| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V VRTCU TEZNO MARIBOR
Mateja Kovačec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vzgoja za trajnostni razvoj se v današnjem modernem svetu pojavlja na vseh področjih življenja. Če želimo ohraniti naš planet tudi za prihodnje generacije, bomo morali korenito spremeniti način svojega življenja. Gospodarstvo mora postati okolju in človeku bolj prijazno, zavedati sem moramo pomena okolja in skrbeti za njegovo ohranjanje, skrbeti moramo tudi za medsebojne odnose. Začeti moramo živeti bolj premišljeno in v majhnih danosti, ki nam jih ponuja narava, znova najti svoj srečo. In prav predšolski otroci so tisti, ki jih bomo najlažje naučili novega, trajnostnega načina življenja, saj so po svoji naravni danosti najbolj dojemljivi za spremembe. Oni so tudi tisti, ki bodo v prihodnosti skrbeli za naš planet. Zato je potrebno vključiti vzgojo za trajnostni razvoj v vsakodnevno življenje v vrtcih in tudi v nadaljnje šolanje in izobraževanje. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča o vzgoji za trajnostni razvoj na splošno ter o pomenu njenega vključevanja v predšolske institucije. Predstavljena sta tudi dva programa, v katera je vključen Vrtec Tezno, ki zadovoljujeta cilje vzgoje za trajnostni razvoj. Podrobneje pa so opisane tudi nekatere aktivnosti strokovnih delavk Vrtca Tezno, ki so jih izvedle skupaj z otroki v svojih oddelkih in vključujejo vzgojo za trajnostni razvoj. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med strokovnimi delavkami Vrtca Tezno, o njihovem razumevanju in vključevanju vzgoje za trajnostni razvoj v vzgojno delo v vrtcu.
Keywords: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolski otrok, vzgojitelj, projektno delo, Vrtec Tezno
Published: 06.05.2009; Views: 3006; Downloads: 469
.pdf Full text (5,41 MB)

2.
OSNOVE ODTISKOVANJA KOT LIKOVNO PODROČJE V PRVI STAROSTNI SKUPINI VRTCA. ODTISKOVANJE - TISK, KOT ENA IZMED MOĆNOSTI LIKOVNEGA USTVARJANJA OTROK
Mojca Sedminek Vuherer, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Moja diplomska naloga je projektno delo, sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili likovno vzgojo v vrtcu in njen pomen za razvijanje likovne sposobnosti in ustvarjalnosti predšolskih otrok. Predstavili smo tudi cilje in načela pri likovni umetnosti, razvojnopsihološke značilnosti v prvem starostnem obdobju, teorijo in značilnosti projektnega dela. Podrobnejše smo predstavili grafiko, njen razvoj, tehnike in otrokove prve izkušnje z grafičnim ustvarjanjem. V empiričnem delu smo predstavili projekt, v katerem so se otroci prvič seznanili z nekaterimi grafičnimi tehnikami – z odtiskovanjem in s tiskom. V projekt so bili vključeni otroci prvega starostnega obdobja (1–3 let), ki so na različne materiale in podlage odtiskovali svoje prste, dlani, stopala, obuvala, pečatnike … Rezultati dela – izdelki so pokazali, da je novo likovno področje – grafika zelo pritegnilo otroško pozornost, jih motiviralo in spodbudilo k ustvarjanju, otroci pa so ob tem doživljali občutek ugodja in veselja. Preko dejavnosti so otroci spoznavali nekaj novega, z dobro motivacijo in lastno dejavnostjo so bogatili svoje sposobnosti, domišljijo in pridobivali bogate izkušnje.
Keywords: • predšolski otrok • projektno delo • likovna vzgoja • grafika • odtiskovanje
Published: 13.04.2011; Views: 5465; Downloads: 1162
.pdf Full text (7,35 MB)

3.
TIMSKO DELO VZGOJITELJEV IN DRUGIH STROKOVNJAKOV PRI DELU Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
Milena Korenak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Timsko delo vzgojiteljev in drugih strokovnjakov pri delu z otroki s posebnimi potrebami obravnava timsko delo, ki je vezano na izdelavo individualiziranega programa. Sestavljeno je iz dveh delov - iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del natančneje opredeljuje timsko delo, vrste timov, oblikovanje in razvoj tima, cilje in prednosti timskega dela, opisuje timsko delo v vrtcu ter opredeljuje vloge v timu. Natančneje so opisane tudi skupine otrok s posebnimi potrebami, zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, individualiziran program, integracija in inkluzija otrok s posebnimi potrebami ter delo vzgojitelja in stres pri delu z otroki z motnjami. Podrobno pa so opisani tudi dejavniki uspešnosti timskega dela. Empirični del prikazuje raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti zastopanost posameznih dejavnikov pri timskem delu. Dejavnike smo nato primerjali še glede na delovno mesto in delovne izkušnje z otroki s posebnimi potrebami. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja – anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med strokovne delavce v celjski regiji, ki imajo v skupino vključenega otroka s posebnimi potrebami. Rezultati so pokazali, da so v timu najbolj zastopani dejavniki predanosti, uresničevanja in sprejetosti, najmanj pa je zastopan dejavnik zaupanja. Prav tako lahko iz rezultatov razberemo, da anketiranci dejavnike uspešnosti timskega dela ocenjujejo zelo visoko, razen pri dejavniku zaupanja, kjer se največje odstopanje oziroma nizka stopnja timskega dela pokaže pri kritičnosti do slabosti tima in pri dvomu o sprejemanju rešitev. Bistvene razlike glede na delovno mesto in glede na delovne izkušnje pa se ne pojavljajo.
Keywords: predšolska vzgoja, specialna pedagogika, timsko delo, otroci s posebnimi potrebami, integracija, inkluzija, individualiziran program, usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, dejavniki uspešnosti timskega dela
Published: 18.07.2011; Views: 3532; Downloads: 750
.pdf Full text (1,96 MB)

4.
PROJEKTNO DELO V VRTCU: SKRBIMO ZA NAŠ PLANET
Nina Podgoršek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti projektno delo, v okviru katerega se otrok seznanja in se aktivno vključuje v različne načine ohranjanja in varovanja okolja ter ob tem razvija spoštljiv odnos do žive in nežive narave. Predvsem želimo, da otroci razumejo pomembnost pitne vode, varčevanja z energijo ter škodljivost onesnaževanja okolja in zraka. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti zgodnjega učenja naravoslovja in vloga vzgojitelja pri naravoslovnih dejavnostih. V nadaljevanju je opisana vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, vsebine, cilji, opredelitev v Kurikulumu in možne socialne interakcije. Praktični del zajema celostno, desetdnevno, didaktično zasnovo okoljskega projekta za predšolske otroke »Skrbimo za naš planet«. Za vsak dan posebej so ob didaktični opredelitvi in podrobni pripravi podani opisi izvedbe in končne evalvacije z osnovnimi ugotovitvami in spoznanji otrok.
Keywords: okoljska vzgoja, predšolski otrok, ekologija, projektno delo, naravoslovje.
Published: 07.10.2015; Views: 927; Downloads: 275
.pdf Full text (3,19 MB)

5.
PROJEKTNO DELO Z LUTKAMI V INTEGRACIJI Z DRUGIMI PODROČJI KURIKULUMA
Martina Žalar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Projektno delo z lutkami v integraciji z drugimi področji kurikula sta zajeta teoretičen in praktičen del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili lutko, vrste lutk, dejavnosti z lutko, povezavo lutkovno-dramskega področja z ostalimi področji kurikula. Podrobno smo opisali projektno delo, njegova načela in tipe. Predstavili smo tudi organizacijo, zgradbo in potek projekta. Opisali smo lutko kot pomagalo pri dejavnostih področij iz kurikula, kako si lahko z njo pomagamo pri različnih področjih ter kako lahko lutka pomaga otrokom pri igri in učenju. Največjo pozornost smo usmerili v praktičen del naloge, to je izvedba projekta v vrtcu. Vemo, da je igra otrokova glavna in zelo pomembna potreba, saj se preko nje otrok celostno razvija, zato smo preko nje izoblikovali vse dejavnosti. V ta del naloge smo vključili tudi dnevne priprave s cilji, sredstvi in metodami dela, ki smo jih uporabili. Vsaki pripravi pa je sledila tudi kasnejša evalvacija in slikovni material. Namen je bil izvesti projekt in pri otrocih vzbuditi interes in veselje do igranja z lutkami. Spodbuditi smo želeli domišljijo otrok in jim približati lutkovno dramatizacijo. Uporabili smo deskriptivno metodo, kjer smo proučevali na nivoju opisovanja dejstev, odnosov in procesov brez vzročnega razlaganja. Prav tako smo uporabili tudi metodo projektnega dela.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: lutka, dramsko področje, predšolska vzgoja, otrok, kurikul, področja kurikula, projektno delo, priprave.
Published: 12.09.2016; Views: 530; Downloads: 108
.pdf Full text (6,22 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica