| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Internacionalizacija kot strategija rasti - študija primera podjetja v enološki dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2021, master's thesis

Abstract: Slovenska podjetja so velikokrat primorana poseči na tuje trge, saj prodaja na domačem trgu ne omogoča pokriti proizvodno količino in povečati prihodke. Podjetje Puklavec Family Wines d.o.o. se srečuje ravno s tem problemom oz. priložnostjo. Sedaj je prisotno že več kot na dvajsetih trgih po svetu. Na vinsko potencialnem avstralskem trgu še do tedaj ni prisotno. Skozi magistrsko nalogo smo predstavili: motive, omejitve in tveganja internacionalizacije, način izbora trgov, strategije vstopa na mednarodne trge, proces internacionalizacije, modele in teorije internacionalizacije ter internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Ko se podjetje odloča internacionalizirati je pomembno prav tako vedeti po kakšni strategiji rasti raste in analizirati poslovno okolje. Poslovno okolje smo analizirali s pomočjo treh modelov. To so: Porterjev model, PEST analiza in SWOT analiza. V praktičnem delu naloge smo opisali samo podjetje Puklavec Family WInes d.o.o. ter izvedli konkurenčno, tržno in finančno analizo. Predstavili smo tudi sedanjo strategijo rasti podjetja – diverzifikacijo. Naredili smo preliminarni izbor produktov za novi trg in sicer smo za primerno linijo izdelkov izbrali izdelke višje kakovosti, ki vsebujejo vina svetovno znanih vinskih sort, tj. blagovna znamka Estate Selection. Na podlagi notranje in zunanje analize smo ugotovili, da za podjetje trenutno ne priporočamo vstopa na avstralski trg, saj med Slovenijo in Avstralijo še ni sklenjenega prosto-trgovinskega sporazuma. Zaradi tega so vstopne ovire – carine itd. previsoke. Ko bo ta ovira rešena, bo Avstralija zelo primeren trg za mednarodno sodelovanje, saj so Avstralci veliki pivci in dobri poznavalci vin. Najbolj primeren način vstopa bi v začetku poslovanja bil posredni izvoz z distributerjem, saj velja za vstopno obliko z nižjimi stroški kot ga predstavljajo investicijske oblike vstopa. Prav tako, na začetku, ko še podjetje ne pozna trga, vso odgovornost in stike s trgom prevzame distributersko podjetje, ki se je že morda srečalo s tem trgom. Podjetje Puklavec Family Wines je prepoznavno in vodilno na slovenskem trgu. Njihove znamke beležijo prepoznavnost tudi na tujih trgih. Produkti podjetja so visoke kakovosti. To lahko pojasnimo z dosegom velikega števila mednarodnih nagrad na ocenjevanjih vin. Tudi na najbolj priznanem in prestižnem vinskem ocenjevanju v Londonu so prejeli število nagrad.
Keywords: Puklavec Family Wines, internacionalizacija, izbor trgov, motivi internacionalizacije, omejitve in tveganja internacionalizacije, globalizacija, internacionalizacija malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji, teorija rasti, analiza poslovnega okolja, Porterjev model, PEST analiza, SWOT analiza, KANVAS, strategije rasti, preliminarni izbor produktov, notranja analiza, zunanja analiza, oblike vstopa na mednarodni trg.
Published in DKUM: 31.08.2021; Views: 1179; Downloads: 224
.pdf Full text (3,23 MB)

2.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja iz dejavnosti trgovanje z električno energijo
Mitja Ferencek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Na poslovanje podjetja vpliva več dejavnikov. Tema diplomskega projekta je analiza poslovnega okolja, pri čemer smo kot primer po Porterjevem modelu petih sil analizirali podjetje Gen-i, d. o. o., iz panoge oziroma dejavnosti trgovanje z električno energijo. Podjetje mora poznati svojo panogo in razmere na trgu, na katerem deluje. Pomembno je hitro odzivanje na spremembe in ustvarjanje konkurenčnih prednosti pred konkurenti, saj le tako lahko podjetje uspešno posluje na dolgi rok. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisane teorije s področja analize panoge, analize poslovnega okolja po Porterjevem modelu in SWOT-analiza. V empiričnem delu je na podlagi teorije iz prvega dela izvedena analiza poslovnega okolja za podjetje Gen-i, d. o. o., po petih dejavnikih, ki vplivajo na poslovanje podjetja, nato pa je na podlagi rezultatov analize izdelana SWOT-analiza.
Keywords: analiza poslovnega okolja podjetja, Porterjev model, konkurenčna in tržna analiza, trg električne energije, SWOT-analiza
Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1551; Downloads: 392
.pdf Full text (1,17 MB)

3.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Estonije
Niko Kostič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Pomen mednarodnega poslovanja se povečuje, saj morajo podjetja zaradi potrebe po povečanju konkurenčnosti iskati možnosti tudi na tujih trgih. Preden se odločijo za vstop na tuji trg je potrebno analizirati poslovno okolje izbrane države. Podjetja se zavedajo, da je konkurenca velika in da je potrebno zmeraj biti vsaj korak pred ostalimi. Zato imajo lahko pri širjenju poslovanja v tujino konkurenčno prednost, v kolikor je njihova analiza političnega, ekonomskega, sociokulturnega in tehnološkega okolja podrobna. V primeru, da ta ni napravljena pravilno, lahko namesto rasti in razvoja, vodi podjetje v večja tveganja z vidika uspešnosti in konkurenčnosti. Analiza poslovnega okolja in deželnih tveganj pa ni pomembna samo ob vstopu podjetij na tuji trg, ampak jo je potrebno izvajati in dopolnjevati tudi, ko je podjetje na trgu že prisotno. Poznavanje okolja tuje države podjetjem omogoči obvladovati možna tveganja in razne zaplete. Estonija je majhna država v severnem delu Evrope, kar pomeni, da ima tudi majhno gospodarstvo. Kljub temu, da dosega visok obseg mednarodnih poslovnih aktivnosti s sosednjimi državami, se želi nekako otresti te odvisnosti s tem, da bi se odprla in privabljala izvoznike in investitorje iz drugih držav. S ciljem podrobnejšega vpogleda v razmere, vključno s priložnostmi in tveganji estonskega gospodarstva, v diplomskem seminarju analiziramo poslovno okolje te države.
Keywords: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, analiza poslovnega okolja, deželna tveganja, PEST analiza
Published in DKUM: 28.11.2017; Views: 1321; Downloads: 175
.pdf Full text (1,45 MB)

4.
Analiza poslovnega okolja podjetja Farmtech d. o. o.
Miša Kapun, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo proučevali poslovno okolje. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, in sicer na teoretični del ter praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili poslovno okolje podjetja ter definirali poslovno okolje na zunanje in notranje. Opredelili smo elemente, ki vplivajo na kontekstualno okolje ter elemente, ki vplivajo na transakcijsko okolje podjetja. V prvem delu smo preučili značilnosti poslovnega okolja, analizirali delitev poslovnega okolja, proučili smo, kako analizirati konkurenco, pojasnili celovito analizo okolja in položaj v modelu strateškega upravljanja ter podrobneje pojasnili analizo SWOT, portfeljsko analizo ter analizo na osnovi verige vrednosti. Empirični del sestoji iz predstavitve podjetja Farmtech ter analize poslovnega okolja. V ta del smo vključili tudi analizo konkurence, pri kateri smo s pomočjo Porterjeve analize ocenili dobičkonosnost, glede na naslednje panoge: obstoječa konkurenca, potencialna konkurenca, pogajaska moč kupcev, pogajalska moč dobaviteljev ter nevarnost substitutov. Osredotočili smo se predvsem na zunanje okolje podjetja, v katerem smo na podlagi primera podjetja Farmtech izdelali tudi PEST analizo, ki smo jo razdelili na naslednje elemente: ekonomski, politično-pravni, socio-kulturni ter tehnološki elementi. Pri analizi poslovnega okolja podjetja, ki smo si ga izbrali, smo si pomagali tudi s SWOT analizo, v katero smo vključili elemente uspešnosti podjetja Farmtech. Ocenili smo prednosti in slabosti podjetja ter tudi nevarnosti in priložnosti, ki vplivajo na samo podjetje. Pri sami izdelavi diplomskega projekta smo uporabili podatke iz strokovne literature, informacije zaposlenih na podjetju Farmtech, letno poročilo za leto 2015 in 2016, spletne članke, samo spletno stran podjetja ter objave v medijih.
Keywords: analiza zunanjega poslovnega okolja, PEST analiza, SWOT analiza, Porterjev model konkurence, Farmtech d.o.o.
Published in DKUM: 03.11.2017; Views: 3583; Downloads: 730
.pdf Full text (1,13 MB)

5.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ ITALIJANSKEGA TRGA
Anuška Brglez, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Če podjetje želi osvojiti trg tuje države, mora najprej izdelati analizo poslovnega okolja izbrane države. V diplomskem seminarju smo analizirali poslovno okolje Italije. Preučili smo dimenzije negospodarskega, gospodarskega in tržnega okolja, prednosti in nevarnosti, ki jih lahko pričakujemo, ter poslovna tveganja. Analizirali smo tudi panogo gumarske industrije v Italiji. Italija se sooča s problemom korupcije, počasnimi sodnimi postopki in z neporavnanimi terjatvami, ki za podjetja predstavljajo velika tveganja. Hkrati je Italija zelo privlačen trg za proizvajalce tehničnih izdelkov iz gume, saj je vodilni izvoznik strojne mehanizacije. Analitiki napovedujejo tudi rast proizvodnje avtomobilske industrije, ki je eden izmed ključnih kupcev izdelkov iz gume.
Keywords: analiza tujega poslovnega okolja, poslovno okolje, poslovno tveganje, dimenzije poslovnega okolja, proizvodi iz gume
Published in DKUM: 07.02.2017; Views: 1712; Downloads: 175  (1 vote)
.pdf Full text (834,12 KB)

6.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ NIZOZEMSKE IN DANSKE
Lilijana Virtič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z analizo poslovnega okolja podjetje pridobi podatke, ki jih potrebuje za uspešen vstop in nastop na tujem trgu. S tem ugotovi, katere značilnosti ima okolje in kako bodo te vplivale na poslovanje podjetja. Podjetje bo moralo preučiti negospodarsko, gospodarsko, tržno okolje in tudi interno okolje podjetja. S tem bo spoznalo, kakšne so njegove prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz značilnosti tujega poslovnega okolja. Tveganja so prisotna na vsakem trgu in izhajajo iz razmer na tujem trgu. Tveganja razdelimo na politična, komercialna in finančna. Tveganja lahko nastanejo tudi, če podjetja ne preučijo dobro trga ali kadar želijo svoj način poslovanja prenesti v okolje, kjer so navade potrošnikov drugačne. Za podjetja je pomembno, da ugotovijo, katera tveganja so prisotna in kako bodo vplivala na podjetje. Podjetje lahko tveganja zmanjšuje z zavarovanjem posla, izogibanjem preveč tveganim trgom, rednim posodabljanjem podatkov o razmerah na trgu, razpršitvijo trgov in preučitvijo deželnih tveganj. Danska je država z visokim BDP na prebivalca ter visoko kupno močjo potrošnikov. Ima ugodno poslovno okolje, ki je odprto za tuje investicije z enostavnim postopkom za ustanovitev podjetja. Trenutna gospodarska rast je šibka, zato poskuša povečati zaposlenost. 20 % energije pridobi iz obnovljivih virov in v prihodnje hoče ta delež še povečati. Je ena od vodilnih v proizvodnji vetrnih turbin. Nizozemsko gospodarstvo po krizi dobro okreva, saj se stopnja nezaposlenosti zmanjšuje, inflacija je zmerna in gospodarstvo raste. Ima dobro organizirana pristanišča in učinkovito logistiko. Del energije pridobivajo iz obnovljivih virov, predvsem iz vetra in tudi iz valov.
Keywords: Analiza poslovnega okolja, analiza tveganj, politična tveganja, komercialna tveganja, Danska, Nizozemska.
Published in DKUM: 07.11.2016; Views: 1478; Downloads: 170
.pdf Full text (635,62 KB)

7.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ KITAJSKEGA TRGA
Aleksandra Mikola, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Mednarodno poslovanje je v sodobnem času vedno bolj pomembno, saj vedno večja konkurenčnost na trgu zmanjšuje ustreznost poslovanja na domačem trgu in podjetja sili k odločitvi za vstop na tuji trg. Podjetje mora zaradi razlik v poslovanju pred vstopom na tuji trg dobro proučiti njegovo poslovno okolje, pomembno pa je podrobno analizirati tudi potencialne poslovne partnerje, s katerimi bi lahko v prihodnosti sodelovalo. Čim bolj natančna je analiza političnega, pravnega, ekonomskega, tržnega in tehnološkega okolja, tem boljša je konkurenčna prednost podjetja na trgu, kar vodi v rast in razvoj podjetja. V nasprotnem primeru pa nezadostna analiza poslovnega okolja vodi v večja tveganja za podjetje z vidika uspeha, ugleda in konkurenčnosti. Kitajska je država s hitro rastočim gospodarstvom, vendar se zaradi politike enega otroka srečuje s problematiko starajočega se prebivalstva. Kitajski trg predstavlja priložnosti za podjetja z vidika konkurenčnih prednosti in razvoja. Za poslovneža je še posebej pomembno spoznati poslovne običaje Kitajske, ki izhajajo iz tradicije in se razlikujejo od poslovnih običajev evropskih držav. Kitajski poslovneži dajejo velik pomen osebnemu stiku s poslovnim partnerjem, zato je za podjetja pomembno, da so fizično prisotna na trgu, kar pa jim obenem prinaša večjo možnost konkuriranja drugim podjetjem na kitajskem trgu. Analiza poslovnega okolja in tveganj tujega trga je zelo pomembna za podjetja, ki bodo šele vstopila na tuji trg. Zaradi hitro rastočih gospodarstev, kot je Kitajska, pa je analiza pomembna tudi za tista podjetja, ki so že prisotna na trgu. Čim bolj poznamo mednarodno okolje tuje države, tem bolj lahko obvladujemo tveganja v mednarodnem poslovanju
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje podjetja, analiza poslovnega okolja, komercialna tveganja, nekomercialna tveganja, Kitajska.
Published in DKUM: 14.10.2014; Views: 2213; Downloads: 437
.pdf Full text (657,45 KB)

8.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ INDIJSKEGA TRGA
Tadeja Mačukat, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Pri mednarodnem poslovanju gre za poslovanje med dvema ali več državami. Ker ima vsaka država svoj način poslovanja, mora podjetje, ki se odloči za poslovanje v drugi državi, dobro preučiti poslovno okolje trga, na katerega vstopa. Poslovno okolje se razlikuje, zato je vstop na tuj trg zahtevnejši za domača podjetja, ki se morajo prilagoditi tujim tržnim razmeram. Natančna analiza poslovnega okolja je pomembna za podjetja pri vstopu na tuj trg, saj jim prinaša rast in razvoj ter konkurenčne prednosti, v nasprotnem primeru - pomankljiva analiza poslovnega okolja - pa tveganje za neuspeh. Prav tako morajo podjetja dobro analizirati potencialne poslovne partnerje, s katerimi bi lahko v prihodnosti sodelovali. Indija je hitro rastoče gospodarstvo, na drugi strani pa še vedno tretjina prebivalstva živi pod pragom revščine. Prav tako narašča število indijskega prebivalstva (država je trenutno na 2. mestu na svetu - takoj za Kitajsko), vendar naj bi po napovedih do leta 2030 Indija prišla na 1. mesto. Indijski trg predstavlja priložnosti za podjetja, da se lahko uspešno razvijajo in postanejo še bolj konkurenčna ostalim indijskim podjetjem. Ker se poslovni bonton v Indiji razlikuje od poslovnega bontona v zahodnoevropskih državah, je za mednarodnega tržnika pomembno poznavanje poslovnih običajev v Indiji, zato da bi le ta lahko uspešno konkuriral na indijskem trgu. V zaključku smo prišli do ugotovitve, da je pred poslovanjem v tujini (sploh v državi kot je Indija, kjer so tveganja za poslovanje še vedno visoka) pomembna analiza poslovnega okolja države, v katero podjetje vstopa, saj mu le ta omogoča uspešen razvoj in konkurenčne prednosti.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje podjetja, analiza poslovnega okolja, poslovna tveganja, Indija
Published in DKUM: 08.08.2013; Views: 2261; Downloads: 243
.pdf Full text (876,85 KB)

9.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA LJUBLJANSKE MLEKARNE D.D.
Monika Sivec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju je obravnavano podjetje Ljubljanske mlekarne d.d.. Analizirani so tako zunanji, kot notranji dejavniki, ki imajo ključen pomen in vpliv na samo poslovanje podjetja. Vse predhodne podrobne analize so bile potrebne za dobro narejeno celovito analizo, saj je ta analiza ključnega pomena, ker je temelj za strateška izhodišča. Delo diplomskega seminarja je sestavljeno iz dveh delov. Najprej so opredeljena teoretična izhodišča, v nadaljevanju pa analiza poslovnega okolja izbranega podjetja. Nazadnje smo zapisali strateške cilje, h katerim bi se lahko podjetje usmerilo v bodoče in si tako izboljšalo svoje poslovanje.
Keywords: analiza poslovnega okolja podjetja, zunanje okolje, notranje okolje, PESTEL analiza, Porterjev model, analiza interesnih skupin, SWOT analiza, Ljubljanske mlekarne d.d..
Published in DKUM: 16.11.2012; Views: 4016; Downloads: 882
.pdf Full text (871,16 KB)

10.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA NA PRIMERU PODJETJA FARMTECH D.O.O.
Matej Kolenko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja sem analiziral poslovno okolje podjetja Farmtech d.o.o., ki se ukvarja z proizvodnjo traktorskih prikolic in trosilnikov hlevskega gnoja. Podjetje prodaje svoje proizvode pod blagovnima znamkama Tehnostroj in Farmtech. Proizvodnja pa poteka v podjetju samem in v sestrskem podjetjem Komptech, ki se ukvarja z proizvodnjo okoljske tehnike. Podjetje je prisotno na več kot šestnajstih državah sveta, njeni največji trgi pa so Nemčija, Avstrija, Švica, Hrvaška in Srbija. Na mednarodnem trgu je prisotna velika konkurenca, ki vpliva na ceno in velikost povpraševanja. Trenutna situacija v gospodarstvu je botrovala k zmanjšanju povpraševanja po kmetijski opreme, vendar je kljub negativnim vplivom gospodarstva podjetje doseglo pozitivne rezultate in skupaj z družbo Komptech ustvarilo 15,4 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. V podjetju se dobro zavedajo svojih prednosti in slabosti, ki prihajajo iz notranjega in zunanjega okolja. Zato imajo v podjetju zelo dobro oblikovano strategijo doseganja ciljev, ki temelji na dobri analizi poslovnega okolja. Skupaj z zaposlenimi v podjetju si želijo povečati svoje konkurenčne prednosti in odpraviti pomanjkljivosti zastarele tehnologije, ter problemom pomanjkanja prostora. To bodo dosegli z izgradnjo novih proizvodnih kapacitet, s povečanjem produktivnosti. Z vlaganjem v novo tehnologijo in stalnim izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih v podjetju bodo te cilje tudi dosegli. Pri tem pa ne smemo pozabiti na zadovoljstvo in potrebe kupcev.
Keywords: analiza poslovnega okolja, podjetje Farmteh d.o.o., PEST analiza, porterjev model konkurence v panogi, SWOT analiza
Published in DKUM: 15.12.2011; Views: 3493; Downloads: 394
.pdf Full text (1,27 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica