| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 33
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Strokovni nadzor v šolah vožnje Javne agencije RS za varnost v prometu
Tjaša Kirn, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kandidati za voznike motornih vozil se v šolah vožnje ne naučijo zgolj upravljati z motornim vozilom, temveč tudi, kako varno voziti v cestnem prometu. V procesu poučevanja pridobivajo najbolj ključne izkušnje, da ostanejo varni vozniki tudi v kasnejšem življenju. S tega vidika je dejavnost šol vožnje prav gotovo pomembna dejavnost in zaradi tega je bilo treba nad njo vzpostaviti primeren nadzor. S prihodom Javne agencije RS za varnost prometa se je na tem področju marsikaj spremenilo – šole vožnje niso pod nadzorom samo s strani Javne agencije, ampak tudi s strani Policije in Inšpektorata za delo in Infrastrukturo. Leta 2017 je tudi bila sprejeta novela Zakona o Voznikih, ki je precej zaostrila kadrovske pogoje za delo v šoli vožnje. Diplomsko delo se osredotoča na strokovni nadzor nad strokovnostjo in zakonitostjo dejavnosti šol vožnje, ki ga vrši Javna agencija. Diplomsko delo je nastalo tudi z namenom, da se prikaže mnenje učiteljev vožnje o trenutnem nadzoru ter njihovi predlogi za njegovo izboljšanje. Poleg tega sta v diplomskem delu predstavljeni organizaciji Javne agencije in Združenja šol vožnje Slovenije ter njuno delovanje, predstavljeni so zakonski predpisi za dejavnost šol vožnje in podatki o izvedenih strokovnih nadzorih nad šolami vožnje v obdobju od leta 2013 do leta 2019. S pomočjo primerjave teh podatkov, ki smo jih razdelili v dve obdobji, smo potrdili hipotezo. Strokovni nadzor AVP je dober in uspešno preprečuje zakonske kršitve šol vožnje. Podatki o mnenju učiteljev vožnje so bili pridobljeni s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika 1ka, ki je bil preko elektronskega sporočila posredovan 99 šolam vožnje po Sloveniji. Pri tem je raziskovalni vzorec obsegal 49 v celoti izpolnjenih anket, 16 pa jih je bilo delno izpolnjenih. Analiza rezultatov anketnega vprašalnika je pokazala, da učitelji vožnje večinoma poznajo namen nadzora ter so mnenja, da je potreben. Vendar nihče od sodelujočih ni imel zelo dobrih izkušenj s temi nadzori. Vsi pa so mnenja, da bi se lahko nadzor precej izboljšal, če bi se upoštevalo njihove predloge.
Keywords: diplomske naloge, Javna agencija RS za varnost prometa, strokovni nadzor, šole vožnje, mnenja učiteljev vožnje
Published: 18.08.2020; Views: 240; Downloads: 46
.pdf Full text (1,01 MB)

2.
Deficitarnost kadrov v šolah vožnje Relax
Petra Polovšak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Problem pomanjkanja učiteljev vožnje je v podjetju Relax Trans prisoten že nekaj let. V šolah vožnje Relax smo v okviru diplomskega dela Deficitarnost kadrov v šolah vožnje Relax želeli pridobiti odgovore, ki bodo verodostojni, saj bomo na podlagi teh lahko zmanjšali kadrovsko deficitarnost učiteljev vožnje. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika v desetih poslovnih enotah. Od tega je bilo pet poslovnih enot, kjer je prisoten kadrovski deficit učiteljev vožnje, in pet poslovnih enot, kjer kadrovskega deficita učiteljev vožnje ne zaznavamo. Skupno anketiranih oseb je bilo 100. Od tega polovica iz deficitarnih poslovnih enot in polovica iz nedeficitarnih poslovnih enot. Z anketo smo pridobili potrebne podatke. Ti podatki, pa so bili ključnega pomena, da smo lahko v zadnjem delu diplomske naloge odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in navedli predloge za lažje pridobivanje manjkajočih kadrov. Ugotovljeno je bilo, da se pomanjkanje učiteljev vožnje pojavlja v izvenmestnih poslovnih enotah, torej v podeželskih poslovnih enotah. Te poslovne enote so: Ilirska Bistrica, Muta, Slovenska Bistrica, Lendava in Mozirje. Ugotavljamo, da je dejavnik, ki odločilno vpliva na odločitev za usposabljanje za učitelja vožnje, oddaljenost mesta usposabljanja za učitelja vožnje do kraja bivanja. Povprečno so ti kandidati oddaljeni 104 km. Drugo težavo pa predstavljajo finančna sredstva, kajti izobraževanje za učitelja vožnje stane 1600 €. Zanimalo nas je tudi, kolikšen delež bi bili potencialni kandidati pripravljeni sofinancirati za izobraževanje. Pokazala se je občutna razlika, saj so kandidati iz nedeficitarnih poslovnih enot povprečno pripravljeni sofinancirati bistveno več kot kandidati iz deficitarnih poslovnih enot. Ugotovljeno je bilo, da bomo v šolah vožnje Relax zmanjšali deficitarnost učiteljev vožnje v podeželskih poslovnih enotah, če jim bomo ponudili sofinanciranje izobraževanja in zagotovili prevoz do kraja izobraževanja. Za nemoteno delovanje, rast, razvoj ter konkurenčnost šol vožnje Relax je razvoj strategije za pridobivanja deficitarnih kadrov je strateškega pomena. Na postavljena raziskovalna vprašanja, so bili pridobljeni vsi odgovori. Glede na rezultate je diplomska naloga postala koristno in uporabno orodje za šolo vožnje Relax.
Keywords: šola vožnje, deficitarnost kadrov, učitelj vožnje, nedeficitarne poslovne enote, deficitarne poslovne enote, kandidat
Published: 13.01.2020; Views: 313; Downloads: 29
.pdf Full text (1,18 MB)

3.
Vplivi dolgotrajnih voženj na voznike tovornih vozil v izbranem transportnem podjetju
Klavdija Rantaša, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Vplivi dolgotrajnih voženj v današnjem času predstavljajo velik pomen pri voznikih, ki se vsakodnevno soočajo s problemi, na katere naletijo na cesti. V izbranem transportnem podjetju smo zaznali problem, ki je predstavljen v diplomskem delu. Podjetje se lahko pohvali s trgovskim centrom, poslovnimi prostori, sobami za prenočitev, logističnim centrom, dobro razvejeno transportno dejavnostjo in najemom kombijev. Večino dela, opravljenega v podjetju, predstavlja transport – dnevno vozniki tovornih vozil opravljajo prevoze po Sloveniji in tujini. Pri tem se srečujejo z različnimi vplivi, kot so utrujenost, stres, slabe vremenske okoliščine, slabe prehranske navade in zaspanost. V času voženj so pomembni dokumentacija, obvezni odmori ter zbranost.
Keywords: Transportno podjetje, vozniki tovornih vozil, dolgotrajne vožnje, utrujenost, transport
Published: 06.01.2020; Views: 291; Downloads: 42
.pdf Full text (1,80 MB)

4.
Korupcija v šolah vožnje
Boštjan Colarič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija se dandanes pojavlja v različnih oblikah in razsežnostih, ki segajo od samih vrhov političnih oblasti, do neposrednih uporabnikov storitev državnega aparata. V diplomskem delu je predstavljen pojem korupcije v povezavi s t. i. »sistemsko korupcijo« in korelacijo z izvajanjem dodatnih usposabljanj za voznike začetnike. Odkrite nepravilnosti pri izvajanju usposabljanj so se pojavljale po sprejetju novih načinov izobraževanj v Zakonu o voznikih leta 2010, kar je bilo tudi vodilo pri raziskovanju poteka sprejetja zakonodaje na tem področju, v primerjavi z ureditvami v nekaterih drugih državah Evropske unije. Po opravljenih raziskavah zakonskih ureditev držav in zaključkih pravnomočnih sodb v Republiki Sloveniji, je bilo ugotovljeno, da so bila zakonodajna pravila ob začetku sprejetja nove zakonodaje na področju usposabljanja voznikov pomanjkljiva, kar je omogočalo izkoriščanje sivih polj pri izvajanju nadzora, vendar pa se temeljne oblike izobraževanj voznikov začetnikov bistveno ne razlikujejo od izobraževanja v drugih državah Evropske unije. Naknadni popravki zakonodaje v Republiki Sloveniji so okrepili mehanizme nadzora z namenom preprečevanja izvajanja nepravilnosti. Prav tako je bilo ugotovljeno, da bi bilo za povezavo med sprejetjem zakonodaje v letu 2010 in sistemsko korupcijo, potrebno poglobljeno preiskovanje povezav med pobudniki novih ukrepov in subjekti, ki bi imeli s tem koristi, pri čemer pa so tudi najvišji nadzorni organi nemočni brez ustrezne politične podpore.
Keywords: šola vožnje, korupcija, sistemska korupcija, vozniki začetniki, usposabljanje, diplomske naloge
Published: 12.04.2019; Views: 531; Downloads: 63
.pdf Full text (867,95 KB)

5.
Mobilna aplikacija za pomoč pri vožnji z uporabo vmesnika OBD
Jernej Plohl, 2018, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je predstavitev sistema OBD, razvoja mobilne aplikacije in uporabljenih tehnologij. Mobilna aplikacija s pomočjo vmesnika OBD-II zajame podatek o stanju avtomobila, jih analizira in ustrezno vizualizira, da lahko uporabnik pridobi čim več koristnih informacij o poteku njegove vožnje. V magistrskem delu je tudi prikazano delovanje aplikacije na podatkih, ki so bili zajeti med resničnimi vožnjami.
Keywords: OBD-II, analiza vožnje, vizualizacija, Android
Published: 21.06.2018; Views: 423; Downloads: 79
.pdf Full text (22,29 MB)

6.
Modeli izračunavanja emisij-primerjava različnih modelov in vidikov
Katja Baškovič, 2017, master's thesis/paper

Abstract: Modeli izračunavanja emisij nastajajo na podlagi podatkov, posnetih na vožnjah, ki so določene glede na namen modela in ciljne emisije, katere bodo modeli potem izračunavajo. V sklopu magistrskega dela smo raziskovali in primerjali obnašanje že narejenih modalnih modelov, ki temeljijo na kronološki hitrosti, na petih različnih tipičnih vožnjah, ki jih vozniki opravljajo vsakodnevno (tj. kratka vožnja po predmestju, kratka vožnja s predmestja v mesto, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti s tempomatom, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti z oviro in dolga klasična vožnja). Modela, katerih obnašanje pri izračunavanju emisij ogljikovega monoksida in ogljikovodika smo opazovali, sta nastala na Kitajskem in nista bila posebej prilagojena slovenskim cestam in okolju. Pri primerjavi rezultatov smo naleteli tako na podobne trende, kot na ekstremne skoke funkcije rezultatov, zato smo uporabili nekaj filtrov, da bi ugotovili, ali je mogoče z glajenjem velike skoke vrednosti eliminirati. Za boljšo predstavo o razlikah med rezultati posameznih emisij smo izračunali tudi emisije na podlagi porabe goriva na posameznih vožnjah ter jih primerjali z rezultatih po ostalih modelih.
Keywords: modeli izračunavanja emisij, emisije, tipične vožnje, hitrost, poraba goriva
Published: 03.10.2017; Views: 621; Downloads: 60
.pdf Full text (4,77 MB)

7.
Logistika pri organiziranju in izvedbi dogodkov na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem
Edita Kapus, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Logistična znanost proučuje blagovne tokove in s tem povezane informacijske tokove od začetka in do končne namembnosti. Logistika pa ni pomembna samo v proizvodnem podjetju, ampak tudi pri organizaciji in izvedbi dogodkov. Dogodki so vnaprej načrtovane in organizirane priložnosti, kot so športne tekme ter druga družbena srečanja. V tem diplomskem projektu smo se osredotočili na dogodke, ki se organizirajo in izvajajo na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. AMZS Center varne vožnje na Vranskem je najsodobnejši center za izvajanje vadbe varne vožnje v Sloveniji. Poleg rednih tečajev in programov varne vožnje pa na AMZS Centru varne vožnje organizirajo in izvajajo raznovrstne dogodke za naročnike ali v lastne namene. Dogodki vsebujejo različne aktivnosti, ki so v povezavi z varno vožnjo na cesti. Za organizacijo in izvedbo dogodka je potrebno poskrbeti za nemoten potek materialnega in informacijskega toka. Kot materialni tok lahko v našem primeru vzamemo ljudi oziroma udeležence na dogodku. Informacijski tok na dogodku pa predstavlja kroženje informacij med vsemi sodelujočimi na dogodku. Pomembno pri organizaciji in izvedbi posameznega dogodka je predvsem njegova logistika na poligonu. Uspešno izvedbo dogodkov, dobro informacijsko obveščenost zaposlenih in obiskovalcev ter enakomerno porazdelitev obiskovalce zagotavlja dobra logistika. Včasih kljub dobremu načrtovanju pride do težav. Največkrat se na dogodku pojavi problem “ozkega grla“. To pomeni, da določena postaja zaradi različnih dejavnikov ne more obdelati toliko ljudi kot so prvotno načrtovali. Da bi čim bolj omejili naveden problem se podjetje nagiba k več možnim rešitvam, ki bodo opisana v nadaljevanju. Prav tako bo v nadaljevanju podrobno opisan potek določenega dogodka in njegova logistika, ki je potrebna pri njegovi organizaciji in izvedbi.
Keywords: logistika, dogodek, AMZS Center varne vožnje na Vranskem, »ozko grlo«
Published: 05.12.2016; Views: 821; Downloads: 62
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
MODELIRANJE DINAMIKE VOŽNJE Z ANALIZO MULTIMODALNIH PODATKOV O DELOVANJU VOZILA
Tom Marn, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Za komunikacijo z računalnikom v vozilu se pojavlja vedno več aplikacij in naprav, ki zahtevajo branje podatkov preko standardiziranega priključka. Kadar je to edina dovoljena ali mogoča poveza za zbiranje telemetričnih podatkov, naletimo na problem, ko zajeti podatki niso v želeni resoluciji ali razpoložljivi, kot zahteva njihova nadaljnja uporaba. V diplomski nalogi smo predlagali, kako priti do večje ločljivosti podatka o hitrosti vozila, kot je ločljivost, ki ustreza standardu ISO 15031-5 ali SAE J1939-71. Razvili smo merilni modul s pospeškometrom, žiroskopom in magnetometrom. S Kalmanovim filtrom smo združili senzorske podatke in jih povezali s podatki, zajetimi iz avtomobilskega računalnika. Tako smo nekoliko izboljšali ločljivost. Rezultate smo statistično potrdili z 30 krajšimi in 31 daljšimi vožnjami, na katerih smo ocenjene hitrosti in prevožene poti primerjali z referenčnimi podatki.
Keywords: modeliranje dinamike vožnje, Kalmanov filter, OBD, pospeškometer, žiroskop, magnetometer
Published: 21.09.2016; Views: 775; Downloads: 71
.pdf Full text (1,92 MB)

9.
Pomen šole vožnje za udeležence v cestnem prometu
Maja Remih, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V cestnem prometu je ena temeljnih dejavnikov kakovosti vsakdanjega življenja prometna varnost. Zakaj? Skoraj ne mine dan, ko ne bi bili mobilni. Mobilnost pa seveda za sabo prinaša številne posledice, kot so prometne nesreče. Kako lahko vsak posameznik in organizacije, kot so šole vožnje, prispevajo k večji varnosti oziroma kako lahko zagotovimo večjo varnost? Diplomsko delo prikazuje statistiko prometnih nesreč med letom 2010 in 2015, najpogostejše vzroke za prometne nesreče, statistiko žrtev in njihove posledice. S primerjavo napisane zakonodaje za delovanje šol vožnje in usposabljanje prihodnjih voznikov motornih vozil primerja poučevanje v šoli vožnje in v programu dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in vadbe varne vožnje. Ugotavlja vpliv šole vožnje na udeležence v prometu oziroma na prihodnje voznike. Potrkati želi na vest prihodnjim voznikom in voznikom nasploh ter jih spodbuditi k zavestnemu obnašanju in upoštevanju cestnoprometnih predpisov in k pravilnemu reševanju morebitnih negativnih situacij oziroma preprečitvi prometnih nesreč. V zaključku so predstavljeni nekateri že uvedeni ukrepi ter predlogi za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, kot so uvedba samostojnega predmeta o prometni vzgoji že v osnovni šoli, predlog za zavestne kršitelje pod vplivom alkohola, sekcijsko merjenje na kritičnih odsekih in dodatna prometna signalizacija.
Keywords: promet, prometna nesreča, varnost, šola vožnje, kandidat, varna vožnja
Published: 14.09.2016; Views: 818; Downloads: 101
.pdf Full text (2,37 MB)

10.
Izbira poti pri usposabljanju kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil
Mojca Vrbnjak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni veljavni zakoni, pravilniki in predpisi, ki urejajo delo šol vožnje. Predstavljen je teoretični in praktični del učenja vožnje. Osredotočili smo se na zadnji del praktičnih voženj, kjer utrjujemo znanje na različnih smereh vožnje. V nalogi so podrobneje prikazane tudi lastnosti in sposobnosti kandidatov, komunikacija med kandidatom in učiteljem vožnje in načini poučevanja. Predstavljamo, kako bi naj potekala učna ura, komunikacija med kandidatom in učiteljem vožnje, kakšno vlogo ima kandidat in kakšno učitelj vožnje. Ugotavljamo, da je potrebno za dobro usposabljanje kandidatov izbirati čim bolj različne smeri in ne samo poti, kjer se v večini primerov izvajajo izpiti, saj lahko le tako kandidati pridejo do različnih situacij v prometu. Pomemben je tako interes kandidata za učenje in učiteljeva razlaga ter interes do učenja, ki mora biti prilagojen vsakemu posamezniku posebej.
Keywords: šola vožnje, učitelj vožnje, didaktika, usposabljanje kandidatov
Published: 03.06.2016; Views: 451; Downloads: 91
.pdf Full text (9,88 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica