| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 940
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
E-Skiroji v cestnem prometu
Aleksija Rainer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Keywords: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Published: 14.09.2021; Views: 27; Downloads: 2
.pdf Full text (2,23 MB)

2.
Potencial platooninga za zmanjšanje porabe goriv in emisij co2
Matija Sitar Močnik, 2021, master's thesis

Abstract: Transportni sektor se danes sooča z vse strožjim zaostrovanjem predpisov s področja izpustov okolju škodljivih emisij, kar je panogo transporta prisilo v prevzemanje novih pristopov. Platooning je perspektivna tehnologija predvsem zaradi potenciala, ki ga takšna rešitev prinaša na področju varnosti v prometu, bolj tekočega odvijanja prometa, porabe goriva in na področju onesnaževanja okolja. Prav zaradi tega smo v našem delu naredili pregled prometne politike na ravni Evropske unije, na kratko predstavili relevantne predpise s področja cestnega prometa in varovanja okolja ter pregledali, kako je avtonomna vožnja opredeljena v zakonodaji. Nadalje smo predstavili delovanje platooninga in primere dobrih praks oziroma prvih testiranj te tehnologije v vsakdanjih razmerah. Na koncu smo naredili še izračune, kako bi uporaba platooninga v vsakdanu vplivala na porabo goriva in izpuste emisij ogljikovega dioksida tako v evropskem kot tudi v slovenskem sektorju cestnega tovornega prometa. Ugotovili smo, da je platooning vsekakor perspektivna tehnologija, saj pripomore k zniževanju porabe goriva, kakor tudi k zniževanju emisij ogljikovega dioksida, poleg tega pa pozitivno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa.
Keywords: promet, platooning, emisije, ogljikov dioksid, poraba goriva
Published: 06.07.2021; Views: 100; Downloads: 17
.pdf Full text (1,02 MB)

3.
Izdelava orodij za ugotavljanje kakovosti po metodi direktnega merjenja (DPM) v javnem mestnem prometu Maribor
Nika Gerold, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Javni potniški promet je ena izmed starejših oblik transporta potnikov. Da bi povečali njegovo uporabnost, moramo zagotoviti zadostno raven kakovosti storitve. V diplomskem delu smo najprej predstavili standard kakovosti, po katerem smo izdelali orodje za ugotavljanje kakovosti po metodi direktnega merjenja v mestnem prometu Maribor. Nato smo predstavili podjetje, katerega smo uporabili za preizkus naših metod merjenja kakovosit. Izdelali smo tri različne metode direktnega merjenja in jih na terenu tudi preizkusili. Predstavili smo rezultate ter opisali možnosti za preverjanje in izboljšanje kakovosti v mestnem prometu Maribor.
Keywords: kakovost, merjenje kakovosti, DPM, avtobusni promet
Published: 03.05.2021; Views: 136; Downloads: 25
.pdf Full text (1,38 MB)

4.
Notranja pravna ureditev korporativne varnosti: primer Slovenske železnice
Patricija Bukovinski, 2021, master's thesis

Abstract: Slovenske železnice so skupina, sestavlja iz devetih podjetij : SŽ-Tovorni promet, d. o. o., SŽ-Potniški promet, d. o. o., SŽ-Infrastruktura, d. o. o., SŽ-VIT, d. o. o., SŽ-ŽGP, d. d., SŽ-ŽIP, d. o. o., Prometni institut Ljubljana, d. o. o., SŽ-Železniška tiskarna, d. d. in Fersped, d. o. o.. Del železniške infrastrukture je uvrščen na seznam nacionalne kritične infrastrukture. Družba se mora držati ogromno zakonov, nacionalnih predpisov, svojih notranjih aktov in predpisov ter po novem tudi ukrepov NIJZ v času COVID-19. V magistrskem delu smo predstavili ene izmed pomembnejših zakonov, ki pripomorejo Slovenskim železnicam h korporativni varnosti. V magistrskem delu nas je zanimalo ali je sistem notranje pravne ureditve korporativne varnosti Slovenskih železnic pretežno usklajen z veljavnimi predpisi Republike Slovenije in ali so ukrepi ob razglasitvi epidemije novega COVID-19 virusa vplivali na izvajanje korporativne varnosti Slovenskih železnic. Tako smo preučili bistvene elemente zakonov, ki se vežejo na varnost na železnici in, ki na kakršen koli način pripomorejo k večji varnosti na železnici in železniškem območju delovanja. V nalogi smo zajeli področja delovanja, ki se vežejo na korporativno varnost. Tako smo v magistrski nalogi zajeli področje varnosti železniškega prometa, notranjega reda na železnici, informacijske varnosti, varstva osebnih podatkov, analize tveganj, notranjega nadzora, fizične in osebne varnosti, požarne varnosti, signalnih naprav, sistema varnega upravljanja, družbene odgovornosti in službe za obrambne zadeve, zaščito in varnost, ki sodeluje z ostalimi organizacijami, ki pripomorejo k še večji varnosti na železnici. Glede na drugo zastavljeno hipotezo pa smo pregledali trenutno zakonodajo, vezano na COVID-19. V magistrski nalogi smo predstavili kako so se podjetja v skupini SŽ soočala v času krize med epidemijo in kakšne posledice je le ta prinesla za podjetja.
Keywords: magistrska dela, varnost, železnica, promet, COVID-19, pravna ureditev, korporativna varnost
Published: 07.04.2021; Views: 166; Downloads: 37
.pdf Full text (1,61 MB)

5.
Energetska in aplikativna analiza uporabe vodika v cestnem prometu Republike Hrvaške
Franco Krog, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo izračunali potrebe po vodiku, če bi ta poganjal ves promet na Hrvaškem. Na več načinov bomo določali potrebno količino vodika, kratko bomo opisali avtomobile na gorivne celice in za koliko bi se zmanjšale količine izpušnih plinov pri rabi vodika. Pojasnili bomo načine pridobitve vodika, njegovega transporta in kolikšni bi bili stroški nakupa. Na koncu bomo primerjali rezultate in podali zaključek.
Keywords: vodik, vodikove tehnologije, pridobitev vodika, Hrvaška, promet
Published: 21.12.2020; Views: 204; Downloads: 27
.pdf Full text (1,70 MB)

6.
Logistične storitve podjetja go - opti
Matevž Mazgan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes imamo na voljo številne možnosti prevoza, med katerimi so nizkocenovni prevozi močno razširjeni v turistični industriji. Eden izmed tovrstnih ponudnikov je tudi podjetje GoOpti, ki se ukvarja s prevozništvom. V tem diplomskem delu sem preučil področje prevozništva in obstoj različnih prevoznih sredstev ter njihove prednosti in pomanjkljivosti. V drugem delu naloge pa podrobneje predstavim enega od ponudnikov prevoznih storitev, podjetje GoOpti, razloge za njihov uspeh, izzive ter splošne elemente, ki vplivajo na uspeh in konkurenčnost tovrstnega nizkocenovnega prevoznika. Osredotočim se tudi na njihov poslovni model ter preverim, kateri so glavni elementi modela nizkocenovnega prevozništva ter v luči trenutne krize zaradi koronavirusa poskušam osvetliti še element tovrstne grožnje ter ukrepe podjetja v izogib izgubi poslovanja in prihodkov zaradi krize.
Keywords: promet, prevozništvo, nizkocenovni poslovni model, konkurenčnost
Published: 24.11.2020; Views: 152; Downloads: 30
.pdf Full text (1,05 MB)

7.
Izboljšanje organizacije izrednega prevoza
Tin Čermelj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili primer logistične storitve, izvedbo in organizacijo cestnega izrednega prevoza. V prvem delu smo opredelili potrebna teoretična izhodišča, ki so potrebna za samo izvajanje prevoza. Vključili smo tudi potrebno zakonodajo za prevoze v cestnem prometu. V drugem delu smo na kratko predstavili podjetje, predstavili načrt prevoza in izvedno samega prevoza. Predstavili smo organizacijo in tudi potek prevoza na primeru s vsemi težavami in ovirami s katerimi se je prevoz soočal in kako so se le te rešile. Raziskali smo konkurenčnost v panogi in predstavili nekaj konkurentov našega podjetja. Na koncu smo podali še možne izboljšave za izredne prevoze v prihodnje in podali sklep ali so cilji doseženi.
Keywords: organizacija izrednega prevoza, spremstvo, promet, cestna infrastruktura, izredni prevoz, dovoljenja
Published: 23.11.2020; Views: 224; Downloads: 47
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Zelena logistika in strateško uvajanje okolju prijaznih vozil v podjetju dpd d.o.o.
Karin Libman, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Težave in obremenitve, ki jih prinaša promet s hrupom ter svojimi izpuhi škodljivih snovi v zrak in okolje, se zaveda že vsak posameznik med nami. V ospredje in trend prihajajo okolju prijazna prevozna sredstva, ki s svojim izgorevanjem ne povzročajo tolikšnega izpusta plinov, poganjajo pa jih aktualni alternativni pogonski viri. Precejšnjo vlogo pri vpeljevanju okolju prijaznih vozil v naš vsakdanjik ter v izbrano podjetje DPD d. o. o. ima vsak posameznik, na katerega vplivajo različni dejavniki, med njimi tudi cena, dostopnost ali sama smiselnost. Tako smo se odločili, da bo raziskava potekala na principu smiselnosti vpeljevanja kombijev na alternativni pogonski vir v podjetje DPD d. o. o. S pomočjo elektronskih komunikacij s strokovnjaki na področju predelav avtomobilov na alternativna goriva, smo predstavili njihova mnenja o smotrnosti predelav dostavnih vozil. V pomoč so nam bili prav tako drugi elektronski viri, s katerimi smo lahko naredili primerjavo dostavnih vozil, ter na koncu ugotovili, da je za vpeljavo potreben tehten razmislek in postaviti v ospredje elemente, ki so nam pomembni.
Keywords: zelena logistika, onesnaževanje, promet, alternativni viri, okolju prijazna vozila.
Published: 23.10.2020; Views: 269; Downloads: 44
.pdf Full text (2,77 MB)

9.
Poznavanje električne mobilnosti v Sloveniji
Karmen Enci, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Prometni sektor je eden izmed največjih proizvajalcev onesnaževal, ki imajo na okolje zelo negativen vpliv. Škodljivi izpusti v ozračje, kot so toplogredni plini, emisije in škodljivi delci, so v veliki meri vir človekovega delovanja na okolje. Človeška miselnost, vedenje in ravnanje so tako ključni akterji tako pri povečevanju kot tudi pri zmanjševanju obremenjevanja okolja. V diplomskem delu bomo obravnavali električno mobilnost, ki je kot rešitev enega izmed pomembnejših razvojnih izzivov, s katerimi se srečujemo v 21. stoletju, kako negativne učinke onesnaževal na okolje zmanjšati, postala pomembno sredstvo trajnostnega razvoja. V raziskavi pričujoče diplomske naloge bomo z uporabo anketne metode raziskovanja analizirali poznavanje električne mobilnosti v Sloveniji na osnovi anketiranja vzorca več kot 500 polnoletnih voznikov in uporabnikov osebnih avtomobilov v Sloveniji, da bi ugotovili, kakšen je trenutni potencial za uveljavitev električne mobilnosti v Sloveniji.
Keywords: električna mobilnost, električna vozila, e-vozila, promet, trajnostni razvoj, toplogredni plini, trdni delci, globalno segrevanje, učinek tople grede
Published: 08.10.2020; Views: 334; Downloads: 83
.pdf Full text (2,19 MB)

10.
Privilegij zoper samoobtožbo kot ahilova peta sekcijskega merjenja hitrosti
Aljoša Polajžar, Jan Stajnko, 2020, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je poiskati rešitev za učinkovito delovanje sekcijskega merjenja hitrosti, ki bi bilo skladno s privilegijem zoper samoobtožbo, kot je ta razumljen v pravnem redu Republike Slovenije. Metode: Prispevek povezuje področja ustavnega in kaznovalnega prava. Za namene raziskave so uporabljene dogmatsko-normativna, jezikovna, formalno-logična in aksiološka metoda, v povezavi z ustaljenimi metodami razlage zakonskega besedila oziroma argumentacije v pravu. Ugotovitve: V prispevku je ugotovljeno, da nov predlog za spremembo zakonodaje ne bo odpravil težav sekcijskega merjenja hitrosti. Prilagodljivost pravnega urejanja preprečuje velikodušna zasnova privilegija zoper samoodločbo, kot je ta opredeljen v Ustavi Republike Slovenije. Zaradi tega velja razmisliti o novih tehničnih rešitvah, ki bi omogočale učinkovit nadzor hitrosti in hkrati ne bi omejevale temeljnih pravic. Omejitve raziskave Raziskava se omeji na prekrškovnopravne razsežnosti problematike sekcijskega merjenja hitrosti. Predlagane tehnične rešitve je v tem smislu treba ovrednotiti tudi iz zornega kota varovanja osebnih podatkov in gole tehnične izvedljivosti. Praktična uporabnost: Večkrat je bilo poudarjeno, da se sekcijsko merjenje hitrosti v Sloveniji ne bi obneslo zaradi neučinkovite zakonodaje. Prispevek se sooči s takšnimi trditvami, jih osmisli in poda smernice, v skladu s katerimi bi v prihodnje sekcijsko merjenje hitrosti vendarle lahko zaživelo. Izvirnost/pomembnost prispevka: Izvirnost prispevka se kaže v kritični obravnavi predlogov za izboljšanje zakonodaje na področju sekcijskega merjenja hitrosti. Nadalje se soočimo s sodbama Evropskega sodišča za človekove pravice v zadevah O`Halloran in Francis proti Veliki Britaniji in Weh proti Avstriji ter obrazloženo argumentiramo, zakaj nista neposredno uporabljivi v domačem pravnem redu. Nazadnje je na podlagi ugotovitev podan predlog tehnične rešitve, s katero bi obšli težave neučinkovitosti sekcijskega merjenja zaradi dometa privilegija zoper samoobtožbo.
Keywords: privilegij zoper samoobtožbo, merjenje hitrosti, promet, varnost, prekrški, pravo
Published: 02.10.2020; Views: 275; Downloads: 21
URL Link to file

Search done in 0.36 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica