SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
POZNAVANJE PRAZNIKOV IN PRAZNOVANJ V DRUGEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU OSNOVNE ŠOLE NA PODROČJU ROGAŠKE SLATINE
Karolina Šmit, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava praznike in praznovanja v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju na območju Rogaške Slatine. V teoretičnem delu diplomskega dela smo natančneje predstavili praznike in praznovanja, njihov izvor, pomen in vsebino. Na kratko smo razložili šege in navade, pregledali učna načrta za predmeta spoznavanje okolja in družba ter povzeli vsebine, ki so povezane s prazniki in praznovanji. Predstavili smo območje Rogaške Slatine ter šoli, kjer smo razdelili ankete. V empiričnem delu smo s pomočjo vprašalnika o poznavanju praznikov in praznovanj raziskali, kakšno je znanje in vedenje učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja na I. in II. OŠ Rogaška Slatina o omenjeni temi. Rezultati so pokazali, da učenci dobro poznajo definicijo državnega praznika, pomene posameznih praznikov ter simbole. Tudi poznavanje datumov je zadovoljivo. Večje težave oziroma neznanje in vedenje pa je vidno pri poznavanju praznikov in praznovanj glede na namen ter pri razvrščanju le-teh glede na letni čas, v katerem se pojavijo.
Keywords: prazniki, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, nacionalni učni načrt, spoznavanje okolja, družba, Rogaška Slatina.
Published: 23.03.2011; Views: 2231; Downloads: 197
.pdf Full text (1,57 MB)

2.
UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Zadravec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Naglo spreminjanje sodobnega sveta, ki mu je temeljno gibalo razvoj znanosti in tehnologije, se močno odraža tudi na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer so se v zadnjih dvajsetih letih uveljavile številne novosti v organizaciji dela šol in pouka ter v strategiji poučevanja in utrjevanja učne snovi. Pomemben delež so prispevali tudi mediji, ki so postopno prodirali v naš vzgojno-izobraževalni sistem in dajali vzgojno-izobraževalnemu delu novo podobo. Uvajanje in uporaba medijev v izobraževanju je izpolnila vsaj dvoje pričakovanj: izobraževanje postaja vse dostopnejše, premoščene so fizične ovire oddaljenosti prostora in časa, in mediji omogočajo izboljšanje kakovosti izobraževanja v didaktičnem smislu (Blažič, Ivanuš Grmek, Kramar in Strmčnik, 2003). Interaktivna tabla postaja pogosta tehnologija v naših šolah in je ob pravilni uporabi izjemen motivacijski pripomoček, ki pripomore k sodobnemu, nazornejšemu in učinkovitemu podajanju učne snovi ter uspešnejšemu doseganju učnih ciljev (Bučar, 2010). V diplomskem delu so prikazani rezultati raziskave o uporabi interaktivne table pri pouku v prvem in drugem triletju (v nadaljevanju vzgojno-izobraževalno obdobje) osnovne šole, in sicer pogostost rabe interaktivne table pri pouku in pri posameznih predmetih, usposobljenost učiteljev za delo z interaktivno tablo, prednosti in pomanjkljivosti interaktivne table, znanje o možnostih oz. funkcijah interaktivne table, vpliv uporabe interaktivne table na odnos med učitelji in učenci ter delo učencevz interaktivno tablo.
Keywords: osnovna šola, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, interaktivna tabla, učni mediji, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), sodobno poučevanje
Published: 07.11.2011; Views: 4593; Downloads: 471
.pdf Full text (779,47 KB)

3.
RABA MOTIVACIJSKIH SREDSTEV PRI POUKU
Mateja Kuhar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Raba motivacijskih sredstev pri pouku je prikazana uporaba motivacijskih sredstev pri pouku v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju devetletne osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili sam pojem motivacije, opisali nekatere motivacijske teorije in elemente učne motivacije ter podali nekaj pomembnih iztočnic za kakovostno motiviranje učencev. Posebna pozornost je v nadaljevanju namenjena opisu motivacijskih sredstev in dejavnosti, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku. Na koncu je predstavljena razredna klima, ki pomembno vpliva na motivacijo učencev. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V empiričnem delu diplomske naloge so prikazani rezultati raziskave, ki kažejo, da učitelji uporabljajo motivacijska sredstva pri vseh predmetih in artikulacijskih stopnjah, kakor tudi navedena motivacijska sredstva. Razlika se kaže v pogostosti uporabe le-teh. Izbira motivacijskih sredstev je najbolj odvisna od učne vsebine. Učitelji navajajo tri najpomembnejše razloge za uporabo motivacijskih sredstev: pozornost in koncentracija učencev je večja, učna ura je bolj zanimiva in prijetnejša za učence, vzdušje v razredu je veliko boljše. Velik poudarek so učitelji pripisali izdelavi motivacijskih sredstev in pa času, ki ga namenijo za izdelavo oziroma pripravo motivacijskih sredstev, saj več kot polovica vseh učiteljev porabi za pripravo in izdelavo motivacijskih sredstev 30 minut in tudi več kot 60 minut.
Keywords: osnovna šola, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, motivacija, teorije motivacije, elementi učne motivacije, motiviranje učencev, motivacijska sredstva, motivacijske dejavnosti.
Published: 18.11.2011; Views: 2598; Downloads: 266
.pdf Full text (1,08 MB)

4.
Vplivi okoliščin prehranjevalnih navad učencev prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja.
Nuša Levart, 2015, master's thesis

Abstract: Pogosto opažamo, da je znanje o zdravih prehranjevalnih navadah velikokrat zapostavljeno pri načrtovanju zdravih in varovalnih obrokov hrane, hkrati pa seveda tudi pri privzgojevanju ustreznih prehranjevalnih navad v obdobju prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. Še vedno je torej premajhen poudarek na znanju in njegovi uporabi za spreminjanje zatečenega stanja. Za zdravje otrok pa je odgovorna tako družina kot tudi vrsta institucij: od države, zdravstvenega, vzgojno-izobraževalnega in socialnega sistema ter drugih. V okviru omenjenih sistemov je mogoče ustvariti pogoje za zdrav in vsestranski razvoj otrok, ki vključuje tudi dobro zdravje in (še posebej) zdrave prehranjevalne navade. Učenci prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja so populacija, na katero je najlažje vplivati in so v tem kontekstu ena izmed najbolj ranljivih skupin. Starši otrok imajo tukaj odločilno vlogo, največjo seveda pri prenosu svojega znanja in prehranjevalnih navad na otroke. V svetu in tudi v Sloveniji namreč opažamo naraščanje prekomerne telesne teže in debelosti; tako v splošni populaciji kot tudi pri otrocih, kar vzbuja skrb, saj predstavlja veliko tveganje za povečanje števila kroničnih bolezni v odrasli dobi. Skratka, vse skupaj je posledica nezdravih prehranjevalnih navad. Nanje pa vplivajo različni dejavniki: družina, šola, vrstniki, množični mediji idr.
Keywords: menedžment znanja, zdrave prehranjevalne navade, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, vpliv družine
Published: 01.06.2015; Views: 704; Downloads: 133
.pdf Full text (1,15 MB)

5.
STALIŠČA STARŠEV DO NACIONALNEGA PREVERJANJA ZNANJA OB KONCU DRUGEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA
Mateja Škalič, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi prikazujemo stališča staršev do nacionalnega preverjanja znanja ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Pri tem nas zanimajo stališča staršev do upravičenosti nacionalnega preverjanja znanja, lastne seznanjenosti, spodbujanja otrok za priprave in dosežkov otrok pri nacionalnem preverjanju znanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi so sodelovali starši šestošolcev (n=209) naključno izbranih devetih osnovnih šol v Pomurski in Podravski regiji. Pridobljene podatke smo kvantitativno obdelali s pomočjo programa SPSS. Rezultati kažejo, da je dosežek otroka na nacionalnem preverjanju znanja za starše dobra povratna informacija o njegovem znanju, vendar menijo, da ne pokaže celostnega znanja, saj je preverjanje le pisno. Starši menijo, da so jim rezultati, ki jih otrok doseže na preverjanju znanja, predstavljeni na razumljiv način. Menijo pa, da so o načinu izvajanja preverjanja znanja premalo seznanjeni. Starši s končano osnovno šolo in starši, ki bivajo v Pomurski regiji, menijo, da imajo pri spodbujanju otrok na nacionalno preverjanje znanja v primerjavi z učitelji manjšo vlogo. Starši iz Pomurske regije v primerjavi s tistimi iz Podravske menijo, da jim pri pripravah otroka na preverjanje znanja ni potrebno sodelovati. Ugotovljeno je bilo, da je rezultat, ki ga otrok doseže na nacionalnem preverjanju znanja, za starše pomemben. Staršem s končano nižjo stopnjo izobrazbe je pomembno, da je otrokov rezultat, ki ga doseže na nacionalnem preverjanju znanja, v skladu z njihovimi pričakovanji oziroma da jih otroci z dosežki zadovoljijo.
Keywords: stališča, starši, osnovna šola, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, nacionalno preverjanje znanja, preizkus znanja.
Published: 08.10.2015; Views: 956; Downloads: 86
.pdf Full text (1,07 MB)

6.
PROJEKTNO DELO NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Mateja Jeraj, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Projektno delo na razredni stopnji osnovne šole v teoretičnem delu podrobno opisuje lastnosti projektnega dela, saj učiteljevo poznavanje le-teh bistveno vpliva na kakovost izvajanja projektnega dela in prispeva h kvalitativnim premikom v delu osnovne šole in celotnem življenju. Skozi učni proces je pomembno poudarjanje aktivne vloge učenca in njegovo lastno konstruiranje, izgrajevanje in odkrivanje znanja. S tem je spremenjena tudi vloga učitelja, ki preide iz zgolj posredovalca in prenašalca znanja na raziskovalca, ki s premišljenim in sistematičnim delom na predznanju in idejah učencev posveča pozornost njihovemu nepopolnemu razumevanju in napačnim predstavam (Rutar Ilc, 2003, str. 173-174). Vse to omogoča projektno delo, kjer sta učitelj in učenec v enakovrednem odnosu in s kooperativnim delom oblikujeta ter usvajata znanje. Projektno delo temelji na skupinskem in timskem delu, skupnem dogovarjanju o ciljih, razvija ogromno možnosti za samostojno in odgovorno ravnanje in učencem krepi samozavest ter jih pripravlja na nadaljnje samostojno in poklicno življenje (Jank, Meyer, 2006, str. 36; povz. po Ivanuš Grmek idr., 2009, str. 39). V empiričnem delu je opisana uporaba projektnega dela v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Raziskana je pogostost uporabe projektnega dela, najuspešnejši izvedeni projekti, vrsta znanja, ki je primerna za usvajanje s projektnim delom, kraj izvajanja projektnega dela, učiteljevo upoštevanje faz pri načrtovanju učnega procesa, temeljno načelo, ki vodi učiteljevo načrtovanje, velikost izvajanih projektov, učiteljevo vzdrževanje motiviranosti učencev, mnenje učiteljev o motiviranosti učencev in o kakovosti ter kvantiteti usvojenega znanja s projektnim delom, mnenje učiteljev o priljubljenosti projektnega dela med učenci ter o najpomembnejših prednostih in slabostih, ki jih učitelji pripisujejo vključevanju in uporabi projektnega dela v vzgojno-izobraževalni proces.
Keywords: projektno delo, vzgojno-izobraževalni proces, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, učitelj, učenec, osnovna šola
Published: 11.03.2013; Views: 1953; Downloads: 131
.pdf Full text (1,15 MB)

7.
PRIPRAVE UČITELJEV IN UČENCEV NA NACIONALNO PREVERJANJE ZNANJA OB KONCU DRUGEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA
Tatjana Padovnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Nacionalno preverjanje znanja (v nadaljevanju NPZ) je pisno preverjanje znanja ob koncu drugega in tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, ki poteka na isti dan, ob istem času za vse učence in pod enakimi pogoji. Namen NPZ-ja je pridobiti povratno informacijo o delu učencev in njihovem znanju ter tudi o uspešnosti učiteljev in učinkovitosti šolskega sistema. S pomočjo raziskave sem želela ugotoviti, koliko učencev se odloča za sodelovanje na NPZ, glede na to da le-ti niso obvezni za vse učence, zakaj se odločajo za sodelovanje, kje se pripravljajo na nacionalne preizkuse in na kakšen način, kako dolgo potekajo priprave ter kako so učenci zadovoljni s pripravami učiteljev. Zanimalo me je tudi, kako pomembne se zdijo priprave učiteljem, če učence posebej pripravljajo na nacionalne preizkuse, kako motivirajo učence za priprave, in če si učitelji pri pripravah med seboj pomagajo. Pri raziskovalnem delu sem uporabila deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Podatke sem zbrala s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Ugotovila sem, da se večina učencev odloči sodelovati na NPZ, da dobijo povratno informacijo o svojem znanju. Priprave na NPZ se jim zdijo v povprečju srednje pomembne. Večina učencev se na NPZ pripravlja tako v šoli kot doma. Večinoma rešujejo stare preizkuse znanja. Učenci so s pripravami na NPZ v večji meri zadovoljni. Učitelji menijo, da so njihove priprave učencev na NPZ srednje pomembne. Za same priprave jih motivitrajo tako, da jim razložijo, da bodo z rezultati iz NPZ dobili povratno informacijo o svojem znanju. Menijo, da se učenci za nacionalne preizkuse potrudijo. Učitelji si pri pripravah na NPZ med seboj pomagajo velikokrat tako, da skupaj pripravijo naloge za učence. Naloge so največkrat podobne tistim iz nacionalnih preizkusov znanja.
Keywords: priprave, učitelji, učenci, nacionalni preizkusi znanja, drugo vzgojno-izobraževalno obdobje.
Published: 29.05.2013; Views: 1255; Downloads: 120
.pdf Full text (1012,33 KB)

8.
MOTIVIRANOST SLOVENSKIH IN ŠPANSKIH UČENCEV ZA UČENJE TUJEGA JEZIKA NA RAZREDNI STOPNJI OŠ
Teja Jurak, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi primerjamo motivacijo učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja (VIO) osnovne šole (OŠ) v Sloveniji in Španiji za učenje tujega jezika (angleščine) ter motivacijo mlajših učencev v primerjavi s starejšimi v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Osredotočamo se na učenje tujega jezika v otroštvu, pri tem pa najprej opredelimo pojem motivacija, motivacija pri učenju, torej učna motivacija in njene vrste, kot sta notranja in zunanja motivacija ter specifično pri učenju tujega jezika na razredni stopnji OŠ. Temu sledi primerjava poučevanja in učenja tujega jezika (angleščine) na razredni stopnji v drugem VIO osnovne šole v Sloveniji in Španiji. Namen empiričnega dela diplomske naloge je proučiti motivacijo učencev 2. VIO OŠ za učenje tujega jezika (angleščine) v Sloveniji, v primerjavi z učenci v Španiji. Podrobneje nas zanimata notranja motivacija (radovednost, interes, cilji in aspiracije) in zunanja motivacija (okolje − družina, učitelj; mediji − televizija, računalnik, glasba) učencev 2. VIO OŠ za učenje tujega jezika (angleščine) v Sloveniji v primerjavi z učenci 2. VIO OŠ v Španiji. Zanima nas tudi notranja motivacija mlajših učencev 2. VIO OŠ v primerjavi s starejšimi učenci 2. VIO OŠ. Primerjava je bila narejena na podlagi anketiranja učencev 2. VIO OŠ v Sloveniji in Španiji. Rezultati kažejo, da obstajajo statistične razlike, da so slovenski učenci 2. VIO OŠ bolj zunanje motivirani za učenje angleškega jezika kot španski učenci 2. VIO OŠ, predvsem zaradi vpliva okolja − družine, učitelja ter medijev − televizije, računalnika in glasbe. Pri tem ugotavljamo tudi, da obstajajo statistične razlike glede notranje motivacije za učenje angleškega jezika (slovenski učenci so bolj notranje motivirani za učenje angleškega jezika) predvsem, kadar govorimo o motivacijskih spodbudah, ki izvirajo iz učenca samega (npr. želi razumeti ali govoriti tuj jezik, zanima ga, kakšna je zgodba filma, prevod knjige/filma, prevod besedila neke popularne skladbe ...). Kadar pa govorimo, da na notranjo motivacijo vplivajo fizični pogoji (prijeten/neprijeten razred), metode poučevanja in aktivnosti, učitelj, uspeh/neuspeh pri učenju, pa ugotavljamo, da so za učenje angleškega jezika notranje bolj motivirani španski kot slovenski učenci 2. VIO OŠ, saj se je izpostavilo, da španski učenci zelo radi prihajajo k pouku angleščine v šoli, predvsem zaradi učiteljice in dejavnosti, ki jih izvajajo pri pouku tujega jezika. Ugotovili smo tudi, da so mlajši učenci 2. VIO OŠ (4. in 5. razredi) notranje bolj motivirani za učenje angleškega jezika kot starejši učenci 2. VIO OŠ (6. razredi).
Keywords: tuji jezik, drugo vzgojno- izobraževalno obdobje OŠ, notranja in zunanja motivacija.  
Published: 09.12.2014; Views: 1232; Downloads: 182
.pdf Full text (1,03 MB)

9.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, master's thesis

Abstract: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Keywords: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Published: 13.10.2015; Views: 721; Downloads: 122
.pdf Full text (1,56 MB)

10.
Mediji pri likovni umetnosti v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Tina Rituper, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili medije v izobraževanju, medijsko vzgojo in vlogo ter namen medijev. Predstavili smo različne vrste medijev in se dotaknili tudi medijev pri likovni umetnosti. Opisali smo kako, poteka načrtovanje likovne umetnosti in podrobneje predstavili faze učne ure likovne umetnosti. Dotaknili smo se še vloge učitelja in uporabe medijev. V empiričnem delu magistrskega dela smo z anketnim vprašalnikom za učitelje prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja naključno izbranih slovenskih osnovnih šol ugotavljali, ali učitelji uporabljajo tehnologijo oziroma medije, za katere dejavnosti jih uporabljajo, kako pogosto jih uporabljajo in kako dobro so njihove šole opremljene s tehnologijo. Zanimalo nas je, ali uporabljajo medije pri urah likovne umetnosti, katero nalogo so nazadnje izvedli s pomočjo medijev pri likovni umetnosti ter ali se čutijo dovolj usposobljene za delo z mediji. Cilj naše raziskave je bil še proučiti prakso oziroma pridobiti odgovore na vprašanja, kako učitelji v praksi na izbranih pomurskih osnovnih šolah izvajajo uvodne dele ur likovne umetnosti in če jih, katere medije pri tem uporabljajo. Z raziskavo smo ugotovili, da so šole zajete v raziskavo s tehnologijo dokaj dobro opremljene, da učitelji uporabljajo medije precej pogosto in za različne dejavnosti. Uporaba medijev je tudi pri likovni umetnosti dobra, kar smo potrdili tudi s praktičnim raziskovanjem na terenu, kjer se je pokazalo, da učitelji v uvodnih delih ur likovne umetnosti v večini uporabljajo medije, kar je spodbudno, saj mediji omogočajo sodobno naravnan pouk, večjo nazornost, aktivnost in dinamičnost pouka.
Keywords: mediji/tehnologija, likovna umetnost, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, osnovna šola, motivacija.
Published: 28.07.2017; Views: 327; Downloads: 37
.pdf Full text (2,43 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica