| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 3716
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Finančna analiza poslovanja pošte slovenije
Neja Kokot, 2023, master's thesis

Abstract: Finančna analiza je ključni del celotne analize podjetja v gospodarstvu. Glavni cilj vsakega podjetja je s pomočjo učinkovitega vodenja poslovanja doseči najboljše poslovne rezultate. Za sprejemanje pomembnih poslovnih odločitev potrebuje vodstvo zanesljive informacije iz različnih virov, zato so rezultati finančne analize ključni pri teh odločitvah. Na podlagi računovodskih izkazov, ki ponujajo vpogled v preteklo uspešnost podjetja, ter s pravilno analizo teh podatkov lahko ustvarimo realno sliko o poslovanju podjetja, kar pomaga vsem vpletenim pri oblikovanju usmeritev za prihodnost. Te pridobljene informacije bistveno olajšajo proces odločanja in načrtovanja pri razvoju podjetja. S pomočjo rezultatov ocenimo finančni in ekonomski položaj podjetja ter njegovo zdravje. V nalogi smo na podlagi računovodskih izkazov ter finančnih kazalnikov in modelov določili finančno stanje podjetja Pošta Slovenije. Uporabili smo zgolj kazalnike, ki so ključni pri finančni analizi, upoštevali pa smo podatke med leti 2018 in 2022, ki smo jih pridobili v letnih poročilih podjetja. V teoretičnem delu smo predstavili možna finančna tveganja ter opisali računovodske izkaze in kazalnike ter modele finančne analize. Predstavili smo tudi optimalno strukturo kapitala. V praktičnem delu smo opisali podjetje ter predstavili rezultate finančne analize, na podlagi kazalnikov in modelov. Prikazali smo tudi horizontalno in vertikalno finančno strukturo ter stroške kapitala in obratni kapital v podjetju. Skozi nalogo smo raziskovali enega izmed večjih finančnih problemov, to je zlato bilančno pravilo. Rezultati analize so pokazali, da se v podjetju držijo najpomembnejšega pravila. Prav tako so rezultati pokazali, da se v podjetju ne soočajo s prevelikimi finančnimi tveganji, oz. da ta pravilno obvladujejo. Vse to so nam namreč pokazali rezultati finančnih kazalnikov ter modelov. Podjetje je stabilno, likvidno ter kreditno sposobno.
Keywords: finančna analiza, Pošta Slovenije, finančni kazalniki, vodoravna in navpična analiza, Altmanov model, Kraličkova metoda, računovodski izkazi.
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 145; Downloads: 11
.pdf Full text (3,10 MB)

2.
Analiza poslovnega okolja primera podjetja v živilski industriji
Metka Sajko, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu opisujemo zunanje okolje podjetja in ga na primeru podjetja X podrobno obdelamo. V teoretičnem delu je najprej opredeljeno okolje in njegova dva segmenta, in sicer zunanje in notranje okolje. Zunanje okolje delimo na poslovno in splošno. Omenjene so tudi metode in tehnike za analizo okolja, na primeru podjetja X. Opisali smo tudi tehnologijo, ki je ena najmočnejših sil izbranega podjetja. V tem zaključnem delu so predstavljeni najpomembnejši podatki, povezani z opazovanim podjetjem, kot so zgodovina, finančni podatki, trgi, vizija in poslanstvo ter zaposleni. V zadnjem delu diplomskega seminarja sta predstavljena podoba podjetja ter njegove najmočnejše konkurenčne prednosti, narejena je SWOT analiza ter identificirane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da je podjetje X družbeno odgovorno podjetje, ki skrbi za okolje. Iz analize tehnologije je bilo ugotovljeno, da ima podjetje X izjemno tehnologijo in da na tem področju na področju, na katerem deluje, ni konkurence.
Keywords: Okolje, Zunanje okolje, SWOT analiza
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 84; Downloads: 7
.pdf Full text (2,98 MB)

3.
Podjetniške priložnosti v kolesarstvu: analiza in strategije za uspešno poslovanje podjetja Probike na Mariborskem Pohorju
Gal Zorenč, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Skozi zadnja leta se vedno bolj uveljavlja pomen turizma v podjetništvu. Turizem v podjetništvu zavzema različna področja in oblike, lahko gre za nastanitvene dejavnosti sli pa ponudbo konkretnih turističnih izdelkov, kot so na primer kakšni zemljevidi ali storitve. Zelo pomembna postaja tudi povezava med turizmom in športom. Ljudje se vse bolj zavedajo, da šport pripomore k boljšemu počutju in zmanjšuje stres, zato so začeli koristiti dopuste tudi v namen raznih športnih aktivnosti. Razvila so se potovanja v namen športa na različnih lokacijah. V diplomski nalogi smo se osredotočili predvsem na pomen turističnih storitev povezanih s kolesarstvom. V sklopu analize obstoječe ponudbe kolesarskih storitev na izbranem območju Mariborskega Pohorja smo izvedli anketo zadovoljstva med uporabniki kolesarskih storitev. Dodatno, analizirali smo poslovanje enega iz med podjetij, ki delujejo na Mariborskem Pohorju, in sicer podjetja ŠC Gondola. Analizirali smo bilanco stanja podjetja in njihovo poslovanje. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da na Mariborskem Pohorju obstajajo številne možnosti za izboljšave glede ponudbe kolesarskih storitev. Te izboljšave se v glavnem nanašajo na podjetji Marprom in ŠC Gondola. Ugotovili smo tudi, da so nekatere poslovne priložnosti podjetja že preizkusila, vendar so jih umaknila iz ponudbe, kar kolesarji pogrešajo. Za podjetje ŠC Gondola smo ugotovili, da je med leti 2018 in 2022 vsako leto rastla prodaja izdelkov, vendar za manjše deleže kot smo predvidevali. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko odhodkov, kar pomeni, da je malo čistega dobička. Covid-19 epidemija na podjetje ni imela takega vpliva v smislu, da bi se zaradi tega prodaja izdelkov podjetja zmanjšala, vendar je podjetje za leta naprej zaznamovala z manjšim povpraševanjem po njihovih storitvah, na kar bi se podjetje moralo popraviti z učinkovitejšimi marketinškimi strategijami
Keywords: podjetniške priložnosti, podjetništvo in turizem, kolesarstvo, analiza poslovanja
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 117; Downloads: 9
.pdf Full text (955,52 KB)

4.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru telekomunikacijskega podjetja
Adriana Bytyqi, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Na prvi pogled se zdi, da je koncept rasti podjetja precej jasen. Vendar pa podrobnejši razmislek razkrije, da rast podjetja ne zajema zgolj povečanja proizvodnje ali ponudbe storitev. Spremembe v obsegu (rast) in kakovosti podjetja (razvoj) niso naključne, ampak so rezultat trajnega in sistematičnega usmerjanja ter obvladovanja, tj. upravljanja in vodenja podjetja. Obstaja sedem ključnih strategij podjetniške rasti. Predvsem se izpostavljata generična in diverzificirana rast, medtem ko druge strategije podpirajo ti dve osnovni smeri. Prav strategija rasti je eden temeljnih dejavnikov za uspešno prihodnost podjetja. Da bi to bolje osvetlili, smo na primeru podjetja Telekom Slovenije d.d. proučili zgodovino podjetja in s pomočjo spletne podatkovne baze GVIN analizirali finančne podatke in izdelali tržno analizo v letu 2022. Izbrane finančne kazalnike podjetja smo primerjali z agregati Občine Ljubjana, Osrednjeslovenske regije in panoge ter podpanoge J 61 ter J 61.100. Izdelali smo tudi konkurenčno analizo za obdobje 2018–2022, kjer smo izbrane finančne kazalnike primerjali s konkurenti, kot so A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija, ter ocenili učinke strategije rasti s pripojitvijo. Naša analiza je zajemala ključne dejavnike, kot so sredstva, čisti prihodki od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodana vrednost na zaposlenega ter čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Telekom Slovenije ima pomemben tržni delež v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji, ki potrjuje njegovo vodilno vlogo. V panogi telekomunikacijskih dejavnosti (J 61) zaseda velik tržni delež, zlasti v podpanogi telekomunikacijskih dejavnosti po vodih (J 61.100). Telekom Slovenije se sooča s konkurenco s strani podjetij A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija. Ugotavljamo, da je v obdobju od 2018 do 2022 doživel izzive pri rasti sredstev, prihodkov, dobičkonosnosti in dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Kljub izzivom pa je Telekom Slovenije ohranil visoko dodano vrednost na zaposlenega, kar kaže na konkurenčno učinkovitost. Telekom Slovenije je do leta 2022 izvedel več združitev in pripojitev, kar mu je omogočilo konsolidacijo ponudbe ter rast tržnega deleža. Ključne združitve vključujejo SiOL d.o.o. (2007), združitev Mobitel in Telekom Slovenije (2011), pripojitev Debitel k Telekomu Slovenije (2016) ter prenos pogodb uporabnikov Izimobila na Telekom Slovenije (2017). Prilagoditve so omogočile širitev storitev, zmanjšanje stroškov ter neposredno upravljanje s strankami.
Keywords: Podjetniška rast, strategije rasti, rast z združitvijo, tržna analiza, konkurenčna analiza.
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 118; Downloads: 8
.pdf Full text (1,54 MB)

5.
Zasnova in razvoj raztegljive teleskopske garaže z avtomatskim pomikom
Jure Omahen, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo podrobno opisuje proces oblikovanja teleskopske garaže, ki sega od prvotne zamisli do končne realizacije in ocene stroškov. Vključuje postopke, kot so izdelava garaže v 3D modelirniku, statični preračun konstrukcije, izbira ustreznega sistema odvodnjavanja, konceptualno oblikovanje garaže, razvrstitev sestavnih elementov na delovna mesta ter temeljito oceno stroškov. Raziskave v okviru raziskovalno-analitične faze so pokazale, da podobnih garaž na trgu še ni, kar odpira možnosti za nadaljnji razvoj in vstop na trg. Konstrukcija garaže je zasnovana tako, da se učinkovito spopada tudi z najzahtevnejšimi vremenskimi razmerami. To magistrsko delo predstavlja trdno osnovo za nadaljnji razvoj tehniško popolnih garaž, izdelanih po meri.
Keywords: statični preračun, garaža, solidworks, numerična analiza, računalniško podprto inženirstvo, stroškovni preračun, montažne garaže
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 64; Downloads: 12
.pdf Full text (5,24 MB)

6.
Komparativna analiza orodij za vodenje projektov
Nikolina Petrušič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo v začetku predstavili definicijo projekta in preučili zgodovino projektnega vodenja. V nadaljevanju smo opredelili metode projektnega vodenja, jih bolj podrobno opisali in predstavili prednosti ter slabosti teh metod. Za lažje razumevanje smo v nadaljevanju opredelili orodja za projektno vodenje, opisali vrste orodij, predstavili funkcije, ki bi jih morala orodja za projektno vodenje vsebovati, in nato predstavili prednosti uporabe takšnih orodij. V diplomskem delu smo prav tako na kratko opisali obstoječa orodja in predstavili kategorije, s katerimi smo nato ocenili manjši izbor teh orodij. Za konec smo še predstavili prednosti in slabosti izbranih orodij.
Keywords: Projektno vodenje, agilne metode vodenja, tradicionalne metode vodenja, analiza orodij.
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 225; Downloads: 35
.pdf Full text (2,68 MB)

7.
Konstruiranje in trdnostna analiza povezovalnega elementa motorja in menjalnika v športnih avtomobilih : magistrsko delo
Nejc Pesek, 2023, master's thesis

Abstract: Podjetja, katera konstruirajo športne avtomobile morajo biti v stiku z novo tehnologijo, slediti razvoju novih materialov ter iskati vedno nove in boljše rešitve. Pri konstruiranju morajo želje kupcev, vozne lastnosti in varnost postaviti na prvo mesto. Uspešnost trženja in prodaje se začne z vlaganjem v kadre, ki so potrebni za nastanek novega boljšega športnega avtomobila od konkurence. Pri razvoju in nadaljnjem konstruiranju je pomemben vsak del elementa v končni sestavi. Najmanjša malenkost pripomore k izboljšavi in upravičevanju cene avtomobila. V magistrskem delu smo spoznali in konstruirali ohišje zvona, ki je eden izmed pomembnih delov pogonskega sklopa. S pomočjo programskega paketa SolidWorks smo skonstruirali tri različne oblike ohišje zvona. V nadaljevanju smo s pomočjo programskem paketa PrePoMax izvedli trdnostno analizo za vse tri primere. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in izbrali najprimernejšo obliko. Podali smo ugotovitve in smernice za nadaljnji razvoj izdelka.
Keywords: ohišje zvona, konstruiranje, trdnostna analiza, športni avtomobil
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 67; Downloads: 16
.pdf Full text (4,05 MB)

8.
Analiza primernosti dehidracije blata na ČN Celje : magistrsko delo
Rok Stojnšek, 2023, master's thesis

Abstract: Zadnja leta se v Sloveniji ter tudi na ČN Celje srečujemo s problemom končne dispozicije blata. Količina blata, s katero se srečujemo na ČN Celje na letni ravni je 6000 ton, Toplarna Celje pa lahko za sežig sprejme zgolj 4000 ton. V magistrski nalogi bomo najprej ovrednotili vse stroške, ki nastanejo pri trenutni obdelavi odpadnega blata. Preučili bomo različne možnosti uporabe blata. Blato nastaja dnevno in ga je potrebno dnevno odstranjevati iz sistema, zato se je pripravila analiza primernosti dehidracije. Ena izmed rešitev problematike odstranjevanja blata iz ČN Celje je, da se osredotočimo na ustrezno dehidracijo blata, druga pa, da dehidrirano blato dodatno sušimo in posledično zmanjšamo volumen ter težo. Pri obeh postopkih je treba upoštevati stroške v vseh fazah dehidracije, poleg stroškov investicije tudi stroške porabe energije in polimera, ter stroške odvoza ter sosežiga.
Keywords: gradbeništvo, odpadno blato, čistilna naprava, odpadne vode, komunala, centrifuga, stiskalna preša, sušenje blata, stroškovna analiza
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 65; Downloads: 13
.pdf Full text (5,36 MB)

9.
Osnove projektiranja konstrukcij : zbirka vaj
Erika Kozem Šilih, Mateja Držečnik, 2023, higher education textbook

Abstract: Zbirka vaj "Osnove projektiranja konstrukcij – zbirka vaj" je namenjena dodiplomskim študentom Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo ter arhitekturo pri študiju gradbeništva. Prav tako je uporabna za univerzitetne programe gradbeništva, gospodarskega inženirstva ter arhitekture. Celotna zbirka vaj temelji na evropskih standardih in se osredotoča na ključne vidike projektiranja konstrukcij. Publikacija vključuje razlage in rešene primere v skladu s standardi, kot so SIST EN 1990:2004, SIST EN 1991-1-1:2004, SIST-EN 1991-1-3:2004, SIST-EN 1991-1-4:2004 in SIST-EN 1998-1 2005. Te vaje so zasnovane za razumevanje osnovnih konceptov projektiranja konstrukcij, analize obtežb ter potresnega inženirstva, kar je bistveno za razumevanje obnašanja gradbenih konstrukcij. Za dodatna pojasnila in teoretično razlago rešenih primerov se avtorici sklicujeta na učbenik "Osnove projektiranja konstrukcij". Avtorici upata, da bo ta zbirka vaj koristna študentom pri izobraževanju, poglobitvi znanja s področja projektiranja gradbenih konstrukcij in jim bo služila kot vodnik za uspešen študij in prihodnje delo v gradbenem sektorju.
Keywords: projektiranje, konstrukcija, analiza obtežb, mejno stanje nosilnosti, mejno stanje uporabnosti
Published in DKUM: 24.10.2023; Views: 102; Downloads: 29
.pdf Full text (5,21 MB)
This document has many files! More...

10.
Marketinški načrt glasbenega izvajalca Emkeja
Veronika Alatič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo. V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta.
Keywords: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 92; Downloads: 17
.pdf Full text (1,67 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica