| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 151
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Delež gibalno ogroženih in nadarjenih učencev v 4., 5. in 6. razredu osnovne šole
Iza Merc, 2020, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je ugotoviti delež gibalno ogroženih in gibalno nadarjenih otrok na posameznih testih gibalne učinkovitosti pri učencih v četrtem, petem in šestem razredu osnovne šole. Vzorec zajema učence v osnovnih šolah v severovzhodni regiji. Testirani so bili učenci, stari med 10 in 12 let. V raziskavo je bilo vključenih 576 učencev. Podatki so bili pridobljeni v okviru raziskave »Sodobni trendi telesnega, gibalnega in osebnostnega razvoja OŠ mladine – socialni status in življenjski slog sta pomembna dejavnika otrokovega razvoja«. Za meritve gibalne učinkovitosti učencev so bili uporabljeni testna baterija Eurofit in dodatni testi poligon nazaj, sonožni preskok kolebnice, vodenje žoge med stožci. Dobljeni rezultati so bili standardizirani in izračunane njihove z-vrednosti. Arbitrarno je bila določena meja -/+ 1,5 standardnega odklona kot meja za določitev gibalne nadarjenosti oziroma gibalne ogroženosti. Rezultati so pokazali, da s starostjo delež gibalno ogroženih in gibalno nadarjenih deklic in dečkov ostaja približno enak. Rezultati kažejo, da so pri posameznih testih gibalne učinkovitosti velike razlike v deležu gibalno nadarjenih in gibalo ogroženih učencev.
Keywords: otroci, razred, telesne razsežnosti
Published: 13.11.2020; Views: 160; Downloads: 21
.pdf Full text (1,93 MB)

2.
Izdelava modela konkretnega učila za lažje razumevanje tematskega sklopa sile in gibanja ter njegova vključitev v izobraževalni proces ii. osnovne šole Celje
Nika Ojsteršek, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Izdelava modela konkretnega učila za lažje razumevanje tematskega sklopa Sile in gibanje ter njegova vključitev v izobraževalni proces II. Osnovne šole Celje je sestavljeno iz dveh smiselno povezanih delov, in sicer teoretičnega in praktičnega dela. V okviru teoretičnega dela smo najprej obdelali psihološki razvoj otroka in njegove razvojne značilnosti z namenom, da bomo lažje razumeli, kako otrok v četrtem razredu osnovne šole razmišlja in razume snov. Sledi podrobnejša predstavitev vrste gibanj in sil iz t. i. naravoslovnega sklopa, kateremu je tudi bilo namenjeno projektiranje, konstruiranje in sama izdelava konkretnega učila. V zadnjem, pedagoško didaktičnem sklopu, pa smo predstavili najbolj zaželene metode dela pri predmetu Naravoslovje in tehnika ter naredili pregled učnega načrta za ta predmet. Praktični del magistrskega dela smo posvetili izdelavi konkretnega učila za tematski sklop Sile in gibanje na osnovi pripravljene tehnične dokumentacije ter njegovi aplikaciji v izobraževalni proces na II. Osnovni šoli v Celju. Njegovo uporabnost za izobraževalni proces smo nato preverili z anketiranjem učencev 4. razredov, ki so bili vključeni v ta eksperiment. Dobljeni rezultati so predstavljeni v zaključku tega magistrskega dela.
Keywords: sile in gibanje, izdelava učnega pripomočka, uporaba učnega pripomočka, osnovna šola, četrti razred
Published: 01.09.2020; Views: 203; Downloads: 24
.pdf Full text (5,17 MB)

3.
Izbrane aktivnosti v muzeju za učence tretjega razreda osnovne šole
Nina Novak, 2020, master's thesis

Abstract: Muzeji so bogat vir znanja. Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS, 2020) je v Sloveniji kar 1.446 muzejev in galerij, zato je smiselno, da so ti sredstvo za dosego ciljev nacionalnega učnega načrta pri vseh predmetih. V magistrskem delu smo se osredinili na aktivnosti v muzeju, ki so primerne za uresničitev ciljev pri predmetu spoznavanje okolja za tretji razred osnovne šole. V teoretičnem delu je predstavljen pouk v muzeju. Predstavljeni so modeli učenja in poučevanja ter vrste aktivnosti, ki se lahko uporabijo v muzeju skladno s cilji iz nacionalnega učnega načrta. Raziskali smo, kako so cilje dosegli avtorji priročnikov za učitelje in učbeniških kompletov večjih slovenskih založb. Nato smo predstavili potek priprave muzejskega programa. Sledijo predstavljeni primeri dobre prakse pri nas in po svetu. V zadnjem poglavju teoretičnega dela so predstavljeni Pokrajinski muzej Maribor in tri razstave, ki so pozneje uporabljene v praktičnem delu magistrskega dela. V praktičnem delu smo zapisali aktivnosti, ki jih lahko učitelji izvedejo v Pokrajinskem muzeju Maribor z učenci tretjih razredov. Te so načrtovane tako, da jih lahko učitelj prilagodi glede na specifike in zmožnosti posameznega razreda. Učne aktivnosti smo samo načrtovali.
Keywords: muzej, izobraževalna vloga muzeja, 3. razred, aktivnosti, Pokrajinski muzej Maribor
Published: 09.06.2020; Views: 487; Downloads: 69
.pdf Full text (3,40 MB)

4.
Nov srednji družbeni razred kot vzvod družbeno-demografskih in gospodarskih sprememb na hitro rastočih trgih: primer Indije in Kitajske
Anja Janžekovič, 2020, master's thesis

Abstract: Posledice sodobne globalizacije so večstranske, pozitivne in negativne. Gospodarstvo je v zadnjih desetletjih z množično internacionalizacijo in selitvijo v azijski del sveta povzročilo globalne družbene in demografske spremembe. Migracije so potekale ob podpori pomembnih in potrebnih dejavnikov, kot so sodobna tehnologija, ugodni pravni predpisi in pravila, povpraševanje na hitro rastočih trgih in globalna konkurenca, ki podjetja dejansko sili v mednarodno ekspanzijo. Tako so hitro rastoči trgi vzhodnega sveta postajali vse bolj konkurenčni in zanimivi ne samo za selitev proizvodnje oz. določenih členov dobavne verige, temveč tudi kot potencialni končni potrošniški trgi. Zraven demografije so k razvoju hitro rastočih trgov prispevali še mnogi drugi dejavniki, kot so prenos tehnologije in znanja, liberalizacija mednarodne trgovine, ugodni makroekonomski kazalci, industrializacija itd. Kot pomembnejša ciljna trga v magistrskem delu izpostavljamo Kitajsko in Indijo. Gre za državi, ki sta zaradi številčnega mladega prebivalstva ponujali ugodno demografsko podlago, oblasti pa so z ugodno oblikovano politiko in predpisi privabljale tuja podjetja k vstopu na njuna trga. V drugem delu magistrskega dela obravnavamo nov srednji družbeni razred na Kitajskem in v Indiji. Ugotovimo, da pripadnik novega srednjega družbenega razreda na omenjenih trgih po življenjskem slogu, potrošniških vzorcih, navadah in pogledu na svet postaja vse bolj podoben posamezniku iz t. i. zahodnih, razvitejših držav. Vsi zgoraj navedeni dejavniki so kot skupek omogočili hitro rast in razvoj novega srednjega družbenega razreda, kamor je spadalo vse več pripadnikov omenjenih trgov. Vplivi novega srednjega družbenega razreda so izjemni. Povzročili so gospodarske in družbene spremembe ne samo na hitro rastočih trgih, temveč na globalni ravni. Globalni trgi so zelo dinamični, zato globalno gospodarstvo v prihodnje verjetno ne bo ostalo več osredotočeno na azijske trge, pač pa bo za izkoriščanje vseh prednosti in priložnosti poiskalo nove potencialne trge. Kot takšne zaradi ugodnih demografskih kazalcev zaenkrat vidimo trge z afriške celine. Za uspešen gospodarski preboj pa bo Afrika vsekakor potrebovala še ogromno investicij in razvoja na področju osnovne infrastrukture.
Keywords: globalizacija, hitro rastoči trgi, nov srednji družbeni razred, Kitajska, Indija
Published: 06.04.2020; Views: 507; Downloads: 78
.pdf Full text (1,82 MB)

5.
Trening socialnih veščin pri urah oddelčne skupnosti v 4. razredu
Kaja Bencak, 2019, master's thesis

Abstract: Šola ne predstavlja zgolj okolja, ki izobražuje, ampak tudi okolje, v katerem lahko otrok razvija socialne veščine, ki mu omogočajo učinkovito vedenje v socialnem prostoru. Zato je pomembno, da tudi v šoli skrbimo za razvoj in vzdrževanje socialnih veščin, saj lahko v nasprotnem primeru prihaja do težav, ki se znajo odražati na učnem področju, na področju odnosov in duševnem zdravju, ter se lahko pojavljajo tudi v obdobju adolescence in kasneje v življenju. Za preprečitev morebitnih posledic primanjkljajev na področju socialnih veščin, smo v ta namen oblikovali trening socialnih veščin, ga izvedli in tudi evalvirali. Izvedli smo ga v četrtem razredu osnovne šole pri urah oddelčne skupnosti, ki so med drugim namenjene ravno ustvarjanju optimalnih pogojev za osebnostni razvoj posameznika ter pripravi učencev za kakovostno življenje v skupnosti. Podatke o evalvaciji intervencije smo zbrali s kvantitativnimi in kvalitativnimi metodami pedagoškega raziskovanja. Analiza intervjuja, vprašalnika, evalvacijskih vprašalnikov in lastne refleksije izvajalca je pokazala, da je po izvedbi prišlo do manjših sprememb na področju odnosov in socialnega položaja posameznikov ter do določenih pozitivnih sprememb na področju obravnavanih socialnih veščin. Prav tako smo iz strani učencev in učiteljice zaznali naklonjenost do delavnic treninga socialnih veščin pri urah oddelčne skupnosti in željo po tovrstnem delu v prihodnosti.
Keywords: trening socialnih veščin, socialne veščine, ure oddelčne skupnosti, razred, evalvacija
Published: 24.10.2019; Views: 467; Downloads: 75
.pdf Full text (4,66 MB)

6.
Izvedba ekskurzije po rudarskem delu Hrastnika v 4. razredu
Natalija Selinšek, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo opredelili šolski predmet družba, predstavili pouk zunaj učilnice in se osredotočili na ekskurzijo kot obliko pouka zunaj učilnice. Predstavili smo glavne značilnosti medpredmetnega povezovanja in mojega domačega kraja – mesta Hrastnik, s poudarkom na znamenitostih in ustanovah, povezanih z rudarjenjem. V praktičnem delu smo načrtovali in pripravili podrobno učno pripravo za izvedbo ekskurzije po rudarskem delu Hrastnika v četrtem razredu devetletne osnovne šole, jo izvedli in nazadnje tudi evalvirali. Nato smo v empiričnem delu magistrske naloge preučevali, kako aktivno sodelovanje četrtošolcev devetletne osnovne šole na medpredmetno zasnovani ekskurziji vpliva na njihov napredek v znanju o rudarstvu v domačem kraju. Naš glavni namen je bil preveriti, kakšen napredek v znanju se pri učencih pojavi po izvedeni ekskurziji. Znanje četrtošolcev o rudarjenju v domačem kraju Hrastniku smo ugotavljali s pomočjo dveh preverjanj znanj – pred odhodom na ekskurzijo in po prihodu z nje. S pomočjo anketnega vprašalnika smo zbrali tudi podatke o stališčih četrtošolcev do ekskurzije. V raziskavi je sodelovalo 20 učencev. Ugotovili smo, da so četrtošolci na ekskurziji pridobili veliko novega znanja, saj so pri drugem preverjanju znanja po izvedeni ekskurziji v povprečju dosegli veliko višje število točk kot pri prvem preverjanju. Četrtošolci so o izvedeni ekskurzije izrazili pozitivna mnenja, na njej so se dobro počutili, strinjajo pa se tudi s trditvijo, da se pri pouku zunaj učilnice naučijo več kot pri pouku v učilnici.
Keywords: ekskurzija, rudarstvo, Hrastnik, 4. razred
Published: 24.10.2019; Views: 415; Downloads: 122
.pdf Full text (2,97 MB)

7.
Opazovanje branja tretješolcev s slovenskim in tujim maternim jezikom
Petra Požek, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo širše predstavili pojem jezik, glasovno zavedanje ter branje in pregledali dokumente, ki so povezani z branjem v osnovni šoli. V empiričnem delu smo želeli preučiti kakšna je tehnika branja tretješolcev in kakšno njihovo razumevanje prebranega. Zanimalo nas je ali obstajajo razlike v branju med učenci s slovenskim in učenci s tujim maternim jezikom. Pri učencih s tujim maternim jezikom smo preverili tudi ali obstajajo razlike med tistimi, ki so bili rojeni v Sloveniji in tistimi, ki so se v Slovenijo priselili tekom otroštva. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki je temeljila na vzorcu 131 tretješolcev dveh mariborskih osnovnih šol. Po obdelavi podatkov s programom SPSS smo ugotovili, da med slovensko govorečimi in tuje govorečimi učenci obstajajo razlike v bralni tehniki in v razumevanju prebranega. Učenci s slovenskim maternim jezikom so dano besedilo hitreje prebrali, med branjem napravili manj napak in bolje odgovarjali na vprašanja nižje ravni. Tuje jezični učenci so se v teh treh predpostavkah odrezali slabše, so pa zato nekoliko bolje odgovarjali na vprašanja višje ravni. Glede na državo rojstva tuje jezičnih učencev se je izkazalo, da so v tehniki branja višji rezultat dosegli učenci rojeni v Sloveniji, medtem ko so bili pri razumevanju na nižji ravni boljši učenci priseljenci, pri razumevanju na višji ravni večjih razlik med skupinama ni bilo.
Keywords: Branje, bralno razumevanje, tehnika branja, jezik, tretji razred
Published: 29.08.2019; Views: 522; Downloads: 54
.pdf Full text (906,20 KB)

8.
Skrb za čisto okolje in ravnanje z odpadki pri delu v 4. razredih osnovne šole na področju pomurja
Damjana Flisar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Skrb za čisto okolje in ravnanje z odpadki pri delu v 4. razredih osnovne šole v Pomurski regiji je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen naravoslovja in tehnike v otrokovem življenju. Sledi analiza učnega načrta za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu s stališča o skrbi za čisto okolje in ravnanju z odpadki pri delu. Pregledali in analizirali smo tudi učbenike za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Nadalje smo predstavili osnovne šole, na katerih je potekalo anketiranje, ter projekt Ekošola kot načina življenja. Na koncu smo še predstavili, kako skrbimo za okolje, v katerem živimo, ter kako ravnamo z odpadki in kako jih ločujemo. V empiričnem delu smo predstavili rezultate empirične raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu stoenaindvajsetih četrtošolcev iz treh primestnih in treh mestnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da anketirani učenci pretežno skrbijo za okolje, v katerem živijo, in ločujejo odpadke. Na podlagi dobljenih rezultatov zaključujemo, da so anketirani učenci usvojili veliko znanja o skrbi za čisto okolje in se tudi zavedajo, kako pomembno je, da lepo skrbijo za okolje, v katerem živijo. Večina anketiranih učencev ve, da je njihova šola vključena v program Ekošola ter kaj je bistvo tega programa. Menijo tudi, da je šola tista, kjer dobijo največ informacij o skrbi za čisto okolje, udeležujejo se tudi različnih zbiralnih akcij (prevladuje akcija zbiranja starega papirja) ter na različne načine sami prispevajo k čisti, lepši in varnejši naravi, najbolj tako, da ločujejo odpadke ter jih ne odmetavajo v naravo. Boljše rezultate smo pričakovali pri poznavanju domačega kraja, saj je precej učencev odgovorilo, da v njihovi bližini ni nobenega zbirnega centra, čeprav ima vsaka občina urejen vsaj en zbirni center.
Keywords: okolje, odpadki, osnovna šola, četrti razred, skrb za čisto okolje, Pomurje
Published: 19.07.2019; Views: 483; Downloads: 53
.pdf Full text (3,99 MB)

9.
Vključevanje obdelovalnih postopkov v proces obdelave papirnih gradiv pri petošolcih na območju občine Šmarje pri Jelšah
Mojca Ribič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vključevanje obdelovalnih postopkov v proces obdelave papirnih gradiv pri petošolcih na območju občine Šmarje pri Jelšah sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali motorični razvoj, motorične spretnosti in sposobnosti, Piagetovo teorijo kognitivnega razvoja, se dotaknili zgodovine pouka tehnike in tehnologije, zvrsti dela in oblike poučevanja tehnike in tehnologije, natančno pregledali učni načrt za predmet Naravoslovje in tehnika, pregledali tehniške škatle z gradivom za ustvarjanje od 1. do 5. razreda, obdelovalne postopke papirja, orodja in pripomočke za obdelavo papirja in nenazadnje opisali kraj Šmarje pri Jelšah in Osnovno šolo Šmarje pri Jelšah s šestimi podružnicami. V empiričnem delu smo na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu 36 učencev 5. razreda, ki so obiskovali Osnovno šolo Šmarje pri Jelšah s podružnicami, ugotavljali razlike v sposobnostih obdelovanja papirja z različnimi orodji in pripomočki. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik v pravilni in samostojni uporabi obdelovalnega orodja in pripomočkov ter natančnosti same obdelave papirja glede na spol in lokacijo. Podatke, obdelane z metodo frekvenčne distribucije in χ2-preizkusa, smo zbrali s pomočjo izdelave konkretnega izdelka, natančneje koledarja, in strukturiranega opazovanja s kontrolnim listom. Preverjali smo sposobnost rezanja z lepenkarskim nožem, žlebičenja z žebljičkom, pregibanja, striženja s škarjami, luknjanja z ušesnimi kleščami, spajanja s kleščami za kovičenje, spajanja s hladnim lepilom in spajanja s pisemskimi razcepki. Ugotovili smo večjo sposobnost deklic od dečkov tako pri pravilni in samostojni obdelavi papirja kot pri natančnosti obdelave. Glede na lokacijo so bili učenci iz vaških šol bolj uspešni od mestnih pri pravilni uporabi orodja in samostojni obdelavi, mestni pa so pokazali več natančnosti pri obdelavi papirja.
Keywords: motorika, ročne spretnosti, obdelovalni postopki papirja, obdelovalna orodja in pripomočki, 5. razred, naravoslovje in tehnika
Published: 05.06.2019; Views: 641; Downloads: 118
.pdf Full text (3,04 MB)

10.
Primerjava likovnih sposobnosti med učenci na razredni stopnji osnovne šole
Lara Grešovnik, 2019, master's thesis

Abstract: Z magistrskim delom Primerjava likovnih sposobnosti med učenci na razredni stopnji osnovne šole smo želeli preveriti razlike v likovnem razvoju med učenci 2. in učenci 5. razreda. Predvsem smo želeli ugotoviti, ali med učenci različne starosti in spola obstajajo razlike na oblikovnem ter ustvarjalnem nivoju likovnega izražanja. Naša pozornost je bila usmerjena na dejavnike oblikovnega in dejavnike ustvarjalnega razvoja. Le-te smo spremljali s testiranjem učencev. Testne risbe smo komisijsko ocenili. Rezultate smo obdelali z deskriptivno statistiko, za ugotavljanje razlik z vidika starosti in spola učencev pa smo uporabili t-test za neodvisne vzorce. Vzorec je zajemal učence 2. in 5. razredov osnovne šole, skupno 91 učencev. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da so učenci 5. razreda z vidika oblikovnega razvoja dosegli boljše rezultate od učencev 2. razreda, medtem ko so učenci 2. razreda z vidika ustvarjalnega razvoja dosegli boljše rezultate od učencev 5. razreda. Tako na oblikovnem kot tudi na ustvarjalnem nivoju nismo ugotovili razlik med spoloma. Dobljeni podatki predstavljajo pomemben uvid v oblikovni razvoj. Če pogledamo ustvarjalni razvoj, pa lahko rečemo, da se deloma tudi potrdi predpostavka, da so mlajši učenci bolj spontani in neobremenjeni z zunanjimi vplivi. Prav gotovo spoznanja naše raziskave lahko pomembno vplivajo na razumevanje likovnega razvoja pri učencih; tega mora učitelj razrednega pouka dodobra poznati in s svojim strokovnim pristopom tudi spodbujati in razvijati.
Keywords: razredna stopnja, likovni razvoj, oblikovni razvoj, ustvarjalni nivo, razred
Published: 02.04.2019; Views: 493; Downloads: 86
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica