| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ustvarjanje 3D lika z osebnostjo : diplomsko delo
Nina Zelenko, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali celoten potek izdelave 3D karakterja, od ideje do končnega produkta. Pri tem smo ugotavljali, katere vizualne lastnosti vplivajo na zaznavanje modeliranega karakterja. Raziskali smo, kako naredimo modeliran 3D karakter, pri katerem zgolj preko njegove vizualne podobe izvemo nekaj o njegovi osebnosti. Analizirali smo tudi nekaj Disneyevih karakterjev in pri tem potrdili prejšnja spoznanja o oblikah telesa, obraznih potezah ter uporabljenih barvah. Na koncu pa smo tudi sami izdelali 3D karakter, prijazno, iznajdlivo in skrivnostno bojevnico, pri čemer smo uporabili vse do tedaj zbrane informacije in nasvete.
Keywords: Modeliranje, 3D karakter, vizualna podoba, pomeni barv, obrazni izrazi
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 805; Downloads: 67
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Odnos do progresivne pedagoške misli na Slovenskem v odvisnosti od družbeno-političnih okoliščin
Arjana Savarin, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osrednji cilj in tudi namen diplomskega dela z naslovom Odnos do progresivne pedagoške misli na Slovenskem v odvisnosti od družbeno-političnih okoliščin je bil nazorno in celostno predstaviti fenomen reformsko-pedagoškega gibanja in koncepta reformske pedagogike v okviru pedagoškega in tudi širšega družbenega diskurza. Najprej smo želeli dokazati, da so spremembe, pobude oz. reforme na področju vzgoje in izobraževanja vedno pogojene z družbenimi spremembami oz. s specifičnim družbeno-političnim ozadjem. Ravno zaradi tega smo naprej proučili specifično družbeno-politično ozadje, ki je spodbudilo k nastanku reformsko-pedagoškega gibanja, ki se je navezovalo predvsem na: birokratizacijo življenjskih razmer in s tem tudi šolstva, vpliv gospodarske politike liberalnega kapitalizma na povečanje razslojenosti in revščine prebivalstva, kasneje pa tudi posledice prve svetovne vojne in oblikovanje novih nacionalnih držav in gibanj ter gospodarska kriza v 30. letih prejšnjega stoletja. Podrobneje smo opisali skupno vizijo reformsko-pedagoškega gibanja, ki je, kljub številnim različnim smerem in konceptualnim modelom, vključevala: željo po »novi« vzgoji in »novi« humanejši družbi, šolo po meri otroka, zavzemanje za humanizacijo vzgojno-izobraževalnega procesa in odnosa med učitelji in učenci, prepričanje v otrokovo dobro naravo, spodbujanje otrokove aktivnosti, samoiniciativnosti in svobode, upoštevanje faz otrokovega razvoja, zavračanje rigidnih učnih metod in načrtov itd. Opozorili smo tudi na nekatere druge pomembne, a pogostokrat zamolčane značilnosti reformsko-pedagoških konceptov, in sicer na: njihovo heteronomnost pojavnih oblik, njihovo paradoksalnost v zvezi s formulacijo »moderno – konservativno«, njihovo specifično navezanost na določen družbeno-zgodovinski in tudi politični kontekst oz. razmere, na njihova razhajanja v teoriji in praksi, na njihove probleme s prožnostjo in neenotnostjo vsebine. Osrednjo pozornost smo namenili proučevanju pojava reformsko-pedagoškega gibanja med obema vojnama na Slovenskem in v zvezi s tem želeli opozorili na ključen doprinos le-tega v okviru izoblikovanja slovenske znanstvene pedagogike. Nazadnje pa smo se posvetili tudi problemom, ki ga je znotraj pedagoške vzgojne paradigme povzročila kritika avtoritete in uveljavljanje koncepta permisivne vzgoje v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja v ZDA, konec 80. in v 90. letih pa tudi v Sloveniji. Posledice, ki so nastale v zvezi z razumevanjem vzgojne paradigme neodvisno od avtoritete in pod okriljem permisivne vzgoje, pa so v neposredni pedagoški praksi povzročile: pomankanje učiteljske avtoritete, porast medvrstniškega nasilja in težave učencev pri spoštovanju šolskih pravil. Podali smo tudi nekatere rešitve v zvezi z razumevanjem vzgojne paradigme v okviru spreminjanja forme avtoritete v prihodnosti.
Keywords: naturalizem, senzualizem, reformsko pedagoško gibanje, reforma šole, vzgoja in izobraževanje, alternativni pedagoški koncepti, »stara« šola, »nova« šola, herbartizem, progresivna pedagogika, reformska pedagogika, duhoslovna pedagogika, »naravna« vzgoja, kulturna pedagogika, socialno-kritična pedagogika, pedagoška sociologija, delovna šola, mladinoslovje, družbeno-politični dejavniki, modernost, konservativnost, protislovnost, avtoriteta, permisivna vzgoja, patološki narcis, Ojdipov kompleks družbeni karakter
Published in DKUM: 19.07.2016; Views: 1758; Downloads: 249
.pdf Full text (1,45 MB)

3.
SEMIOTIKA V MNOŽIČNIH VEČIGRALSKIH SPLETNIH IGRAH IGRANJA VLOG
Teja Žel, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Množične večigralske spletne igre igranja vlog so eden izmed najbolj priljubljenih žanrov iger. V diplomskem delu nas je zanimala semiotika množičnih večigralskih spletnih iger, predvsem pomeni znakov in simbolov v njihovih vse kompleksnejših virtualnih svetovih. V delu smo pregledali aktualno literaturo, analizirali igre ter izvedli anketo med igralci iger. Zanimalo nas je, kako dobro igralci dojemajo znake, ki so sestavni del semiotike. Prav tako nas je zanimala dvojnost pomenov znakov v igri in izven nje. Ugotovili smo, da imajo lahko enaki znaki znotraj in izven igre precej različen pomen, igralcem pa je bolj pomemben tisti, ki ga znak dobi v igri. Kljub dvojnosti pomenov znakov so igralci znake zelo dobro dojemali, zaradi česar lahko sklepamo, da semiotika v množičnih večigralskih spletnih igrah igranja vlog za igralce ni tako kompleksna.
Keywords: Množične večigralske spletne igre, množične večigralske spletne igre igranja vlog, semiotika, znak, karakter.
Published in DKUM: 23.06.2015; Views: 1907; Downloads: 121
.pdf Full text (2,02 MB)

4.
ZNAČILNOSTI ŽENSKE ZGODBE V PRIPOVEDNI PROZI CIRILA KOSMAČA
Maja Zver, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Značilnosti ženske zgodbe v pripovedni prozi Cirila Kosmača so bili predmet obravnave ženska v vlogi pripovedovalke zgodb in ženski liki, ki so prevzemali različne značaje, se pojavljali v različnih vlogah in so oblikovali številne zanimive ženske zgodbe in usode v danih življenjskih situacijah. Cirila Kosmača so v svojem pripovednem delu zanimali nenavadni vaški značaji, vaški posebneži t.i. norčki oziroma »otroci božji«. V njegovih novelah so se v takšni vlogi pojavili tudi nekateri ženski liki, s katerimi je želel pokazati na netolerantnost vaške skupnosti in cerkve do žensk, ki so imele nezakonske otroke, na njihovo duševno stisko in brezpravnost v takratni družbi. Z nekaterimi ženskimi liki je izražal svoje hrepenenje po mladosti, spet z drugimi je opozoril na vojno nasilje nad ženskami. Njegov smisel za humorno »risanje« ženskih značajev je prišel do izraza pri oblikovanju vaških klepetulj, obrekljivk, »bab«, »čeč« in »poguznic«, ki jih v njegovih delih ni malo. Posebno povezovalno vlogo pa je v pripovednih delih dodelil liku svoje mame Nance, h kateri se je s svojimi spomini nenehno vračal in po pripovedovanju katere je nastala njegova novela Tantadruj. Vlogo pripovedovalke pa je v noveli Očka Orel in romanu Pomladni dan prevzela tudi teta Ana.
Keywords: Ciril Kosmač, ženski liki, ženski karakter, ženska zgodba, ženska v vlogi pripovedovalke zgodb.
Published in DKUM: 26.03.2012; Views: 3207; Downloads: 237
.pdf Full text (479,55 KB)

5.
PERIODIČNE ARITMETIČNE FUNKCIJE
Nataša Geršak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava aritmetične funkcije in posebno skupino teh funkcij, periodične aritmetične funkcije. V prvem poglavju je vpeljana definicija aritmetičnih funkcij. Obravnavane so pomembnejše aritmetične funkcije in njihove lastnosti. Predstavljene so multiplikativne funkcije in Dirichletov produkt. Izpeljana je tudi Möbiusova formula inverzije. V naslednjem poglavju so definirane kongruence, karakterji končnih Abelovih grup in Dirichletovi karakterji. V zadnjem poglavju so predstavljene periodične aritmetične funkcije, Ramanujanova vsota, posplošitve te vsote in posebni primeri. Obravnavana je tudi Gaussova vsota.
Keywords: aritmetična funkcija, Dirichletov karakter, Gaussova vsota, multiplikativna funkcija, periodična aritmetična funkcija, Ramanujanova vsota
Published in DKUM: 16.03.2010; Views: 2783; Downloads: 176
.pdf Full text (512,17 KB)

Search done in 1.53 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica