1. Umetna inteligenca in digitalna orodja v računovodstvu: stanje, priložnosti in izziviJan Hojan, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence v računovodstvu in njen vpliv na razvoj ter postopno preoblikovanje računovodske stroke. V delu predstavim različne vrste umetne inteligence in njihovo uporabo pri avtomatizaciji računovodskih procesov. Poudarim tudi digitalna orodja, kot sta OCR in RPA, ki sama po sebi še ne zajemata umetne inteligence, v praksi pa že zdaj pomembno spreminjata delo računovodij.
V delu so predstavljeni procesi v računovodstvu, ki so podvrženi avtomatizaciji. Predstavljeno je tudi stanje uporabe umetne inteligence v računovodstvu v Sloveniji in njena uporaba v največjih revizijskih podjetjih (Big 4).
Prihodnji razvoj računovodskega dela z uporabo UI prinaša številne priložnosti, ki jih umetna inteligenca prinese, kot so hitrejša obdelava, večja natančnost in podpora pri odločanju, hkrati pa odpira vprašanja glede etike, odgovornosti ter varnosti podatkov.
Sklepne ugotovitve kažejo, da bo prihodnji razvoj računovodske stroke močno povezan z digitalno transformacijo in vključevanjem umetne inteligence v vsakodnevne procese. Računovodje bodo morali razvijati nova znanja in kompetence, povezane z razumevanjem tehnologij, ob tem pa ohranjati svojo odgovornost za verodostojnost ter etične standarde. Keywords: umetna inteligenca v računovodstvu, avtomatizacija procesov, digitalna orodja, trendi v umetni inteligenci Published in DKUM: 28.10.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (776,33 KB) |
2. Umetna inteligenca v mednarodnem trženjskem komuniciranjuŽana Žigart, 2025, undergraduate thesis Abstract: Uspešna komunikacija v mednarodnem okolju zahteva razumevanje kulturnih razlik, vrednot in komunikacijskih stilov. Sodobni komunikacijski kanali, kot so internet, družbena omrežja in drugih digitalni mediji, omogočajo hitro in široko širitev informacij, vendar hkrati zahtevajo medijsko pismenost in občutljivost za kulturni kontekst. Pri mednarodnem trženju je potrebno upoštevati različna pravila in norme glede promocijskih aktivnost, ki se med državami močno razlikujejo. Učinkovito komuniciranje zahteva poznavanje lokalnih značilnosti ter sposobnost prilagajanja vsebin in pristopov specifičnim trgom.
Sodobno trženje je vse bolj digitalno, kar zahteva uporabo naprednih tehnologij, kot so umetna inteligenca, podatkovna analitika in personalizacijska orodja. Digitalno komuniciranje omogoča interaktivnot, hitro odzivanje, personalizacijo sporočil ter pristop, ki združuje fizične in digitalne točke stika s potrošniki. Postavljajo se različna etična vprašanja, kot so varovanje podatkov, transparentnost in soglasje uporabnikov, postajajo vse pomembnejša, saj vplivajo na zaupanje in lojalnost potrošnikov.
Umetna inteligenca postaja osrednji element digitalnega trženja, saj omogoča napredno analizo podatkov, avtomatizacijo procesov, prediktivno modeliranje ter generiranje vsebin. Uporablja se v različnih fazah trženja in prispeva k boljši učinkovitosti, večji angažiranosti potrošnikov in dolgoročni konkurenčni prednosti podjetij. Ob tem umetna inteligenca vpliva tudi na mednarodno trgovino, saj prispeva k večji produktivnost, zmanjševanju stroškov, premagovanju jezikovnih ovir in optimizaciji dobavnih verig. Kljub pomislekom glede vpliva na zaposlovanje, raziskave kažejo, da tehnologija večinoma nadomešča rutinska dela in povečuje človeško učinkovitost.
Glede na pridobljene rezultate vidimo, da večina slovenskih MSP, ki izvažajo na tuj trg, še ne uporabljajo umetne inteligence v podjetju. Razlogi za neuporabo so različni, od nezaznavanja potreb po uprabi, do specifičnosti branže in trga ter omejevanje uporabe umetne ingelince zaradi korporacijskih pravil. Preostanek podjetij uporablja umetno inteligenco v vsaj enem izmed oddelkov v podjetju, kjer najpogosteje uporabljajo generativni AI oziroma ChatGPT, Google orodja z AI ter pomoč pri avtomatizaciji e-poštnih sporočil. Keywords: umetna inteligenca, trženjsko komuniciranje, orodja umetne inteligence, digitalno trženje, mednarodno poslovanje Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (1,50 MB) |
3. Kakovost življenja bolnikov po zdravljenju z zunajtelesnim krvnim obtokomMartin Maučec, 2025, master's thesis Abstract: Uvod: Zunajtelesni krvni obtok (ECMO) je tehnološko napreden in invaziven postopek, ki je namenjen zdravljenju življenjsko ogroženih bolnikov.
Metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela s pregledom literature. V empiričnem delu smo zbrali in analizirali podatke, ki so se nanašali na kakovost življenja bolnikov po zdravljenju z veno-venskim (VV) ECMO v enoti intenzivne terapije (EIT). Kot raziskovalni instrument smo uporabili vprašalnik o zdravju (EQ-5D-5L), lestvico za oceno depresivnosti in anksioznosti v bolnišnici (HADS) ter lestvico vpliva dogodka (IES-R).
Rezultati: Po zdravljenju z VV ECMO je kakovost življenja bolnikov po odpustu iz bolnišnice primerljiva s kakovostjo življenja splošne populacije. Zaznati je pojavnost anksioznosti in depresije, vendar se delež obeh zmanjšuje sorazmerno s časom po zaključku zdravljenja. Iz analize je razvidno, da je verjetnost za razvoj posttravmatske stresne motnje možna pri manj kot polovici bolnikov.
Razprava: Večina raziskav se osredotoča na kratkoročno do srednjeročno spremljanje kakovosti življenja bolnikov po zdravljenju z VV ECMO. Naša raziskava je zajela bolnike v daljšem časovnem obdobju, zato direktna primerjava ni možna. Rezultate smo numerično primerjali ter ugotovili, da ni statistično pomembne razlike med bolniki, zdravljenimi v Sloveniji in tujini.
Sklep: Ena izmed glavnih ugotovitev naše raziskave kaže, da je preživetje do odpusta iz bolnišnice močan pokazatelj preživetja v daljšem časovnem obdobju. Keywords: zunajtelesna membranska oksigenacija, orodja za oceno kakovosti življenja, posttravmatska stresna motnja, stopnja depresivnosti Published in DKUM: 27.10.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (1,63 MB) |
4. Učinkovito upravljanje časa in virov v malem podjetju: poglobljen vpogled v izkušnjo podjetnikaHristijan Simionov, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava pomen učinkovitega upravljanja časa in virov v malih podjetjih, s poudarkom na vplivu teh dejavnikov na delovno učinkovitost, organizacijo poslovanja in dolgoročno uspešnost. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni koncepti s področja razporejanja virov, organizacije časa, psihološki vidiki upravljanja ter vloga tehnologije in digitalnih orodij pri podpori upravljavskim procesom. Empirični del temelji na poglobljenem intervjuju s podjetnikom, ki vodi malo podjetje v gostinski panogi. Analiza razkriva praktične pristope k načrtovanju virov, delegiranju nalog, odzivanju na izzive ter iskanju ravnotežja med operativnim delom in strateškim razvojem. Ugotovitve kažejo, da so učinkovito upravljanje časa, ustrezna uporaba digitalnih orodij ter prilagajanje dinamiki trga ključni dejavniki za uspešnost malega podjetja. Diplomsko delo poudarja pomembnost samoregulacije, učenja iz izkušenj ter zmožnosti hitrega odločanja kot osrednjih kompetenc sodobnega podjetnika. Keywords: upravljanje virov, mala podjetja, podjetnik, učinkovitost poslovanja, digitalna orodja, avtomatizacija procesov, razporejanje časa. Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,53 MB) |
5. Primerjalna analiza orodij za rudarjenje podatkov : diplomsko deloKaterina Skenderska, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na analizo odprtokodnih orodij za podatkovno rudarjenje z namenom oceniti njihove funkcionalnosti, zmogljivosti in primernosti za različne naloge. Delo zajema priljubljena orodja, kot so, KNIME, Orange in WEKA, ter analizira njihove lastnosti, uporabniško prijaznost, skalabilnost in podprte algoritme. Cilj raziskave je s primerjavo zagotoviti jasno razumevanje prednosti in omejitev posameznih orodij ter pomagati uporabnikom pri izbiri optimalne rešitve za specifične potrebe podatkovnega rudarjenja. Analiza temelji na merilih, kot so zmogljivost predobdelave podatkov, tehnike modeliranja in vizualizacijske možnosti. Rezultati ponujajo praktične vpoglede za raziskovalce in strokovnjake, ki iščejo ustrezno odprtokodno orodje za podatkovno rudarjenje v okviru svojih projektov. Keywords: podatkovno rudarjenje, analiza podatkov, orodja, WEKA, KNIME, Orange Published in DKUM: 30.09.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,58 MB) |
6. Vpliv umetne inteligence na oblikovanje in razvoj spletnih mest v Wordpressu in WixuTamara Mladenovikj, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se osredotočamo na uporabo umetne inteligence pri razvoju spletnih strani z uporabo platform WordPress in Wix. Cilj študije je bil preučiti, kako sofisticirana orodja umetne inteligence vplivajo na proces oblikovanja, razvoja in optimizacije spletnih strani ter koliko olajšajo delo uporabnikom z različnimi stopnjami tehničnega znanja.
Teoretični del s poudarkom na njeni uporabi v spletnem svetu ponuja povzetek osnov umetne inteligence ter njenih metod, različic in trendov. Nato so preučene značilnosti spletnih strani in razvoj spletnih platform, s poudarkom na obsežnejših možnostih, ki jih ponujata WordPress in Wix.
Praktična primerjava obeh platform, kjer so bile ocenjene funkcije, uporabniška izkušnja, stopnja prilagodljivosti in učinkovitost uporabe orodij umetne inteligence, je del empiričnega dela. Glede na ugotovitve analize WordPress zaradi svoje vsestranskosti in širokega nabora vtičnikov umetne inteligence ponuja več možnosti za sofisticirane in večje projekte, medtem ko je Wix zaradi vgrajenih funkcij umetne inteligence bolj primeren za začetnike in enostavnejše projekte.
Glede na ugotovitve študije umetna inteligenca močno pospeši in poenostavi proces izdelave spletnih strani, hkrati pa ustvarja nove možnosti za optimizacijo in personalizacijo vsebin. Keywords: Umetna inteligenca, spletna mesta, WordPress, Wix, AI-orodja. Published in DKUM: 26.09.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,83 MB) |
7. Uporaba ai v oglaševalskih agencijahViktorija Golubova, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo umetne inteligence v oglaševalskih agencijah, s poudarkom na njenem vplivu na delovanje in razvoj agencij v Sloveniji. V teoretičnem delu so predstavljene temeljne značilnosti oglaševanja, delovanje oglaševalskih agencij ter ključni vidiki umetne inteligence in njene uporabe v marketinškem okolju. Empirični del temelji na kvalitativni raziskavi, izvedeni med slovenskimi oglaševalskimi agencijami, v kateri so sodelujoči predstavili svoje poglede na vključevanje umetne inteligence v vsakodnevne delovne procese.
Rezultati raziskave kažejo, da oglaševalske agencije umetno inteligenco večinoma dojemajo kot podporno orodje, ki omogoča večjo učinkovitost, hitrejše procese in boljše ciljanje občinstva. Uporaba AI se najpogosteje pojavlja na področjih ustvarjanja vsebin, analize podatkov ter avtomatizacije nalog. Kljub številnim prednostim se agencije soočajo tudi z izzivi, kot so pomanjkanje specifičnega znanja, etični pomisleki ter vprašanje, kako ohraniti človeško kreativnost v digitalnem okolju. Ugotovitve tako osvetljujejo trenutno stanje in prihodnje izzive pri vključevanju umetne inteligence v oglaševalsko prakso. Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, oglaševalske agencije, AI orodja, marketing. Published in DKUM: 23.09.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (1,14 MB) |
8. Razvoj spletnega mesta z uporabo umetne inteligence v okolju wordpressMaks Srt, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj spletnega mesta z uporabo umetne inteligence v okolju WordPress. V ospredju raziskave je izpostavljen izziv, s katerim se danes soočajo številni podjetniki in posamezniki – kako na cenovno dostopen, hiter in hkrati učinkovit način vzpostaviti kakovostno spletno prisotnost, ne da bi za to potrebovali napredno tehnično znanje s področja programiranja ali spletnega oblikovanja. Spletna stran v sodobnem poslovnem svetu namreč ne predstavlja zgolj dodatnega predstavitvenega orodja, temveč je ključni komunikacijski kanal, preko katerega podjetja vzpostavljajo stik s svojimi strankami, predstavljajo izdelke in storitve, gradijo prepoznavnost ter ustvarjajo zaupanje. Poleg tega spletna prisotnost neposredno vpliva na pridobivanje novih kupcev in s tem na dolgoročno konkurenčnost podjetja. V tem okviru diplomsko delo preučuje, kako lahko umetna inteligenca dopolnjuje WordPress, ki je kot odprtokodna in razširjena platforma že zasnovana za širok krog uporabnikov. Poudarek je na uporabi sodobnih AI orodij, kot so generatorji besedil in ustvarjalci slik ki omogočajo avtomatizacijo ključnih faz razvoja spletnega mesta. Ta orodja lahko bistveno prispevajo k enostavnejši pripravi vsebin, oblikovanju grafične podobe in optimizaciji spletnih mest za boljšo vidnost v spletnih iskalnikih. V empiričnem delu je predstavljen praktični primer izdelave spletne strani, pri katerem so bila omenjena orodja preizkušena v realnem procesu. Rezultati analize kažejo, da integracija umetne inteligence pomembno poenostavi razvoj spletnega mesta, omogoča hitrejše izvajanje posameznih korakov, izboljša uporabniško izkušnjo ter zagotavlja učinkovitejšo optimizacijo vsebin. Zaključki naloge potrjujejo, da takšen pristop ponuja pomembno priložnost predvsem za podjetnike, ki želijo na enostaven in samostojen način ustvariti funkcionalno ter ciljno usmerjeno spletno prisotnost, ki neposredno podpira njihove poslovne cilje. Keywords: umetna inteligenca (AI), WordPress, spletna mesta, AI orodja, optimizacija vsebin Published in DKUM: 09.09.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (1,32 MB) |
9. Digitalizacija in management človeških virovZoja Vöröš, 2025, undergraduate thesis Abstract: Digitalizacija pomembno preoblikuje delovanje sodobnih organizacij, kar se odraža tudi na področju managementa človeških virov. Podjetja vse pogosteje uvajajo digitalna orodja, ki vplivajo na učinkovitost kadrovskih procesov, organizacijsko kulturo, notranjo komunikacijo in zadovoljstvo zaposlenih. V teoretičnem delu diplomske naloge, so opredeljeni temeljni pojmi managementa človeških virov in digitalizacije, s poudarkom na razvoju kadrovske funkcije iz administrativne v strateško podporno vlogo. Analiza je pokazala, da digitalna orodja pomembno prispevajo k večji preglednosti, hitrejšemu izvajanju nalog, avtomatizaciji postopkov ter podpori pri strateškem odločanju. Ugotovljeno je bilo, da digitalizacija spodbuja preoblikovanje načina vodenja in komuniciranja z zaposlenimi, povečuje pomen digitalnih kompetenc in vseživljenjskega učenja. Obenem vpliva na oblikovanje kulture, ki temelji na prilagodljivosti, sodelovanju in odprtosti. V ospredje vse bolj stopajo vsebine, kot so uporaba umetne inteligence v kadrovskih procesih, krepitev digitalne pismenosti, oblikovanje pozitivne izkušnje zaposlenih, individualni pristopi pri razvoju kadrov ter vključevanje načel raznolikosti, enakosti in vključenosti. Prav tako se povečuje pomen agilnega delovanja organizacij, ki spodbujajo učenje in prilagajanje organizacij. Poleg tega so bile ugotovljene tudi slabosti, kot so povečane zahteve po usposabljanju in prilagoditvi zaposlenih, odpor do sprememb ter vpliv na medosebne odnose v organizaciji. V aplikativnem delu je bilo s pomočjo poglobljenih intervjujev analizirana uvedba digitalnih rešitev v podjetje Star Import d.o.o. Ugotovljeno je bilo, da digitalna orodja prispevajo k večji povezanosti med oddelki, hitrejši izmenjavi informacij, učinkovitejši izvedbi kadrovskih nalog in večji odprtosti za inovacije. Vzporedno so bili prepoznani tudi izzivi, kot so začetni odpor zaposlenih, potreba po stalnem usposabljanju ter spremembe v organizacijski kulturi. Zaključek naloge poudarja, da digitalizacija v managementu človeških virov ni zgolj tehnični proces, temveč strateška transformacija, pri kateri imata tehnologija in človeški kapital ključno, soodvisno vlogo. Keywords: digitalizacija, management človeških virov, digitalna orodja, intervju, Star Import d.o.o. Published in DKUM: 01.09.2025; Views: 0; Downloads: 30
Full text (1,24 MB) |
10. |