| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PREZENTACIJA ŽENSKEGA TELESA V TISKANIH OGLASIH
Maša Valenko, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Oglaševanje je eno izmed najmočnejših sredstev množičnega komuniciranja v sodobni družbi. Diplomska naloga se osredotoča na prezentacijo ženskega telesa v oglaševanju. Namen naloge je ugotoviti, na kakšen način je v tiskanih oglasih prikazano žensko telo. Zanima nas, kako poteka komunikacija med oglaševalci in potrošniki ter zakaj se oglaševalci poslužujejo prav oglaševanja s pomočjo ženskega telesa. Na koncu naloge analiziramo oglasna sporočila v štirih revijah, ki se nam za takšno analizo zdijo najbolj primerne.
Keywords: komuniciranje, oglaševanje, množični mediji, žensko telo, ideal
Published: 24.01.2011; Views: 7911; Downloads: 305
.pdf Full text (1,36 MB)

2.
ŽENSKA PODOBA: PSIHOLOŠKO – SOCIOLOŠKA ANALIZA ŽENSKE PODOBE V TISKANIH MEDIJIH
Katja Šlihthuber, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo ŽENSKA PODOBA: psihološko – sociološka analiza podobe v tiskanih medijih zajema spoznanja o ženski podobi in njenem pojavljanju v tiskanih periodičnih medijih. Rdeča nit naloge je žensko telo in celostna podoba, pri čemer smo se dotaknili same definicije ženskega telesa in lepote s sociološkega vidika ter teoretična znanja navezali na prezentacijo ženske podobe v ženskih in moških revijah na slovenskem medijskem trgu. Teoretični del pojasnjuje odnose družbe do ženskega telesa in ugotavlja prisotnost seksizma, ko gre za vprašanje ženskega telesa, v medijski sferi. Empirični del odgovarja na vprašanji, kje in kako je ženska podoba v revijah prikazana, ter ugotavlja razlike v pojavnosti ženske podobe med tipično žensko in tipično moško revijo. Ugotovili smo, da je ženska osrednji lik tako v ženskih kot moških revijah – večinoma je ženska a priori predstavljena kot seksualni objekt, manjšinsko sledijo temu še ostale vloge, ki jih ima ženska v družbi: partnerka, mama, zaposlena in družbeno aktivna ženska. V obeh revijah se srečamo s seksističnimi, patriarhalnimi in stereotipnimi družbenimi vzorci, ki nakazujejo na, še vedno, dominanten položaj moških v družbi. Tako skozi raziskovanje pojavljanja ženske podobe v tiskanih periodičnih medijih neposredno spoznavamo tudi družbene odnose, vloge in aktualne družbene razmere.
Keywords: tiskani mediji, (žensko) telo, seksizem, spol, Cosmopolitan, Playboy, fotografija/naslovnica, oglaševanje.
Published: 03.06.2013; Views: 2435; Downloads: 527
.pdf Full text (2,46 MB)

3.
KOZMETIČNO IZRAZJE V ŽENSKI PERIODIKI (1897-1930)
Vanesa Škornik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo se posveča jezikovnim spremembam, ki jih je doživelo izrazje s področja kozmetike. Poleg tega se dotakne tudi podob žensk v oglasih – odkriva, kaj so bile zaželene telesne lastnosti in s katerimi kozmetičnimi sredstvi so ženske lahko povečale svojo privlačnost. Viri za preučevanje izrazja so bili oglasi ter objave v ženskih revijah s konca 19. in z začetka 20. stol. S pomočjo slovarskega gradiva, ki je najbliže času nastanka besedil, sem ugotavljala ustaljenost kozmetičnega izrazja v 19. stol. in njegovo ustaljevanje v 20. stol. Podatke sem primerjala z jezikovnim stanjem kozmetičnega izrazja v 21. stol. Za določanje sprememb v obliki, pomenu in pogostosti besedja sem izvedla etimološko-leksikološko analizo z uporabo etimoloških jezikovnih priročnikov, slovarskih gradiv 19. in 20. stol., korpusa starejših besedil ter sodobnih slovarskih gradiv in korpusov. Analiza je pokazala precejšno neustaljenost izrazja v času njegovega oblikovanja. Največ izrazja (polovico analizirane leksike) je normiral že jezikovni priročnik s konca 19. stol., Pleteršnikov Slovensko-nemški slovar. V slovarjih 20. stol. je bil normiran zanemarljiv del analiziranih kozmetičnih izrazov, vendar pa rezultati analize po korpusu starejše slovenščine IMP kažejo na obstoj tega izrazja v tiskih 19. in 20. stol. Večinski delež tega izrazja je do danes doživel spremembo na vsaj eni jezikovni ravni, nekaj izrazja se ne uporablja več, dobrih 43 % kozmetičnega besedja pa ostaja nespremenjenega.
Keywords: ženske revije 19. in 20. stol., zgodovina jezika, jezikovne spremembe, etimološko-leksikološka analiza, žensko telo, lepota, kozmetika
Published: 17.04.2015; Views: 916; Downloads: 120
.pdf Full text (2,28 MB)

4.
Konstruiranje in modeliranje oblačila za močnejšo neproporcionalno žensko postavo
Natalija Petkovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom konstruiranja oblačila za žensko močnejše postave. Kot referenco smo uporabili testno osebo močnejše postave. S konstruiranjem osnovnega temeljnega kroja in modeliranjem le tega, smo izdelali kroje za ženski asimetričen plašč. Za primernejše prileganje smo osnovni temeljni kroj rokava spremenili v obliko raglan rokava, ki je pripomogla k lepšemu prileganju modela. Kot pomoč za preverjanje prileganja smo uporabili 3D simulacijo, katero smo naredili s programom OptiTex. Rezultat dela je izdelan prototip, ki se lepo prilega testni osebi.
Keywords: neproporcionalno žensko telo, konstruiranje, modeliranje, raglan rokav
Published: 08.10.2019; Views: 138; Downloads: 13
.pdf Full text (2,33 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica