| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PREVERJANJE UČINKOVITOSTI BRALNE STRATEGIJE PV3P V ČETRTEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Tanja Lipovšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pouk slovenščine je temeljnega pomena, saj je jezik osnovna možnost za medsebojno sporazumevanje in sodelovanje. Ena izmed komunikacijskih dejavnosti je tudi branje, ki predstavlja sredstvo za pridobivanje znanja. Vendar je učenje oziroma branje uspešno šele takrat, ko učenec prebrano tudi razume. Pri razumevanju novega gradiva imata pomembno vlogo predznanje in besedni zaklad. Učencu je namreč snov lažja, če o njej že nekaj ve in so mu besede v besedilu poznane. Pomemben pa je tudi pristop učencev k bralnemu gradivu. Najboljši način predstavljajo bralne strategije, ki omogočajo učencu lažje prepoznavanje bistvenih informacij iz besedila in pripomorejo k boljši zapomnitvi le-teh. Ena izmed možnih strategij pri predelavi neumetnostnih besedil je bralna strategija PV3P. Ta vodi učenca skozi celoten učni proces, torej ga dobro pripravi na branje, skrbi za aktivno branje in vpliva na boljšo zapomnitev podatkov. Bralna strategija PV3P se je izkazala za zelo učinkovito skozi trimesečno raziskavo četrtih razredov devetletne osnovne šole.
Keywords: Bralna strategija PV3P, bralno razumevanje, bralni pouk, dejavniki branja, bralne učne strategije.
Published: 19.05.2009; Views: 4633; Downloads: 958
.pdf Full text (5,69 MB)

2.
Učinkovitost bralne strategije PV3P v srednji šoli pri usvajanju kemijskih pojmov
Maja Verhovšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Branje je pomembno ne le pri predmetu slovenščine, temveč tudi pri ostalih šolskih predmetih. Predstavlja eno izmed komunikacijskih dejavnostih, s pomočjo katere pridobivamo novo znanje. Seveda pa je to mogoče le takrat, kadar beremo z razumevanjem, torej učinkovito. Strokovnjaki opozarjajo na pomen različnih bralnih strategij, ki pripomorejo k aktivnejšemu branju, uporabi različnih korakov pred, med in po branju. Ena izmed bralnih strategij je tudi bralna strategija PV3P (Preleteti, Vprašati se, Prebrati, Ponoviti, ponovno Pregledati), ki smo jo opredelili teoretično ter preizkusili tudi v praksi. Ta strategija vodi učenca oz. bralca skozi celoten bralni proces, tako se bralec na branje pripravi, besedilo aktivno bere ter z uporabo raznih aktivnostih poskusi prebrano tudi razumeti in si zapomniti. V raziskavi o učinkovitosti bralne strategije PV3P ob kemijskem besedilu so sodelovali dijaki dveh razredov tretjih letnikov splošne gimnazije. Najprej smo se osredotočili na način učenja pri predmetu kemije, na aktivnosti pri branju in učenju nasploh. Nato smo poskušali ugotoviti razlike v pomnjenju ter razumevanju kemijskih pojmov iz besedila, ki so ga dijaki enega razreda prebirali samostojno, dijaki drugega razreda pa s pomočjo prej usvojene bralne strategije PV3P. Spoznali smo, da bralna strategija PV3P vpliva na bralno razumevanje oz. na učinkovitost branja ter pomnjenja in razumevanja kemijskih pojmov, vendar je potrebno poudariti, da bi bilo potrebne še dosti dodatne vaje oz. urjenja.
Keywords: branje, bralne strategije, bralna strategija PV3P, učinkovito branje, kemijski pojmi
Published: 12.03.2012; Views: 1410; Downloads: 126
.pdf Full text (5,13 MB)

3.
Učinkovitost bralne strategije PV3P pri predmetu družba v 5. razredu
Mojca Ozmec, 2019, master's thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Učinkovitost bralne strategije PV3P pri predmetu družba v 5. razredu sem se v teoretičnem delu osredotočila na predmet družbo ter pojma učenje in branje, ki sta med seboj tesno povezana, saj je branje dejavnost, preko katere pridemo do novih znanj. Pri tem ni dovolj da besedilo le beremo, ampak ga moramo tudi razumeti, znati moramo izluščiti bistvo ter nove podatke povezati z že znanimi informacijami iz našega spomina. Da bi učenci besedilo čim bolje razumeli, jim lahko predstavimo bralne strategije, ki jim bodo pomagale pri obravnavi besedila ter jih usmerjale vse od aktivacije predznanja do preverjanja njihovega razumevanja besedila. Ena izmed strategij, ki jih lahko uporabimo pri obravnavi besedila je tudi bralno učna strategija PV3P. Ta vodi učence po korakih skozi celoten proces spoznavanja in branja besedila. Namen magistrske naloge je bil preveriti učinkovitost bralne strategije PV3P pri branju učbeniških besedil pri družbi. Raziskava je potekala šest tednov, izvedeni sta bili dve identični preverjanji, eno na začetku in eno ob koncu raziskave, ob koncu pa so učenci reševali še anketni vprašalnik, na podlagi katerega smo pridobili rezultate o občutkih, ki so se učencem porajali ob uporabi bralne strategije. Raziskava je pokazala, da so učenci napredovali na področju predznanja, novega znanja in razumevanja, prav tako smo potrdili povezavo med napredkom učencev in njihovimi občutki.
Keywords: Osnovna šola, predmet družba, branje, kompleksne bralne učne strategije, bralna učna strategija PV3P
Published: 19.09.2019; Views: 93; Downloads: 36
.pdf Full text (1,64 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica