1. |
2. Implementacija animirane 3D grafike v plakatu : diplomsko deloGaja Leskovšek, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se poglobi v način, kako lahko klasični plakat izboljšamo z uporabo sodobnih računalniških programov in kombiniramo statične grafične elemente z animiranimi. Opisali smo temeljne osnove grafičnega oblikovanja in vizualne komunikacije. Spoznali smo zgodovino in preučili pomen plakatov ter pri ustvarjanju našega izdelka uporabili omenjena načela vizualnega oblikovanja. S pomočjo učenja osnovnih oblikovalskih tehnik ter tehnik 3D modeliranja in animacije smo v praktičnem delu zasnovali digitalni plakat, ki združuje statične dvodimenzionalne grafične elemente in animirane elemente 3D oblikovanja. Keywords: plakat, grafično oblikovanje, 3D grafika, animacija Published in DKUM: 15.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (3,19 MB) This document has many files! More... |
3. Izginevanje pokrajine v risbah in grafikah Franceta Miheliča : magistrsko deloUrška Kiselak, 2025, master's thesis Abstract: Vsestranski slovenski umetnik France Mihelič (1907–1998) je zapustil bogat in raznolik opus del v najrazličnejših likovnih tehnikah. Največjo grafično in risarsko zbirko Miheličevih del hranijo v Grafičnem kabinetu Franceta Miheliča, ki deluje pod okriljem Pokrajinskega muzeja Ptuj - Ormož. Zbirko več kot šest tisoč risb in grafik je z donacijo družine Musek leta 2024 obogatilo nadaljnjih 189 del iz umetnikovega zgodnjega obdobja. S sistematičnim pregledom Miheličeve zapuščine smo ugotovili, da se je umetnikovo upodabljanje krajine na risbah in grafikah skozi leta bistveno spreminjalo od realističnega do fantazijskega prikaza, v poznejših delih pa je pokrajina skoraj popolnoma izginila. Umetnostni zgodovinarji so se doslej posvečali zlasti raziskovanju umetnikove figuralike, medtem ko je bil motiv izginevanja pokrajine v pregledih Miheličevega opusa pogosto spregledan. Pričujoče delo skuša zapolniti ta manko v razumevanju umetnikovega opusa in sprememb v njem. Upodabljanje in postopno izginevanje pokrajine je postavljeno v kontekst umetnikovega študija na zagrebški akademiji, vpliva profesorjev in starejših ter sočasnih umetnikov, in Miheličevega srečanja s pustnimi običaji. Zlasti pa sta izpostavljeni najpomembnejši prelomnici, ki sta vplivali na umetnikovo delo, to sta neposredno doživetje strahot druge svetovne vojne in študijski obisk Pariza, po katerem je bilo umetnikovo ustvarjanje zaznamovano s fantastiko. V magistrskem delu je s kronološkim pregledom ter metodama analize in interpretacije prikazan umetnikov prehod iz realnega v domišljijski svet. Posebej je prikazano upodabljanje pokrajine, ki vsebinsko postaja vedno manj pomembna, saj je Mihelič za prikazovanje motivov in pripovedovanje ne potrebuje več. V magistrskem delu so prvič predstavljene tudi nekatere risbe in grafike, ki jih je Grafični kabinet Franceta Miheliča na Ptuju pridobil z donacijo družine Musek. Izbrane risbe in grafike, ki so osnova za razlago, analizo in interpretacijo vsebine, so predstavljene v kataloškem delu. Keywords: France Mihelič, risba, grafika, izginevanje pokrajine, 20. stoletje Published in DKUM: 23.09.2025; Views: 0; Downloads: 17
Full text (6,48 MB) |
4. |
5. Obogatitev 3D upodobitve z globalnim osvetlitvenim modelom z uporabo generativnih nasprotniških nevronskih mrežMarko Zmazek, 2024, master's thesis Abstract: V računalniški grafiki je upodabljanje z globalnim osvetlitvenim modelom v realnem času še vedno aktualen izziv. Pri upodabljanju z globalnim osvetlitvenim modelom upodobitev izgleda bolj realistično, saj lahko dodamo učinke, kot sta odboj in lom svetlobe. V magistrskem delu smo implementirali in naučili generativno nasprotniško nevronsko mrežo, da obogati sliko 3D scene z globalnim osvetlitvenim modelom na podlagi slike 3D scene, upodobljene z lokalnim osvetlitvenim modelom, in dodatnih informacij o sceni, ki jih lahko hitro izračunamo že pri uporabi lokalnega osvetlitvenega modela. Ustrezno načrtovana in naučena nevronska mreža lahko na scenah, uporabljenih v fazi učenja, daje rezultate primerljive s klasičnimi metodami upodabljanja z globalnim osvetlitvenim modelom, kot je sledenje potem. Predvsem pa je lahko pri delovanju hitrejša, zato bi se lahko uporabljala za aplikacije v realnem času. Keywords: računalniška grafika, osvetlitev, generativne nasprotniške nevronske mreže, PyTorch, Blender Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 76
Full text (19,56 MB) |
6. Modeliranje in animiranje las : diplomsko deloJulija Pestiček, 2022, undergraduate thesis Abstract: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru. Keywords: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 606; Downloads: 132
Full text (1,63 MB) |
7. Uporaba orodij Blender in Maya za izdelavo 3D simulacij : diplomsko deloMagdalena Dolenčić, 2022, undergraduate thesis Abstract: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati 3D simulacije ognja, tekočine in tkanine v programa za izdelavo 3D animacij in simulacij Blender in Maya. Pri izdelavi smo uporabili orodja za izdelavo scene, v katero smo kasneje s pomočjo orodji in vgrajenih vtičnikov umestili simulacije. Postopke izdelave scene in simulacij smo podrobno opisali. Na koncu smo primerjali orodja, ki jih ponujata programa Blender in Maya za izdelavo simulacij, izglede simulacij ter časa potrebna za upodabljanje. Keywords: Blender, Maya, simulacija, računalna grafika Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 833; Downloads: 98
Full text (3,24 MB) |
8. GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko deloMaja Košenina, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz
teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna
vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih. Keywords: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok. Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 797; Downloads: 144
Full text (7,75 MB) |
9. Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko deloAndi Poplas, 2021, undergraduate thesis Abstract: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji. Keywords: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1147; Downloads: 117
Full text (2,45 MB) |
10. Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno deloTomaž Kralj, 2021, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije. Keywords: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 940; Downloads: 76
Full text (1,88 MB) |