelan je bil model deaktivacije katalizatorja, ki kot prvi povezuje vpliv temperature, tlaka in časa na aktivnost sinteze metanola. Strukturno-aktivnostne povezave kažejo, da na aktivnost industrijskega katalizatorja vpliva več dejavnikov, najpomembnejša pa sta število bakrovih mest in število aktivnih cinkovih mest. Na podlagi tega je bil izdelan mikrokinetični model, temelječ na kinetiki pretvorbe na Zn/Cu (211) in eksperimentalno izmerjeni kinetiki adsorpcije H2 na Cu ter vključuje števili Cu in Zn mest kot parametra. Dodatno je bil preučevan mehanizem pretvorbe CO2 na Cu/SrTiO3. Material združuje pomembne lastnosti za učinkovito pretvorbo in odpira nove možnosti na področju razvoja katalizatorjev.
Keywords: pretvorba ogljikovega dioksida, sinteza metanola, strukturno-aktivnostne povezave, mikrokinetično modeliranje, Cu/ZnO/Al2O3, Cu/SrTiO3
Published in DKUM: 06.07.2022; Views: 1491; Downloads: 83
.pdf Full text (9,55 MB)

4.
Prenova informacijskega sistema v podjetju novohlad d.o.o.
Matevž Modic, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes informacijska razvitost predstavlja eno izmed ključnih točk pri uspešnosti podjetja. Manjša podjetja, katera delujejo izven urbanih mest, se tega ne zavedajo in informatiko zanemarjano. Posledice so lahko nedoseganje zastavljenih ciljev in manjša konkurenčnost na trgu. V svoji diplomski nalogi sem pod drobnogled vzel podjetje Novohlad. Ko sem analiziral njihove poslovne procese in izrabo informacijskih rešitev, sem ugotovil, da podjetje uporablja zelo malo informacijskih rešitev in poleg tega njihovo delo otežuje zastarela strojna oprema. V podjetju se srečujejo tudi s slabo internetno povezavo in varnostjo. Cilj diplomskega dela je bil ozavestiti podjetje in implementirati informacijske rešitve, katere so izboljšale produktivnost, varnost in dostopnost. Te izboljšave sem dosegel z menjavo delovnih postaj, celotne prenove lokalnega omrežja podjetja, vpeljavo avtomatiziranih programskih rešitev, postavitve mrežnega strežnika in sistema za evidentiranje zaposlenih. Podjetje je z vpeljavo mojih rešitev postalo veliko bolj konkurenčno in varno. Z določenimi rešitvami sem pohitril njihove poslovne proces od naročila do izvedbe in prodaje. Direktorica podjetja ima sedaj tudi večji nadzor nad zaposlenimi, hitrejšo dostopnost do podatkov in odlično informacijsko in organizacijsko urejenost podjetja.
Keywords: Informacijski sistemi, Omrežne povezave, Prenova informacijskega sistema, Varnost in varnostno kopiranje, Poslovni procesi
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 1124; Downloads: 135
.pdf Full text (3,04 MB)
This document has many files! More...

5.
Vključevanje vsebin glasbene umetnosti v pouk tujega jezika v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Anja Špindler, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali vključevanje vsebin glasbene umetnosti v pouk tujega jezika v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Na začetku teoretičnega dela predstavljamo učenje jezika skozi glasbo, v osrednjem delu pa se osredotočamo na medpredmetno povezovanje pouka tujega jezika s poukom glasbene umetnosti v osnovni šoli, kjer predstavljamo različne prednosti takšnega pouka ter vlogo učitelja pri le-tem. V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskali, kako pogosto učitelji, ki poučujejo tuji jezik v 1. in/ali 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole, vključujejo v pouk tujega jezika vsebine, metode in cilje glasbene umetnosti ter kakšna so njihova stališča do le-tega. Pri tem so nas zanimale razlike v odgovorih glede na vzgojno-izobraževalno obdobje, v katerem učitelji poučujejo, glede na njihovo izobrazbo in glede na morebitno opravljeno glasbeno šolo. V raziskavi je sodelovalo 129 učiteljev. Rezultati so pokazali, da učitelji statistično značilno pogosteje vključujejo vsebine, metode in cilje glasbene umetnosti v 1. VIO OŠ kot v 2. VIO OŠ. Tudi med učitelji razrednega pouka in učitelji tujega jezika so se pokazale statistično značilne razlike glede pogostosti vključevanja nekaterih glasbenih metod (metode petja in metode gibalnega ustvarjanja) in ciljev (samostojno petje pesmi, spremljanje petja z glasbili, gibanje ob glasbi itn.) glasbene umetnosti v pouk tujega jezika ter glede določenih stališč do le-tega. Raziskali smo tudi statistično značilne razlike med učitelji, ki so obiskovali glasbeno šolo, ter učitelji, ki glasbene šole niso obiskovali. Ugotovili smo, da statistično značilne razlike med njimi obstajajo v zelo redkih primerih.
Keywords: glasbena umetnost, tuji jezik, medpredmetne povezave, 1. in 2. vzgojno-izobraževalno obdobje, osnovna šola
Published in DKUM: 27.02.2020; Views: 1544; Downloads: 471
.pdf Full text (2,47 MB)

6.
Prehranski parametri travne silaže za krave molznice
Tomaž Prah, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je primerjava in analiza prehranskih in kakovostnih parametrov travnih silaž pridelanih na severovzhodu Slovenije. Primerjavo parametrov smo izvedli z analizami iz prejšnjih let in s Hoffmanovimi (2017) priporočili za kakovostne silaže. Zatem smo poiskali korelacije med dobljenimi parametri. Zbrali smo 77 analiz silaž, ki so bile analizirane v nemškem laboratoriju Landwirtschaftliche Kommunikations und Service (LKS)po metodi NIRS in minerali po klasični metodi. Silaže so bile analizirane na naslednje parametre: suha snov, surov pepel, surove beljakovine, surove maščobe, sladkor, HFT, pH, amoniak, topnost beljakovin, količina pepsinsko netopnih beljakovin in na minerale kalcij, fosfor, natrij, kalij, klor in žveplo. Podatke smo vstavili v excel in jih nato obdelali z SPSS 25.0. Naše analize smo primerjali z analizami iz prejšnjih let, vsebnosti pri parametrih so bile podobne. Vsebnost sušine iz naših analiz so bile pri prvem odkosu 42,8 % in pri drugem 42,2 %, silaže iz obdobja 2000 do 2010 so pa imele vsebnosti 44,2 % in v letu 2014 40,8 %, silaže iz leta 2016 pa so imele 43,2 %. Silaže so po Hoffmannovih (2017) priporočilih vsebovale preveč sušine, saj Hoffmann (2017) priporoča 30 – 40 % sušine. Pri ugotavljanju korelacij smo našli veliko korelacij, korelacije med nekaterimi parametri so pozitivne druge negativne. Korelacije so pomembne, da lahko predvidevamo vsebnost parametrov katerih nismo analizirali.
Keywords: siliranje, prehranski parametri, povezave med parametri, vsebnosti silaž
Published in DKUM: 19.11.2019; Views: 1587; Downloads: 170
.pdf Full text (1,21 MB)

7.
Šolski vrt kot raziskovalna učilnica
Nina Levart, 2018, master's thesis

Abstract: Z zaključnim delom smo predstavili učni vrt kot raziskovalno (geografsko) učilnico. Menimo, da je učni vrt učencem v pomoč pri razumevanju naravnogeografskih vsebin, lokalnega okolja ter pri izoblikovanju okoljskih vrednot. V njem potekajoči pouk je v veliki meri praktično, raziskovalno in medpredmetno zasnovan, s čimer se učenci učijo kompleksnega razmišljanja in učenja za življenje. Didaktično uporabnost učnih vrtov so potrdili tudi rezultati naše raziskave. Izvedli smo jo na osnovi pedagoškega eksperimenta, v katerem smo načrtovali, izvedli in ovrednotili praktični preizkus učenja na učnem vrtu z izbrano skupino učencev, ter na osnovi anketiranja učiteljev šestih vzgojno-izobraževalnih ustanov z učnim vrtom ter intervjuvanja dveh ravnateljic. Poizvedovali smo, v katere namene ga koristijo, kako pogosto, pri katerih predmetih, katere so njegove prednosti, ali se soočajo s kakšnimi težavami idr. Ugotovili smo, da sodelujoči v raziskavi prepoznavajo uporabno vrednost učnega vrta, da je pogostost njegove uporabe odvisna od predmeta, ki ga poučujejo (sodelujoči so izpostavili naravoslovne predmete) ter da so učenci pri izvajanju aktivnosti na vrtu bolj motivirani kakor v učilnici. Na primeru dobrih praks že vzpostavljenih učnih vrtov, pri katerih smo sodelovali v okviru ERM-centra FF UM, smo pripravili napotke za načrtovanje in vzdrževanje učnih vrtov. Zasnovali smo jih po metodah permakulture. Možnosti načrtovanja in izvajanja pouka geografije na učnem vrtu smo preverili v aktualnih učnih načrtih za geografijo v osnovni šoli in na gimnaziji (splošni, klasični in ekonomski). Na osnovi izbranih učnih ciljev smo ob upoštevanju medpredmetnih korelacij izbrali tiste učne metode, za katere menimo, da so za učenje na vrtu najustreznejše in na podlagi tega oblikovali primere učnih aktivnosti. Vključili smo naslednje učne metode: učni eksperiment, demonstracijo, analizo, »brainstorming« (možganska nevihta) in učni razgovor. S pedagoškim eksperimentom smo načrtovano učno delo tudi izvedli in ga s samorefleksijo v praksi preverili na učnem vrtu OŠ Gustava Šiliha Maribor.
Keywords: šolski vrt, učilnica v naravi, geografija, medpredmetne povezave, učna priprava, metode geografskega raziskovalnega dela, permakultura.
Published in DKUM: 23.10.2018; Views: 2005; Downloads: 294
.pdf Full text (4,79 MB)

8.
Šolska knjižnica v devetletni osnovni šoli ter medpredmetno povezovanje : primer povezave knjižničnih informacijskih znanj in slovenščine v 9. razredu
Breda Bizjak, 2010, professional article

Abstract: V prispevku so predstavljeni cilji in naloge šolske knjižnice, informacijska pismenost ter knjižnična informacijska znanja. Šolska knjižnica učenje v razredu ne le dopolnjuje, ampak seže mnogo dlje, saj omogoča učenje brez prisile. Knjižničar ni le izposojevalec knjižničnega gradiva, temveč tudi pedagoški delavec, ki se vključuje v vzgojno-izobraževalni proces. Pouk, podprt s knjižničnimi informacijskimi znanji, mora biti dobro organiziran, kar zahteva sodelovanje med knjižničarjem in učiteljem. Knjižnica vzgaja učenca za učenje in za samostojnega uporabnika šolske (in druge) knjižnice. Predstavljen je praktični primer povezovanja knjižničnih informacijskih znanj s cilji učnega dela pri predmetu slovenščina, ki nastajajo pri pridobivanju znanja z medpredmetnim povezovanjem. Poudarek je na iskanju informacij o dosegljivih virih na obravnavano temo. Poizvedbo po vzajemnem katalogu osvetli primer iskanja po ključnih besedah.
Keywords: šolska knjižnica, knjižnična informacijska znanja, medpredmetne povezave, informacijska pismenost, knjižničar, osnovna šola
Published in DKUM: 03.10.2017; Views: 1540; Downloads: 178
.pdf Full text (109,34 KB)
This document has many files! More...

9.
Navidezna zasebna omrežja kot sredstvo zagotavljanja informacijske varnosti : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Marko Mlaker, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na področje VPN povezav, ki se uporabljajo za varno povezovanje uporabnikov v lokalna omrežja dislociranih organizacij in za varno deljenje lokalnih omrežij organizacij z drugimi organizacijami. Z namenom ozaveščanja o VPN povezavah so predstavljeni šifrirni algoritmi, ki praktično omogočajo ustvarjanje varnih povezav. Nadalje so predstavljeni tudi protokoli in arhitekture, ki so najpogosteje uporabljene. Za lažje odločanje uporabnikov za uporabo VPN povezav, smo v drugem delu diplomskega dela predstavili prednosti in slabosti, kot tudi praktične možnosti uporabe; od poslovne do komercialne rabe.
Keywords: omrežja, navidezna omrežja, VPN povezave, oddaljeni dostop, informacijska varnost, diplomske naloge
Published in DKUM: 22.12.2016; Views: 2175; Downloads: 209
.pdf Full text (1,02 MB)

10.
Analiza možnih daljinskih kolesarskih povezav na območju občine Hoče - Slivnica
Jernej Divjak, 2015, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi smo analizirali možne daljinske kolesarske povezave v občini Hoče - Slivnica. V prvem delu smo podali nekaj teoretičnih osnov v zvezi s kolesarstvom v Sloveniji ter obstoječo zakonodajo. Našteli in opisali smo kategorije in vrste kolesarskih povezav. Nato smo analizirali obstoječo stanje kolesarske infrastrukture v občini Hoče - Slivnica, izrisali obstoječe kolesarske povezave, ter odseke posamično opisali. V naslednjih poglavjih smo nato opisali nove predlagane variante kolesarskih povezav, jih izrisali in na koncu ocenili stroške izvedbe.
Keywords: gradbeništvo, daljinske kolesarske povezave, občina Hoče - Slivnica
Published in DKUM: 10.11.2016; Views: 1585; Downloads: 112
.pdf Full text (7,22 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica