| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 82
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Nadgradnja napajalnega sistema signalnovarnostnih naprav na železniški postaji rogatec
Nik Golej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomskega dela smo naredili izračune porabe električne energije za elektro-relejne signalno varnostne naprave na Železniški postaji Rogatec, pri tem smo upoštevali strateški načrt prenove elektro-relejnih signalnovarnostnih naprav. Glede na izračune smo izbrali posamezne dele napajalnega sistema in izrisali načrte napajalne naprave. Z diplomskim delom smo postavili ogrodje za projekt za izvedbo.
Keywords: napajalni sistem, signalna varnost, Slovenske železnice
Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 310; Downloads: 78
.pdf Full text (5,39 MB)

2.
Določitev izgub prenosnih vodov železniške infrastrukture med elektronapajalnima postajama Krško - Zidani Most : diplomsko delo
Simon Vintar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava izgube prenosnih vodov med dvema elektronapajalnima postaja. V prvem delu diplomske naloge sta opisani elektronapajalna postaja Krško in Zidani Most ter vozno omrežje med ENP Krško in ENP Zidani Most. V drugem delu diplomske naloge pa je predstavljen izračun izgub električne energije prenosnih vodov. Na podlagi izračunov sem te izgube električne energije prenosnih vodov tudi ustrezno ovrednotil. Podani so tudi vzroki izgub električne energije prenosnih vodov ter kratek opis, kako bi lahko zmanjšali izgube električne energije.
Keywords: Slovenske železnice, elektronapajalna postaja, vozno omrežje, izgube električne energije prenosnih vodov
Published in DKUM: 01.07.2024; Views: 242; Downloads: 45
.pdf Full text (8,01 MB)

3.
Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo
Armin Anderlič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom.
Keywords: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 372; Downloads: 98
.pdf Full text (5,08 MB)

4.
Analiza poročanja o trajnosti za izbrana železniška podjetja
Anže Novak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu analiziramo trajnostno poročanje izbranih železniških podjetjih. Analizirali smo slovensko in izbrana evropska železniška podjetja, in sicer iz Francije, Italije, Španije in Švice. Želeli smo ugotoviti, ali izbrana podjetja v svoja trajnostna poročila (ki so lahko del letnih poročil) vključujejo okoljske, družbene in upravljalske vidike poslovanja. Na začetku diplomskega dela opredeljujemo pojem trajnostno poročanje, kaj mora trajnostno poročilo vsebovati ter navedemo nekatera pravila trajnostnega poročanja. Na primer na ravni Evropske unije bodo morala podjetja v državah članicah poročati po Evropskih standardih trajnostnega poročanja, uveljavljenimi 31. 7. 2023, že v letnem poročilu za leto 2024. Druga pravila so GRI Standardi in SASB Standardi. V diplomskem delu sledi kratka predstavitev izbranih železniških podjetij, njihova primerjava in analiza njihovega poročanja po področjih, katera smo izbrali po naši presoji (na primer področno poročanje o porabi emisij toplogrednih plinov, porabi energije, porabo ter reciklaži odpadkov in tako naprej). Ugotovili smo, da železniška podjetja bolj površinsko poročajo o trajnostnem poslovanju. Nekatera sicer zelo dobro poročajo po nekaterih vidikih, zato je tudi smiselno, da z zgledom preostala železniška podjetja mogoče pripravijo k temu, da tako začnejo poročati tudi preostala železniška podjetja. Rezultati nam kažejo, da vsa podjetja poročajo po GRI Standardih, razlikujejo pa se v tem, da nekatera železniška podjetja uporabljajo več o GRI Standardov, druga manj. Špansko železniško podjetje najbolj poroča po GRI Standardih. Železniška podjetja z raznimi ukrepi želijo zmanjšati emisije CO2 in energetske potrebe, povečati uporabo električne energije iz obnovljivih virov ter povečati recikliranje materialov. Iz naše analize je razvidno, da italijansko železniško podjetje ustvari najmanj emisij toplogrednih plinov glede na dolžino prog. Slovensko železniško podjetje porabi najmanj električne energije od vseh preostalih železniških podjetij glede na dolžino prog. Pri porabi odpadkov pa italijansko železniško podjetje proizvede veliko več odpadkov kot preostala železniška podjetja. Na podlagi družbenih vidikov pa se železniška podjetja zavzemajo za enakost med spoloma, zagotavljajo varnost, zdravje ter strokovno usposabljanje in izobraževanje zaposlenih. Po družbenih vidikih največ poroča špansko železniško podjetje. Vsem železniškim podjetjem je skupno to, da v večji meri poročajo o okoljskih vidikih. Na podlagi prednosti in slabosti izbranih železniških podjetij smo ugotovili, da praktično vsa podjetja poročajo več o prednostih; nekatera ne poročajo o slabostih. Na podlagi ugotovitev naše analize podamo tudi predloge glede poročanja o trajnosti za železniško podjetje.
Keywords: Trajnostno poročanje, standardi, trajnostna poročila, razkritja, železnice, železniško podjetje
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 534; Downloads: 135
.pdf Full text (1,71 MB)

5.
Zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju Slovenske železnice
Kaja Sever, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se navezuje na zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih. Med drugim poudarja pomen zavzetih in zadovoljnih zaposlenih za uspešnost podjetja. Tako sta v teoretičnem delu široko opredeljena pojma zavzetost (kaj je zavzetost, kako se meri, značilnosti zavzetega zaposlenega, vpliv zavzetosti na uspešnost ter kako izboljšati zavzetost) in zadovoljstvo (kaj je zadovoljstvo, kako se meri, značilnosti zadovoljnega zaposlenega, vpliv zadovoljstva na uspešnost podjetja ter kako izboljšati zadovoljstvo). Praktični del magistrske naloge se navezuje na zavzetost in zadovoljstvo v podjetju Slovenske železnice. Najprej je podan podroben opis podjetja, ki zajema osnovne podatke, organizacijsko strukturo, poslovni model, strateške dejavnosti, vodenje in upravljanje, zaposlene, skrb za okolje in trajnostni razvoj ter ključne rezultate podjetja. Za opisom podjetja sledi raziskava, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnih vprašalnikov in raziskuje zavzetost ter zadovoljstvo v omenjenem podjetju gleda na demografske spremenljivke. Rezultati so pokazali, da je v podjetju Slovenske železnice večina zaposlenih na sploh zavzetih in zadovoljnih, obstajajo pa pomembne razlike glede na posamezna raziskana področja.
Keywords: Zaposleni, zavzetost, zadovoljstvo, podjetje Slovenske železnice.
Published in DKUM: 29.06.2023; Views: 781; Downloads: 185
.pdf Full text (1,38 MB)

6.
Izredni dogodki na odseku železniške proge Maribor-Dravograd : diplomsko delo
Dejan Milutin, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Varnost v prometu je tako za vsakega posameznika kot celotno družbo ena izmed najpomembnejših potreb pri delovanju družbe. Izredni dogodki so ključni pokazatelji varnosti pri vseh vrstah prometa, torej tudi pri železniškem. Proučeni so bili izredni dogodki na odseku proge od Maribora do Dravograda v nekem časovnem obdobju. Analizirani so bili vsi nezaželeni dogodki, ki so se zgodili na omenjenem odseku in bi lahko vplivali na varnost železniškega prometa ne glede na to, ali so po svojem obsegu uvrščeni v kategorijo izrednih dogodkov. Analiza je pokazala, da so ukrepi in varnostne metode, ki se že izvajajo na omenjeni progi, v večini primerov zadostni. Za izboljšanje že obstoječih objektov in ukrepov so v zaključnem delu naloge predlagani dodatni ukrepi na infrastrukturi, kot so izdelava podpornih ali upornih zidov, izdelava oziroma postavitev gabionov, obnova prepustov, postavitev jeklenih mrež, temeljito čiščenje pobočij, izdelava palisadnih sten itd. Dodatne varnostne metode in ukrepi so podrobno predstavljeni v posameznih poglavjih diplomskega dela.
Keywords: gradbeništvo, promet, železnice, izredni dogodki, proga
Published in DKUM: 24.06.2022; Views: 843; Downloads: 73
.pdf Full text (2,23 MB)

7.
Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu
Tilen Žičkar, 2021, master's thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude. Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje.
Keywords: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red
Published in DKUM: 18.06.2021; Views: 1137; Downloads: 104
.pdf Full text (2,96 MB)

8.
Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje
Jakob Šimnic, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna.
Keywords: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev.
Published in DKUM: 17.08.2020; Views: 1021; Downloads: 120
.pdf Full text (1,41 MB)

9.
Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru slovenije in kanade
Polona Pavlin, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru Slovenije in Kanade se ukvarja s primerjavo dveh izrazito različnih držav na področju železniškega prometa. Govorimo o majhni evropski državi z majhno površino in veliko pokritosti v primerjavi z veliko državo z majhno pokritostjo železniškega prometa. Pri raziskovanju smo se seznanili z javno dostopnimi informacijami, ki so najustreznejše za primerjavo. Ključni kazalniki uspešnosti predstavljajo kompas delovanja podjetja. Postali so nepogrešljivi del letnih poročil in merilo uspešnosti ter učinkovitosti delovanja podjetja. Za lažjo oz. učinkovitejšo primerjavo smo uporabili podatke treh let. Primerjava večjih let namreč prikaže realnejšo sliko uspešnega poslovanja podjetja. Ker govorimo o javnem potniškem in tovornem prometu, so ključni kazalniki uspešnosti prilagojeni dejavnosti. Na osnovi analize podatkov smo podali ugotovitve in možnosti izboljšav obstoječega stanja obvladovanja železniškega prometa tako v Sloveniji kot v Kanadi.
Keywords: promet, železnice, Slovenske železnice, Kanadske železnice, kazalniki uspešnosti
Published in DKUM: 13.03.2020; Views: 1790; Downloads: 195
.pdf Full text (2,25 MB)

10.
Vpliv uvedbe nove informacijske rešitve na izvajanje delovnih procesov v družbi sž-vit
Aljaž Vidovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Informacijske rešitve so dandanes nepogrešljivi del pri poslovanju podjetij. Podjetja si preko njih zagotavljajo konkurenčnost na trgu. Z uvedbami novih informacijskih rešitev podjetja poskrbijo za lažji in hitrejši pregled vseh faz poslovanja. Naš namen je bil, da v teoretičnem delu predstavimo namen, vrste in način uvedbe informacijskih rešitev v podjetju. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Slovenske železnice in njene odvisne družbe, še posebej SŽ-Vleka in tehnika, katero bo uvedba novih informacijskih rešitev najbolj zadevala. V praktičnem delu smo predstavili težave obstoječega informacijskega sistema in poiskali vzroke za uvedbo novih informacijskih rešitev. V nadaljevanju so predstavljene organizacijska struktura programa Maximo in SAP ter pozitivne spremembe, ki jih uvedba teh rešitev prinaša na področju vzdrževanja, proizvodnje, prodaje, nabave in skladiščno materialnega poslovanja.
Keywords: informacijske rešitve, informacijski sistem, delovni procesi, Slovenske železnice.
Published in DKUM: 30.10.2019; Views: 1438; Downloads: 108
.pdf Full text (1,24 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica