SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
ŠEST LET TIMSKEGA IN TANDEMSKEGA DELA V PRVIH RAZREDIH DOLENJSKIH IN BELOKRANJSKIH OSNOVNIH ŠOL
Ariadna Agnič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Za naslov diplomske naloge smo si izbrali Šest let timskega in tandemskega dela v prvih razredih dolenjskih in belokranjskih osnovnih šol, ker so nas zanimala mnenja, občutki, kritike, predlogi učiteljev in vzgojiteljev, ki delajo skupaj po prenovljenih programih, z mlajšimi otroci. Namen je bil ugotoviti, kako se v praksi dejansko izvaja timsko in tandemsko delo ter kakšen odnos so si do te oblike dela v šestih letih ustvarili pedagoški delavci. Naši zastavljeni cilji so bili na podlagi izpolnjenih anketnih vprašalnikov pridobiti konkretne odgovore na zastavljena vprašanja in opraviti njihovo analizo. Vse odgovore smo predstavili s pomočjo grafov ali tabel ter jih obrazložili. Rezultati analize so potrdili hipoteze, da se timsko in tandemsko delo v praksi uspešno izvaja. Da je v prvih razredih devetletke večji poudarek in več časa namenjenega tandemskemu delu vzgojitelja in učitelja. Da so med šolami razlike glede prisotnosti vzgojitelja v razredu ter, da je močno prisotna potreba po vzgojiteljevi prisotnosti skozi celo dopoldne. Da se je iz rezultatov, ki vrednotijo količino skupnega načrtovanja, preverjanja ter ocenjevanja in evalvacije pokazalo, da so vzgojitelji še vedno v inferiornem položaju. To potrjuje tudi dejstvo, da so vzgojitelji svoje možnosti napredovanja ocenili slabše kot učitelji.
Keywords: predšolska vzgoja v EU, prenova, 6-letnik v šoli, prvi razred, timsko delo, tandemsko delo
Published: 04.06.2009; Views: 1901; Downloads: 210
.pdf Full text (944,21 KB)

3.
RAZREDNI UČITELJ IN ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Natalija Grilč, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska seminarska naloga z naslovom Razredni učitelj in šolska svetovalna služba s teoretičnega vidika obravnava vlogo razrednih učiteljev, vlogo šolske svetovalne službe v šoli in njuno medsebojno sodelovanje. Teoretični del diplomskega dela tako zajema temeljne pojme in spoznanja izobraževalnega procesa, poučevanja, učitelja, svetovalne službe ter sodelovanje učitelja in svetovalne službe. Namen empiričnega dela v diplomski seminarski nalogi je bil raziskati obstoječe sodelovanje med razrednimi učitelji in šolsko svetovalno službo, stališče razrednih učiteljev do šolske svetovalne službe ter pričakovanja razrednih učiteljev do šolske svetovalne službe. Rezultati empirične raziskave kažejo, da sodelovanje med razrednimi učitelji in šolsko svetovalno službo sicer ni pogosto, so pa učitelji v večini z njim zadovoljni. Bolj pozitivno stališče do šolske svetovalne službe imajo učitelji primestnih šol, prve triade in tisti z manj let delovne dobe.
Keywords: učitelj, učitelj v sodobnem pedagoškem procesu, svetovalno delo, svetovalna služba, svetovalno delo v šoli
Published: 08.07.2009; Views: 2725; Downloads: 378
.pdf Full text (795,77 KB)

4.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA NARAVOSLOVJA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE Z VIDIKA PEDAGOGIKE MONTESSORI
Marija Kotnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Didaktične značilnosti pouka naravoslovja v prvem triletju osnovne šole z vidika pedagogike Montessori, sem predstavila pedagogiko Montessori ter jo umestila med alternativne koncepte šole. Opisala sem vključevanje elementov pedagogike Montessori na dveh osnovnih šolah v Sloveniji, kjer so ali pa še vključujejo elemente pedagogike Montessori v reden pouk. S pomočjo teoretičnih spoznanj sem pripravila učno uro z elementi pedagogike Montessori pri predmetu Spoznavanje okolja, ki sem jo izvedla v oddelku drugega razreda redne osnovne šole. V učni uri sem želela nekatera teoretična spoznanja preizkusiti v praksi in otroke preko igre spodbuditi za učenje ob uporabi čutov ter ponuditi lastno aktivnost pri pridobivanju novega znanja. Rezultati predtesta in potesta kažejo, da lahko uspešno vključujemo elemente pedagogike Montessori v pouk javnih šol, saj otroci ob primerni pripravi zmorejo samostojno delati in se učiti drug od drugega.
Keywords: Montessori pedagogika, igra, elementi pedagogike Montessori v javni šoli, prvo triletje
Published: 09.07.2009; Views: 3435; Downloads: 518
.pdf Full text (3,51 MB)

5.
DIGITALNA FOTOGRAFIJA PRI POUKU ASTRONOMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Branko Pongrac, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Izdelali smo navodila za fotografiranje nebesnih objektov in nakazali možnost uporabe pri pouku. Osnovni namen diplomskega dela je uporabnost gradiva za učitelje astronomije v osnovni šoli, ki se s fotografijo v astronomiji šele seznanjajo in kot pomoč pri samostojnem delu učencev. Gradivo bo pomagalo pri pouku učence seznaniti s primerno opremo za zajem astro fotografije, CCD senzorji, njihovo zgodovino in delovanjem, montažo aparata za zajem svetlobe na teleskop, metodami fotografiranja in obdelavo posnetih fotografij. V nadaljevanju smo prikazali, kako s pomočjo digitalne fotografije izmerimo premer in višino kraterja na Luni.
Keywords: Digitalna astro fotografija, astronomija v osnovni šoli, CCD senzor, DSLR aparat, CCD kamera, WEB kamera.
Published: 13.08.2009; Views: 2051; Downloads: 176
.pdf Full text (3,76 MB)

6.
Branje in bralna motivacija učencev v osnovni šoli
Andreja Vintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Branje je zelo pomemben del človekovega življenja in delovanja, saj nas spremlja na vsakem koraku. Gre za dejavnost, ki se je začnemo učiti že pred vstopom v osnovno šolo in je pomembna za nadaljnje učenje in učno uspešnost, vendar se pravega pomena branja zavemo šele kasneje. Učenci v osnovnih šolah knjig ne berejo veliko, k branju teh pa jih v večini motivirajo predvsem zunanje oblike motivacije, ki jim obljubljajo nagrado, zaradi katere se dobro počutijo. Takšna oblika motivacije ima le kratkotrajen učinek, zato je pomembno, da učenci razumejo pravi pomen branja knjig in pričnejo v njih uživati in ne berejo samo zaradi zunanjih spodbud ampak tudi lastnega interesa in radovednosti. V uvodnem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča s področja motivacije, branja in bralne motivacije. Predstavili smo splošne značilnosti, motivatorje in dejavnike branja, vrste in tehnike branja, učno motivacijo, spodbujanje bralne motivacije in različne teorije, ki predstavljajo predpostavke za empirični del, v katerem so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med učenci 6. in 9. razredov na Osnovni šoli C. Prikazani podatki o pogostosti branja, bralnih interesih in navadah, odnosu, spodbujanju in upadu branja ter težavah pri branju veljajo samo za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci knjig ne berejo vsak dan, a branju pripisujejo pozitiven pomen, saj v večini berejo predvsem zaradi sprostitve in pridobivanja novih informacij, vendar to kaže tudi na to, da ga ne povezujejo z učenjem, poleg tega pa se, kljub učiteljevim spodbudam, interes za branje z leti šolanja zmanjšuje in vse pomembnejše postajajo druge oblike dejavnosti.
Keywords: motivacija, branje, bralna motivacija, učenci v osnovni šoli.
Published: 25.11.2009; Views: 4227; Downloads: 831
.pdf Full text (7,94 MB)

7.
MOTIVACIJA PRI POUKU KNJIŽEVNOSTI V SREDNJI ŠOLI
Maja Hanžekovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je podrobneje predstaviti in raziskati motivacijo pri pouku književnosti v srednji šoli. Motivacija za učenje je izraz za vse vrste motivacij v učni situaciji in obsega vse, kar daje pobude za učenje, ga usmerja ter mu določa intenzivnost, trajanje in kakovost. Učitelj lahko bistveno vpliva na učno motivacijo učencev, pomembno vlogo pri tem pa imajo tudi starši, prijatelji, vrstniki … Na motiviranje učencev pri pouku književnosti lahko učitelj vpliva s svojim vodenjem razreda, z ustrezno komunikacijo, z raznolikim motiviranjem učencev na začetku učne ure, uporabi lahko različne strategije in sredstva za dviganje notranje in zunanje učne motivacije, pomaga pa si lahko tudi z uporabo določenih pripomočkov in sredstev. Bralna motivacija je nadpomenka za različne motivacijske dejavnike, ki človeka spodbujajo k branju, bralnemu procesu pa dajejo smisel in tako pomagajo posamezniku vztrajati do cilja in povečajo njegovo željo, da bi bralno izkušnjo še ponovil. Za razvijanje bralne motivacije v šoli in razredu so pomembni različni dejavniki: učitelj kot bralni model, glasno branje učencem, dostopnost raznolikega bralnega gradiva, možnost izbire bralnega gradiva ter pogovori in druženje ob knjigah. V teoretičnem delu diplomske naloge bomo podrobneje preučili učno motivacijo, motiviranje učencev v šoli, motivacijo pri pouku književnosti ter motivacijo za branje. V empiričnem delu diplomske naloge bomo raziskali, ali se učitelji književnosti trudijo vplivati na povečanje učne motivacije učencev, na motiviranost za sodelovanje pri pouku ter na bralno motivacijo učencev. Zanima nas tudi, kakšen učinek imajo določena sredstva zunanje učne motivacije na učence, kakšne so bralne in učne navade učencev ter njihovi predlogi za izboljšanje pouka književnosti.
Keywords: motivacija, učna motivacija, motiviranje učencev v šoli, motivacija pri pouku književnosti, motivacija za branje.
Published: 04.01.2011; Views: 2835; Downloads: 339
.pdf Full text (803,56 KB)

8.
UPORABA VMESNIKA ROBO FISCHERTECHNIK PRI POUKU FIZIKE V OSNOVNI ŠOLI
Milan Hlade, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Povezanost predmeta Fizika v osnovni šoli z naravnimi pojavi in s tem eksperimenti je za jasnost, nazornost predmeta nujna. Zato so eksperimenti pri Fiziki obvezni del pouka. Eksperimenti pa so povezani z vedno bolj natančnimi merilnimi pripomočki, ki se od klasičnih razlikujejo predvsem v možnosti njihove povezave s sodobnimi napravami, ki jih lahko združimo pod imenom IKT — interaktivna komunikacijska tehnologija. IKT tehnologija nam omogoča hitrejše, natančnejše, atraktivnejše in predvsem jasnejše eksperimente. Eden od pomembnih delov pri povezavi eksperimenta in osebnega računalnika je zagotovo vmesnik, ki poskrbi za komunikacijo z osebnim računalnikom, za shranjevanje meritev in krmiljenje eksperimenta ali naprav. V Slovenskih osnovnih šolah se je v zadnjih letih pojavil tudi v fiziki zelo uporaben vmesnik ROBO firme Fischertechnik iz njihove sestavljanke ROBO Pro. V osnovi je namenjen poučevanju osnov robotike, ima pa tudi lastnosti, ki omogočajo izvedbo skoraj vseh eksperimentov pri pouku fizike v osnovni šoli. V diplomskem delu sem v prvem delu opisal najpogostejše do sedaj uporabljene vmesnike v slovenskih osnovnih šolah. Podroben opis lastnosti vmesnika ROBO nakazuje možnosti uporabe vmesnika za fizikalne meritve. V drugem delu je opisanih večina eksperimentov in s tem pokazana možnost in primernost uporabe vmesnika ROBO pri pouku fizike v osnovni šoli.
Keywords: Vmesnik ROBO, senzor, eksperiment, osebni računalnik, programska oprema, fizika v osnovni šoli, rezultati meritev
Published: 31.05.2010; Views: 2429; Downloads: 129
.pdf Full text (6,53 MB)

9.
Nevralgične točke pri pouku matematike in učenčeva pravica zmote
Nataša Zorec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava analizo težavnostnih mest pri pouku matematike in učiteljeve reakcije na zmote učencev. Sestavljena je iz dveh delov. V prvem so predstavljena temeljna teoretična pojmovanja. Pri tem so v ospredju nevralgične točke pri pouku matematike, torej tista kritična mesta, ki učencem pogosto povzročajo težave, in zmote učencev. Opredeljene so tudi učne težave, njihov izvor in odpravljanje pri pouku matematike ter odnosi v šoli. V drugem, empiričnem delu, so predstavljene ugotovitve raziskovanja, katerega težišče je bilo na proučevanju težavnostnih mest pri pouku matematike in ali imajo učenci pravico zmote; torej ali imajo pravico povedati svoje mnenje oziroma svoje prepričanje tudi, če je napačno. Pri tem me je predvsem zanimalo, katera so tista poglavja, ki učencem pogosto povzročajo težave, kako učitelj reagira na njihove napačne odgovore, kakšen je njihov odnos do matematike, od kod izhajajo učenčeve težave, kako jih odpravljajo, v čem se kažejo in kako pogosto učenci opravljajo domače naloge. Raziskava je bila izvedena med osnovnošolskimi učenci. Anketiranih je bilo 75 učencev. Dobljeni rezultati so statistično obdelani glede na tri neodvisne spremenljivke (spol, razred in učni uspeh). Raziskavi sledi sklep, kjer navajam glavne ugotovitve raziskave, predloge za izboljšave in nadaljnje raziskovanje.
Keywords: Ključne besede: nevralgične točke pri pouku, učne težave pri pouku matematike, zmote učencev, izvor težav pri pouku matematike, odnosi v šoli.
Published: 27.07.2010; Views: 2526; Downloads: 137
.pdf Full text (516,36 KB)

10.
VLOGA ODRASLIH OSEB PRI SPODBUJANJU BRALNE MOTIVACIJE
Saša Kralj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Branje je pomembna dejavnost, ki vpliva na osebnostni razvoj posameznika, učenje in učno uspešnost. Vse pozitivne plati branja se vse bolj pozabljajo ob hitrem tempu življenja. Učitelji in knjižničarji imajo velik pomen pri spodbujanju branja. S svojim znanjem o dobrobiti branja, z uporabo različnih metod in oblik dela lahko pritegnejo starše in skupaj spodbujajo učence k branju ter tako skušajo vzgojiti bralca za vse življenje. Namen diplomskega dela je osvetliti pomen branja, bralne pismenosti in bralne motivacije za razvoj otrok. Izpostavljena je pomembna vloga odraslih oseb, predvsem vzgojiteljev, učiteljev, knjižničarjev in staršev. Starši začnejo brati svojim otrokom že od rojstva dalje, nato njihovo vlogo prevzamejo vzgojitelji, učitelji in knjižničarji. Starši svoje otroke še vedno spodbujajo k branju in jim pomagajo. Njihova vloga se pri vstopu v šolo ne konča, ampak le spremeni. Opisane so različne metode in oblike dela pri spodbujanju bralne motivacije doma in v šoli. Predstavljena je bralna značka, ki je najbolj razširjena oblika spodbujanja bralne motivacije v Sloveniji, ki povezuje domače in šolsko okolje. Empirični del diplomskega dela zajema analizo anketnih vprašalnikov, ki so bili izvedeni na Osnovni šoli Šmihel. Anketirani so bili učenci sedmih in osmih razredov. Prikazani podatki o odnosu učencev do branja, njihovih bralnih navadah ter vlogi odraslih oseb pri njihovem branju veljajo le za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo.
Keywords: Ključne besede: branje, bralna motivacija, spodbujanje bralne motivacije, odrasle osebe, učenci v osnovni šoli
Published: 13.07.2010; Views: 2685; Downloads: 488
.pdf Full text (579,25 KB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica