| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Numerična analiza toka izpušnih plinov in termične obremenitve izpušnega kolektorja
Rok Peklar, 2020, master's thesis

Abstract: Z rastočo tematiko okoljevarstvenih težav je avtomobilska industrija primorana implementirati številne ukrepe, kot so znižati potrošnjo goriva, zmanjšati neželene izpuste in celo hrup vozila. Računska dinamika tekočin je nedvomno velika gonilna sila pri razvoju tehnoloških inovacij, saj nam da vpogled v fenomene, katerih obravnava z eksperimentalnimi metodami ni mogoča, ali pa je preprosto predraga. V primerjavi z drugimi vejami industrije, je avtomobilska industrija ena izmed prvih, ki so računsko dinamiko tekočin pričele vključevati pri razvoju komponent. Magistrska naloga prestavlja numerično analizo termične obremenitve izpušnega sistema. Proces je deljen na dva dela: analizo toka izpušnih plinov in termično analizo strukture izpušnega sistema. Za vse simulacije uporabimo programski paket za računsko dinamiko tekočin z metodo končnih volumnov AVL FIRE™. Rezultati simulacij so bili primerjani z meritvami obstoječega izpušnega sistema.
Keywords: Računska dinamika tekočin, metoda končnih volumnov, izpušni sistem, katalizator, prenos toplote, termična analiza, AVL FIRE
Published: 16.12.2020; Views: 176; Downloads: 29
.pdf Full text (5,03 MB)

2.
Numerična analiza procesa zgorevanja in termične obremenitve bencinskega motorja z direktnim vbrizgom
Simon Gomboc, 2019, master's thesis

Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem v glavni meri narekujejo ekonomski, ter strogi ekološki normativi, ki zahtevajo globalno znižanje emisij izpušnih plinov. Tako se v avtomobilski industriji pojavlja trend manjšanja pogonskih agregatov (»down-sizing«), s katerimi proizvajalci lažje izpolnjujejo zastavljene cilje. Glavna pomanjkljivost teh motorjev je odvajanje sproščene toplote, saj se na manjšem volumnu sprosti večja količina energije. Magistrska naloga predstavlja numerično analizo termične obremenitve bencinskega GDI motorja. Prvi del predstavlja numerično analizo celotnega cikla štiri taktnega motorja, drugi del pa predstavlja termično analizo vitalnih delov strukture in hladilnega medija. Vse simulacije so bile izvedene s programskim paketom AVL FIRE. Rezultati simulacij so bili primerjani z referenčnimi 1D rezultati in predhodno izvedenimi meritvami obstoječega motorja.
Keywords: Računska dinamika tekočin, bencinski motor GDI, emisije CO2, zgorevanje, termična analiza, hladilni sistem, prenos toplote, AVL FIRE
Published: 03.07.2019; Views: 574; Downloads: 81
.pdf Full text (5,03 MB)

3.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Žiga Budna, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Published: 11.01.2019; Views: 523; Downloads: 68
.pdf Full text (1,25 MB)

4.
Vpliv biogoriv na tokovne razmere ter pojav kavitacije v brizgalni šobi dizelskega motorja
Alen Leskovar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V modernem svetu smo priča vztrajnemu naraščanju potreb po energiji v vseh možnih oblikah. Velik del je pretvarjamo v mehansko energijo, potrebno za pogon motornih vozil. Najenostavneje jo je pridobivati iz fosilnih goriv, vendar je iz ekološkega vidika nujno iskati alternativne rešitve. Predmet diplomskega dela je obravnava alternative mineralnemu dizelskemu gorivu, tako imenovenga biodizla. V Evropi je najpogostejša uporaba biodizla, pridelanega iz semen oljne ogrščice, ki ga lahko primešamo mineralnemu dizelskemu gorivu ter tako omilimo vplive na okolje. Primerjali smo tokovne razmere v mehansko krmiljeni vbrizgalni šobi dizelskega motorja pri uporabi mineralnega dizelskega goriva, mešanic s 25, 50 ter 75% dodanega biodizla, ter čistega biodizla. Izvedli smo numerične simulacije s pomočjo programa AVL FIRE, ter tako prišli do detajlnega grafičnega vpogleda v razvoj kavitacije, ki se v šobi pojavi kot produkt visokih lokalnih hitrosti, naglih sprememb smeri toka goriva ter prisotnih tlačnih padcev pod vrednost tlaka nasičenja. V vseh petih primerih smo priča razvoju kavitacijskega oblaka, ki sega vse od vtoka v izvrtino šobe in prodira tudi v območje kompresijskega prostora. Razlike so opazne vendar minimalne, na podlagi česar lahko sklepamo, da je obravnavan biodizel primeren za uporabo v motorjih, skonstruiranih za obratovanje z uporabo mineralnega dizelskega goriva.
Keywords: Kavitacija, vbrizgalna šoba, biodizel, numerična simulacija, AVL FIRE
Published: 27.09.2018; Views: 405; Downloads: 40
.pdf Full text (2,25 MB)

5.
Numerična simulacija toka goriva v vbrizgalni šobi
Blaž Šaše, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati tokovne razmere znotraj izvrtine za vbrizg goriva oziroma v vbrizgalni šobi pri uporabi računskih mrež različnih gostot. Izbrati smo morali pravo mrežo, zato smo preračune naredili na redki, srednji in gosti mreži. Diskretizacijo smo naredili z Richardsonovo ekstrapolacijo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, ki je podala kompromis med časom izračuna ter kvaliteto izračuna. To mrežo smo nato uporabili za simulacijo pri dveh različnih tlakih. Rezultate obeh tlakov smo primerjali na dveh robnih pogojih, simetriji in izstopu ter prikazali pri štirih različnih časih, kateri so najlepše prikazali spremembo vpadne faze.
Keywords: dizel, kavitacija, programski paket FIRE, Richardsonova ekstrapolacija, vbrizgalne šobe
Published: 29.09.2017; Views: 814; Downloads: 84
.pdf Full text (1,79 MB)

6.
Ocena možnosti izkoriščanja vodne energije z Darrieusovo turbino na reki Muri
Simon Gomboc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisan postopek ocenjevanja možnosti izkoriščanja vodne energije z Darrieusovo turbino na reki Muri. Glavna tematika je zasnova konstrukcije, ki omogoča dogradnjo vodne turbine na že obstoječo infrastrukturo. V sklopu diplomskega dela so bile izvedene eksperimentalne meritve na reki Muri, katerih rezultate smo uporabili kot osnovo za numerično analizo toka. Iz numerične analize smo odčitali obremenitev, ki jo vodni tok predstavlja in s pomočjo sodobnih inženirskih programov generirali model konstrukcije. Sama konstrukcija je bila nato analizirana v programskem paketu Abaqus. Rdeča nit diplomske naloge je povezava med eksperimentalnim delom in sodobnimi inženirskimi metodami. Končni rezultat je optimizirana nosilna konstrukcija turbine.
Keywords: Darrieusova turbina, reka Mura, numerične analize, AVL Fire, konstruiranje, Abaqus
Published: 30.09.2016; Views: 701; Downloads: 125
.pdf Full text (2,44 MB)

7.
Vpliv mreže na izračunane tokovne karakteristike v vbrizgalni šobi
Marko Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv tipa mreže na izračunane karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi, oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva mrež sta bili narejeni dve mreži v programskem paketu FIRE. Vsaka izmed mrež je bila uporabljena dvakrat. Najprej je bil na vstopu v obravnavani del injektorja predpisan masni pretok goriva v odvisnosti od časa in tlak na izstopu, nato pa je bilo na isti mreži definirano gibanje igle (in s tem gibanje mreže) in tlaka na vstopu in izstopu. V naslednjem koraku so bili predstavljeni rezultatati pridobljeni z obema mrežama za vsak pristop posebej, kjer je bilo potrjeno dobro ujemanje rezultatov med samima mrežama. Nato je sledila še primerjava vseh štirih izračunov in ugotovljeno je bilo, da se vrednosti tlaka in hitrosti zelo razlikujejo. Kljub temu je težko reči ali sta načina primerljiva, saj je nadaljnje raziskovanje pokazalo zelo dobro primerljivost rezultatov za druge vstopne podatke.
Keywords: gostota/tip mreže, masni pretok, dvig igle, injektor, programski paket FIRE, gibajoča mreža
Published: 07.02.2013; Views: 1403; Downloads: 104
.pdf Full text (3,89 MB)

8.
Vpliv biogoriv na karakteristike curka goriva
Tomaž Bizjak, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je dokazati oziroma ugotoviti vpliv biogoriva na razvoj in karakteristike curka goriva. S pomočjo zamrežitvenega valja, pravilne izbire gostote mreže in turbulentnega modela v programskem paketu FIRE smo izvedli numerične simulacije oziroma preračune za ugotavljanje primarnega razpada curka izbranega goriva. Ker v glavnih enačbah preračuna nastopajo empirične konstante Cn, ki v veliki meri vplivajo na glavne karakteristike in razpad curka goriva, smo se v samem diplomskem delu osredotočili predvsem na vpliv konstant C4 in C5. Pri tem smo naredil parametrično študijo obeh konstant ter s pomočjo uporabe različnih parametričnih vrednosti za obe konstanti izvedli numerične preračune pri dveh vrtilnih frekvencah odmične gredi. V rezultatih smo nato podali tako vizualne primerjave z obliko curka kot tudi grafične primerjave karakteristik curka obeh konstant za dizelsko gorivo ter vpliv konstante C4 pri biodizelskem gorivu. Po pregledu rezultatov lahko rečemo, da imata empirični konstanti za izbrano gorivo velik vpliv na razvoj in karakteristike curka.
Keywords: goriva, alternativna goriva, dizel, programski paket FIRE, numerična simulacija, empirične konstante, karakteristike vbrizgavanja curka
Published: 10.12.2012; Views: 1456; Downloads: 69
.pdf Full text (17,61 MB)

9.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE TOKA GORIVA V VBRIZGALNI ŠOBI
Luka Lešnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv biogoriv na karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva goriv je bil narejen testni model v programskem orodju FIRE. Da bi dosegel čim boljše rezultate, sem na začetku naredil več mrež različnih oblik in z različnim številom elementov. Najprej so rezultati obsegali simulacije za vse mreže samo za biodizelsko gorivo. Primerjava dobljenih rezultatov mi je omogočila izbiro primerne oblike mreže in števila elementov mreže. Kasneje sem za izbrano obliko in število elementov mreže naredil simulacije za biodizelsko gorivo, mešanico biodizla z bioetanolom in za dizelsko gorivo. Po pregledu rezultatov simulacij opravljenih na testnem modelu s testiranimi gorivi lahko rečem, da sta testirani biogorivi glede njunega vpliva na karakteristike toka v izvrtini vbrizgalne šobe primerni za uporabo v dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, biodizel, bioetanol, dizel, programski paket FIRE, volumenska frakcija
Published: 06.05.2010; Views: 2398; Downloads: 221
.pdf Full text (2,26 MB)

10.
RAČUNALNIŠKO PODPRTO NAČRTOVANJE IN IZDELAVA IZOLACIJSKIH OBLOG V PODJETJU ISOMAT
Domen Zaberčnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje proces računalniško podprtega konstruiranja izolacijskih oblog z namenom soočenja s problematiko izdelave takšnih vrst izdelkov in z namenom izdelave vzorčnih kosov na 3D obdelovalnem stroju, kar bi omogočilo pričetek proizvodnje različnih izolacijskih oblog. Najbolj pomemben rezultat te naloge pa bo, dolgoročno gledano, serijska izdelava izolacijskih oblog za prodajo na domačem in tudi na tujem trgu.
Keywords: računalniško podprto načrtovanje, izolacijske obloge, koleno, T-kos, plašči podnic posod, Pro/Engineer Wild Fire 4.0
Published: 02.04.2010; Views: 1992; Downloads: 141
.pdf Full text (1,98 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica