| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 77
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Figura ženske v fotografijah Arakija Nobuyoshija : diplomsko delo
Zala Ajd, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava podobo ženske v fotografijah japonskega umetnika Nobuyoshija Arakija. Osredotoča se na analizo njegovega vizualnega jezika, v katerem se prepletajo erotika, intimnost, smrt in družbene norme. Delo raziskuje, kako umetnik skozi odnos z modeli in kompozicijo fotografij izpoveduje svojo vizijo ženskosti ter kako so njegova dela umeščena v širši kulturni in družbeni kontekst. Posebej izpostavlja vlogo soglasja, cenzuro ter različne interpretacije Arakijeve umetnosti med kritiki in feministično teorijo.
Keywords: fotografija, ženska, Japonska, spolnost
Published in DKUM: 15.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,81 MB)

2.
Oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih
Tjaša Zajc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje ženskih oblačil je doživelo pomembne spremembe, saj so družbena omrežja postala ključni kanal za dosego ciljnih odjemalcev. Prehod iz tradicionalnih oblik oglaševanja, kot so tiskani mediji in televizija, na digitalna orodja je omogočil bolj neposreden stik z uporabniki. V diplomskem delu smo preučili oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih, s poudarkom na primerjavi oglasov na platformah TikTok, Instagram in Facebook. Osredotočili smo se na število všečkov, ki jih prejmejo oglasi ženskih oblačil. Rezultati so pokazali, da oglasi na TikToku prejemajo največ všečkov, kar je posledica večje naklonjenosti uporabnikov kreativnim video vsebinam. Instagram sledi TikToku, saj je bolj usmerjen v vizualno privlačne vsebine, ki so primerne za modne oglase, medtem ko so oglasi na Facebooku, prejeli najmanjše število všečkov. Ugotovitve nakazujejo, da je za uspešno oglaševanje ženskih oblačil ključna izbira platforme, ki poudarja ustvarjalnost in pritegne pozornost odjemalcev.
Keywords: Družbena omrežja, ženska oblačila, oglaševanje, Instagram, video
Published in DKUM: 20.03.2025; Views: 0; Downloads: 49
.pdf Full text (1,65 MB)

3.
Skrb za duševno zdravje otročnice na primarni zdravstveni ravni
Monja Strnad, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Uvod: Duševno zdravje otročnic je danes zelo razširjen problem po celotnem svetu. Če ta problem ni pravočasno zdravljen, lahko ima zelo resne posledice, tako za mater, otroka ter za celotno družino. Večina zdravstvenega osebja se pri obravnavi otročnice osredotoča predvsem na telesno zdravje, čeprav bi se morali posvetiti tudi duševnemu zdravju. Zato pri veliko otročnicah simptomi duševnih težav niso prepoznani in posledično tudi niso zdravljeni. Metode: Pregledali smo znanstveno literaturo s področja skrbi za duševno zdravje otročnice na primarni zdravstveni ravni. Iskali smo v angleškem jeziku v tujih podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, ScienceDirect ter Cochrane Library. Pri pisanju smo uporabili opisno oziroma deskriptivno metodo ter metodo komparacije, kompilacije, analize ter sinteze. Podatke, ki smo jih zbrali, smo analizirali s tematsko analizo. Rezultati: Na koncu smo podrobneje analizirali 10 raziskav, katerih glavni rezultati pravijo, da je podpora in pogovor z zdravstvenimi delavci ključnega pomena za dobro duševno zdravje otročnice. V tematski analizi smo izpostavili glavno kategorijo: duševno zdravje otročnice. Izpostavili smo tri podkategorije, in sicer: duševne težave otročnic po porodu, ovire, s katerimi se otročnice soočajo pri obravnavi na primarni zdravstveni ravni ter skrb za otročnice na primarni zdravstveni ravni. Razprava in zaključek: Otročnice potrebujejo podporo in nasvete s strani zdravstvenih delavcev, da lažje razumejo svoje duševne težave. Bistvenega pomena je tudi takojšnje prepoznavanje duševnih težav s pomočjo presejalnih lestvic.  
Keywords: duševno blagostanje, ženska v poporodnem obdobju, dispanzer, patronaža
Published in DKUM: 11.12.2024; Views: 0; Downloads: 42
.pdf Full text (1,22 MB)

4.
Sodobne slovenske romanopiske : sodobni slovenski ženski roman?
Silvija Borovnik, 2003, published scientific conference contribution

Abstract: V novejši slovenski prozi se Slovenke kot avtorice romana izrazito pojavijo zlasti v obdobju na prelomu tisočletja, to je po letu 1980. Njihove literarne pisave so zelo raznolike, pogosto pa z ironijo in sarkazmom razbijajo ustaljene literarne vzorce in polemizirajo s pojmom ženskega v literaturi. Njihovi romani odstirajo nove, tudi tabuizirane teme, načenjanje le-teh pa je povezano z željo po novostih na slogovni in jezikovni ravni. Pisateljice združujejo, seveda tudi v sobesedilu tedaj modnega postmodernizma, vsakdanje in trivialne mite, njihova besedila pa prinašajo montažo in parodiranje različnih jezikovnih vzorcev - tako iz sveta kanonizirane domače in svetovne literature kakor tudi iz sveta filma, televizije, različnih medijskih sporočilitd. Marsikateri sodobni slovenski ženski roman prinaša brezobzirno analizo t. i. ženskih vzorcev vedenja in se kritično loteva zlasti v medijih opazne stereotipne podobe žensle. Literarne perspektive razodevajo tudi osebno prizadetost avtoric kot pišočih žensk spričo pogojenosti, nerazrešljive dvojnosti in razpetosti, v kateri so se znašle kot intelektualkev sodobni, še dokaj androcentrično naravnani (slovenski) družbi, v kateri je tudi vse t. i. znanje o ženskah neredko filtrirano skozi moško perspektivo. Referat obravnava romaneskno delo Brine Švigelj Mérat (Brine Svit) in Vesne Milek
Keywords: slovenska književnost, slovenske pisateljice, sodobne slovenske pisateljice, slovenski roman, 20. st., ženski roman, ženska proza
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 2
URL Link to full text

5.
Zdravnice v medicini
Dušica Pahor, 2024, preface, editorial, afterword

Keywords: raziskovanje, zdravnice, ženska kvota
Published in DKUM: 30.07.2024; Views: 106; Downloads: 39
.pdf Full text (128,72 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

6.
Femme fragile v slovenski književnosti na prelomu iz 19. v 20. stoletje
Jožica Čeh Steger, 2023, original scientific article

Abstract: Pričujoča razprava se osredinja na literarni tip femme fragile na prelomu iz 19. v 20. stoletje. V tem času je femme fragile tako v slikarstvu kot v književnosti doživela največji razcvet in nekatere spremembe. Oblikovana je v skladu z estetskimi smermi dekadence, secesije in simbolizma, v njej odmevajo medicinski in drugi diskurzi o ženskosti, moški pogled in strah pred naraščajočim osamosvajanjem ženske. Analiza femme fragile v izbranih delih slovenske moderne pokaže, da so jo avtorji prilagajali tudi družbenim razmeram. Slovenska femme fragile ni predstavnica propadajoče aristokracije, prihaja iz meščanskega ali celo podeželskega okolja, njeni zametki segajo morda celo k folklorni Lepi Vidi.
Keywords: ženskost, krhka ženska, femme fragile, slovenska moderna
Published in DKUM: 17.05.2024; Views: 143; Downloads: 35
.pdf Full text (1,06 MB)
This document has many files! More...

7.
Razlike med spoloma - kako vodijo moški in kako ženske
Adrijana Stele, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu smo raziskovali razlike pri vodenju med moškimi in ženskami. Skozi teorijo smo spoznavali dejstva, ki naj bi opisovala moške in ženske vodje ter predvsem, kako so si različni pri vodenju. Cilji naše raziskave so bili ugotoviti, ali prihaja do razlik pri zasedanju vodilnih položajev in zakaj. Rezultati naše raziskave so pokazali, da do razlik pri zasedanju vodilnih položajev prihaja. Največje razlike med moškimi in ženskami na vodilnih položajih smo zaznali na področju osebnostnih značilnosti. Vseeno pa to ni dovolj velik dejavnik, da bi se zaradi tega drastično spremenil način vodenja oz. pristop do vodenja. Predvsem, si moški, ki so sodelovali v raziskavi, prizadevajo, da se vzpostavi enakopravnost in da bi več žensk zasedalo vodilne položaje - vse dokler imajo za to ustrezne kompetence. Z opravljeno raziskavo smo ugotovili, da rezultati raziskave niso identični teoretičnim spoznanjem, je pa to lahko posledica premajhnega vzorca. Družba se razvija in določene raziskave so bile izvedene pred kar nekaj časa in stanje v družbi se je spremenilo. Je pa vzorec naše raziskave precej majhen in zato ne moremo trditi, da so rezultati najbolj pravilni.
Keywords: vodenje, moški vodja, ženska vodja, razlike pri vodenju
Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 322; Downloads: 49
.pdf Full text (10,97 MB)

8.
Instagram in Tiktok kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili
Lea Kukovec, 2023, master's thesis

Abstract: Družbeni omrežji Instagram in TIkTok sta v zadnjih nekaj letih, zaradi vse večje digitalizacije sveta, postali nadvse priljubljeni in vse pogosteje uporabljeni spletni platformi. Ker je število dnevnih aktivnih uporabnikov iz dneva v dan naraščalo so podjetja in blagovne znamke pričele opažati izjemen potencial v uporabnosti Instagram-a in TikTok-a tudi za poslovne namene – med drugimi dokaj enostaven in učinkovit način doseganja željene ciljne skupine z minimalnimi finančnimi vložki, možnost aktivnega spremljanja odzivov, potreb ter želja posameznikov in posameznic, prilagajanje vsebin glede na demografske dejavnike ciljnih skupin itd. V okviru našega magistrskega dela smo se skladno z izbrano tematiko poglobili v svet ženskih športnih oblačil in skozi teoretični in praktični del raziskali uporabnost Instagram-a in TikTok-a kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, nato pa smo se v osrednjem delu osredotočili na podrobno predstavitev, opredelitev in analizo posamičnega družbenega omrežja, kjer smo definirali prednosti in slabosti ter navedli in opisali različne načine, ki jih blagovne znamke z ženskimi športnimi oblačili lahko izkoristijo za namene učinkovitega marketinškega komuniciranja z izbrano ciljno skupino. Z namenom pridobitve resničnih in verodostojnih informacij iz prakse smo tekom zaključnega dela oblikovali tudi strukturiran anketi vprašalnik, s pomočjo katerega smo v prvi vrsti podkrepili teoretični del, in nadalje, na podlagi prejetih rezultatov potrdili oz. zavrnili zastavljene hipoteze.
Keywords: blagovne znamke, ženska športna oblačila, marketinško komuniciranje, Instagram, TikTok, Social Media Marketing.
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 564; Downloads: 177
.pdf Full text (3,37 MB)

9.
Primerjava izbranih značilnosti ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji
Alja Kupčič, 2023, master's thesis

Abstract: Žensko podjetništvo je postalo pomemben del podjetništva po svetu. Na odločitve za začetek podjetniške poti pa vplivajo številni dejavniki. V magistrski nalogi smo proučevali podjetništvo kot celoto, kakšne so značilnosti podjetništva in podjetnikov v Sloveniji, s kakšnimi ovirami se srečujejo na svoji podjetniški poti. Pomembno je, da je tako podjetnikom kot podjetnicam zagotovljena podjetniška podpora. Podrobneje smo spoznali podjetniško podporno okolje v Sloveniji in Italiji. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na podjetnika in njegove značilnosti. Podrobneje pa smo se dotaknili ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji. Prav tako pa smo se dotaknili problemov in izzivov, ki se lahko pojavijo na podjetniški poti. V praktičnem delu pa smo obravnavali študiji primera slovenskega E2RD, in italijanskega podjetja Versace.
Keywords: podjetništvo, podjetje, podjetnica, posel, ženska.
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 312; Downloads: 48
.pdf Full text (861,54 KB)

10.
Vloga vplivnežev pri spletni prodaji ženskih oblačil
Maša Pučnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo opredelili definicijo marketinga, kaj je njegov namen in temeljni cilj ter kakšno povezavo ima z ženskimi oblačili. Ugotovili bomo tudi, katera družbena omrežja so najbolj primerna za vplivnostni marketing. Dotaknili se bomo tudi spletne prodaje, in sicer njenega samega začetka, našteli in opisali pa bomo tudi njene prednosti in slabosti ter predstavili nekaj pomembnejših spletnih trgovin z ženskimi oblačili. V nadaljevanju bomo opisali tudi vplivnosti marketinga v modni industriji, ki je zelo razširjen. Kot pa nakazuje že naš naslov, bomo veliko pozornost namenili vplivnežem, ki sodelujejo s spletnimi trgovinami, ki prodajajo ženska oblačila. Dejstva bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo intervjujev, na katere bodo odgovorile vplivnice Teja Jugovic, Anja Širovnik in Gaja Hribernik ter lastnici spletnih trgovin, in sicer Lena Zgonec in Fiona Čuček. Skozi intervjuje bomo dobili realno sliko vplivnostnega marketinga pri spletni prodaji ženskih oblačil. Treba se je zavedati, da je vplivnostni marketing še posebej pomemben v modni industriji, kjer modni vplivneži igrajo ključno vlogo pri oglaševanju in promociji ženskih oblačil.
Keywords: vplivnostni marketing, vplivneži, spletna prodaja, družbena omrežja, ženska oblačila.
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 599; Downloads: 168
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica