1. Povečanje zmogljivosti na železniški povezavi Pragersko-Ormož-HodošTimotej Modrić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Železniška infrastruktura je ključnega pomena za gospodarski razvoj države, saj omogoča
učinkoviti pretok blaga in ljudi. Vlak ima možnost prevažanja velikih količin tovora na dolge
razdalje, kar pripomore k okoljski trajnosti, ker je v primerjavi z drugimi oblikami prevoza
železniški promet okolju prijaznejši. V diplomskem delu je analizirana železniška povezava
Pragersko – Ormož – Hodoš, ki je del Sredozemskega koridorja RFC 6 in je bila v sklopu
nadgradnje železniškega sistema posodobljena. Kljub nadgradnji te povezave so dolžine
postajnih tirov ponekod prekratke za križanje vlakov dolžine 740 metrov, kakor tudi omejitve
pri zavarovanju proge, kar vpliva na daljše potovalne čase in zmanjšano zmogljivost.
Diplomsko delo se osredotoča na železniško infrastrukturo in vpliv vodenja prometa na
povečanje zmogljivosti in potovalnih časov na obravnavani železniški povezavi. Keywords: povečanje zmogljivosti, potovalni časi, železniški promet, železniška
infrastruktura, interoperabilnost, Pragersko – Ormož - Hodoš Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 27 Full text (7,05 MB) |
2. INTEGRACIJA SISTEMA VZDRŽEVANJA V REŽIM EVROPSKEGA SISTEMA ZA UPRAVLJANJE VLAKOV NA SLOVENSKEM TEN-T OMREŽJUAndrej Pulko Horvat, 2013, undergraduate thesis Abstract: Implementacija evropskega sistema za upravljanje vlakov (ERTMS) bo imela resne posledice na vzdrževalni proces pri železniškem infrastrukturnem upravljavcu Slovenske železnice. Za obvladovanje prehoda iz današnjega vzdrževalnega procesa v režim ERTMS je potreben sistemski pristop k vzdrževanju, kjer so določeni vsi potrebni elementi, njihove relacije in zahtevane lastnosti, da zagotovijo tehnično zanesljivost in stroškovno učinkovitost železniške inteligentne infrastrukture (ŽII). Upravljanje vzdrževalnega sistema zahteva metodološke pristope za ugotavljanje upravičenosti tehničnega sistema do vzdrževalnega procesa, nadgradnje ali zamenjave. Za dosego višnje stopnje liberalizacije transportnega evropskega železniškega trga je potreben tudi proaktivni odnos lastnika in proizvajalca za hitrejšo realizacijo. Keywords: vzdrževalni sistem, železniška inteligentna infrastruktura, železniška interoperabilnost, ERTMS, RAMS, LCC. Published in DKUM: 05.09.2013; Views: 1900; Downloads: 171 Full text (2,78 MB) |
3. TEHNOLOŠKI PROCESI IN HARMONIZACIJA POSTOPKOV NA MEJNI ŽELEZNIŠKI POSTAJI DOBOVADejan Vodovnik, 2011, undergraduate thesis Abstract: Železniški promet je panoga, ki ji še vedno pripisujemo premajhno vrednost. Zaradi vseh pozitivnih lastnosti skuša Evropska unija s sprejemanjem predpisov in uredb, ki so jih članice dolžne implementirati v svojo zakonodajo, povečati uporabo železnic in odpreti trg ter tako članice gospodarsko še bolj povezati. Izboljšanje predvsem administrativnih postopkov, ki skrajšujejo čas, porabljen za prehod državnih mej, vodi do bistveno hitrejšega prometa, kar je danes ključnega pomena. Z uporabo sodobne informacijske tehnologije in homogeniziranjem nacionalnih železniških sistemov bo moč doseči, da bo vlakovna kompozicija lahko prevozila več držav brez ustavljanja, hkrati pa bo še vedno zadoščeno vsem varnostnim in carinskim kriterijem. Keywords: tehnološki proces dela, železniška interoperabilnost, mejna železniška postaja, harmonizacija čezmejnih železniških operacij Published in DKUM: 29.09.2011; Views: 2790; Downloads: 143 Full text (1,68 MB) |
4. |
5. Krmiljenje vlakov s pomočjo ERTMS/ETCS : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMitja Klemenčič, 2004, undergraduate thesis Keywords: promet, železniški promet, prometni informacijski sistemi, informacijski sistemi, signalnovarnostne naprave, sledenje vlakov, krmiljenje vlakov, ERTMS, ETCS, železniška interoperabilnost, evropski železniški sistem Published in DKUM: 26.07.2007; Views: 3908; Downloads: 0 |