| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DINAMIKA LINIJE IN BARVA
Saša Oder, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Risba je osnova v vseh ustvarjalnih postopkih, lahko pa obstaja tudi sama zase. V umetnostni zgodovini so nastajale risbe različnih likovnih umetnikov; nekatere so bile pripravljalne, pogosto pa so bile tudi finalne. Vse se med seboj razlikujejo, ne le po motivu in po risarskem materialu, pač pa jih ločujemo tudi po karakterju linije, ki neko risbo zarisuje. Umetniki skozi zgodovino, predvsem pa v 20. stoletju, v risbo vedno bolj vključujejo tudi barvo. Ta lahko risbo poživi in jo naredi atraktivnejšo, a mora biti v njej drugotnega pomena, saj je glavna linija. Zato za risbo uporabljamo predvsem transparentno akvarelno barvo. Tudi glede na izraz obstaja več vrst risb. Za to diplomsko delo je bistvenega pomena kroki, ki ga prav tako uvrščamo med samostojne in finalne umetniške risbe. Zato so v praktičnem delu predstavljeni krokiji, v katerih poleg linije s trdim risarskim materialom gibanje figure prikazuje tudi linija z akvarelom.
Keywords: risba, risarske tehnike, linija, zgodovina risbe, kroki, barva, Auguste Rodin.
Published: 08.04.2010; Views: 2960; Downloads: 419
.pdf Full text (4,55 MB)

2.
POGLED NA FIGURO V OPUSU AUGUSTA RODINA
Biljana Mujović, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Pogled na figuro v opusu Augusta Rodina so predstavljeni način in karakteristike Rodinovega ustvarjanja, ki so opredeljeni skozi njegove izbrane kipe in kiparske skupine. Predstavljen je izjemen pogled umetnika na figuro in želja, da bi v kiparskem materialu izrazil življenje. Pri doseganju živosti figure in izrazu notranjega stanja si je pomagal z upodobitvijo kretenj, gibanja, govorico telesa, obraznih izrazov, stičnih točk, modeliranja mišic in obdelavo ploskve. Začetek naloge zajema predstavitev umetnika in kratek poudarek njegovega zgleda po renesančnem kiparstvu. Nadaljevanje se osredotoča na predstavitev karakteristik njegovega ustvarjanja. Predstavimo figuro Bronasta doba, ki v njegovem ustvarjanju prikazuje rojstvo kretnje in Janeza Krstnika, ki je v njegovem opusu pomemben zaradi prikaza gibanja. Scensko vrednost v likovni umetnosti predstavimo na Calaiskih meščanih. Sledi predstavitev zaznave čutnosti in povezanosti dveh teles skozi stične točke na figurah Poljub in Večna pomlad. S prikaza popolnih teles preidemo na opis figure Stara orožarka in videnja lepote v ''grdem''. Proti koncu naloge so predstavljeni pogledi na modeliranje na Rodinovem najbolj znanem delu, Mislec. Zaključimo z bistveno ugotovitvijo Rodina, da je telo sestavljeno iz ploskev, katere naj bi same po sebi predstavljale živost in razgibanost, kar je namenoma prikazano na anatomsko necelostnih figurah Korakajoči mož in Iris, božji poslanki.
Keywords: Auguste Rodin, zgodovina kiparstva, modeliranje, stične točke, ploskev, fragment.
Published: 15.07.2014; Views: 990; Downloads: 278
.pdf Full text (1,95 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica