| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Published: 09.03.2021; Views: 149; Downloads: 42
.pdf Full text (4,32 MB)

2.
Optimizacija polimernega materiala za ohišje konektorja
Nejc Ravničan, 2019, master's thesis

Abstract: Polimerni kompoziti se zaradi svojih lastnosti čedalje več uporabljajo tudi v konstrukcijske namene. Namen magistrskega dela je bil preučevanje in karakterizacija toplotnih in mehanskih, ter lomno-mehanskih lastnosti različnih termoplastičnih polimernih kompozitov, ki bi lahko zamenjali trenutni uporabljeni material za izdelavo ohišja konektorja pri spajanju povoznih plošč. Izvedli smo DSC in DMA analizo za študij toplotnih lastnosti in natezni preizkus, preizkus udarne žilavosti po Charpyju in lomno-mehanski preizkus za preučevanje porušitve materiala. Ugotovili smo, da se v temperaturnem območju uporabe konektorja najbolje obnese termoplastični poliuretan ojačan z dolgimi steklenimi vlakni.
Keywords: Mehanika loma, ASTM E1820, polimerni kompozit, SENB, DMA
Published: 29.03.2019; Views: 516; Downloads: 0

3.
Določitev lomno mehanskih lastnosti na zvarnem spoju zvarjenem z gnetenjem
Klemen Jerčič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Cilj moje diplomske naloge je bil, da ugotovim, katere od treh hitrosti varjenja po varjenju z gnetenjem imajo najboljše mehanske lastnosti in najboljšo mehaniko loma ter v katerem območju vara (istosmerno, sredina, protismerno) so najboljše lastnosti. Var in osnovi material smo preizkušali po treh preizkusih. Prvi preizkus je bil natezni preizkus, pri katerem smo testirali osnovni material in var. Rezultate smo med seboj primerjali in ugotovili, da ima najboljše lastnosti osnovni material ter s tem potrdili naša predvidevanja. Drugi preizkus je bil preizkus udarne žilavosti (Charpy kladivo) pri sobni temperaturi. Imeli smo preizkušanec iz osnovnega materiala in iz treh delov vara. Udarna žilavost je bila največja pri osnovnem materialu. Iskali smo tudi, katera od treh hitrosti varjenja (A,B,C) se bo s svojimi lastnostmi najbolj približala osnovnemu materialu. Hitrost B je dala v povprečju najboljše rezultate pri udarni žilavosti in se je najbolj približala osnovnemu materialu. Zadnji preizkus je bil ASTM E1820, kjer smo preverjali, kako dobro se material upira širitvi že nastale razpoke. Preizkus je potekal v treh glavnih korakih: utrujanje, širjenje razpoke in utrujanje do zloma. Pri vsakem koraku smo zabeležili podatke, ki so nam podali končno sliko. Zmerili smo tudi razpoke, ki so nastale v drugem koraku. In na podlagi zbranih podatkov določili, katera od hitrosti se je najbolje obnesla. Najboljše lastnosti je v povprečju dosegla hitrost B. Končni sklep je bil, da ima plošča B najboljše lomno mehanske lastnosti.
Keywords: Varjenje, lomna mehanika, natezni preizkus, udarna žilavost, ASTM E1820
Published: 29.11.2016; Views: 1144; Downloads: 125
.pdf Full text (3,58 MB)

4.
VPLIV TERMIČNE OBDELAVE NA LOMNO ŽILAVOST VZMETNEGA JEKLA
Andrej Likeb, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Visoko trdnostna jekla se uporabljajo na področjih velikih dinamičnih obremenitev. Zaradi česar se proizvajalci običajno soočajo s težavami, kako zagotoviti trajno dinamično trdnost. Za njeno zagotovitev največkrat posegajo po naknadnih termičnih obdelavah. Namen diplomskega dela je tako narediti primerjalno analizo utrujenostne rasti razpoke v skladu s standardom ASTM E 1820 - 01, za termično mehko in termično obdelano vzmetno jeklo 51CrMOV4. Diplomsko delo temelji na eksperimentalnih meritvah v LSEK laboratoriju na Fakulteti za strojništvo, kjer so se izvajali lomnomehanski preizkusi z metodo mehanike loma, določevale utrujenostne rasti razpoke in materialna parametra Parisovega zakona. Obdelava podatkov je potekala v programu Microsoft Excel 2010, s katerim so tudi bili izrisani diagrami. V diplomskem delu je v splošnem opisana mehanika loma ter področje utrujanja: njeni mehanizmi za nastanek, LCF in HCF utrujanje, določevanje hitrosti rasti razpoke in razni vplivi nastanka. Kratko poglavje v diplomskem delu je namenjeno tudi pripravi upogibnih lomnomehanskih preizkušancev v skladu s standardi.
Keywords: Vzmetno jelko 51CrMoV4, mehanika loma, LCF in HCF utrujanje, lomna žilavost, ASTM E1820 - 05, časovno spremenljivo obremenjevanje, mikromehanizmi utrujanja, širjenje kratkih razpok, ASTM E1820 - 01, Wӧhlerjeva krivulja, mehanske lastnosti, Kitagawa - Takahashijev diagram, Parisov zakon, utrujenostna rast razpoke
Published: 02.09.2011; Views: 3385; Downloads: 317
.pdf Full text (7,70 MB)

5.
ANALIZA NOSILNOSTI VPENJALNIH VIJAKOV Z RAZPOKO
Mihael Korošec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazan postopek analize porušitve vijaka z uporabo normalizacijske metode po ASTM E1820-1 in s SINTAP postopkom. Postopek določitve lomne žilavosti materiala na podlagi laboratorijskega eksperimenta in ocena sprejemljivosti konstrukcije, sta izvedena z preglednicami v programskem paketu Excel, zaradi česar ju je možno prilagoditi tudi za druge primere. Za obravnavan vijak je analiza pokazala skladnost momenta privijanja s predpisanim in podala vzroke za porušitev konstrukcijskega elementa ter ukrepe za preprečitev ponovne porušitve.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1
Published: 04.06.2010; Views: 2358; Downloads: 222
.pdf Full text (2,22 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica