| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 32
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Morfološka variabilnost spodnje čeljustnice belonogih miši, Apodemus (Rodentia, Muridae) iz jugozahodne Azije
Taja Lakoše, 2020, master's thesis

Abstract: V rod belonogih miši Apodemus vključujemo od majhnih do srednje velikih miši, ki imajo majhno podolgovato glavo in dolg gobček, razmeroma dolg in zmerno dlakav rep ter kožuh, ki je gost in mehak, temno rjave do sive barve. Namen magistrske naloge je bil s pomočjo metod geometrijske morfometrije analizirati morfološko variabilnost spodnje čeljustnice belonogih miši, Apodemus sp., na območju jugozahodne Azije z vidika vrstne pripadnosti, spola, geografske lege in morfotipov. Izbrana območja jugozahodne Azije smo združili v šest večjih geografskih območij, ki so Afganistan, Gruzija, Indija, Iran, Nepal in Sirija. Znane vrste so bile Apodemus flavicollis, Apodemus fulvipectus, Apodemus witherbyi, Apodemus ponticus in Apodemus uralensis. Spolni dimorfizem ni bil statistično značilen. Prisotna je bila značilna geografska variabilnost v velikosti in obliki spodnjih čeljustnic med geografskimi vrstami in območji. Osebki brez znane taksonomske identitete iz Afganistana in Nepala bi lahko glede na velikost in obliko čeljustnice pripadali dvema morfotipoma.
Keywords: Apodemus sp., morfotip, jugozahodna Azija, čeljustnica, spolni dimorfizem
Published: 20.07.2020; Views: 269; Downloads: 40
.pdf Full text (3,25 MB)

2.
ZGODOVINA AZIJE V UČBENIKIH IN UČNIH NAČRTIH ZA ZGODOVINO
Senta Voelkner, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z razvojem pouka na slovenskih tleh se je razvijal tudi pouk zgodovine. Razvoj je prinesel napredke tudi v poučevanju neevropske zgodovine. Ta je bila v preteklosti, predvsem do časa po drugi svetovni vojni, v naših učbenikih in učnih načrtih zelo slabo zastopana. Posodobitve učnih načrtov so v pouk zgodovine prinesle tudi širšo vsebino neevropske zgodovine. Področje Azije je bilo pri pouku zgodovine sprva zelo slabo zajeto. Omenjala se je samo pri vsebinah, ki so se nanašale na zgodnje visoke kulture, šele kasneje se je začela obravnavati podrobneje, vendar še vedno zelo na splošno. Azija je največja celina na svetu in premore veliko različnih kultur in narodov z lastno preteklostjo, ki je pogostokrat tesno povezana z evropsko in bi jo bilo potrebno podrobneje obravnavati. Poznavanje preteklosti nam prinaša razumevanje sedanjosti, zato bi se učenci morali čim bolj seznanjati z zgodovino in življenjem različnih kultur sveta, saj bodo lahko le tako razvili spoštovanje in razumevanje do vsakega posameznika, ne glede na to od kod prihaja.  
Keywords: Azija, zgodovina Azije, neevropska zgodovina, učbenik, učni načrt, pouk zgodovine.
Published: 28.09.2016; Views: 719; Downloads: 59
.pdf Full text (304,02 KB)

3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica