| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 122
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Sodobna grafika v Sloveniji
Nika Strašek, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike.
Keywords: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji
Published: 24.05.2021; Views: 66; Downloads: 8
.pdf Full text (14,25 MB)

2.
3.
Kurent v Miheličevi grafiki
Eva Gregorec, 2020, master's thesis

Abstract: France Mihelič pri upodobitvah kurenta izhaja neposredno iz sveta kurentov, torej iz obredja, običajev, ki jih je videl in doživel na Ptuju, kjer je služboval v prvi polovici 20. stoletja. Njegovi kurenti pomensko odstopajo od drugih upodobitev kurentov v naši likovni umetnosti. Pri Miheličevi umetnosti gre za spoznanja, ki se navzven ne kažejo več kot realistična umetnost. Miheličev kurent postaja domala obsesivni lik, v katerega naseljuje umetnik vse njegove ustvarjalne afinitete, spomine in občutja. Kot da bi v tem fantazmagoričnem svetu kurentov odkrival svetove, ki bivajo tudi v njem, v njegovi podzavesti. Zanimalo nas je, kako se je motiv vsebinsko in oblikovno spreminjal skozi čas in kateri dejavniki so vplivali na njegovo preoblikovanje oziroma na njegove spremembe. Miheličevo grafiko smo v nadaljevanju uporabili kot osnovo za oblikovanje didaktičnega sklopa, ki smo ga uporabili za izvedbo kvalitativne raziskave na srednji šoli. Proučili smo možnosti aktualiziranja in problematiziranja Miheličeve grafike z dijaki. Zanimalo nas je, kako se spreminja dijakovo zaznavanje in doživljanje določenega umetniškega dela ob vse večjem poglabljanju ter kako izbrane splošne in specifične metode spreminjajo njegovo zaznavanje in doživljanje.
Keywords: France Mihelič, grafika, kurent, študija primera, srednja šola
Published: 28.10.2020; Views: 168; Downloads: 55
.pdf Full text (5,35 MB)

4.
Ples kot izhodišče za grafično ustvarjanje
Teja Kodela, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo, kako in zakaj je lahko ples osnova za ustvarjanje v grafični tehniki monotipija. Osredotočili smo se na telo in korake plesalke ali plesalca, ki preko gibanja puščajo sledi. Poleg tega smo vključili še glasbo in na ta način povezali tri različna umetniška področja. Magistrska naloga je sestavljena iz treh delov: v prvem delu so predstavljeni umetniki, ki so se ukvarjali z raziskovanjem gibanja človeškega telesa v povezavi z likovno in vizualno umetnostjo. Predstavili smo načine izražanja in medije, v katerih so predstavljena njihova umetniška dela. V magistrskem delu se osredotočamo na gibanje človeškega telesa, zato smo v prvem delu več poudarka dali performansu (performance art), plesu, glasbi in grafični tehniki monotipiji, s katero smo to gibanje lahko prikazali. Umetnike in pojme smo predstavili teoretično in zgodovinsko. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena delavnica, ki smo jo izvedli z dijaki. Pod našim mentorstvom so svobodno, brez koreografije, plesali na izbrano glasbo, sami pa so določili tudi barvo. Zanimalo nas je, kaj so ob plesnem izražanju občutili in kakšna je bila njihova celotna izkušnja delavnice. S predstavitvijo grafike na sodoben način smo se želeli poglobiti v njihov svet, se jim približati in jih razumeti. Poleg tega smo predstavili različne vrste plesa, barve, zvrsti glasbe ter analizo nastalih grafičnih del dijakov. V tretjem delu predstavljamo svoja grafična dela narejena s pomočjo izbranih družabnih plesov. V tem delu se osredotočamo na likovno analizo različnih monotipij, ki so narejene na dva načina: z vnaprej določenimi koraki in svobodnim izražanjem. Zanimala nas je razlika med tema dvema pristopoma. Menimo, da je smiselno povezovanje različnih vrst umetnosti, saj smo skozi izvedbo delavnice ugotovili, da je takšno likovno izražanje za mladostnike zelo zanimivo in koristno.
Keywords: Performance art, grafika, ples, glasba, barve
Published: 28.01.2020; Views: 421; Downloads: 79
.pdf Full text (3,62 MB)

5.
Pregled razvoja standarda OpenGL
Denis Selčan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo naredili pregled razvoja standarda OpenGL. Pregled temelji na uradni dokumentaciji, ki je bila izdana ob vsaki verziji standarda. Za vsako izdano verzijo smo opisali glavne oz. poglavitne dodane funkcionalnosti k standardu in na tak način dobili dober vpogled, kako se je razvijal standard kot tudi računalniška grafika na splošno. Za demonstracijo razvoja standarda smo z uporabo različnih verzij standarda izrisali enako sceno. Pri zasnovi scene smo si zadali cilj, da z vsako novo verzijo dodamo k realnosti scene, zato smo pri vsaki nadgradnji dodali tudi nekakšen vizualni element k sceni, ki poveča njeno realističnost. Izrisovanje je bilo implementirano v programskem jeziku C++ in OpenGL standardom samim. Pri vsaki implementaciji scene smo izmerili tudi število izrisov na sekundo in primerjali spremembe zmogljivosti standarda.
Keywords: OpenGL, računalniška grafika, C++
Published: 18.02.2019; Views: 872; Downloads: 89
.pdf Full text (2,60 MB)

6.
Oblikovanje informacijske grafike na primeru osebnega življenjepisa
Tjaša Fošner, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Informacijska grafika in informacijsko oblikovanje sta ena izmed starejših oblik sporočanja, ki se je pojavila že v prazgodovini. V diplomskem delu smo opredelili pojme informacijske grafike in njenih grafičnih elementov, na podlagi teh pa se osredotočili tudi na vsebino infografike. Za vsebinski del smo uporabili podatke za življenjepis in jih vizualno predstavili. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo, s pomočjo katerih smo ugotovili podobnosti in razlike uporabe programov ter izdelave informacijske grafike.
Keywords: informacijska grafika, življenjepis, informacijsko oblikovanje
Published: 25.10.2018; Views: 485; Downloads: 51
.pdf Full text (4,00 MB)

7.
Fotorealistična vizualizacija ognja v animacijskem paketu Blender
Dominik Štrakl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati fotorealistično animacijo ognja v odprtokodnem animacijskem paketu Blender. Pri izdelavi smo uporabili metode, ki se v računalniški grafiki uporabljajo za vizualizacijo posebnih učinkov. Postopek izdelave in uporabljene metode smo podrobneje opisali. Na koncu smo analizirali različne vplive na doseganje realizma in vplive na časovno zahtevnost pri upodabljanju.
Keywords: vizualizacija, računalniška grafika, animacija, 3D grafika, Blender
Published: 06.07.2018; Views: 947; Downloads: 161
.pdf Full text (7,54 MB)

8.
Črna barva v grafiki
Tamara Hršak, 2017, master's thesis

Abstract: Osrednja tema magistrskega dela je črna barva v grafiki, ki je že od začetkov tiska temelj grafičnega izraza. Za boljše razumevanje črne barve smo na začetku preučili, kako barva deluje na človeka ter kako ta barvo zaznava. Barva namreč na vsakega posameznika deluje drugače, saj gre za občutek, ki ga zazna oko. V nadaljevanju smo posebej poudarili in obravnavali črno barvo in proučevali njene simbolične pomene in funkcije. V delu nas je zanimala predvsem črna barva v grafiki, ki se je v tej vrsti likovne umetnosti začela uporabljati že pred odkritjem papirja, z odkritjem tiska pa je postala sinonim za grafični postopek. S pojavom modernizma je črna barva dobila nov pomen, postala je izrazno sredstvo. S pojavom avantgard in s prehajanjem iz predmetnega v abstraktno je črna barva prišla v ospredje. Za primer smo predstavili dela in ustvarjanje umetnika Edvarda Muncha, ki je v ospredje postavil črno figuro, Kazimira Malevicha, ki je s svojim črnim kvadratom naredil prelom v umetnosti, ter Pieta Mondriana, ki se je obrnil k čisti abstrakciji in je z geometričnimi oblikami izražal videnje sveta. V magistrskem delu smo obravnavali tudi slovenske umetnike, ki se ukvarjajo s črno barvo, ki je v slovensko umetnost vstopila leta 1980. Na koncu smo izpostavili dva pomembna slovenska umetnika, ki ustvarjata v črni barvi na različnih likovnih področjih. Delo smo zaključili z njuno primerjavo, v kateri smo izpostavili podobnosti in razlike med njima glede ustvarjanja v črni barvi.
Keywords: barve, črna barva, grafika, tisk, risba, modernizem, abstraktno.
Published: 10.10.2017; Views: 733; Downloads: 168
.pdf Full text (3,54 MB)

9.
Razvoj in oblikovanje informacijske grafike
Ivana Plohl, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Informacijska grafika ali krajše infografika po splošni definiciji kompleksne podatke pretvarja v privlačno vizualno podobo. Povečini prikazuje statistične in manj zanimive podatke, ki jih predstavi na jasen in atraktiven način. Njena osrednja funkcija je izobraževanje in hitra oskrba z informacijami. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovinski razvoj informacijske grafike in proces njenega nastajanja, pri čemer smo se osredotočili na oblikovalska načela različnih avtorjev kot so Edward Tufte, Yuri Engelhardt, Kathy Burke, Rune Pettersson in drugi. V praktičnem delu pa smo na podlagi teoretičnih spoznanj izdelali lastno informacijsko grafiko z naslovom Razvoj infografike.
Keywords: informacijska grafika, zgodovina, oblikovalska načela, proces nastanka
Published: 06.10.2017; Views: 640; Downloads: 125
.pdf Full text (4,18 MB)

10.
Grafične tehnike pri pouku likovne vzgoje v drugem razredu osnovne šole
Dragica Mlinarič, 2009, professional article

Abstract: V članku opisujemo ugotovitve, pridobljene s pomočjo študije primera. Opazovali, analizirali in preučevali smo dogajanja v razredu pri pouku likovne vzgoje, pri katerem smo se ukvarjali z grafičnimi tehnikami: monotipijo, kolažnim tiskom, tiskom s pečatniki, kolagrafijo in računalniško grafiko. Ugotovili smo, da so bili učenci najbolj samostojni in spretni pri izvajanju tehnike kolažnega tiska, najmanj pri tisku s pečatniki in zadovoljivo spretni pri ostalih tehnikah. Učenčevo poznavanje pojmov s področja grafike in pozitiven odnos do grafičnih tehnik sta naraščala glede na večje število izvedenih učnih enot. Prišli smo do ugotovitve, da so materialni pogoji za izvedbo grafičnih tehnik zadovoljivi. Ugotovili smo tudi, da je grafika kot likovno področje glede interesa učencev zastopana enako kot ostala likovna področja in da učenci najraje ustvarjajo v računalniški grafiki. Opazili smo, da so bili učenci za izvajanje grafičnih tehnik zelo motivirani in jih želijo izvajati tudi v prihodnje.
Keywords: likovna vzgoja, grafika, grafične tehnike, metodika, učne metode, osnovne šole, začetni pouk
Published: 21.09.2017; Views: 599; Downloads: 100
.pdf Full text (859,79 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica