| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POSTOPKI PRESOJE KAKOVOSTI NACIONALNE AGENCIJE REPUBLIKE SLOVENIJE ZA KAKOVOST V VISOKEM ŠOLSTVU
Aljaž Sekolovnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Nacionalna agencija Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu je oseba javnega prava za zagotavljanje kakovosti v slovenskem visokošolskem in višješolskem prostoru. Njena naloga je podeljevanje akreditacij visokošolskim zavodom in študijskim programom ter izvajanje zunanjih evalvacij višjih strokovnih šol. Na podlagi podeljenih akreditacij, ki jih ki jih podeljuje, se lahko pridobiva javno veljavna izobrazba v Republiki Sloveniji. Vsak visokošolski zavod ali študijski program, ki želi biti akreditiran, mora največ vsakih sedem let iti skozi postopek akreditacije, pri čemer mora izpolnjevati določene standarde, ki so določeni na evropski ravni in implementirani v slovenskih pravnih aktih. V diplomski nalogi je predstavljena Nacionalna agencija Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu in postopki, ki jih vodi. V povezavi z začetnim poglavjem o kakovosti v slovenskem visokošolskem in višješolskem področju je predstavljena struktura in naloge agencije, zatem pa še vsi deležniki v postopkih. Pojasnjene so razlike med postopki, najobsežnejši del diplomske naloge pa zajema potek postopkov od same vložitve vloge, področij presoje in presojevalcev do končne odločitve oziroma pravnih sredstev. Na koncu so predstavljene še evropske organizacije, v katere je agencija vključena in Evropski standardi in smernice.
Keywords: kakovost, presojanje kakovosti, Nacionalna agencija Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu, NAKVIS, visoko šolstvo, višje šolstvo, akreditacija, evalvacija
Published: 02.12.2016; Views: 842; Downloads: 100
.pdf Full text (999,06 KB)

2.
ORGANIZACIJA PROFESIONALNEGA RAZVOJA UČITELJA KOT DEJAVNIK KAKOVOSTI V OSNOVNOŠOLSKEM IZOBRAŽEVANJU
Urša Sokač, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu nas je zanimalo, do kakšne mere lahko o profesionalnem razvoju govorimo v slovenskih osnovnih šolah. Na osnovi literature smo izvedli raziskavo, s katero smo identificirali ključna področja, katera lahko z izboljšavo vplivajo na dvig kakovosti profesionalnega razvoja ter učitelja in posledično vplivajo na rezultate učencev.
Keywords: management kakovosti, kakovost v šolstvu, kakovost učitelja, profesionalen razvoj v osnovnošolskem izobraževanju
Published: 28.06.2016; Views: 599; Downloads: 59
.pdf Full text (1,68 MB)

3.
PRIPRAVA SMERNIC ZA OBLIKOVANJE SISTEMA ZAGOTAVLJANJA KAKOVOSTI V VZGOJNEM ZAVODU PLANINA
Marjan Mrhar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomskega dela je analizirati stanje managementa kakovosti in pripraviti smernice za oblikovanje managementa kakovosti v Vzgojnem zavodu Planina. Vzgojni zavod Planina opravlja svoje poslanstvo vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s tako imenovanimi kombiniranimi motnjami – to so motnje vedenja in osebnosti, lažje motnje v duševnem razvoju ter v vedno več primerih diagnosticirane psihiatrične motnje in sumi na duševno bolezen. Vzgojni zavod Planina izvaja program osnovne šole s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom intri programe nižjega poklicnega izobraževanja, in sicer: pomočnik v tehnoloških procesih, obdelovalec lesa in pomočnik v biotehniki in oskrbi. V diplomskem delu smo najpej opredelili teoretična izhodišča kakovosti, sistema managementa kakovosti, procesnega pristopa v šolstvu in standardov ISO 9001. Še posebej smo analizirali standard ISO 9001:2015, saj smo na osnovi standarda podali ustrezne rešitve za organizacijo. V empiričnem delu smo si zadali cilj, da s pomočjo vprašalnika samoevalviramo kakovost dela v Vzgojnem zavodu Planina, analiziramo stanje in ugotovimo, na katerih področjih moramo kakovost dela še izboljšati ter podamo smernice za nadalnje delo. V drugem delu diplomske naloge smo s pomočjo vprašalnika podrobno analizirali stanje dela, počutja in motiviranosti zaposlenih učiteljev v Vzgojnem zavodu Planina. Ugotavljali smo, ali so se učitelji kdaj srečali s pojmom kakovosti, kaj kakovost pomeni, zanimalo nas je ali so učitelji seznanjeni s standardom ISO 9001 itd. Vprašalnik smo nato analizirali in predlagali ustrezne rešitve, predvsem na osnovi standarda ISO 9001:2015 ter podali ustrezne smernice za nadalnje delo.
Keywords: - kakovost, - zagotavljanje kakovosti, - standardi ISO 9001, - posnetek stanja, smernice, predlogi, - management kakovosti v šolstvu.
Published: 30.05.2016; Views: 592; Downloads: 75
.pdf Full text (1,19 MB)

4.
Izdelava modela notranjih institucionalnih evalvacij na Univerzi v Mariboru
Mihael Pauko, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali uvajanje managementa kakovosti v visokem šolstvu, analizirali smo pristope ter modele zunanjih evalvacij v državah Evropske unije in drugih razvitih državah sveta ter podali splošne podatke o evalvacijah v visokem šolstvu. Raziskali smo procese evalvacij v visokem šolstvu in stanje v Sloveniji. S primerjavo z državami članicami Evropske unije in širše, kjer izvajajo zunanje evalvacije neodvisne institucije (agencije), smo potrdili tezo, da v Sloveniji sistem kakovosti v visokem šolstvu še ni primerljiv z evropskimi modeli. Analizirali smo postopke managementa kakovosti v slovenskem visokošolskem prostoru, kjer že dobro desetletje univerze in njihove članice redno opravljajo samoevalvacije, od leta 2006 pa nacionalni evalvacijski organ izvaja tudi zunanje institucionalne evalvacije. Prikazan je izvirni model notranjih institucionalnih evalvacij na Univerzi v Mariboru. Model je potrjen z raziskavo, ki temelji na praktičnih primerih, ki so podkrepljeni z ustrezno teorijo in izkušnjami iz primerov dobre prakse. Opisani so posamezni segmenti (pričetek evalvacijskega postopka, zahtevana dokumentacija visokoškolskega zavoda, obisk evalvacijske komisije, poročilo o notranji evalvaciji …) kot prispevek k izboljšanju in razvoju managementa kakovosti na Univerzi v Mariboru. Prikazana so spoznanja in rezultati na praktičnem primeru pilotnega projekta notranje institucionalne evalvacije. Podana je utemeljetev vpeljave notranjih institucionalnih evalvacij na Univerzi v Mariboru, ki se bo izjemno pozitivno izkazala ob neodvisni zunanji institucionalni evalvaciji posameznega visokošolskega zavoda. V okviru raziskave smo opravili še anketo med ciljno skupino zaposlenih na Univerzi v Mariboru, ki so doslej že sodelovali pri zunanjih evalvacijah. Rezultati bodo pripomogli k izboljšanju nadaljnjega načrtovanja in izvajanja dejavnosti v okviru notranjih institucionalnih evalvacij na Univerzi v Mariboru. V raziskavi smo potrdili zastavljeno delovno predpostavko, da se bodo s pomočjo modela notranjih institucionalnih evalvacij izboljšali procesi managementa kakovosti članic Univerze v Mariboru. Zato izsledki magistrske naloge predstavljajo pomemben prispevek k izboljševanju stanja kakovosti na članicah Univerze v Mariboru, še posebej na posameznih področjih managementa kakovosti ter celovitega sistema managementa kakovosti.
Keywords: visoko šolstvo, univerza, članice univerze, kakovost v visokem šolstvu, management kakovosti, samoevalvacija, zunanja evalvacija, notranja evalvacija
Published: 29.08.2011; Views: 1802; Downloads: 182
.pdf Full text (1,63 MB)

5.
OVREDNOTENJE KAKOVOSTI MATEMATIČNIH ZNANJ V III. TRIADI DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Cvetka Govejšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V šolstvu kot storitveni dejavnosti s specifiko, da je kupec — učenec hkrati sooblikovalec procesa, je merljivost kakovosti otežena. Področje, ki je za otrokov nadaljnji razvoj nujno potrebno, je področje trajnega znanja. Ena od oblik merjenja so standardizirani testi. V slovenskem merilu so to nacionalna preverjanja znanja ob koncu II. triade in ob koncu osnovne šole pri predmetih matematika, slovenščina in angleščina (v 6. razredu) ter izbran predmet s strani ministrstva za šport (v 9. razredu). V diplomski nalogi smo se osredotočili na kakovost nekaterih matematičnih znanj na vzorcu učencev III. triade devetletne osnovne šole. Dosežke matematičnih znanj smo ugotavljali s preskusi znanja NPZ 6 za leto 2009 ter naborom nalog iz raziskave TIMSS 2007. Analiza raziskave je pokazala, da so učenci vzorca: - dosegli nižje rezultate kot je državno povprečje za 6. razred, - šibki v uporabi osnovnih štirih računskih operacij z naravnimi števili, - bili nekoliko bolj uspešni pri nalogah iz raziskave TIMSS kot pri reševanju nalog NPZ za šesti razred, - dosegli različne rezultate glede na organizacijsko enoto obiskovanja pouka na II. triadi, - glede na višino povprečja ocen od 5. do 9. razreda dosegi prenizko povprečje pri izkazanem znanju. Ugotovili smo, da je potrebno nivo trajnih matematičnih znanj nujno dvigniti s sprotnim preverjanjem učenčevega znanja in o njegovi pomembnosti opozarjati učence in obveščati starše. Učitelj mora skrbeti za dvig in ohranjanje kakovosti svojega dela z učenci. Njegov prispevek je v dodani vrednosti, ki jo ustvarja ob izvajanju vzgojno— izobraževalnega procesa v šoli. Ravnatelji bi ob podpori Ministrstva za šolstvo in Zavoda Republike Slovenije za šolstvo morali posvečati več pozornosti trajnem znanju, ki ga učenec pridobi v času obiskovanja osnovne šole. Strokovne analize o trajnosti in uporabnosti učenčevega znanja ter kakovosti dela z učenci bi se morale izvajati sistemsko tudi med šolskim letom in ne le zgolj ob nacionalnih preverjanih znanja ob koncu 6. in 9. razreda
Keywords: kakovost, management kakovosti v šolstvu, izobraževalni proces, kakovost matematičnih znanj, dosežki učencev, NPZ, TIMSS
Published: 10.01.2011; Views: 1580; Downloads: 101
.pdf Full text (2,15 MB)

6.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, dissertation

Abstract: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Keywords: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Published: 13.09.2010; Views: 3912; Downloads: 309
.pdf Full text (3,00 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica