| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Pravice potnika v železniškem prometu za primer zamude in odpovedi prevoza
Matic Jan Gradišnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Dinamični način življenja sili ljudi, da tekom svojega življenja posegajo po različnih prevoznih sredstvih. Najbolj razširjen je verjetno cestni promet, vendar je želja Evropske unije bila, da bi ljudje začeli posegati več po železniških storitvah. Zato je bil železniški prevoz deležen številnih zakonodajnih aktov Evropske unije, s katerimi so želeli posodobiti storitve in zagotoviti večjo varstvo potnikov v železniškem prometu, kadar pride do nevšečnosti kot so zamuda ali odpoved prevoza. Temeljni pravni akt, ki ureja pravice potnikov v železniškem prometu, je Uredba (ES) št. 1371/2007 o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu (v nadaljevanju: Uredba). Uredba za razliko od Zakona o prevoznih pogodbah v železniškem prometu (v nadaljevanju: ZPPŽP) potniku nudi večjo varstvo v primeru zamude ali odpovedi. ZPPŽP predvideva v primeru zamude ali odpovedi samo nadomestni prevoz do namembne ali odhodne postaje ali sorazmerno vrnitev prevoznine. Uredba pa je zadevo uredila bolj kompleksno in potniku zagotavlja pravico do povračila in preusmeritve, pravico do nadomestila cene vozovnice in pravico do pomoči in odškodnino. Potrebno je upoštevati, da te pravice, ki mu jih zagotavlja Uredba, lahko potnik uveljavlja samo, če je zamuda daljša kot 60 minut. Uredba vzpostavlja strožjo obliko odgovornosti za škodo, saj ugotovimo, da gre za objektivno odgovornost. Za vse ostale oblike škode, ki se pojavijo zaradi zamude ali odpovedi, Uredba napotuje na nacionalno pravo, ki vzpostavlja subjektivno odgovornost z obrnjenim dokaznim bremenom. ZPPŽP določa, da se povrne vsa škoda, ki jo je potnik dokazal, da jo je imel zaradi zamude ali odpovedi prevoza.
Keywords: prevoz potnikov, železniški prevoz, zamuda prevoza, odpoved prevoza, pravice potnikov, odškodninska odgovornost prevoznika, razbremenitev odškodninske odgovornosti, Uredba (ES) št. 1371/2007.
Published: 21.09.2018; Views: 360; Downloads: 53
.pdf Full text (362,49 KB)

2.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Keywords: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Published: 18.11.2016; Views: 1328; Downloads: 171
.pdf Full text (1013,77 KB)

3.
Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do Dobove
Aljoša Renčof, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do Dobove se osredotočimo na proces priprave in izvedbe prevoza 260-tonskega električnega transformatorja z železniškim prometom. V teoretičnem delu predstavimo tovorni promet po slovenskih tirih in opišemo pojme, kot so izredni prevoz, svetli profil in nakladalni profil. V poglavju o izrednem prevozu navedemo varnostne pogoje in vrste izrednih pošiljk. V drugem poglavju obravnavamo izredni prevoz s pravnega vidika. Predstavimo mednarodne in državne zakone ter podzakonske akte, ki veljajo pri izrednih prevozih, opišemo pa tudi prevozno pogodbo za prevoz tovora. V poglavju o organizaciji prevoza transformatorja iz Črnuč do Dobove predstavimo potek celotne organizacije izrednega prevoza. Začnemo z opisom transformatorja in predstavimo kritične točke naše pošiljke. Raziščemo, kaj je potrebno pri načrtovanju in pripravi na izredni prevoz. Nato opišemo še potek prevoza in ga na koncu analiziramo. V zaključku podamo ugotovitve in sklepe, do katerih smo prišli v diplomski nalogi.
Keywords: izredna pošiljka, železniški prevoz, nakladalni profil, transformator
Published: 05.10.2015; Views: 1392; Downloads: 117
.pdf Full text (1,94 MB)

4.
Značilnosti železniškega prometa v Nemčiji
Jure Filipčič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se posvetili železniškem prometu v Nemčiji. Glede na to, da ima Nemčija zelo pomembno vlogo v Evropski uniji in njenem gospodarstvu, ocenjujemo, da je temu primerno razvit in pomemben njihov železniški promet in s tem železnica. Že podatki kažejo, da ima Nemčija najdaljšo železniško omrežje, kljub temu da nima največjega ozemlja v Evropi. Prav tako ima zelo razvito infrastrukturo, ki dopušča velike pretočne zmogljivosti ter se še izboljšuje. Kljub krizi, ki je v letu 2009 prizadela predvsem tovorni promet, se podjetje Deutsche Bahn postavlja nazaj na »stare tire«. To se vidi predvsem pri prihodkih, ki se povečujejo, in zaposlovanju ljudi, kar je dober pokazatelj, da je železniški promet lahko uspešen tudi v kriznih časih. Prav tako pa jim je poleg lastne uspešnosti pomembno tudi okolje, predvsem podnebje, za katerega na svoj način iščejo rešitve.
Keywords: železniški promet, infrastruktura, Deutsche Bahn, potniški promet, prevoz blaga.
Published: 25.06.2013; Views: 1511; Downloads: 161
.pdf Full text (823,17 KB)

5.
6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica