1. UPORABA PSIHOLOGIJE PREPRIČEVANJA PRI »PITCHU« PLATFORME GLASBENA ŽELJAAnže Skralovnik, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava uporabo psihologije prepričevanja pri pripravi poslovnega »pitcha« za platformo Glasbena želja. Osredotoča se na to, kako lahko različne tehnike prepričevanja pripomorejo k učinkovitejši predstavitvi platforme potencialnim investitorjem. V teoretičnem delu so raziskane ključne teorije psihologije prepričevanja, kot so Cialdinijevi principi, tehnike iz akademskih raziskovalnih nalog in vpliv le-teh na odločitve poslušalcev. Praktični del diplomskega dela vključuje uporabo teoretičnih spoznanj pri oblikovanju konkretnega »pitcha« za platformo Glasbena želja. Rezultati raziskave kažejo, da je razumevanje in uporaba psiholoških tehnik prepričevanja bistvena za izboljšanje učinkovitosti »pitcha« in povečanje možnosti za pridobitev naložb. Sklep diplomskega dela poudarja, da je znanje o prepričevanju neprecenljivo ne le pri poslovnih predstavitvah, ampak tudi v vsakdanjem življenju. Keywords: psihologija prepričevanja, »pitch«, investitorji, komunikacija, podjetništvo. Published in DKUM: 13.06.2025; Views: 0; Downloads: 12
Full text (2,43 MB) |
2. Pogosto uporabljene angleške kratice in njihovo razumevanje pri različnih starostnih skupinah v slovenijiJaka Kodrič, 2025, undergraduate thesis Abstract: Kratice so postale nepogrešljiv del vsakdanjega življenja številnih ljudi. Pogosto se pojavljajo se v šalah na televiziji in radiu, kot učinkovito orodje v spletnih igrah, med delom, na spletnih omrežjih in drugod.
Najbolj so se razširile v moderni dobi s hitrim razvojem komunikacijske tehnologije. Težave v komunikaciji nastopijo, kadar sogovorniki ne razpolagajo s skladnim znanjem, kar povzroča nesporazume. Do teh težav pogosto prihaja zaradi podvajanja kratic, saj se enake kratice pojavljajo v različnih strokovnih področjih in lahko pomenijo povsem različne stvari, odvisno od konteksta. Dodatna zapletenost nastane pri razumevanju kratic, ki izvirajo iz drugega jezika, zlasti pri starejših ljudeh, ki nimajo veliko stika z angleščino, a se prav tako pogosto srečujejo s takšnimi – bodisi zaradi uporabe sodobne tehnologije bodisi v komunikaciji z mlajšimi člani družine. Rezultati vprašalnika so pokazali, da mlajša generacija bolje razume večino pogosto uporabljenih kratic kot ostali skupini. Keywords: Kratice, krajšave, komunikacija, internet, jezik, starostne skupine Published in DKUM: 06.06.2025; Views: 0; Downloads: 21
Full text (1,64 MB) |
3. Agilno vodenjeLara Kovačec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen agilnega vodenja kot ključnega dejavnika uspešnosti sodobnih organizacij v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Agilno vodenje omogoča organizacijam prilagodljivost, odzivnost in izkoriščanje novih priložnosti, pri čemer imajo ključno vlogo agilni vodje, ki s svojo sposobnostjo sprejemanja hitrih odločitev, spodbujanja inovacij ter kulture učenja navdihujejo zaposlene. Kljub dokazanim prednostim agilnega pristopa organizacije še vedno pogosto vztrajajo pri tradicionalnih organizacijskih strukturah, zato je nujno spodbujati prehod k bolj prilagodljivim in učinkovitim oblikam vodenja za zagotavljanje dolgoročne konkurenčnosti in uspeha.
Namen magistrskega dela je bil ugotoviti pomen agilnosti in agilnega vodenja ter vpliv ravni poznavanja agilnega vodenja pri vodjih na motivacijo, komunikacijo, zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih. To je bilo opravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, v katerem so sodelovali vodje in izvedbeni delavci izbranega podjetja. Analiza pridobljenih podatkov je omogočila vpogled v prakso agilnega vodenja v podjetju ter ugotavljanje vpliva ravni poznavanja agilnega vodenja pri vodjih na motivacijo, komunikacijo, zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih.
Rezultati so pokazali, da sta agilnost in agilno vodenje še vedno premalo raziskani temi, pri čemer so vodje bolj ozaveščeni o teh konceptih v primerjavi z izvedbenimi delavci. Prav tako smo ugotovili, da raven poznavanja agilnega vodenja pri vodjih pozitivno vpliva na motivacijo, izboljšuje komunikacijo, povečuje zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih, kar poudarja pomembnost vloge agilnih vodij pri ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja in doseganju organizacijskih ciljev. Te ugotovitve še posebej izpostavljajo pomen povečanja poznavanja agilnega vodenja med vodji, saj lahko to pripomore k večji organizacijski uspešnosti. Keywords: agilnost, agilna organizacija, agilno vodenje, agilni vodja, motivacija, komunikacija, zadovoljstvo, produktivnost Published in DKUM: 05.06.2025; Views: 0; Downloads: 32
Full text (1,97 MB) |
4. Izzivi vključevanja otrok priseljencev v vrtec : diplomsko deloSuzana Mirt, 2025, undergraduate thesis Abstract: Z vse večjo mobilnostjo prebivalstva postaja priseljevanje otrok v številne evropske države, tudi v Slovenijo, vse pogostejše. Med priseljenimi so številni otroci in ti vstopajo v vzgojno-izobraževalne ustanove, predvsem v vrtce, ki predstavljajo pomemben prvi stik z novo kulturo, jezikom in okoljem. Pri tem se praviloma pojavijo ovire – predvsem jezikovne prepreke ali kulturne razlike. Pomembno vlogo pri vključevanju otrok priseljencev imajo vzgojitelji, ki s spodbujanjem medkulturnosti oziroma različnosti otroku priseljencu olajšajo prihod v novo okolje.
V empiričnem delu smo izvedli polstrukturirane intervjuje z desetimi strokovnimi delavkami v vrtcu, da bi dobili vpogled v njihove izkušnje in poglede na izzive pri delu z otroki priseljenci. Osredotočili smo se na delo vzgojiteljev in na proces vključevanja otrok priseljencev v vzgojno-izobraževalni sistem.
Z raziskavo smo ugotovili, da delo z otroki priseljenci zahteva številne prilagoditve in dodatno strokovno podporo, saj imajo ti otroci specifične potrebe, ki jih je treba ustrezno nasloviti. Čeprav v zadnjih letih opažamo izrazito rast števila otrok priseljencev v vrtcih in šolah, še vedno primanjkuje učinkovitih sistemskih ukrepov za obvladovanje teh izzivov. Keywords: otrok, priseljenec, izzivi, komunikacija, integracija Published in DKUM: 21.05.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,99 MB) |
5. Posodobitve študijskih vsebin s primeri dobrih inženirskih praks v avtomatizaciji : diplomsko deloKlemen Jernejc, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga opisuje osnovne in pogoste primere uporabe programirljivih logičnih krmilnikov, ki jih srečamo v industriji ter običajno uporabljene elemente, ki jih vežemo nanj kot so senzorji in aktuatorji. Razložena je splošna zgradba različnih logičnih krmilnikov ter njihov priklop in povezava na osebni računalnik. S preprostimi aplikacijami in z orodjem za programiranje kot je TIA Portal, je razloženo delovanje digitalnih vhodov, digitalnih izhodov, analognih vhodov in analognih izhodov. Za vsakega od posameznih so navedeni najbolj tipični elementi za priključitev, ter njihove vezalne sheme. Objasnjena je tudi komunikacija človek – stroj s praktičnim primerom. Keywords: krmilnik, programiranje, senzorji, aktuatorji, komunikacija Published in DKUM: 08.05.2025; Views: 0; Downloads: 39
Full text (10,12 MB) |
6. Uspešnost organizacije kot posledica uspešne komunikacije in dobrih odnosov med vodjo in zaposlenimi na delovnem mestuMaja Karlin, 2025, master's thesis Abstract: Uspešnost organizacije predstavlja ključno merilo njenega delovanja in pomembno vodilo za dosego ciljev ter ohranjanje konkurenčnosti v dinamičnem poslovnem okolju. Uspešnost organizacije predstavlja kompleksen koncept. Vemo, da je uspeh vseh organizacij, tako javnih kot zasebnih, odvisen od številnih dejavnikov. Ključno vlogo med njimi pa imata komunikacija in odnosi na delovnem mestu. Komunikacija je t.i. osnovni gradnik delovanja vsake organizacije. Sinergija med vodstvom in zaposlenimi predstavlja pomemben element uspešnosti organizacije, saj temelji na vzajemnem zaupanju, sodelovanju in skupnem delovanju v smeri doseganja zastavljenih ciljev. Dobri odnosi na delovnem mestu temeljijo na medsebojnem zaupanju, spoštovanju, empatiji in podpori med sodelavci.
V prvem delu magistrske naloge uporabimo deskriptivno metodo dela, s katero analiziramo že obstoječe raziskave in strokovno literaturo s tega področja. V empiričnem delu pa uporabimo anketiranje kot raziskovalni inštrument, s katerimi ugotavljamo, kako so za uspešnost organizacije pomembni dobra komunikacija ter dobri odnosi na delovnem mestu med vodjo in zaposlenimi.
S pomočjo grafov in tabel predstavimo rezultate, ki smo jih analizirali z uporabo računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS.
Rezultati kažejo, da so ljudje v organizaciji, kjer je bila raziskava izvedena, na splošno zadovoljni s komunikacijo in menijo, da je ta dovolj dobra. Strinjali so se s trditvami, da le-ta spodbuja in motivira navdušenje za doseganje ciljev podjetja, kar seveda pozitivno vpliva na uspeh podjetja. Prav tako pa rezultati kažejo, da so dobri odnosi prav tako eden izmed ključnih dejavnikov za uspešnost podjetja. Keywords: organizacija, uspešnost, komunikacija, odnos Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 30
Full text (1,06 MB) |
7. Povezanost vizualnega vtisa s percepcijo sposobnosti posameznikaLeila Aleksandra Jelić, 2025, undergraduate thesis Abstract: Ugotoviti želimo čim več o vplivu vizualnega vtisa na percepcijo o sposobnostih posameznika. Ravno zaradi tega, ker civilizacijsko stremimo temu, da ne povezujemo vizualnega vtisa s sposobnostmi, želimo poglobiti to temo, ki jo z ozaveščanjem lahko osvetlimo in vključimo k boljši kakovosti sodelovanja med nami. Podrobneje želimo pogledati in poiskali nasvete, ki nam ob sprejemanju človeške narave koristijo. Sprašujemo se, koliko kot člani napredne družbe, v kateri se trudimo, da se dobro opravljeno delo in trud poplačata z napredovanjem, na to vplivajo vizualne predstave o sodelavcih in posledično, tudi o nas samih. Keywords: prvi vtis, zunanji videz, telesna govorica, komunikacija, uspeh Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 19
Full text (4,36 MB) |
8. Organizacija in organiziranje2025 Abstract: Sodobna družba je družba organizacij. Organizacije so prostor, kjer se ljudje nahajamo v različnih oblikah, različnih dejavnostih in zasledujemo različne interese in cilje. Ravno tako se vprašanje organizacije skozi institucionalno, instrumentalno opredelitev in skozi oblikovanje organizacije razvija že od samih začetkov vzpostavitve znanstvenega raziskovanja s področja organizacijskih ved. Vprašanja, ki so vezana na organizacijo in organiziranje, izhajajo najprej iz percepcije človeka in razumevanja zakonitosti organizacij, ki jih je potrebno upoštevati tako v formalnem kot v neformalnem pogledu. V znanstveni monografiji z naslovom Organizacija in organiziranje smo povezali vsebinsko zaokrožena poglavja, ki so nastala v avtorstvu in soavtorstvu visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter doktorskih študentov. Tematski sklopi so vezani na področja organizacije, saj upoštevajo kadrovski, procesni in informacijski vidik. Obravnavajo torej področje treh glavnih stebrov organizacije, ki skozi zgodovino pomenijo tudi odskočno desko za bodoči razvoj in raziskovanje organizacijskih ved. Keywords: organizacija, kompetence, družbena odgovornost, komunikacija, kakovost Published in DKUM: 18.04.2025; Views: 0; Downloads: 37
Full text (6,26 MB) This document has many files! More... |
9. Način komunikacije vzgojitelja in samopodoba predšolskega otroka : diplomsko deloZoja Kac, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Način komunikacije vzgojitelja in samopodoba predšolskega otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature na splošno opredelili pojem komunikacije, opisali besedno in nebesedno komunikacijo in opredelili pedagoško komunikacijo ter predstavili pomen povratnih informacij, poslušanja, pohvale in kritike ter pozitivnega verbalnega okolja. V nadaljevanju smo se posvetili samopodobi predšolskega otroka. Pojasnili smo pojem samopodobe, njen razvoj in pomen za posameznika ter se nato usmerili k samopodobi predšolskega otroka. Opredelili smo samopodobo vzgojitelja in njegovo vlogo pri razvoju samopodobe predšolskih otrok in našteli nekaj strategij za razvijanje pozitivne samopodobe. Nato smo povzeli vpliv komunikacije vzgojitelja na razvoj samopodobe predšolskih otrok.
V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni rezultati in interpretacija intervjujev z diplomiranimi vzgojitelji in vzgojiteljicami predšolskih otrok iz štirih različnih vrtcev Savinjske regije. Zanimalo nas je, kako vzgojiteljeva komunikacija vpliva na razvoj samopodobe predšolskih otrok. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da vzgojitelji, vključeni v raziskavo, menijo, da komunikacija pomembno vpliva in lahko spodbuja ali zavira razvoj samopodobe predšolskega otroka. Keywords: pedagoška komunikacija, samopodoba, vzgojitelj, predšolski otrok Published in DKUM: 18.04.2025; Views: 0; Downloads: 36
Full text (1,30 MB) |
10. Stališča staršev učencev osnovne šole do uporabe eAsistenta in Lo.Polisa : magistrsko deloVeronika Brdnik, 2025, master's thesis Abstract: Sodelovanje med šolo in starši ima ključno vlogo pri uspešnem izobraževanju otrok. Redna in učinkovita izmenjava informacij, obveščanje o napredku ter pravočasno reševanje morebitnih težav prispevajo k boljši podpori učencem in spodbujajo njihov razvoj, za kar je nujna ustrezna in učinkovita komunikacija.
V sodobnem času informacijsko-komunikacijska tehnologija pomembno vpliva na izboljšanje te komunikacije. Pri tem izstopata predvsem orodji, kot sta eAsistent in Lo.Polis, ki omogočata učiteljem in staršem enostaven dostop do informacij o šolskem delu otrok, njihovih ocenah, izostankih, vedenju in drugih pomembnih dogodkih. Ker sta ti orodji postali skoraj neizogibni v sodobnem šolskem sistemu, hkrati pa je o zadovoljstvu uporabnikov na tem področju malo znanega, se magistrsko delo osredotoča na stališča staršev osnovnošolcev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako starši ocenjujejo svojo uporabniško izkušnjo, kako pogosto in za katere namene uporabljajo omenjeni orodji, kje vidijo prednosti, s kakšnimi izzivi se soočajo pri njuni uporabi ter kako zadovoljni so z njima.
Ugotovljena stališča staršev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa kažejo, da večina staršev redno uporablja orodji, daje prednost brezplačnim različicam in ceni možnost sprotnega spremljanja otrokovega napredka. Prav tako se večina strinja, da orodji ne moreta nadomestiti osebnega stika z učitelji. Skupni pomisleki so povezani z višjo ceno plačljivih paketov in vprašanji glede varnosti uporabe, kar kaže na relativno enotna mnenja staršev. Keywords: komunikacija, sodelovanje s starši, informacijsko-komunikacijska tehnologija, eAsistent, Lo.Polis Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 20
Full text (963,14 KB) |