| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 176
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
Konstruiranje z lego gradniki v 2. razredu osnovne šole v okviru razširjenega programa : magistrsko delo
Tamara Simonič, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava projektno učno delo, izvedeno z učenci drugega razreda Osnovne šole Kamnica v okviru razširjenega programa. V projekt je bilo vključenih 14 učencev, dejavnosti pa so potekale štiri tedne, dvakrat tedensko, v mesecu maju. Skupaj je bilo izvedenih sedem srečanj. Glavni namen magistrske naloge je bil konstruiranje Lego kotička z lego gradniki, ki spodbujajo celostni razvoj učencev tako na področju finih motoričnih spretnosti kot tudi na kognitivni, socialni in ustvarjalni ravni. Projekt je nastajal ob aktivnem sodelovanju učencev skozi celoten proces. Evalvacija projektnega učnega dela Moje Lego mesto – Kamnica je pokazala visoko stopnjo zadovoljstva učencev, ki so delo z lego gradniki doživeli kot ustvarjalno, poučno in motivacijsko izkušnjo. Pozitivno so ocenili možnost samostojnega načrtovanja in skupinskega dela, kot izboljšavo pa so navedli potrebo po več lego gradnikih in več časa za izvedbo. Učenci so pokazali visoko mero vključenosti, projekt pa je prispeval k povezovanju teorije s prakso na igriv in ustvarjalen način.
Keywords: konstruiranje, lego gradniki, drugi razred, osnovna šola, razširjen program
Published in DKUM: 08.08.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (3,88 MB)

3.
Pravopisne napake drugošolcev in tretješolcev v narekih : magistrsko delo
Kaja Intihar, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pravopisne napake učencev drugega in tretjega razreda osnovne šole pri pisanju nareka. Naše življenje bi bilo videti popolnoma drugače, če v njem ne bi bilo poslušanja, branja, pisanja in govorjenja. Skozi teoretični del smo spoznali, kako razvoj opismenjevanja, predvsem v zgodnjem otroštvu, vpliva na kasnejše sposobnosti učencev pri pisanju. V empiričnem delu pa smo se posvetili raziskovanju in analiziranju narekov učencev drugega in tretjega razreda. Primerjavo in klasifikacijo napak smo izvedli z narekom, ki so ga zapisali učenci drugega in kasneje isti učenci tretjega razreda. Naše glavno zanimanje je bilo predvsem, ali bodo učenci v tretjem razredu zmanjšali število napak v primerjavi z narekom iz drugega razreda. Na koncu smo ugotovili, da vsi učenci niso dosegli napredka, saj so nekateri pri drugem pisanju nareka naredili več napak kot pri prvem pisanju.
Keywords: narek, opismenjevanje, drugi razred, tretji razred
Published in DKUM: 06.08.2025; Views: 0; Downloads: 34
.pdf Full text (2,02 MB)

4.
Spoznavanje starih kmečkih opravil, navad in ljudskih običajev v sklopu vsebin kulturne dediščine v 4. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Tina Ačko, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo opredelili in izvedli pristop k spoznavanju kulturne dediščine kmečkih opravil, navad in običajev, ki učencem omogoča razumevanje in doživljanje vsebine ter hkrati zagotavlja doseganje učnih ciljev v skladu z učnim načrtom. S pomočjo izkustvenega učenja lahko učenci znanje pridobivajo iz realnega življenja na podlagi oprijemljivih, konkretnih izkušenj. Prav na podlagi omenjenih dejstev lahko učenci spoznajo kulturno zapuščino naših prednikov, z dnevom na kmetiji pa pridobijo izkušnje na področju timskega dela, sodelovanja, reševanja problemov, obenem pa uresničimo cilje iz učnega načrta pri predmetu družba v 4. razredu. V teoretičnem delu magistrske naloge se najprej osredotočimo na opredelitev samega predmeta družba, splošne in operativne cilje, standarde znanja, didaktična priporočila ter metode izvajanja pouka. Sledi utemeljitev kulturne dediščine, življenja na kmetiji nekoč – vse od dela pa do razvedrila in prehrane. V praktičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na načrtovanje (ki vključuje tudi obširne učne priprave), izvedbo in evalvacijo dneva na kmetiji. Dan smo začeli z uvodno uro v šoli, nadaljevali z ogledom Vešnerjeve domačije, izvedli smo delavnice starih kmečkih opravil ter zaključek v šoli. Učenci so ves čas izpolnjevali mapo z učnimi listi, ob koncu pa so zapisali svoje vtise, mnenja, razmišljanje, ki so odražali njihove občutke o dogodku ter pripomogli k oblikovanju zaključkov magistrske naloge.
Keywords: kulturna dediščina, stara kmečka opravila, ljudski običaji, 4. razred, pouk izven učilnice
Published in DKUM: 30.07.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (5,97 MB)

5.
Prehod iz vrtca v šolo na primeru izvedbe vzgojno-izobraževalnih dejavnosti zunaj prostora ustanove
Majda Cencič, Barbara Horvat, 2021, original scientific article

Abstract: Izvedba vzgojno-izobraževalnih dejavnosti zunaj prostora ustanove ima številne prednosti. Zato nas je zanimal prehod iz vrtca v prvi razred osnovne šole na primeru izvedbe kurikularnih dejavnosti vrtca oz. predmetov prvega razreda osnovne šole zunaj prostora ustanove. Rezultati so pokazali, da zunanji prostor vrtca statistično bolj pogosto uporabljajo vzgojitelji kot pa učitelji. Statistično pomembne razlike nismo dobili le pri izvajanju predmeta spoznavanje okolja v primerjavi z izvajanjem kurikularnih dejavnosti družbe in narave zunaj prostora ustanove.
Keywords: otroški vrtci, osnovne šole, začetni pouk, prehod, kurikulum, učni predmeti, kurikularne dejavnosti, 1. razred, prvi razred, zunanji prostor
Published in DKUM: 27.06.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (402,62 KB)
This document has many files! More...

6.
Primer ekskurzije po rudarskem delu Zagorja ob Savi za učence 3. razreda : magistrsko delo
Blažka Skerbinek, 2025, master's thesis

Abstract: Ekskurzija kot oblika pouka izven učilnice omogoča neposredno in izkustveno učenje, kar prispeva k boljšemu razumevanju vsebine ter spodbuja raziskovalno in sodelovalno učenje. Namen magistrskega dela je bil načrtovati, izvesti in evalvirati ekskurzijo po rudarskem delu Zagorja ob Savi za učence 3. razreda osnovne šole ter pridobiti mnenja in stališča tretješolcev, ki so se ekskurzije udeležili. Mnenja in stališča učencev 3. razreda, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika po opravljeni ekskurziji kažejo na to, da tretješolci dojemajo ekskurzijo kot pozitivno izkušnjo, saj so vsi učenci ekskurzijo ocenila kot zanimivo in poučno, pri čemer so izpostavili predvsem obisk Rudarskega muzeja, kjer so si lahko ogledali rudarsko opremo in se sprehodili skozi simulacijo rudnika. Njihovo mnenje je, da je takšna oblika pouka zanimivejša, so na njej bolj aktivni in z njo pridobijo kakovostnejše in dolgotrajnejše znanje.
Keywords: ekskurzija, rudarstvo, Zagorje ob Savi, 3. razred, kulturna dediščina
Published in DKUM: 28.05.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (5,79 MB)

7.
Uporaba vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja na temo svetloba v 3. razredu : magistrsko delo
Timea Bogdan, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Uporaba vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja na temo svetloba v 3. razredu je sestavljeno iz treh delov, teoretičnega, empiričnega in praktičnega. Teoretični del vsebuje natančen opis vprašanj izbirnega tipa, način sestave ter prednosti in slabosti le-teh. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o uporabi vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja v 3. razredu. Ugotovili smo, da učitelji uporabljajo vprašanja izbirnega tipa tudi pri predmetu spoznavanje okolja. Učitelji, ki vključujejo vprašanja izbirnega tipa pri pouku, so mnenja, da so pomembna in koristna, saj učenci razvijajo sposobnost kritičnega mišljenja, obenem omogočajo hitro analizo, ekonomičnost in motiviranost učencev je večja. Večina jih taka vprašanja uporablja za utrjevanje snovi v ustni in pisni obliki. V praktičnem delu magistrskega dela je predstavljena učna ura v 3. razredu, ki smo jo natančno načrtovali, izpeljali in ovrednotili odgovore učencev. Pri delu z učenci smo vključili eksperimentalno delo in uporabo vprašanj izbirnega tipa ter podtipov teh vprašanj, ki so bila v povezavi s temo svetloba v obeh jezikih. Ugotovili smo, da večina učencev ni imela težav pri odgovarjanju na vprašanja izbirnega tipa z enim pravilnim odgovorom, medtem ko so imeli težave pri odgovarjanju na vprašanja izbirnega tipa z več pravilnimi odgovori.
Keywords: vprašanja izbirnega tipa, spoznavanje okolja, svetloba, 3. razred, dvojezični pouk
Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (4,27 MB)

8.
Izboljšanje linearnosti prenosne karakteristike ojačevalnika v razredu AB
Žan Marinšek, 2024, master's thesis

Abstract: V zaključnem delu je opisano teoretično ozadje delovanja močnostnega ojačevalnika in načini, s katerimi izboljšamo njegovo prenosno karakteristiko. Predstavljeni so celoten postopek načrtovanja, vključno z močnostnim ojačevalnikom, predojačevalnikom in napajalnikom ter izvedene simulacije in meritve, s katerimi ovrednotimo izdelano vezje. Pri izdelavi močnostnega ojačevalnika v razredu AB smo uporabili izključno diskretne komponente, medtem ko so pri predojačevalniku vključena tudi integrirana vezja. Poleg tega je predstavljena izvedba termične regulacije, ki je ključnega pomena za preprečitev termičnega pobega in za zagotavljanje stabilnega delovanja vezja.
Keywords: močnostni ojačevalnik, negativna povratna vezava, BJT tranzistor, operacijski ojačevalnik, termična regulacija, razred AB
Published in DKUM: 23.12.2024; Views: 0; Downloads: 98
.pdf Full text (6,60 MB)

9.
Lovska učna pot v slomih za učence tretjega razreda osnovne šole : magistrsko delo
Ines Lebar, 2024, master's thesis

Abstract: Učno pot poznamo kot urejeno pot s postajami, kjer izvemo določene informacije o specifični poti, ki se je udeležimo. Lovska učna pot temelji na učnih postajah, kjer si učenci s poukom na prostem, izven učilnice, v okolici lovskega doma, z izkustvenim učenjem preko izkušenj in raziskovanjem v skupinah, s timskim delom, izgradijo lastno znanje o lovstvu, lovski kulturi, divjadi in skrbi zanjo. Vsebine lovske učne poti lahko uresničujemo s cilji učnih načrtov v osnovni šoli. V magistrskem delu se v teoretičnem delu osredotočimo na predstavitev predmeta spoznavanje okolja, metode dela (pouk izven učilnice, izkustveno učenje, raziskovalni pouk), opredelitev lovstva in predstavitev lovskega društva, kjer se nahaja lovska učna pot. V praktičnem delu naloge opredelimo globalne in operativne cilje medpredmetnega povezovanja, podrobno učno pripravo uvodne ure in izvedbe lovske učne poti. Sledi analiza izvedbe učne poti, podkrepljena s fotografijami in evalvacija uspešnosti s strani učencev in učiteljev. Zapišemo tudi lastno mnenje o učni poti. Pri tem ugotovimo, da se je večina učencev s tematiko lovske učne poti srečalo prvič. Učence je tematika zanimala, kar smo izvedeli tudi na podlagi analize vprašalnikov, kjer so izrazili svoje vtise o uspešnosti izvedbe. Tudi učiteljice so nad ponujenimi vsebinami izrazile navdušenje, saj so v polstrukturiranem intervjuju izrazile same pohvale in predlagale, da se lovska učna pot izvede vsako leto, saj je primerna za različne starostne skupine in ne samo za učence tretjih razredov.
Keywords: lovska učna pot, 3. razred, lovstvo, pouk izven učilnice, izkustveno učenje
Published in DKUM: 30.08.2024; Views: 113; Downloads: 147
.pdf Full text (10,76 MB)

10.
Priljubljenost slovenščine in angleščine med osnovnošolci : magistrsko delo
Lana Županek, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo raziskuje priljubljenost slovenščine kot jezika okolja in angleščine kot tujega jezika med osnovnošolci drugega in tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, natančneje med petošolci in devetošolci. Glavni namen raziskave je ugotoviti, kako se priljubljenost teh dveh jezikov razlikuje glede na starost in spol učencev ter kakšen vpliv ima motivacija na učenje in priljubljenost jezika. V teoretičnem delu so predstavljene sodobne teorije o usvajanju jezika, motivacija za učenje jezikov, ter lastnosti dobrega učitelja/-ice slovenščine in angleščine. Raziskava prav tako obravnava uporabo učnih gradiv, sredstev in tehnologij pri pouku teh jezikov ter kako se učenci srečujejo z angleščino v svojem prostem času. Empirični del vključuje analizo podatkov, pridobljenih s pomočjo anket med učenci petega in devetega razreda. Ugotovljeno je bilo, da imajo petošolci in devetošolci različna stališča do obeh jezikov, pri čemer je angleščina bolj priljubljena med starejšimi učenci. Zunanje dejavnosti, kot so mediji in tehnologija, vplivajo na priljubljenost učenja jezika, pri čemer raziskava ni pokazala razlik v všečnosti učenja z uporabo tehnologije med spoloma pri angleščini, medtem ko so se pri slovenščini pokazale razlike: dekleta raje uporabljajo tehnologijo za učenje slovenščine. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo vrsto ukrepov za izboljšanje poučevanja slovenščine, vključno z uvedbo bolj interaktivnih in sodobnih učnih metod. Prav tako priporočamo nadaljnje spodbujanje izpostavljenosti angleščini v vsakdanjem življenju učencev, kar pozitivno vpliva na njihovo (tuje)jezikovno motivacijo. Magistrsko delo prispeva k boljšemu razumevanju dejavnikov, ki vplivajo na učenje obeh jezikov.
Keywords: priljubljenost, slovenščina, angleščina, 5. razred, 9. razred
Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 84; Downloads: 59
.pdf Full text (3,96 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica